صفحه اصلی / عمومی / نگاهی به تاثیرات ویروس کرونا روی نقل و انتقالات و قرارداد بازیکنان فوتبال

نگاهی به تاثیرات ویروس کرونا روی نقل و انتقالات و قرارداد بازیکنان فوتبال

ad banner

در حالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، آمار مرگ و میر در اروپا به بالاترین حد خود رسیده، تمامی مسابقات ورزشی در سرتاسر دنیا به تعویق افتاده و بسیاری از بنگاه های شرط بندی فعالیت های ورزشی خود را تعطیل نموده اند.

در دنیای حال حاضر، همه چیز به دلیل فراگیری بیش از اندازه ویروس کرونا دچار دگرگونی شده و این موضوع سران فوتبال را نیز تحت تاثیر خود قرار داده تا آن ها هم همانند سایر مسئولان مربوط به حوزه های مختلف مجبور به گرفتن تصمیماتی خارج از عرف معمول بشوند.

همانند سایر صنعت های بزرگ دنیا، فوتبال نیز به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا دچار بی نظمی شدیدی شده و گسترش سریع این بیماری باعث به هم ریختن تقویم سالانه مسابقات شده است.

در شرایط عادی، همواره نظم دقیقی به منظور به پایان رساندن مسابقات در هر فصل وجود دارد اما با توجه به شرایط غیر معمول کنونی سراسر دنیا، قوانینی که هر ساله در طول مسابقات رعایت می شد، در این فصل کاربردی نخواهند داشت.

یکی از مهم ترین مسائل در حوزه فوتبال، نگرانی های باشگاه ها و بازیکنان در خصوص قرارداد هایشان می باشد، این در حالیست که مسئله شروع بازار نقل و انتقالات بازیکنان نیز خود مقوله ای جدا می باشد. در حالی که فیفا همچنان به دنبال راه حلی برای از سرگیری دوباره مسابقات فصل جاری است، باید به مسئله قرارداد های بازیکنان نیز توجه ویژه ای شود. به همین بهانه نگاهی خواهیم داشت به مسئله تاثیر ویروس کرونا بر روی قرارداد های جاری بازیکنان فوتبال.

ویروس کرونا چه تاثیری بر روی بازار نقل و انتقالات و قرارداد های بازیکنان فوتبال خواهد گذاشت؟

در حال حاضر فیفا به طور جدی بر روی این مسئله کار خواهد کرد تا بتواند راه حلی قانونی برای مسئله قرارداد های بازیکنان و زمان شروع بازار نقل و انتقالات پیدا کند. انتظار می رود جلسه ای به طور مجازی میان سران تصمیم گیرنده این حوزه در فیفا گرفته شود.

قرارداد های بازیکنان

ویروس کرونا
ادینسون کاوانی، مهاجم پاری سن ژرمن که در این فصل قراردادش با تیم فرانسوی تمام خواهد شد

در حالی که فصل جاری مطابق استاندارد های معمول باید تا ماه جون به پایان می رسید، قرارداد های بازیکنان نیز در پایان همین ماه به اتمام می رسید. بسیاری از بازیکنان شاغل در دنیای فوتبال از جمله بازیکنان قرضی فعال در باشگاه های دیگر شامل این قانون می شوند و قرارداد آن ها تا پایان روز سی ام ماه ژوئن اعتبار خواهد داشت. اما با توجه به ادامه روند تعطیلی مسابقات و شیوع ویروس کرونا انتظار می رود این مهلت تا اطلاع ثانوی تمدید شود.

طبق قوانین معمول، بازیکنانی که در پایان این فصل مهلت قراردادشان به پایان می رسد، نمی توانند در بازی هایی که احتمالا در ماه های آینده برگزار می شود تیم های خود را یاری کنند. اکنون چیزی حدود ۵۰۰ بازیکن در ۵ لیگ معتبر اروپایی دارای چنین شرایطی هستند.

طبق گزارشات دریافتی از لیگ های معتبر فوتبال اروپا، سری آ ایتالیا چیزی حدود ۲۶ درصد از بازیکنان خود را به این دلیل از دست خواهد داد و باشگاه های لالیگا اسپانیا نیز نمی توانند از حدود ۲۵ درصد بازیکنان فعال خود در بازه زمانی تعیین شده در ماه های آینده استفاده کنند. این رقم برای لیگ برتر انگلیس نیز حدود ۱۳ درصد می باشد.

مشخصا بهترین راه حل در این شرایط تمدید قرارداد های جاری تا پایان مهلت برگزاری مسابقات خواهد بود و انتظار می رود باشگاه ها و بازیکنان تیم های مختلف نیز با این تصمیم موافقت کنند. با این حال ممکن است تصمیم گیری در این خصوص منوط به هر بازیکن و تیم مختلف فرق داشته باشد و بازیکنی بتواند با توافق از تیم حال حاضر خود جدا شود.

بازار نقل و انتقالات

0a60fb37d05296cb4b575e66e82d2964
حکیم زیاش، بازیکن مراکشی آژاکس که قرار بود در پایان فصل به چلسی ملحق شود

همانند مسئله قرارداد ها،‌ فیفا در خصوص تعیین یک بازه زمانی مشخص برای خرید باشگاه ها در نقل و انتقالات تابستانی تصمیم گیری خواهد کرد. اگر فصل جاری تا ماه آگوست یا سپتامبر به طول بیانجامد، ممکن است شاهد حفظ ترکیب های حال حاضر تیم ها تا آن زمان باشیم.

این مسئله اما ممکن است به ضرر بازیکنان جدید تیم های باشگاهی تمام شود. بهترین مثال در این خصوص می تواند حکیم زیاش مراکشی باشد. بازیکنی که قرار بود در پایان فصل با قراردادی ۵ ساله از اول جولای از تیم آژاکس به چلسی ملحق شود. سناریویی که ممکن است با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی دنیای فوتبال، دستخوش تغییرات شود.

با توجه به وضعیت کنونی، باید دید در انتها چه تصمیماتی در خصوص این مسائل گرفته خواهد شد. انتظار می رود فیفا در جلسه خود با تمدید موقت قرارداد های بازیکنانی که در این فصل قراردادشان تمام می شود، موافقت کند.

با بتکارت پیش بینی کنید

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *