صفحه اصلی / عمومی / ورود استون مارتین به فرمول یک؛ بقای کار مرسدس در سال ۲۰۲۱ با تایید توتو ولف

ورود استون مارتین به فرمول یک؛ بقای کار مرسدس در سال ۲۰۲۱ با تایید توتو ولف

ad banner

لارنس استرول میلیاردر مشهور کانادایی، که نام او به تازگی جهت خرید بخشی از سهام مرسدس و ولف به گوش می‌خورد، علاوه‌ بر خرید ۱۶/۷ درصد از سهام استون مارتین، تیم فرمول یک ریسینگ پوینت را برای سال ۲۰۲۱ با نام استون مارتین وارد مسابقات خواهد کرد. ضمن اینکه توتو ولف تایید کرد مرسدس برای سال ۲۰۲۱ در فرمول یک باقی خواهد ماند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

انتظار هواداران فرمول یک برای شروع فصل جدید؛ مهیج‌تر شدن رقابت‌ها با ورود استون مارتین و ماندگاری مرسدس بنز

علیرغم تمام هیاهو و تمام شایعاتی که طرفداران دنیای فرمول یک را به خود مشغول کرده بود، توتو ولف رییس کمپانی مرسدس بنز در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرد که قطعا این تیم در فصل ۲۰۲۱ در فرمول یک خواهد بود.
پیش از این اعلام شده بود که گروه خودرو سازی دایملر که برندهای مرسدس‌بنز و AMG و اسمارت را در زیر مجموعه‌ دارد، سود آوری و فروش مورد انتظار را در سال ۲۰۱۹ محقق نکرده است. گزارش اولیه‌ عملکرد شرکت در سال گذشته‌ میلادی، کاهش ۵۰ درصدی درآمدها را نشان می‌دهد که با احتساب سود بدون بهره و مالیات، ۵/۶ میلیارد یورو (حدود ۶/۲ میلیارد دلار) گزارش شده است. درآمد این شرکت بزرگ آلمانی در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱/۱ میلیارد یورو (حدود ۱۲/۳ میلیارد دلار) بود. علاوه‌ بر‌ این، دایملر با اتهام و جریمه‌ ۱/۵ میلیارد یورویی (حدود ۱/۷ میلیارد دلار) در پرونده‌ رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس‌ واگن هم درگیر است. به همین خاطر گفته می‌شد خروج مرسدس بنز از مسابقات فرمول یک با توجه به تلاش گروه دایلمر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، دور از ذهن نیست؛ اما این تصمیم، پایان کار قدرتمندترین تیم حاضر در رقابت‌ها نخواهد بود.

استون مارتین توتو ولف
مرسدس، حتما با فعالیت‌های جانبی و سودآور، مثل تولید پیشرانه و قطعات فنی برای دیگر تیم‌ها ادامه خواهد داد. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹، خودروهای تیم ویلیامز و ریسینگ پوینت، از قوای محرک ساخت مرسدس استفاده کردند. این نوع فعالیت تجاری در فرمول یک، سودآوری بسیاری خوبی برای برند آلمانی و شخص توتو ولف دارد. مدیر تیم فرمول یک مرسدس، هم‌اکنون مالک ۳۰ درصد از سهام این شرکت است. ادعا می‌شود ریخت‌ و پاش سرمایه در بالاترین سطح موتور اسپرت توسط شرکت با برنامه‌های آن برای اخراج بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان خود تضاد ناخوشایندی دارد. بدون شک این تصمیم می‌توانست ضرر جدی را به رشته پرطرفدار فرمول یک وارد کند زیرا در حال حاضر مرسدس پرافتخارترین و پرطرفدارترین تیم این رشته ورزشی است.

توتو ولف در این باره گفت:

فرمول یک برای تیم مرسدس بنز معنا و مفهوم خاصی دارد و ما قطعا برای سال ۲۰۲۱ در مسابقات خواهیم ماند.

لازم به ذکر است کمپانی‌های مختلفی از جمله مرسدس بنز و فراری از اعمال قوانین فرمول یک و تغییرات خودروهایشان ابراز نارضایتی کرده بودند. هنوز هم مرسدس اجازه برخی تغییرات پیرامون موتور خودروهایش را نداده است و از این موضوع راضی نیست.

توتو ولف نیز در این باره گفت:

قوانین اعمال شده باید منطقی و درست باشند. فرمول یک باید در راستای بهتر شدن قدم بردارد. همانطور که ما به پیشرفت این مسابقات و پرطرفدار شدن آن کمک خواهیم کرد آنها نیز باید همین کار را انجام دهند. ما خواستار شرایط و قراردادی هستیم که منصفانه باشد این به این معنی نیست که قصد داریم برای کمپانی خودمان چیز بیشتری بگیریم. من برای تیم‌های کوچک‌تر نیز همین را می‌گویم. قرارداد باید منصفانه و با رضایت طرفین بسته شود.

پیش از اینکه ولف این مصاحبه را انجام دهد گفته می‌شد او از لارنس استرول میلیاردر مشهور کانادایی خواسته بود تا به جمع سهام‌داران تیم فرمول یک مرسدس بپیوندد.
توتو ولف در حال حاضر مالک اصلی مرسدس با سهامی بیش از ۳۰ درصد است و استرول در حال حاضر، مالک تیم فرمول یک ریسینگ پوینگ و صاحب تعدادی از ارزشمند‌ترین خودروهای کلکسیونی دنیا است که شنیده شد ۱۶/۷ درصد از سهام استون مارتین را خریداری کرده است. اتحاد توتو ولف و لارنس استرول برای تشکیل تیم فرمول یک استون مارتین دور از ذهن نیست.

26515111f994854155ae0c1bcdedc51d
این پروژه، می‌تواند با خرید امتیاز تیم فرمول یک مرسدس AMG پتروناس عملی شود. استون مارتین در سال ۲۰۱۹، حامی مالی تیم فرمول یک ردبول بود که پیشرانه‌های خود را از هوندا تامین می‌کرد.
استرول که هم اکنون مالکیت تیم فرمول یک ریسینگ پوینت را در اختیار دارد، با سرمایه‎ای حدود ۲/۶ میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین اشخاص کانادا است. او که موفق به خرید ۱۶/۷ درصد از سهام استون مارتین شد ارزش این خرید را مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار اعلام کرد. طبق اسناد معامله در بازار بورس لندن، استرول برای تقویت نام استون مارتین در دنیای فرمول یک نیز تعهد دارد. با این اوصاف، از سال ۲۰۲۱ تیم فرمول یک ریسینگ پوینت به استون مارتین F۱ تغییر نام خواهد داد.

دیگر توافق‌های بین شرکت استون مارتین و هولدینگ تجاری لارنس استرول، به همکاری ۱۰ ساله در فرمول یک اشاره دارد. خودروساز انگلیسی برای ۴ سال، حامی مالی و برند تجاری اصلی در تیم فرمول یک خواهد بود. پایان فصل ۲۰۲۰، همکاری استون مارتین با تیم فرمول یک ردبول نیز تمام خواهد شد. پروژه تولید ابرخودروی والکری هم با اتمام تعهدات و پیش‌فروش‌های انجام شده، آخرین بخش همکاری بین استون مارتین و ردبول خواهد بود.

رانندگان فعلی تیم فرمول یک ریسینگ پوینت، سرجیو پرز و لانس استرول هستند. پرز قرارداد طولانی مدت دارد؛ اما ادامه‌ی کار فرزند مالک این تیم در مسابقات سال ۲۰۲۱ هنوز مشخص نیست. پیشرانه‌ها و بسیاری از قطعات فنی تیم ریسینگ پوینت برای سال جاری توسط مرسدس بنز تامین می‌شود. باتوجه به عدم توانایی استون مارتین در ساخت پیشرانه مخصوص خودروهای فرمول یک، احتمال توافق قبلی با مرسدس ادامه خواهد داشت.

مدیران تیم فرمول یک ردبول هم، جدایی از استون مارتین را اتفاقی مثبت برای طرفین دانسته‌اند و در مصاحبه خود اعلام کردند:

استون مارتین تا پایان سال ۲۰۲۰، شریک اصلی در تیم فرمول یک ردبول باقی خواهد ماند؛ اما قرارداد همکاری پس از آن تمدید نخواهد شد. ردبول با جدایی از استون مارتین و تشکیل تیم فرمول یک مستقل برای این برند، موافق است. این شرایط به استون مارتین اجازه می‌دهد تا سرمایه‌ بیشتری کسب کند و فرصت‌های جدیدی در ورزش داشته باشد. ما از استون مارتین بابت حمایت ۴ ساله خود که منجر به ۱۲ قهرمانی، ۵۰ سکوی اول تا سوم و ۶ عنوان نخست در تعیین خط شد، سپاسگزاریم. برای کارکنان استون مارتین و سهام‌داران آن بهترین آرزوها را داریم. شراکت ما با استون مارتین در فصل جاری برقرار است تا نتایجی عالی برای مسابقات ۲۰۲۰ و پایان همکاری فراهم شود.

با این وجود انتظار می‌رود فصل ۲۰۲۰ مهیج‌تر از قبل دنبال شود و تیم‌ها رقابت نزدیکتری را با هم داشته باشند. از سال ۲۰۱۴ تا کنون به مدت ۵ سال، تیم مرسدس و رانندگان آن، قهرمان فرمول یک جهان بوده‌اند. این افتخار بزرگ، با حضور لوئیس همیلتون در نقش راننده‌ اصلی و گروهی از مهندسان برجسته در تیم مرسدس به رهبری توتو ولف شکل گرفته است.

7daf73548468aa26006a9a80d0409967
راننده بریتانیایی نیز پنج قهرمانی از شش عنوان قهرمانی جهان خود را در تیم مرسدس به دست آورده است. مرسدس نیز امسال به دنبال کسب هفتمین قهرمانی جهان دوگانه -راننده ها و تیم ها- و پیاپی خود است. همیلتون نیز که می‌خواهد برای هفتمین قهرمانی جهان خود و رسیدن به رکورد مایک شوماخر افسانه‌ای تلاش کند، قطعا نقش به سزایی را در جذابتر شدن فصل ۲۰۲۰ ایفا خواهد کرد.

هواداران این رشته مهیج ورزشی برای شروع فصل جدید بیتابی می‌کنند و منتظر هستند تا با شروع مسابقات، رقابت هفتگی رانندگان مورد علاقه خود را تماشا کنند. مسابقه افتتاحیه فصل جدید فرمول یک ۲۵ اسفند در استرالیا برگزار خواهد شد و همیلتون این فصل را با تنها ۷ برد کمتر از رکورد ۹۱ برد شوماخر در فرمول یک آغاز خواهد کرد. این به این معنا است که اگر همیلتون امسال هم قهرمان شود، می‌تواند حداقل از نظر آمار و ارقام، موفق‌ترین راننده تاریخ فرمول یک لقب گیرد و این راننده بریتانیایی دست نیافتنی‌تر از همیشه خواهد شد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *