صفحه اصلی / عمومی / با ارزهای دیجیتال و مزایای آن به زبان ساده آشنا شوید

با ارزهای دیجیتال و مزایای آن به زبان ساده آشنا شوید

ad banner

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی یک فرم از پول الکترونیکی است که به منظور داشتن امنیت بیشتر و در بسیاری از موارد با هدف ناشناس بودن طراحی شده است. ارزهای دیجیتال، ارزهایی مرتبط با اینترنت هستند که از روش رمزنگاری استفاده می‌کنند. به عبارت ساده رمزنگاری، روند تبدیل اطلاعات قابل خواندن به یک کد تقریبا غیر قابل تشخیص برای ردیابی خرید و انتقالات مالی است.

از آنجا که سیاست بتکارت همواره تلاش برای ارائه خدمات شایسته به کاربران و دستیابی به بهترین‌ها با هدف همیشگی ترقی و پیشرفت است، از این پس شما می‌توانید با استفاده از ارزهای دیجیتال به راحتی حساب کاربری خود را شارژ کنید.

پیش بینی ورزشی در سایت بتکارت

بیشتر بخوانید: راهنمای مراحل شارژ حساب کاربری با ارزهای دیجیتال

رایج ترین ارزهای دیجیتال کدامند؟

بیت کوین (BCH)

بیت کوین اولین و رایج ترین ارز دیجیتال معامله شده تا به امروز است. این ارز توسط فردی به نام ساتوشی ناکاموتو که شخصیتی ناشناس است در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و فن آوری بلاک چین (Blockchain) را توسعه داد. ارزش بازاری بیتکوین تا ماه می سال ۲۰۱۸ رقمی معادل ۱۲۸ هزار میلیارد دلار بوده است.

اتریوم (ETH)

اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب و ارزشمندی است که در سال ۲۰۱۵ پدید آمد. اتر یک ارز توکن است که در بلاک چین اتریوم استفاده شده است. ارزش بازار اتریوم تا ماه می سال ۲۰۱۸ مبلغی حدود ۵۶ میلیارد دلار بوده است. با این وجود اتریوم مسیری پر فراز و نشیب داشته است. پس از هک شدن اتریوم در سال ۲۰۱۶، اتریوم به دو ارز تقسیم شد. درحالی که در یک مقطع زمانی ارزش هر اتریوم به ۱۳۰۰دلار رسید، در پایین ترین حالت، ارزش آن تا ۱۰ سنت هم کاهش پیدا کرد. در سال ۲۰۱۷محبوبیت اتریوم سکوی پرتابی برای ارزهای دیجیتال دیگری شد که از کد بلاک چین استفاده می‌کنند.

ریپل (XRP)

ریپل که با نماد XRP شناخته می‌شود، یک سیستم غیرمتمرکز دیگر است که در سال ۲۰۱۲ پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشت. از ریپل میتوان نه تنها به عنوان ارز دیجیتال بلکه برای ردیابی انواع بیشتری از تراکنش‌ها استفاده کرد. کمپانی مسئول در حال تعامل با بانک‌ها و موسسات مالی از جمله بانک سانتاندر Santander یکی از ده بانک برتر دنیا و بزرگ‌ترین بانک منطقه یورو است. ارزش بازاری ریپل حدود ۲۴ میلیارد دلار است.

لایت کوین  (LTC)

لایت کوین از لحاظ شکلی بیشترین شباهت را به بیت کوین دارد اما با نوآوری‌های جدید،  پرداخت و  پردازش سریع تر امکان تراکنش‌های بسیار بیشتری را فراهم کرده است. ارزش بازار لایت کوین حدود ۶ میلیارد دلار است.

چرا باید از ارزهای دیجیتال استفاده کرد؟

امنیت بیشتر: ارزهای دیجیتال به داشتن امنیت بیشتر و ایجاد سطحی از ناشناس ماندن شهره هستند. جعل و تقلب در تراکنش‌های این ارزها وجود ندارد.

سریع و جهانی: تراکنش‌ها تقریبا به صورت آنی در شبکه ثبت شده و در کمتر از چند دقیقه تایید می‌شوند.

در دسترس همگان بودن: ویژگی و ذات غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال و حذف واسطه‌ها به معنای قابل دسترس بودن این ارزها برای همه افراد است.

غیر قابل برگشت بودن: تراکنش‌های انجام شده با ارزهای دیجیتال غیر قابل برگشت هستند این یعنی زمانی که وجهی پرداخت می‌شود امکان برگرداندن آن وجود نخواهد داشت.

کارمزد کمتر: کارمزد کمتر آنها را به ارزهایی قابل اعتمادتر  نسبت به ارزهای رایج تبدیل کرده است.

منبع: تلگراف 

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *