صفحه اصلی / عمومی / آرین روبن ستاره تیم بایرن مونیخ رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

آرین روبن ستاره تیم بایرن مونیخ رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

ad banner

آرین روبن ستاره هلندی تیم بایرن مونیخ که پیشتر از آخرین فصل حضورش در تیم آلمانی خبر داده بود، بدون پیوستن به تیمی دیگر از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

وینگر راست بایرن در این تابستان با اتمام قراردادش با باشگاه آلمانی پیشتر جدایی اش از این تیم را تایید کرده بود اما شایعاتی مبنی بر بازگشت او به باشگاه های سابقش مثل خرونینگن و آیندهوون یا انتقال به لیگ آمریکا شنیده میشد. روبن هلندی سالهای درخشانی را در چهار لیگ مطرح اروپا نظیر هلند، انگلیس، اسپانیا و آلمان سپری کرد و در دوران باشکوه فوتبالش سابقه حضور در فینال جام جهانی را نیز در کارنامه دارد.

صحبت های آرین روبن در خصوص بازنشستگی از مستطیل سبز

در هفته های اخیر راجع به این مسئله زمان زیادی را به فکر کردن سپری کردم. همانطور که می دانید بعد از آخرین بازی ام برای بایرن مونیخ زمان مناسبی برای گرفتن تصمیم درست در مورد آینده ام داشتم. حالا اعلام می کنم که تصمیمم را گرفته ام و میخواهم دوران حضورم در فوتبال بعنوان بازیکن حرفه ای را پایان دهم. بدون شک این سخت ترین تصمیمی است که در تمام دوران حضورم در فوتبال گرفته ام. تصمیمی که با منطق و احساس آمیزه شده بود. عشق به این ورزش و محکوم کردن خود به اینکه می توانی با تمام مشکلات جهان کنار بیایی اما در واقعیت همه چیز طبق روال دلخواه تو پیش نمیرود و متوجه میشوی دیگر آن پسر بچه ۱۶ ساله ای نیستی که هیچ ایده ای از مصدومیت های سخت نداشت. در حال حاضر در فرم خوبی هستم و بعنوان طرفدار سایر ورزش ها دوست دارم که همین فرم را در آینده حفظ کنم. اما در مورد فوتبال باید بگویم که این لحظه توقف آن است. از خانواده دوست داشتنی خودم بابت حمایت و عشق همیشگیشان نسبت به من تشکر می کنم. بعد از کناره گیری از دنیای فوتبال دوست دارم که زمان بیشتری را با آنها سپری کنم و از زیبایی های زندگی بیرون از فوتبال بیشتر از قبل لذت ببرم.

آرین روبن
آرین روبن، در پیراهن تیم ملی هلند

آرین روبن، فوتبال خود را از آکادمی باشگاه خرونینگن هلند آغاز کرد و در سن ۱۶ سالگی موفق به انجام اولین بازی خود برای تیم هلندی شد. در همان سال روبن عنوان بهترین بازیکن فصل خرونینگن را از آن خود کرد. بعد از سپری کردن یک فصل موفق دیگر با این تیم، باشگاه آیندهوون برای پیوستن آرین روبن اقدام کرد تا این بازیکن آینده اش در تیم اول آن روزهای هلند سپری شود. روبن با آیندهوون موفق به کسب قهرمانی لیگ هلند شد تا اینکه چلسی در سال ۲۰۰۴ با پرداخت رقم ۱۸ میلیون یورو این بازیکن را به لندن برد. زیر نظر ژوزه مورینیو، روبن در استمفورد بریج دو بار فاتح لیگ برتر شد و همچنین دو جام اتحادیه و یک جام حذفی را کسب کرد. در سال ۲۰۰۷ ستاره هلندی به رئال مادرید پیوست تا در آنجا با هموطنان هلندی اش رود فن نیستلروی و وسلی اسنایدر اتحادی هلندی در پایتخت اسپانیا تشکیل دهد. بعد از سپری کردن دوران موفق در فصل اول حضور در اسپانیا، فصل دوم روبن در رئال جالب پیش رفت تا اینکه این بازیکن مجبور به ترک سانتیاگو برنابئو به مقصد مونیخ شد. از اینجا بود که شروع اوج دوران فوتبال روبن شکل گرفت و در طی دوران ۱۰ ساله حضور در بایرن مونیخ روبن در ۳۰۹ بازی برای این تیم، ۱۴۴ گل به ثمر رساند و کمک زیادی کرد تا باوارایی ها هشت عنوان قهرمانی بوندسلیگا، پنج جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا و سوپرکاپ اروپا را بعد از دو ناکامی در فینال بدست بیاورند. در عرصه ملی روبن ۹۶ بار برای تیم ملی هلند به میدان رفت و موفق شد ۳۶ بار دروازه حریفان را بگشاید. روبن در اکتبر ۲۰۱۷ از بازیهای ملی خداحافظی کرد. او یکی از ارکان اصلی هلند برای رسیدن به فینال جام جهانی ۲۰۱۰ و کسب عنوان سومی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود. نقطه عطف بازی آرین روبن فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بورسیا دورتموند در سال ۲۰۱۳ بود که با گل دقیقه ۸۹ توانست بایرن را بعد از ۱۲ سال بار دیگر به قهرمانی اروپا برساند.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *