صفحه اصلی / پوکر / ۷ باور عمومی درباره بازی پوکر

۷ باور عمومی درباره بازی پوکر

ad banner

بتکارت – یکی از مواردی که پوکر را به چنین بازی بزرگی تبدیل می‌کند این واقعیت است که موارد قطعی بسیار کمی در بازی وجود دارد. پاکت آس‌ها (جفت آس) در اکثر اوقات ۷ و ۲ غیر هم خال را شکست می‌دهند اما موقعیت‌هایی هم وجود دارد که دست بد برنده می‌شود. بیشترین پاسخ به سؤالات بازی پوکر در واقع به شرایط بستگی دارد.

آیا توصیه‌هایی شبیه به این را شنیده یا خوانده‌اید که همیشه باید سفت و تهاجمی بازی کنید یا همیشه باید با پاکت شاه و پاکت آس ریز کنید؟ در ابتدا، توصیه‌هایی مانند این مفید به نظر می‌رسند اما آیا همیشه صادق هستند؟

در این مقاله هفت باور درباره بازی پوکر را که به نظر می‌رسد ریشه در واقعیت دارند ارزیابی می‌کنیم.

۷ باور عمومی درباره بازی پوکر

۱-همیشه روی پاکت آس ریز کنید

این توصیه که همیشه باید با پاکت آس ریز کنید برای ابتدای امر و بازیکنان پوکر ضعیف است. اشتباه با‌‎زی کردن با پاکت آس‌ها سخت است. اگر بازیکن قدرتمندی نیستید بهترین راه برای با‌‎زی کردن با آن‌ها ورود به پات با ریز کردن است.

اما اگر بازیکن قدرتمندی هستید، مواقعی وجود دارد که با ریز نکردن هنگام ورورد به پات می‌توانید پول بیشتری کسب کنید. قبل از ادامه بحث، باید بدانید که اگر پوکر تگزاس هولدم لیمیتد بازی می‌کنید باید هر بار که یک پاکت آس دارید، ریز کنید. تنها زمانی که احتمالاً می‌توانید پول بیشتری نسبت به حالت ورود به پات با ریز نکردن کسب کنید در بازی بدون محدودیت یا بدون محدودیت پات است.

در این‌جا مثالی وجود دارد که نشان می‌دهد کال کردن با پاکت آس می‌تواند سودآورتر از ریز کردن باشد.

در یک با‌‎زی بدون محدودیت تگزاس هولدم و در پوزیشن آخر قرار دارید و هرکسی که درگیر این دست است استیک‌های (شرط ورودی) بالایی دارد. شما به عنوان یک بازیکن قدرتمند شناخته می‌شوید و بیشتر بازیکنان میز به شما احترام می‌گذارند. یک بازیکن شل با موقعیت اولیه نسبتاً خوب وارد پات می‌شود و ریز می‌کند و یک بازیکن سفت در پوزیشن میانی کال می‌کند.

اگر ریز کنید بازیکن پوزیشن اولیه احتمالاً فلاپ را با شما خواهد دید اما بازیکن سفت در پوزیشن میانی ممکن است فولد کند. اگر بازیکن سفت ریز شما را کال کند و فلاپ را ببیند یا اگر بعد از فلاپ حرکتی انجام دهند به احتمال زیاد یک دست قوی دارند.

از طرف دیگر اگر به جای ریز کردن کال کنید، هیچ یک از دو رقیب شما نمی‌توانند کاری انجام دهند. با استفاده از این روش می‌توانید شرط‌های اضافی را از بازیکن میانی و اغلب از بازیکن شل در موقعیت ابتدایی استخراج کنید.

آیا همه این‌ها بدان معنی است که شما باید از ریز کردن با پاکت آس خودداری کنید؟ برای اکثر بازیکنان بهتر است هر بار پاکت آس داشتند ریز کنند. روشی که ‌بخواهید ریز نکنید و منتظر فرصت‌های بهتر برای کسب سود با کال کردن باشید خوب است اما واقعیت این است که اکثر بازیکنان پوکر هرگز به این سطح مهارت نمی‌رسند.

بازی پوکر

۲- همیشه روی پاکت شاه ریز کنید

پاکت شاه دست قدرتمندی است اما نباید به هر کسی که دارای یک آس ضعیف است اجازه بدهید با یک چیپ، فلاپ را ببیند و شما را از با‌‎زی خارج کند. پاکت شاه هم می‌تواند همانند پاکت آس در مواردی بدون ریز کردن مورد استفاد قرار بگیرد.
این سناریویی است که فقط بهترین بازیکنان باید سعی کنند از آن استفاده کنند و حتی برای آن‌ها نیز باید یک اتفاق نادر باشد.

۳- همیشه سفت بازی کنید

بازی سفت معمولاً بهترین روش برای بازی پوکر است زیرا به این معنی است که دست‌های ضعیف را فولد می‌کنید. اگر می‌توانستید همه دست‌های آغازین را که احتمالاً بازی می‎کردید ردیابی کرده و میانگین سود یا ضرر هر دست را بررسی کنید، می‌توانستید به وضوح ببینید که چرا باز‌‎ی سفت سود بیشتری نسبت به باز‌‎ی شل دارد.

بازیکنی با بهترین دست شروع برای ورود به پات، بیشترین احتمال برد را دارد. البته فلاپ، ترن و ریور گاهی اوقات اوضاع را تغییر می‌دهند اما بهترین دست آغازین بیش از هر دست دیگری در پات برنده می‌شود.

توانایی‌های شما بعد از فلاپ نیز به کار می‌آید و بازیکنان برتر پس از فلاپ می‌توانند چند دست بیشتر از بازیکنان ضعیف بازی کنند. اما حتی بهترین بازیکنان پوکر نیز تمایل دارند که در اکثر مواقع سفت عمل کنند.

بنابراین، آیا باید همیشه سفت بازی کنید؟
پاسخ این است که شما باید به روشی سودآور بازی کنید. اگر بازی سفت سودآورترین راه برای بازی در موقعیتی است که در آن قرار دارید، پس سفت بازی کنید. اما موقعیت‌هایی هم وجود دارد که سفت‌ترین بازیکن میز نمی‌تواند بیشترین سود را کسب کند.

شایع‌ترین وضعیتی که یک بازیکن سفت نمی‌تواند کسب سود کند وقتی است ‌که همۀ افراد میز سفت با‌‎زی کنند. هنگامی که همۀ بازیکنان یک میز سفت بازی می‌کنند بهترین استراتژی شل بازی کردن است. اما باید مراقب باشید که تعداد دست خیلی زیادی بازی نکنید.

اگر بازیکنان پوکری که سفت بازی می‌کنند سود بیشتری می‌برند به این دلیل است که بیشتر بازیکنان پوکر دست‌های زیادی را وارد بازی می‌شوند.

پوکر

۴- همیشه تهاجمی ‌عمل کنید

روشی که توسط بسیاری از کارشناسان پیشنهاد شده است متد سفت و تهاجمی است. قبلاً توضیح دادیم که چرا بازی سفت معمولاً بهترین گزینه است اما روش تهاجمی‌ چه سودی دارد؟
روش تهاجمی ‌معمولاً به دو دلیل بهتر از بازی منفعلانه است. وقتی بازی تهاجمی ‌انجام می‌دهید، می‌توانید هنگامی ‌که حریفان فولد می‌کنند یا وقتی که در پایان دست بهتری دارید، برنده شوید. وقتی منفعلانه عمل می‌کنید تنها راه برد، داشتن بهترین دست است.
وقتی هجومی عمل می‌کنید رقبای خود را وادار می‌کنید تا تحت استرس تصمیمات بیشتری بگیرند. هربار که حریفی نیاز به تصمیم‌گیری داشته باشد ممکن است اشتباه کند و هر بار که حریف مرتکب اشتباه شود برای شما سودآور است. اما مراقب باشید سناریوی بازی تهاجمی در صد در صد مواقع این چنین نیست.
اما در مجموع این دو دلیل نشان دهنده مفید بودن سبک تهاجمی هستند و به همین دلیل است که بیشتر بازیکنان ماهر، تهاجمی عمل می‌کنند. اما درست مثل بازی سفت، مواقعی وجود دارد که با استفاده از یک رویکرد منفعلانه می‌توان سودآورتر بود.
بهترین زمان برای در نظر گرفتن بازی منفعلانه زمانی است که شما با یک یا چند بازیکن تهاجمی در حال بازی هستید. وقتی که یک دست خوب دارید می‌توانید به آن‌ها اجازه دهید که بستن شرط را هدایت کنند زیرا بازیکنان بیشتری در پات باقی می‌مانند.

۵- هرگز یک دست خیلی خوب را آهسته بازی نکنید

در زمینه نحوه بازی با یک دست خیلی خوب توصیه‌های متضاد فراوانی صورت گرفته است برخی می‌گویند باید آهسته بازی کنید (یعنی دیگران متوجه نشوند که شما دست خوبی دارید) برخی دیگر خلاف این اعتقاد را دارند. اما یک دست فوق‌العاده هم مانند بسیاری موارد دیگر در پوکر است زیرا شما باید کاری را انجام دهید که شانس سودآوری خود را به حداکثر برسانید.
برخی از بازیکنان در این حالت همواره ریز می‌کنند زیرا نمی‌خواهند هیچ شرطی را از دست بدهند.
بهتر است در با‌‎زی بدون محدودیت تنها زمانی یک دست عالی را آهسته بازی کنید که غیر قابل شکست خوردن باشد مانند یک کاره یا استریت فلاش. در این حالت اجازه دهید دیگران شرط‌ها را تا حد امکان برای شما افزایش دهند.
در سطوح پایین، اکثر بازیکنان به اندازه کافی تیزهوش نیستند یا به اندازه کافی توجه نمی‌کنند تا تشخیص دهند که شما یک دست فوق‌العاده دارید. این بدان معنی است که هیچ دلیلی برای آهسته کردن بازی وجود ندارد. هرچه سطح شما بالاتر ‌رود و رقابت سخت‌تر شود، شرایطی که با‌‎زی آهسته ممکن است سودآورتر باشد محدودتر می‌شود. هم‌چنین باید به یاد داشته باشید که هرچه سطح رقابت شما بهتر می‌شود احتمال این‌که دیگران هم متوجه با‌‎زی آهسته شما شوند بیشتر می‌شود.

۶- در مقابل بازیکنان قوی‌تر بازی کنید تا بهتر شوید

به طور کلی یکی از راه‌های بهبود مهارت‌های پوکر، بازی در برابر بازیکنان بهتر است، مشکلی که در این توصیه وجود دارد این است که بازی کردن در برابر بازیکنان بهتر هزینه بیشتری دارد. به عبارت دیگر این یک روش گران قیمت برای یادگیری است.
راه‌های زیادی برای بهبود مهارت‌های پوکر شما وجود دارد و تنها یکی از آن‌ها بازی در برابر بازیکنان قوی‌تر است اما پیدا کردن میزهایی با بازیکنان ضعیف‌تر بسیار سودآورتر است.
برای بهبود مهارت می‌توانید کتاب‌ها و مقالات استراتژی پوکر را بخوانید. می‌توانید مدتی از بازی در سایت‌های شرط‌بندی کناره‌گیری کرده و فیلم‌ بازی بازیکنان حرفه‌ای را تماشا کنید. می‌توانید هر از گاهی در برابر بازیکنان بهتر بازی کنید اما از بازی مداوم با چنین بازیکنانی خودداری کنید تا بتوانید سود خود را به حداکثر برسانید.

پوکر

۷- هرگز پوکر رایگان بازی نکنید

برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که هرگز پوکر رایگان بازی نکنید. اما پوکر رایگان هم مزایایی دارد و یک راه عالی برای یادگیری برای بازیکنان جدید و بی‌تجربه است.
پیشنهاد می‌شود هنگامی‌ که یاد گرفتید که چگونه با استفاده از یک استراتژی پوکر ساده بازی کنید به میزی با پول واقعی بروید. حتی میزهای محدودیت پایین آنلاین بهتر از میزهای رایگان هستند. در نظر داشته باشید که اگر نمی‌توانید روی یک میز رایگان پوکر برنده شوید بعید است که در یک میز پولی هم موفق شوید.
راهبردی که برای برد در یک میز رایگان استفاده می‌کنید در میزهای با پول واقعی کار نخواهد کرد اما این همان جایی است که باید از آن شروع کنید.

نتیجه‌گیری

هر گاه شنیدید که کسی می‌گوید همیشه باید یک نوع با‌‎زی خاص را در میز پوکر انجام دهید کمی وقت بگذارید و بیشتر به آن فکر کنید. به ندرت پیش می‌آید که همواره یک نوع خاص از با‌‎زی راه موفقیت در موقعیت‌های متفاوت باشد. باورهای مختلفی پیرامون پوکر وجود دارد و بیشتر اوقات بهتر است که بسته به شرایط درصد اندکی باز‌‎ی خود را تغییر دهید تا کسب سود کنید.

کازینو آنلاین در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی در پوکر

۳ راه پیروزی در پوکر در سال ۲۰۲۲ که حتما باید آن را بدانید!

در حالی که استراتژی‌های پیشرفته زیادی برای پیروزی در پوکر آنلاین وجود دارد، فعالیت‌های بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *