صفحه اصلی / عمومی / شش تیم صعود کرده به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ ؛ تکلیف تیم های دیگر چه می شود؟!

شش تیم صعود کرده به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ ؛ تکلیف تیم های دیگر چه می شود؟!

ad banner

تنها شش تیم به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کردند و ۱۸ تیم شانس حضور در این بازی ‌ها را دارند. فارغ از تیم ‌های صعود کرده با نزدیک شدن به پایان مرحله گروهی، ماجرای پلی‌ آف این دوره از رقابت ‌ها جالب ‌تر از هر زمانی شده است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

بلژیک، ایتالیا، روسیه، لهستان، اوکراین و اسپانیا تیم های صعود کرده به مسابقات یورو ۲۰۲۰

به نقل از نشریه اسپانیایی آ اس، یورو ۲۰۲۰ بهار سال آینده آغاز می ‌شود و از اکنون شش تیم حاضر در این رقابت ها مشخص شده اند. بلژیک، ایتالیا، روسیه، لهستان، اوکراین و اسپانیا به مرحله نهایی صعود کردند. ۱۴ تیم از میان تیم‌ های اول و دوم برای کسب سهمیه رقابت خواهند کرد. این در حالی است که سه تیم اسکاتلند، گرجستان و بلاروس به خاطر نتایج اشان در لیگ ملت ‌ها در پلی‌آف حضور خواهند داشت. ۲۰ تیم به صورت مستقیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند (یعنی تیم های اول و دوم هر گروه) و سپس چهار سهمیه باقی مانده از بیستم مارس میان ۱۶ تیم برگزار می شود که بر اساس نتایج کسب شده تیم‌ ها در لیگ ملت ‌ها است. باید یادآوری کرد تیم‌ های بلغارستان، یونان، آلبانی، مونته نگرو، قبرس، استونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، آذربایجان، قزاقستان، مولداوی، جبل الطارق، جزایر فارو، لیختن اشتاین، آندورا، مالت و سن مارینو دیگر شانس صعود به یورو را ندارند و رسما از دور این رقابت ها حذف شده اند.
یورو ۲۰۲۰
تیم ملی اسپانیا که توانست جواز حضور در مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ را کسب کند هم چنان شکست ناپذیر باقی ماند و رکوردی تازه را به ثبت رساند. این تیم شب گذشته یعنی سه شنبه در انتخابی یورو ۲۰۲۰ در لحظات پایانی با گل رودریگو برابر سوئد مساوی کرد تا جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کند. به نوشته میستر چیپ (کارشناس اسپانیایی) لاروخا در ۲۵ سال اخیر در تمام مراحل نهایی یورو و جام جهانی حضور داشته است و از ان حیث رکوردار دار است، در اروپا تنها آلمان در چنین شرایطی قرار دارد. در آمریکای جنوبی برزیل در تمام مراحل نهایی شرکت کرده است (آرژانتین در کوپا آمه ریکا ۲۰۰۱ بازی نکرد). در آسیا کره جنوبی چنین ویژگی دارد. اسپانیا با پیروزی دیشب توانست رکورد ۲۶ بازی پیاپی بدون شکست در انتخابی یورو و جام جهانی را به ثبت برساند. این بهترین رکورد در میان تیم ‌های اروپایی محسوب می‌ شود. اسپانیا پس از گل به یاد ماندنی مارچنا نتوانسته بود در مقدماتی یورو و جام جهانی با گل در وقت ‌های اضافه از شکست فرار کند. مارچنا در سال ۲۰۰۵ توانست گل مساوی را در دقیقه ۹۶ برابر بوسنی به ثمر برساند. دیشب (سه‌شنبه) رودریگو در دقیقه ۹۲ گلزنی کرد.
بعد از رکورد اسپانیا به شش تیم صعود کننده نگاهی خواهیم انداخت. بلژیک قدرتمند به عنوان تیم اول صعود کرد و حالا آن ‌ها اولین تیم تاریخ اروپا هستند که در ۲ مرحله انتخابی متوالی به عنوان تیم اول صعود خودشان را قطعی کردند. ایتالیا به جبران حذف دردناک در پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ با تیمی جوان و ثبت رکورد ۹ پیروزی متوالی برای مانچینی ( او اولین مربی از زمان پوتزو است که ۹ پیروزی متوالی به دست می‌آورد) دومین صعودکننده نام گرفت و سپس ۳ تیم اروپای شرقی به نام ‌های روسیه، اوکراین و لهستان جشن صعود گرفتند. در نهایت نوبت به اسپانیا رسید تا در چند ثانیه اوج و حضیض را تجربه کند. شکست از سوئد می‌توانست کار صعود اسپانیا را سخت کند اما یک تعویضی به نام رودریگو با گلزنی در وقت ‌های تلف شده همه ابهامات را از بین برد و لاروخا را به عنوان ششمین تیم صعود کرده معرفی کرد.
ed 1
ماجرای پلی ‌اف از چه قرار می شود؟
فارغ از تیم ‌های صعود کرده با نزدیک شدن به پایان مرحله گروهی، ماجرای پلی‌آف عجیب این دوره از رقابت‌ ها هم جالب ‌تر شده است. تیم ‌های اول و دوم گروه ‌های ده گانه به مرحله اصلی می ‌رسند اما قرار نیست ۴ تیم باقی مانده از بین تیم‌ های سوم گروه ها انتخاب شوند. این جا است که اولین دوره لیگ اروپا نقش‌آفرینی می‌کند. طبق قوانین قرار بود ۴ تیم اول لیگ ملت‌ های اروپا در صورت قرار نگرفتن بین ۲ تیم اول گروه‌های اشان سهمیه صعود به دست بیاورند اما انگلیس، هلند، پرتغال و سوئیس به احتمال زیاد به عنوان تیم اول یا حداکثر دوم صعود می‌کنند. طبق قانون در این صورت ۴ تیم بعدی برتر لیگ ملت ‌ها ۴ صندلی خالی مانده را تصاحب می‌کنند و اگر آن ‌ها هم صعود اشان از طریق مرحله گروهی را قطعی کرده باشند، ۴ تیم بعدی و این چرخه ادامه خواهد داشت. با توجه به این موضوع و در فاصله ۲ دور مانده به پایان مرحله گروهی در حال حاضر، سوئیس، ایسلند، رژیم صهیونیستی و رومانی، ۴ تیم برتر قرار گرفته در سطح اول هستند. بوسنی و هرزگوین، ولز، اسلواکی و ایرلندشمالی ۴ تیم برتر سطح دوم، اسکاتلند، نروژ ، صربستان و بلغارستان، ۴ تیم برتر سطح سوم و گرجستان، مقدونیه شمالی، کوزوو و بلاروس ۴ تیم برتر سطح چهارم نام دارند. در پایان مرحله گروهی، ۴ تیم برتر هر سطح، ۲ به ۲ ( تیم اول با تیم چهارم و تیم دوم با تیم سوم) با هم بازی می‌کنند، برنده‌ ها به مصاف هم می ‌روند و در نهایت تیم برتر هر ۴ سطح (مجموعا ۴ تیم) به جمع ۲۰ تیم راه یافته به یورو ۲۰۲۰ از طریق مرحله گروهی اضافه می‌شوند.
از نتایج به دست آمده در آخرین شب مقدماتی یورو ۲۰۲۰ می توان به نتایج زیر اشاره کرد: در گروه دهم، ایتالیا که پیش تر صعود اش را همان طور که گفته شد، قطعی کرده بود، موفق شد مقابل لیختن اشتاین به پیروزی ۵-۰ برسد. برای لاجوردی ها، برناردسکی، بلوتی ۲ بار، رومانولی و الشعراوی گلزنی کردند تا تیم مانچینی هشتمین برد متوالی خود را در این دوره کسب کند. در دیگر بازی های این گروه، فنلاند ۳-۰ ارمنستان را مغلوب ساخت و یونان با نتیجه ۲-۱ از سد بوسنی گذشت. در این گروه فنلاند با ۱۵ و ارمنستان با ۱۰ امتیاز دوم و سوم هستند.
d 7
در گروه چهارم، دیدار جبل الطارق و گرجستان با پیروزی ۳-۲ گرجستان پایان یافت. سوئیس هم با نتیجه ۲-۰ از سد ایرلند گذشت. به این ترتیب شرایط این گروه پیچیده شد. ایرلند با ۷ بازی ۱۲ امتیاز دارد ولی دانمارک و سوئیس با یک بازی کمتر به ترتیب ۱۲ و ۱۱ امتیاز دارند.
در گروه ششم نیز، در مهم ترین بازی همان طور که اشاره شد، سوئد و اسپانیا در فرندز آرنا به تساوی ۱-۱ رسیدند. سوئد در دقیقۀ ۵۰ توسط مارکوس برگ به گل رسید. اما دقیقه ۹۱ بود که رودریگو بازی را به تساوی کشاند تا اسپانیا صعود اش را قطعی کند. جزایر فارو موفق شد ۱-۰ مالت را شکست دهد و دیدار رومانی و نروژ ۱-۱ تمام شد. در این گروه اسپانیا با ۲۰ امتیاز صعود کرد. سوئد و رومانی با ۱۵ و ۱۴ امتیاز در رده های بعدی هستند.
لازم به ذکر است قرعه کشی پلی‌آف بیست و دوم نوامبر برگزار می ‌شود و برای مرحله نهایی سی ‌ام نوامبر انجام می ‌شود. برای این دوره یورو هیچ تیمی به صورت اتوماتیک (به عنوان میزبان) به مرحله نهایی صعود نمی‌کند چون بازی‌ ها قرار است در ۱۲ کشور مختلف برگزار شود. رقابت‌های گروهی انتخابی یورو دوباره از ۲۳ آبان پیگیری می‌شود و در این یک هفته تکلیف ۱۴ تیم راه یافته به مرحله نهایی مشخص خواهد شد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *