صفحه اصلی / عمومی / کوپا آمریکا ۲۰۱۹ ؛ طلسم ناکامی آرژانتین شکسته خواهد شد ؟

کوپا آمریکا ۲۰۱۹ ؛ طلسم ناکامی آرژانتین شکسته خواهد شد ؟

ad banner

تیم ملی آرژانتین در رقابت های کوپا آمریکا ۲۰۱۹ امشب جمعه ۰۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه دو ماراکانا ریو در ژنیرو برزیل، در حالی به مصاف ونزوئلا خواهد رفت که لیونل مسی و یارانش خاطرات بدی از این ورزشگاه دارند.

آیا مسی و یارانش در کوپا آمریکا این بار موفق خواهند شد؟

این بازی که در مرحله یک چهارم نهایی و حذفی کوپا آمریکا می باشد، در حالی در این ورزشگاه برگزار می شود که تیم ملی آرژانتین با هدایت آلخاندرو سابیا در روز سیزدهم جولای سال ۲۰۱۴ قهرمانی جام جهانی را از دست دادو نوانتسند برای سومین بار قهرمان این رقابت مهم شود. هر چند در بازی روز جمعه هواداران بیشتری برای تشویق تیم ملی کشورشان به برزیل خواهند آمد ولی آرژانتین در حالی به مصاف ونزوئلا خواهد رفت که در بازی قبل با این تیم ۳ بر ۱ بازی را واگذار کرده است. انتار می رود بازیکنان لیونل اسکالونی از جمله آرمانی، اوتامندی، تاگلیافیکو، د پائول، پاردس، مسی، لائوتارو مارتینس و سرخیو آگوئرو فیکس هستند و سه بازیکن دیگر احتمالا به ساراویوو یا میلتون کاسکو، پتسلا یا فویت و آکونیا یا لو سلسو می رسد. باید دید در این بازی همانند قطر که آرژانتینین ها توانستد ۲ بر ۰ آن ها را شکست دهند باز هم می توانند پیروز شوند یا بار دیگر باید در این ورزشگاه دو ماراکامانا ناکام در کسب جام باقی بمانند.

کوپا آمریکا
و اما در آن سال برای مسی و یارانش چه اتفاقی در ورزشگاه دو ماراکامانا افتاد؟ پنج سال از سیزدهم جولای ۲۰۱۴ گذشت که تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه ماراکانا، سومین فرصت قهرمانی در جهان را از دست داد . بیستمین دوره جام جهانی فوتبال بود که از ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ تا ۱۳ ژانویه ۲۰۱۴ در کشور برزیل برگزار شد و در نهایت با قهرمانی تیم ملی فوتبال آلمان پایان گرفت. در دیدار پایانی ژرمن‌ها موفق شدند با یک گل ماریو گوتزه در دقایق پایانی وقت اضافه دوم، تیم ملی آرژانتین را شکست دهند و این تیم در وقت‌های اضافه با یک گل مغلوب آلمان شد و حتی به ضربات پنالتی هم کشیده نشد. برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی، تبدیل به یک تیم اروپایی شود که در یکی از کشورهای قاره آمریکای جنوبی قهرمان جام جهانی فوتبال شده است. هم چنین، این اولین بار است که قهرمان جام جهانی به صورت پی در پی از قاره اروپا (جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان: ایتالیا؛ جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی: اسپانیا و جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل: آلمان) شده اند و افتخاری بزرگ برای اروپایی ها به شمار می رود. آرژانتین که در سید ۱ قرار داشت در ابتدا در گروه F بوسنی و هرزه گوین، ایران و نیجریه هم گروه شده بود. آرژانتین در این مرحله ۲-۱ بوسنی و هرزه گوین را شکست داد، بعد از آن تیم ملی ایران را با تک گل مسی برد و در بازی آخر ۳-۲ نیجریه را مغلوب کرد و با ۹ امتیاز به مرحله بعدی شتافت. در یک هشتم نهایی آرژانتین به سویس خورد و در وقت های اضافه اول با گل دیماریا ۱ بر صفر آن ها را مغلوب کرد. پس از آن درمرحله یک چهارم نهایی به مصاف بلژیک رفت و با همان نتیجه ۱ بر ۰ این بار با گل دقیقه ۱۰ هیگواین بلژیک را هم شکست دادند. در نیمه نهایی آرژانتین به مصافه هلند و آلمان به مصاف برزیل رفتند.آرژانتین در وقت قانونی ۰-۰ مساوی کرد ولی در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی با پنالتی های مسی، گارای، آگوئرو، رودریگز هلند را شکست داد و راهی فینال شد. اما آلمان دیگر فینالیست آن سال در کمال ناباوری و با شکست ۷ بر ۱ تیم ملی برزیل را مغلوب کرد و به فینال راه یافت . در بازی فینال نیز همان طورکه گفته شد با تک گل ماریو گوتزه در نیمه دوم وقت ها اضافی ژرمن ها قهرمان جهان شدند و حسرت سومین قهرمانی آرژانتین در جهان به دل آن ها گذاشتند.
در دو سال بعد از جام جهانی و پشت سر هم پس از این ناکامی بزرگ انگار آن ها در آن ورزشگاه طلسم شدند چرا که سه بار پشت سر هم جام های مختلف در ادوار گوناگون را از دست دادند که از جمله آن به دو قهرمانی کوپا آمریکا در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ می توان اشاره کرد که در زیر به شرح آن خواهیم پرداخت.

آن ها در کوپا آمریکا ۲۰۱۵ در حالی بود که آرژانتین در گروه B قرار داشت به نتایج زیر دست پیدا کردند :
آرژانتین۲–۲ پاراگوئه و اروگوئه ۱–۰ جامائیکا و آرژانتین ۱–۰ اروگوئه و پاراگوئه ۱–۰ جامائیکا و اروگوئه ۱–۱ پاراگوئه و آرژانتین ۱–۰جامائیکا و با هفت امتیاز به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. در آن مرحله در وقت قانونی به نتیجه ۰-۰ رسیدند و در ضربات پنالتی کلمبیا را با نتیجه ۵-۴ شکست دادند. در ۳۰ ژوئن در نیمه نهایی آرژانتین با برد پر گل ۶ بر ۱ پاراگوئه را مغلوب و به فینال راه یافت. تیم شیلی دیگر پای فینال مقابل آبی پوشان بود. که در وقت قانونی ۰-۰ شدند ولی در ضربات پنالتی آرژانتین بسیار ضعیف و با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب شیلی شد و یک جام دیگر را درست بعد از جام جهانی از دست داد.

08fb41ed6d63b25d25dbd187773a64ca

اما این پایان کار برای ناکامی های مسی و یارانش نبود و آن ها کوپا آمریکا ۲۰۱۶ که به مناسبت صدمین سال برگزاری این رقابت ها کوپا آمریکای قرن نیز نامیده شد ، باز هم دستشان از رسیدن به جام کوتاه ماند. آرژانتین در مرحله مقدماتی با نتایج قابل قبول حریفانش را شکست داد.

آن ها که با تیم های شیلی و پاناما و بولیوی هم گروه بودند توانستند شیلی قهرمان دوره قبل را با نتیجه ۲ بر ۱ ، پاناما را نتیجه ۵ بر ۰ و بولیوی را با نتیجه ۳ بر ۰ شکست دهد و با ۹ امتیاز به عنوان صدر نشین راهی مرحله بعدی شود. در مرحله یک چهارم نهایی و حذفی که در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۶برگزار شد توانستند با گل های هیگواین، مسی و لاملا ۴ بر ۱ ونزوئلا را مغلوب کنند و در مرحله نیمه نهایی درست ۳ روز بعد با برد ۴ بر ۰ آمریکا را شکست دادند. در آن بازی هیگواین ۲ گل و مسی و لاوزی هر کدام یک گل گل های تیم ملی کشورشان را به ثمر رساندند. آرژانتین باز هم در فینال به تیم شیلی برخورد کرد. باز هم سناریوی تکراری تکرارشد و در پایان ۹۰ دقیقه و وقت های اضافی قانونی نتوانستد کاری از پیش ببرند. آن ها در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ بار دیگر مغلوب شیلی شدند تا جام را دو دستی تقدیم شیلی ها کرده باشند. دو پنالتی گل نشده آرژانتین توسط مسی و بیگلیا از دست رفت و ماسکرانو و آگوئرو توپ های خود را تبدیل به گل کردند اما فایده ای نداشت.
چرا که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ آن ها سه جام بسیار مهم را به صورت های گفته شده از دست دادند و باید دید که در رقابت های کوپا آمریکا جمعه ۰۷ تیر ۱۳۹۸ که از ساعت ۲۳:۳۰ در همان ورزشگاه معروف دو ماراکانا ریو در ژنیرو برزیل، در مقابل تیم ونزوئلا چه خواهند کرد و آیا لیونل مسی و یارانش می توانند خاطرات بدی که از این ورزشگاه و اتفاقات سال های بعدش را به دست فراموشی بسپارند و به مرحله بعدی کوپا صعود داشته باشند یا خیر. باید دید چه می شود.
به نظر شما نتیجه بین تیم های ملی آرژانتین و ونزوئلا چه خواهد شد؟ کدام تیم به مرحله بعدی صعود خواهد کرد؟
بت کارت منتظر پیش بینی شما برای این بازی مهم است.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

یک کامنت

  1. آواتار sobhan

    من دوست ندارم آرژانتین بره بالا
    امیدوارم حذف بشه امشب در برابر ونزوئلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *