صفحه اصلی / عمومی / کوپا آمریکا ۲۰۱۹ ؛ برزیل ۳-۱ پرو؛ نهمین قهرمانی سلسائو

کوپا آمریکا ۲۰۱۹ ؛ برزیل ۳-۱ پرو؛ نهمین قهرمانی سلسائو

ad banner

در چهارچوب رقابتهای کوپا آمریکا ۲۰۱۹ و در بازی فینال که در ورزشگاه تاریخی ماراکانا برگزار میشد تیم ملی برزیل در خانه موفق شد تیم پرو را شکست دهد تا برای نهمین بار فاتح مسابقات کوپا آمریکا شود.

قهرمانی تیم ملی برزیل در مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۱۹

کوپا آمریکا ۲۰۱۹
گابریل ژسوس زننده گل دوم برزیل در فینال

بازی در ورزشگاه ماراکانا، راس ساعت ۰۰:۳۰ بامداد دوشنبه هفدهم تیرماه به وقت ایران آغاز شد. قضاوت این دیدار بر عهده روبرتو توبار داور کشور شیلی بود. شاگردان تیته در مرحله گروهی کوپا آمریکا ۲۰۱۹ نیز یکبار با پرو روبرو شده بودند و در آن بازی با پنج گل پرو را تحقیر کرده بودند. اما داستان این بازی متفاوت بود و برزیل پس از زدن گل اول تحت فشار حملات پرو قرار گرفت تا اینکه این تیم توانست بازی را به تساوی بکشاند. اما در همان نیمه اول طولی نکشید که برزیل بار دیگر برتری را بدست آورد و در دقایق پایانی با به ثمر رساندن گلی دیگر نهمین قهرمانی تاریخش در کوپا آمریکا را جشن گرفت. قهرمان پنج دوره جام جهانی با این برد پس از ۱۲ سال توانست جام قهرمانی یک تورنومنت معتبر را به خانه هدیه دهد. در نیمه اول پرو بازی را برخلاف دیدار دور گروهی، با انگیزه بالایی شروع کرد اما برزیل در همان دقایق ابتدایی بازی موفق شد از حریف پیش بیافتد. ارسال سانتر بلند ژسوس پشت سر مدافعان پرو توپ را به اورتون رساند و این بازیکن به راحتی با شوت تکضرب دروازه پدرو گایسه را گشود. بعد از این گل مهاجمان برزیل موقعیت های خوبی برای افزایش برتری خود بوجود آوردند اما در زدن ضربات پایانی بی دقت ظاهر شدند. این از دست دادن فرصتها سرانجام برای برزیل گران تمام شد و در محوطه جریمه برزیل بعد از خطای هند تیاگو سیلوا، داور با استناد به سیستم کمک داور ویدئویی، یک ضربه پنالتی به سود پرو اعلام کرد. گوئررو خلاف جهت حرکت آلیسون توپ را به درون دروازه فرستاد تا بازی در آستانه اتمام نیمه اول به تساوی کشیده شود. اما این پایان کار نبود و شادی پرو دیری نپایید. روی اشتباه مدافعان پرو و سر خوردن بی موقع زامبرانو توپ با پاس آرتور به گابریل ژسوس رسید و این بازیکن دوباره برتری را به برزیل هدیه داد. با شروع نیمه دوم نیز برزیل با کوتینیو موقعیت مناسبی برای زدن گل سوم داشت اما ضربه این بازیکن با فاصله نزدیک به بیرون رفت. در اواسط نیمه دوم در صحنه درگیری گابریل ژسوس با زامبرانو مدافع پرو، مهاجم برزیل با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. در ادامه تلاش دو تیم ثمری نداشت تا اینکه در دقیقه پایانی بازی بار دیگر با اشتباه زامبرانو و خطا روی اورتون در داخل محوطه جریمه، برزیل صاحب ضربه پنالتی شد. ریچارلیسون که بجای روبرتو فیرمینو به میدان آمده بود پشت توپ قرار گرفت و ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا قهرمانی برزیل در کوپا آمریکا ۲۰۱۹ قطعی شود.

شرح گل ها

  • اورتون (برزیل): در دقیقه ۱۵ بازی روی سانتر بلند گابریل ژسوس و غفلت مدافعان پرو در یارگیری، اورتون با شوتی تکضرب، دروازه گایسه را باز کرد.
  • رافائل گوئررو (پرو): در دقیقه ۴۴ بازی خطای هند تیاگو سیلوا با کمک ویدئوچک پنالتی تشخیص داده شد تا گوئررو پشت توپ بایستد. این مهاجم باسابقه با فریب آلیسون، برخلاف جهت شیرجه دروازبان لیورپول توپ را وارد دروازه سلسائو کرد.
  • گابریل ژسوس (برزیل): یک دقیقه بعد از گل پرو روی اشتباه مدافعان این تیم برزیل صاحب ضدحمله شد و با پاس آرتور ملو، ژسوس در میان دو مدافع پرو با ضربه بغل پا دروازه را به راحتی باز کرد.
  • ریچارلیسون (برزیل): دقیقه ۹۰ زامبرانو با خطای پنالتی اورتون را سرنگون کرد. ریچارلیسون پشت توپ ایستاد و خلاف جهت حرکت گایسه، تیمش را به گل سوم رساند.

نکات آماری

  • تیم ملی برزیل در هر پنج دوره ای که میزبانی کوپا آمریکا را بر عهده داشته، موفق به قهرمانی در این مسابقات شده است. آخرین بار سلسائو ۳۰ سال پیش در خانه قهرمان شده بود.
  • تیته اولین مربی تاریخ فوتبال است که موفق شده هر سه جام معتبر در سطح باشگاهی و ملی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی را بدست بیاورد. جدا از این قهرمانی، تیته در لیبرتادورس با کورینتیانس در سال ۲۰۱۲ و در کوپا سودامریکانا با اینترناسیونال در سال ۲۰۰۸ پیشتر قهرمانی را تجربه کرده بود.
  • گابریل ژسوس اولین بازیکن تاریخ کوپا آمریکا است که در فینال با وجود زدن گل از زمین مسابقه اخراج میشود.
  • پنالتی رافائل گوئررو روند گل نخوردن متوالی آلیسون بکر درون دروازه تیم ملی برزیل و لیورپول در همه مسابقات را بعد از ۸۸۹ دقیقه شکست.
  • گل اول بازی که توسط اورتون به ثمر رسید، اولین گل در فینال کوپا آمریکا بعد از سال ۲۰۱۱ بود. (فینال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هر دو بدون گل به پایان رسیده بود.)
  • دنی آلوز در پایان مسابقات بعنوان بهترین بازیکن کوپا آمریکا ۲۰۱۹ انتخاب شد.
  • اورتون در پایان بازی بعنوان بهترین بازیکن بازی فینال انتخاب شد.
  • آلیسون بکر با پنج بار بسته نگه داشتن دروازه عنوان بهترین دروازبان کوپا را از آن خود کرد.
  • دنی آلوز با این قهرمانی به رکورد دست نیافتنی چهل جام در دوران فوتبال خود رسید.
  • اورتون و رافائل گوئررو هر دو با سه گل بیشترین گل زده را در این مسابقات به ثمر رساندند اما با توجه به دقایق بازی کمتر، عنوان آقای گلی به اورتون رسید.
  • جایزه بازی جوانمردانه نیز به تیم ملی برزیل اهدا شد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *