صفحه اصلی / عمومی / کریستیانو رونالدو : همیشه دلتنگ مادرید و خاطرات زیبایم در آن جا هستم

کریستیانو رونالدو : همیشه دلتنگ مادرید و خاطرات زیبایم در آن جا هستم

ad banner

کریستیانو رونالدو بازیکن تیم یوونتوس که طی روزهای گذشته نشان اسطوره نشریه مارکا را به خاطر فعالیت حرفه‌ای خود از دستان فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال مادرید دریافت کرد، پس از کسب این عنوان مصاحبه را با نشریه مارکا انجام داد که در زیر خواهید خواند.

 پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

کریستیانو رونالدو و افتخاراتی که هم چنان ادامه دارد..

بد نیست بدانید این نشان تاکنون به ۴۰ ورزشکار مطرح تاریخ داده شده است. هوگو سانچز، فرناندو هیرو، رونالدو نازاریو، کاکا، رائول، زیدان، خنتو و دی استفانو نیز پیش از این، این نشان را دریافت کرده بودند. در این مراسم که از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت اروپای مرکزی مورخ ۰۷ مرداد ۹۸ برگزار شد، نمایندگان بسیاری از رسانه‌های سرتاسر دنیا حضور یافته بودند و ظرفیت سالن را تکمیل کرده بودند. فلیپه دل‌کامپو، روزنامه نگار مجری این مراسم بود و ژرژ مندس مدیربرنامه‌های رونالدو، فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید و نامزد وی جورجینا رودریگز او را همراهی می کردند و در سالن حضور داشتند.

بد نیست بدانید که کریستیانو رونالدو این نشان را از رییس باشگاه رئال مادرید یعنی فلورنتینو پرز دریافت کرد.

کریستیانو رونالدو

راستش را بگویید. در فصلی که در رئال نبودید، کریستیانو رونالدو دلش برای مادرید تنگ شده است؟

مگر می‌شود که دلتنگ نبود من ۹ سال از بهترین دوران زندگی ام مخصوصا فوتبال را در این جا سپری کردم ولی فقط از لحاظ فوتبالی برایم صدق نمی کند. فرزندانم همگی در مادرید متولد شدند؛ همسرم مادریدی است و دوستان زیادی در این جا دارم. اتفاقات زیادی در مادرید برایم رخ داد که قابل انکار و حذف شدن نیستند و به هیچ عنوان فراموش نخواهند شد. زیرا شما بخش مهمی از زندگی مرا تشکیل داده‌اید و گذشته هم‌چنان اثرش در زندگی پا برجاست و ادامه دارد. به همین خاطر هم هنوز در مادرید خانه‌ام را دارم و برای تفریح و سر زدن به هتل‌ها، کلینیک ها، سالن‌های بدنسازی و دیدن دوستان به این جا سفر می‌کنم زیرا من عاشق مادرید هستم. حتی راستش را بخواهید شاید از یک زمانی به بعد تصمیم بگیرم که به صورت کامل در مادرید تا آخر عمرم زندگی کنم زیرا این جا را خیلی دوست دارم و وجودم را تشکیل داده است.

3

دلت برای هم تیمی های سابق ات مخصوصا مارسلو تنگ شده است؟

بله به هرحال من آدمی هستم که با تمام بازیکنان رابطه خوبی را داشتم و تقریبا با همه صمیمی بودم. مارسلو هم دوست خوب و صمیمی من است و مهم این است که الان در مادرید زندگی خوبی دارد و از شرایط اش راضی است. دلم برایش بسیار تنگ شده است زیرا حس شوخ طبعی و مهربانی که دارد باعث این می‌شود. در کل آن‌ها هم در نقل و انتقالات خریدهای بزرگی را داشتند و هزینه های زیادی را انجام دادند که مطمئن هستم فصل خوبی را پشت سر خواهند گذاشت و موفق خواهند شد. برخی از بازیکنان مادرید شاید به کار یووه بیایند و در این تیم بدرخشند ولی باید دید در کجا حالشان خوب است. یووه نیز ترکیب بسیار خوبی را جمع کرده است و کادر فنی خوبی دارد پس نیازی نیست دنبال بازیکنان دیگر تیم‌ها باشیم زیرا از نظر من سطح بسیار بالایی در بین بازیکنان وجود دارد و بازیکنا فعلی می توانند موثر واقع شوند و به آینده یووه نیز هم چون رئال مادرید امیدوارم هستم و مطمئنا هر دو تیم فصل خوبی را در پیش دارند.

7

نظرت در خصوص دستاوردهای مختلف و مهمی که در طی این سال ها به دست آورده‌ای چیست؟ به نظر می‌رسد همه جایزه ها را برنده شده باشی.

پس از جدا شدنم از رئال مادرید اوضاع برایم متفاوت شد. پس از آن همه جایزه ای که با آن‌ها برنده شدم نیاز به چالش و انگیزه جدیدی داشتم تا بتوانم متفاوت تر عمل کنم. دوست داشتم در روند فوتبالی‌ام تغییری را ایجاد کنم چون هم‌چنان از نظر خودم هر روز چیزهای جدید برای ارائه دادن وجود دارد. هنوز انگیزه زیادی برای شغلم دارم و علاقه بسیاری به کارم دارم و از آن لذت می‌برم ولی همان طور که می‌دانید هدف اولم در یک تیم برنده شدن جام است و سال گذشته سوپرجام ایتالیا، لیگ و لیگ ملت‌های اروپا را برنده شدم.

به نظر می‌رسد موزه افتخاراتت پر است و دیگر جایی در آن نیست!

موزه شرایط خوبی دارد. اگر هنگامی با کمبود فضا مواجه شویم فضا را درست خواهیم کرد و مسئله ای نیست. زیرا همه این عناوین مهم هستند. نمی‌توانیم از هیچ یک از این عناوین چشم پوشی کنیم. بعضی از آن ها مهم ‌تر هستند ولی برای همه آن ها فضای کافی هست. توپ‌ های طلا، بهترین بازیکن سال، بهترین گلزن، پیچیچی و … هر کدام به نوع خودشان افتخار بزرگی هستند و همیشه به دوستان و خانواده ام از ارزش آن ها می گویم.

4

ارزش نشان اسطوره مارکا در بین این همه جایزه برای شما چیست؟

این جایزه برای من بسیار مهم است زیرا به کسانی می‌دهند که اسطوره‌ و افسانه‌ هستند و مشخص است که باید من هم در این جمع می‌بودم. این جایزه برای من بسیار بزرگ است و ارزش بسیار زیادی را دارد چرا که در رئال مادرید کارهای زیادی را انجام دادیم. گرفتن این جایزه یک افتخار بزرگ برای من است و از همین جا از نشریه مارکا بابت اهدای این جایزه در مادرید تشکر می‌کنم. لازم به ذکر است از این که اسپانیا و شهر مادرید بازگشتم بسیار خرسند هستم و حس خوبی دارم.

آیا همان طور که قبلا گفتی می‌خواهی تا ۴۰ سالگی فوتبال بازی کنی؟

از بابت فیزیک بدنی ام نگران نیستم چون من به ورزش اهمیت زیادی می‌دهم و همیشه بدنم آمادگی دارد هر چند باید از آن به خوبی مراقبت کرد تا کوچک ترین اتفاقی برای بدن انسان نیفتد ولی این دغدغه من نیست و همیشه انگیزه زیادی در این خصوص دارم چون هر سالی که می گذرد احساس می کنم شور و اشتیاقم برای ادامه کم نمی‌شود. از نظر من بازی کردن تا ۴۰ سالگی بیشتر به مسائل روحی روانی وابسته است. امیدوارم تا ۴۰ سالگی اتفاق خاصی رخ ندهد و من بتوانم به همین ترتیب ادامه دهم ولی اگر رخ داد هم مشکلی نیست زیرا زندگی به همین شکل است و در هر کاری شروع و پایانی وجود دارد و من هم قرار نیست تا دنیا هست فوتبال بازی کنم و بالاخره باید روزی از میادین خداحافظی کنم و ترجیح می دهم با بردن عناوین مختلف این کار را انجام دهم.

2

مائوریسیو ساری سرمربی تیم یوونتوس قرار است از این به بعد آزادی عمل بیشتری را در زمین به شما بدهد. نظرت در این خصوص چیست؟

بالاخره این هم جزو تاکتیک های فوتبالی است ولی آزادی عمل به این معنا نیست که هر کاری دلم بخواهد انجام دهم یا به هر روشی که دوست دارم عمل کنم زیرا فوتبال همواره یک بازی گروهی است و بازی شما برروی بازی بقیه اعضای یک تیم تاثیر می‌گذارد. مثلا پر کردن فضای خالی، کمک به خط دفاعی در ضربات ایستگاهی و … همه کار هایی هست که همیشه حتی در رئال مادرید و سال اولم در تیم یوونتوس انجام دادم چون باید در همه جای زمین مشارکت داشت. در خط دفاعی باید به مدافعان کمک کرد، در وسط زمین باید بازی سازی را انجام داد و بعد از آن به گلزنی ادامه خواهم داد در این صورت است که می توان عناوین مهم را کسب کرد با روش همدلی و همکاری در کار گروهی همان طوری که از اسم اش پیداست.

به نظرشما امسال یوونتوس موفق می‌شود؟

از نظر من همیشه تیم های یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا مدعی هستند و می‌توانند رکوردها را جا به جا کنند. لیگ قهرمانان اروپا مهم ترین جایزه رده باشگاهی اروپا است و هر ساله فقط یک تیم می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد ولی بگذارید برایتان مثالی بزنم مثلا تیم بارسلونا در پنج سال اخیر چقدر خرج کردند و بازیکن خریدند؟ آیا توانستند در این پنج سال جامی را ببرند؟ جواب خیر است زیرا ۴ سال آن را رئال مادرید قهرمان شد و علی‌رغم این که آن ها پول های زیادی را خرج کردند به این جام مهم که هدف هر تیمی است دست پیدا نکردند. پس می‌توان گفت هر فصل فقط به خرید بستگی ندارد بلکه به تقویت پست های درون زمین وابسته است و یووه از نظر من امسال خوب کار کرده است و می‌تواند مدعی اروپا باشد ولی کار سختی است زیرا قهرمانی در اروپا به خیلی چیزها وابسته است مثلا شانس، مصدومیت، تیم های دیگر و … از نظر من تیم ها نباید وسواس قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشند زیرا بالاخره موفق خواهند شد. یوونتوس هم از نظر من می‌تواند موفق شود زیرا فاکتورهای قهرمانی در تیم وجود دارد و امیدوارم هنگامی که من هستم این اتفاق بیفتد.

8

انتقال ده لیخت به یوونتوس به خاطر شما اتفاق افتاد؟

چقدر خوشحال شدم که این سوال را پرسیدید. فکر نمی‌کنم به خاطر من بوده باشد ولی بعد از قهرمانی در لیگ ملت ‌های اروپا که من و ده لیخت با هم صحبت کردیم، من هم به ده لیخت حرفی زدم به خاطر فوتبالیست بودن و دنیای فوتبال کاری که همه می‌کنند. البته این چیزها عادی است چون ده لیخت فقط ۱۹ سال دارد و هر چیزی هم در زمین رخ بدهد، در زمین می‌ماند. من آن حرف را به شوخی گفتم و فکر نمی‌کنم هرگز تاثیری بر تصمیم باشگاه و مدیران در خرید او داشت. اما نمی‌توانم انکار کنم که بابت انتقال او به یووه خوشحال نیستم. از آمدن او به یووه استقبال می کنم.

همان طور که می دانی بوفون تا به حال قهرمانی در اروپا را نبرده است، آیا در این خصوص با هم صحبت کرده اید؟

خیر او در این خصوص با من صحبتی نکرده است. حرف های زیادی با هم می‌زنیم ولی در این خصوص خیر. من او را تحسین می‌کنم و خوشحال هستم که با هم در یک تیم بازی می‌کنیم زیرا او انسان بسیار بزرگواری نیز هست و بوفون نیز همین حس را دارد. از نظر من بوفون یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیا است. او و ایکرکاسیاس دروازه‌بانانی هستند که نامشان در تاریخ خواهد ماند و همانند آن ها کمتر پیدا می شود.

5

نظرتان در خصوص شایعات پیوستن نیمار به بارسلونا؟ آیا او به آبی اناری را ملحق خواهد شد؟

نیمار بازیکن خوب و بزرگی است و رابطه خوبی را با هم داریم و اخیرا یک کلیپ تبلیغاتی در کنار هم ضبط و کار کردیم. همواره در خصوص او شایعات زیادی مطرح می‌شود زیرا کار نشریات و روزنامه ها تیتر و حواشی جنجالی است که فروششان بیشتر شود. شایعات پیوستن او به رئال، بارسا و یووه نیز هر روزه شنیده می شود و مشخص نیست اوضاع از چه قرار است. من به شخصه نظرم این است که امسال در پاری سن ژرمن می ماند ولی اگر هم نماند بستگی به این دارد که در کجا خوشحال تر است و زندگی بهتری را خواهد داشت چون بر روی فوتبال بازی کردنش نیز تاثیر می گذارد. شما باید همواره خوشحال باشی تا خوب فوتبال بازی کنی. اخیرا نیز مصدومیت های زیادی گریبان او را گرفته است که من از این بابت برایش بسیار ناراحت هستم زیرا این مصدومیت ها همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهند. فارغ از این که او به کدام تیم می رود امیدوارم حالش بهبود پیدا کند و همواره بتوانم فوتبال او را ببینم چون به او علاقه دارم و رابطه خوبی با هم داریم و برایش آرزوی موفقیت می کنم.

نظرت در خصوص بارسا امسال با توجه به خریدهای گران قیمتی که داشتند؟

آن ها نیز همانند مادرید و یووه تیم بسیار خوبی هستند و هر ساله با قدرت به کار خود ادامه می دهند. گریزمان و دی یونگ خریدهای خوبی برای بارسا بود و می توانند موفق باشند همان طور که رئال با خریدن هازارد، یوویچ و مندی تیم خوبی را تشکیل داده است آن ها نیز به همین صورت هستند. یوونتوس نیز همین شرایط را داراست. من اخبار لالیگا و مخصوصا مادرید را به شدت پیگیری می کنم زیرا در رئال بیشترین افتخارات را کسب کردم و سهم بزرگی از زندگی من پیش آن ها جا مانده است و امیدوارم موفق شوند و فصل خوبی را پشت سر بگذارند.

33

با توجه به این که خودت پنج بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کردی، مدعیان قهرمانی در اروپا در فصل پیش رو چه تیم های می دانی؟

به نظر من همان همیشگی ها همیشه در کورس قهرمانی با هم رقابت می کنند و مهم نیست چه عملکردی در نقل وانتقالات تابستانی داشتند زیرا همیشه اکثر این تیم ها مدعی هستند و در برخی مواقع شگفتی خواهیم دید وگرنه همیشه همان هایی که هر سال هستند مدعی کسب جام هستند همانند رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، لیورپول، بایرن مونیخ و … رئال و بارسا و سیتی هر ساله در فصل نقل و انتقالات پر خرج ظاهر می شوند و همواره مدعی هستند ولی این ملاک نیست و بارها دیدیم بر خلاف چیزی می‌شود که آدم تصور می‌کند.

 پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *