صفحه اصلی / عمومی / وین رونی: فن خال بهترین مربی دوران فوتبالم بود

وین رونی: فن خال بهترین مربی دوران فوتبالم بود

ad banner

وین رونی مهاجم سابق تیم منچستر یونایتد که سابقه سالها همکاری با سرالکس فرگوسن را نیز در کارنامه خود دارد معتقد است سرمربی هلندی کیفیت بیشتری نسبت به تمام مربی های دوران فوتبالش داشته است.

وین رونی
وین رونی و لویی فن خال

رونی در مصاحبه اخیر خود لویی فن خال را بهترین مربی ای نامید که تابحال در طول دوران بازیکنی خود با آن کار کرده و در کمال تعجب نام سرالکس فرگوسن را در صدر این لیست جای نداد. الکس فرگوسن در طول دوران باشکوه خود ۲۶ سال فراموش نشدنی را با شیاطین سرخ گذراند و افتخارات فراوانی را همراه با این تیم بدست آورد. وین رونی بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳، ۹ فصل را تحت هدایت فرگوسن بازی کرد و همراه با منچستر موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و چندین عنوان لیگ برتر انگلیس شد. با این وجود به لحاظ اصول مربیگری رونی به تمجید از سرمربی هلندی سابق خود پرداخت. این در حالی است که فن خال با یونایتد در دو سال فقط توانست به یک جام قهرمانی دست پیدا کند. شکی وجود ندارد که در دوران حضور رونی در منچستر بین او و فرگوسن بارها اختلاف پیش آمده بود و اوج این اختلافات در سال ۲۰۱۰ بود زمانی که رونی درخواست خروج از باشگاه را اعلام کرد. بعد از بازنشستگی سرالکس و روی کار آمدن فن خال بعد از یک فصل ناموفق همراه با دیوید مویس، مرد هلندی موفقیت های محدود و مقطعی در تیم قرمز شهر منچستر داشت اما با این حال کاپیتان سابق تیم ملی انگلستان از شیوه مدیریتی او تعریف کرد و از نحوه جدایی این مربی از تیم ابراز تاسف کرد.

صحبت های وین رونی در خصوص لویی فن خال

فن خال با اختلاف بهترین مربی ای است که در دوران فوتبالم با آن کار کرده ام. ۱۰۰% از این بابت مطمئن هستم. توانایی های تاکتیکی او، شیوه آماده کردن بازیکنان برای بازی و توجهش به کوچکترین جزییات برایم شگفت انگیز بود. او را به این دلیل تحسین می کنم. هرگز کادرفنی به این خوبی ندیده بودم. فن خال می داند که روش کاری او برای بازیکنان بسیار مشکل است. در آن زمان این نکته را به او اطلاع دادم و در مورد این مسئله صحبت کردیم. ناراحت هستم که اوضاع به آن شکل پیش رفت. با این حال یک چیز برایم روشن است، اینکه از او درس های زیادی یاد گرفتم و این درس ها را زمانی که مربی شوم برای شاگردانم استفاده خواهم کرد.

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در حال حاضر سالهای آخر فوتبال خود را در لیگ MLS کشور آمریکا در تیم دی سی یونایتد سپری می کند اما مشتاق خواهد بود تا در آینده نزدیک به جرگه مربیگری بپیوندد و راه همبازیان سابقش در تیم ملی یعنی استیون جرارد و فرانک لمپارد را ادامه بدهد. رونی در حال حاضر علاوه بر بازی برای تیمش، در حال سپری کردن دوره های مربیگری است تا خود را برای دوران پس از بازنشستگی از مستطیل سبز آماده کند.

در حال حاضر در وضعیت فیزیکی خوبی هستم و هنوز بلند پروازانه به آینده نگاه می کنم. اما از لحظه ای که دوران فوتبالم به پایان برسد، می خواهم مربیگری را بطور جدی دنبال کنم. این خیلی خوب است که به استیو و فرانک شانس حضور روی نیمکت تیمهای بزرگی داده شده و این به من امید زیادی می دهد چرا که رویای من نیز تجربه کردن چنین شرایطی است. اما در حال حاضر به عنوان یک فوتبالیست از فوتبال لذت می برم و می خواهم جام های بیشتری را فتح کنم.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *