صفحه اصلی / عمومی / مقایسه آماری هری مگوایر با چهار مدافع میانی دیگر منچستر یونایتد

مقایسه آماری هری مگوایر با چهار مدافع میانی دیگر منچستر یونایتد

ad banner

منچستر یونایتد سرانجام بزرگ ترین هدف نقل و انتقالاتی اش را به خدمت گرفت. آن ها در فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر، با پرداخت ۸۰ میلیون پوند، هری مگوایر را از لسترسیتی به منچستر آوردند و او را به گران قیمت ترین مدافع تاریخ فوتبال، تبدیل کردند.

مقایسه هری مگوایر با سایر مدافعان منچستر یونایتد

بدون شک منچستر یونایتد پس از دریافت ۵۴ گل در فصل گذشته لیگ برتر، نیاز مبرمی به حضور مدافعانی قدرتمند در ترکیبش داشت. آن ها آرون فن بیساکا را در ازای ۵۰ میلیون پوند از کریستال پالاس خریدند و حالا هم با انتقالی رکورد شکن، هری مگوایر را به خدمت گرفتند تا خط دفاعی شان را کاملا بازسازی کنند. اما تفاوت مگوایر با سایر مدافعان منچستر یونایتد در چیست؟ ما در این مقاله به مقایسه عملکرد مگوایر و چهار مدافع میانی شیاطین سرخ در فصل گذشته، یعنی فیل جونز، کریس اسمالینگ، ویکتور لیندلوف و اریک بیلی پرداخته ایم تا تفاوت آن ها را دریابیم.

دفاع

با وجود مبلغ بالایی که منچستر یونایتد برای خرید او صرف کرد، اما دفاع کردن، لزوما تنها دلیلی نیست که آن ها مگوایر را خریدند و آمارها هم این موضوع را به خوبی نشان می دهند. به طور کلی، هری مگوایر در هر ۹۰ دقیقه میانگین چندان بالایی از بلاک و تکل را ثبت نکرده است و از این رو نمی‌توان در این بخش ها از او انتظار بالایی داشت. او همچنین تنها مدافع این لیست می‌باشد که در طول فصل گذشته یک اشتباه مسلم منجر به گل داشته است. هرچند که فیل جونز و اریک بیلی حضور چندانی در ترکیب فصل گذشته یونایتد نداشتند و آمارهای آن ها به طور کامل واقعیت را نشان نمی دهند. با این وجود، هری مگوایر مدافعی است که با توجه به قدرت بالای سر زنی اش، قطعِ توپ های بالایی را ثبت کرده است. هرچند علاقه وافر او به حضور در زمین حریف، مگوایر را با یا بدون توپ، به سمت زمین حریف می کشاند.

منچستر یونایتد هری مگوایر

پخش توپ

همانطور که به خوبی می دانیم، امروزه دفاع کردن تنها به کارهایی نظیر تکل زدن، قطع توپ و بلاک منتهی نمی شود. مگوایر از این دست مدافعان است؛ همان گونه که آمارها نشان می دهند، توانایی بالای او در بازی با توپ، می‌تواند به برگ برنده یونایتد در مقابل حریفانش تبدیل شود. در مورد درصد پاس های صحیح مگوایر، آمارها حقیقت را بیان نمی‌کنند؛ گرچه هری درصد پاس های صحیح کمتری نسبت به سایر مدافعان این لیست داشته، اما باید این مسئله را بدانیم که ریسک پاس های او بیش از سایرین بوده است. او نسبت به چهار دفاع وسط دیگر یونایتد، پاس های بیشتری در یک سوم دفاعی حریف داده است؛ اگر آماری بخواهد ارزش یک بازیکن را نشان دهد، قطعا همین کافیست. تعداد پاس های او در نیمه زمین حریف هم به شکل قابل توجهی بیش از دیگر مدافعان منچستر یونایتد است؛ او به طور میانگین در هر ۹۰ دقیقه، ۱۲ پاس بیش از ویکتور لیندلوف و ۱۶ پاس بیش از کریس اسمالینگ در نیمه زمین حریف ارسال کرده است. با اینکه اریک بیلی میانگین دریبل های موفق بیشتری در هر ۹۰ دقیقه نسبت به مگوایر ثبت کرده، اما هری در فصل گذشته لیگ برتر، ۹۷ بار بازیکنان پیش رویش را پشت سر گذاشته است. او از این حیث، هیچ دفاع وسطی را بهتر از خود در لیگ جزیره نمی بیند. هرچند که این ها تنها دلایل حضور مگوایر در اولدترافورد نیستند، اما قطعا برای اوله گونار سولسشر حائز اهمیت هستند.

منچستر یونایتد هری مگوایر

دوئل ها

هری مگوایر همواره به سبب قدرتش در کارهای هوایی شناخته می شود. همانطور که آمارها نشان می دهند، نسبت به کریس اسمالینگ و ویکتور لیندلوف، مگوایر درصد پیروزی در دوئل های بیشتری را به ثبت رسانده و تنها اریک بیلی که فرصت بسیار کمی برای حضور در ترکیب یونایتد پیدا کرده بود، درصد بالاتری از او به ثبت رسانده است. مصدومیت زانوی این مدافع ساحل عاجی در پیش فصل هم احتمالا موجب ادامه این روند در فصل پیش رو شود. هری مگوایر آمار فوق العاده ۱۱۸ پیروزی در دوئل های هوایی را ثبت کرده، اما کریس اسمالینگ به طور میانگین با ۴.۳۱ دوئل برنده در هر بازی، نسبت به مگوایری که در هر دیدار ۴.۰۹ دوئل هوایی پیروز داشته، بهتر عمل کرده است. با وجود چنین آمارهای فوق العاده ای، مگوایر در مبحث از دست دادن توپ نسبتا فاجعه بار ظاهر شده است؛ او فصل گذشته در مجموع ۲۸۹ بار مالکیت توپ را از دست داد و به طور میانگین تقریبا دو برابر ویکتور لیندلوف و کریس اسمالینگ توپ را از دست داده است. از این رو، هواداران یونایتد قطعا انتظار دارند تا مگوایر این ضعف هایش را بر طرف سازد و حتی الامکان به مدافعی کم اشتباه تبدیل شود. با این اوصاف، هری مگوایر در هر موفقیتی که منچستر یونایتد در فصل آینده به دست آورد، نقش مهمی ایفا خواهد کرد و انقلابی در شیوه بازی شیاطین سرخ در خط دفاعی تیم به وجود می آورد. بدین ترتیب اگر برنامه ها به خوبی پیش رود، او ارزش ۸۰ میلیون پوندی که صرف خریدش شده را خواهد داشت.

منچستر یونایتد هری مگوایر

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *