نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

نیکولاس لائودا ، اسطوره اتریشی دنیای فرمول یک از دنیا رفت

voucher money

آندریاس نیکولاس لائودا ، راننده افسانه ای و سال های دور دنیای فرمول یک و قهرمان سه دوره رقابت های فرمول یک از دنیا رفت.

این راننده افسانه ای اتریشی و یکی از مشهورترین چهره های دنیای ورزش که در سال های ۱۹۷۵، ۱۹۷۷ و ۱۹۸۴، به عنوان راننده فراری و مک لارن، قهرمان رقابت های فرمول یک شد، روز گذشته در ۷۰ سالگی از دنیا رفت و دنیای فرمول یک را در شوک فرو برد.

صحبت ها در مورد این راننده افسانه ای زیاد است اما خیلی از طرفداران این ورزش، لائودا را به خاطر ریکاوری باورنکردنی و بازگشت اعجاب انگیزش به دنیای ورزش قهرمانی به یاد می آورند؛ اتفاقی که بعد از تصادف و سوختگی شدید نیکی در رقابت های گراند پریکس در آلمان خیلی دور از دسترس به نظر می رسید.

تصادف وحشتناک نیکولاس لائودا در فرمول یک آلمان


در یکم آگوست ۱۹۷۶ و یک سال بعد از اولین قهرمانی اش در جهان، لائودا در سانحه رانندگی دچار سوختگی درجه سوم از ناحیه سر و صورت شده و ریه هایش پر از گازهای سمی شد. در بیمارستان تقریبا آماده مرگ بود، اما ریکاوری معجزه آسایی داشت و تنها ۴۰ روز بعد دوباره به پیست اتومبیل رانی برگشت. در همین رابطه فیلم Rush تولید ۲۰۱۳ که در خصوص رقابت لائودا و هانت ساخته شد پس از دوران ورزشی و ورزش حرفه ای لائودا در یک شرکت هواپیمایی مشغول بکار شد و این اواخر به عنوان یکی از مدیران تیم مرسدس بنز، فعالیت می کرد. این حضور در پیوستن لوئیس همیلتون به مرسدس هم تاثیر بسزایی داشت؛ راننده ای که ۵ بار قهرمان جهان شده است.

اما روز گذشته تمام این داستان ها به پایان رسید و لائودا که در آگوست سال گذشته، مورد پیوند ریه قرار گرفته و در در ژانویه اخیر ۱۰ روز در بیمارستان بستری شده بود، روز گذشته در هنگامی که خواب بود، درگذشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل