صفحه اصلی / عمومی / نیکو روزبرگ: مکس ورشتپن بهترین راننده کنونی فرمول یک است

نیکو روزبرگ: مکس ورشتپن بهترین راننده کنونی فرمول یک است

ad banner

نیکو روزبرگ، قهرمان سال ۲۰۱۶ فرمول یک، معتقد است که راننده تیم ردبول، مکس ورشتپن ، در حال حاضر بهترین راننده فرمول یک است و برای اثبات این گفته اش نیز دلایلی دارد.

از نظر روزبرگ، مکس ورشتپن بهترین راننده فرمول یک است

مکس ورشتپن هلندی موفق شد برای اولین بار در نود و سومین مسابقه اش، در هانگری رینگ پول و جلوتر از ولتری بوتاس و لوئیس همیلتون در خط استارت قرار گیرد. روزبرگ به مانند رئیس تیم ردبول، کریستین هورنر، معتقد است که مکس ۲۱ ساله در حال حاضر حتی از قهرمان پنج دوره جهان و پیشتاز این فصل فرمول یک، یعنی لوئیس همیلتون نیز بهتر است:

در این لحظه مکس ورشتپن ، بهترین راننده فرمول یک است؛ مکس حتی اندکی از لوئیس همیلتون هم بهتر است و همانطور که دیدیم در تایم گیری هم موفق به ثبت زمان بهتری از او شد. او کارهای غیرقابل باوری انجام می دهد.

روزبرگ که در دوران حضورش در مرسدس چهار فصل را در کنار لوئیس همیلتون سپری کرده و در سال ۲۰۱۶ بالاتر از این راننده بریتانیایی به قهرمانی جهان رسید، اعتقاد دارد که در حال حاضر بهترین ماشین فرمول یک از آن مرسدس است و مکس ورشتپن با ثبت دو لپ تایم خارق العاده، پول پوزیشن هانگری رینگ را به دست آورد. روزبرگ به پنج دلیل ورشتپن را بهترین راننده حال حاضر فرمول یک می داند:

دلیل اول استعداد ذاتی اوست؛ ورشتپن در کنار رانندگانی چون سِنا و همیلتون که هر ۱۰ سال یک بار ظهور می کنند، دارای یک استعداد ذاتی غیر قابل باور است.

روزبرگ همچنین با تحلیل اعتماد به نفس ورشتپن به این نتیجه رسیده که مکس خودخواه است اما این خودخواهی، او را در مسیر اشتباهی قرار نمی دهد:

همه رانندگان بزرگ این گونه بودند؛ شوماخر، سنا و مابقی بزرگان اعتماد به نفس بالایی داشتند. من متاسفانه به اندازه کافی این اعتماد به نفس لازم را نداشتم، اما مکس ورشتپن نشان داده که به خوبی می تواند از این موضوع استفاده کند.

روزبرگ می گوید واکنشی که مکس در مسابقات امسالش نسبت به اشتباهاتش در سال ۲۰۱۸ داشته نیز نمونه دیگری از خودباوری او می باشد:

فشارهای زیادی به روی او بود و نظرات و سیاست های مختلفی در مورد او وجود داشت. ورشتپن با بهبود این وضعیت نشان داد که با خودباوری ای که دارد تمرکز را به روی رانندگی اش گذاشته و حالا موفق شده تمام سختی ها را کنار بزند.

مکس ورشتپن

روزبرگ سومین دلیل خودش را انطباق او با ماشین ردبول بیان کرد:

مکس به خوبی با ماشین کنار آمده و مهندسان ردبول هم برای او ماشینی طراحی کردند که به راحتی در آن رانندگی کند. کافیست به دور تعیین خط هانگری رینگ نگاه کنید و از این موضوع شگفت زده شوید.

مکس ورشتپن در سال ۲۰۱۵ و در ۱۷ سالگی وارد فرمول یک شد و حالا در ۲۱ سالگی با حضور در ۹۲ گرندپری، هشتمین راننده رکورد دار حضور در گرندپری ها می باشد. روزبرگ معتقد است ترکیبی از جوانی و تجربه، ورشتپن را به فردی تبدیل کرده که دنیای ورزش پیش از این به خود ندیده است و همین موضوع می تواند نشان از توانایی مکس برای رقابت با همیلتون برای قهرمانی جهان داشته باشد:

بهترین سنین برای رانندگی ۳۰، ۳۱ و ۳۲ سالگی می باشد چراکه بعد از آن با وجود اینکه به تجربیات شما افزوده می شود اما از توانایی هایتان کاسته می شود. هرچند که تجربه می تواند مشکلات ایجاد شده در توانایی شما را بپوشاند. برای مکس این مسئله کاملا متفاوت است؛ او چهار سال در اینجا رانندگی کرده و در عین جوانی یکی از باتجربه ترین رانندگان حال حاضر فرمول یک است و از طرف دیگر با تصمیمات لحظه ای بزرگی که می گیرد توانایی هایش را ثابت کرده و این ترکیب، قدرت غیرقابل باوری را ایجاد کرده است.

آخرین دلیل روزبرگ رابطه خوب ورشتپن با اطرفیانش است:

رفتار او در زمان بدنسازی و رقابت دادن با دیگران بسیار خوب است. مکس در کارتینگ شرکت می کند و با مهندس های تیم هم رابطه بسیار خوبی دارد. این ها نشان از تعهد کاری بالای او دارند.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *