صفحه اصلی / عمومی / مصدومیت تلخ مارکو اسنسیو و تشابه جالب با مصدومیت بازیکن دهه ۹۰ رئال مادرید

مصدومیت تلخ مارکو اسنسیو و تشابه جالب با مصدومیت بازیکن دهه ۹۰ رئال مادرید

ad banner

همان طور که خواندید مارکو اسنسیو وینگر جوان رئال مادرید در بازی دوستانه مقابل تیم آرسنال در اردوی پیش فصل این تیم از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و حداقل به خاطر وخامت مصدومیتش ۶ تا ۸ ماه از میادین دور خواهد بود و به عبارتی باید فصل ۲۰۱۹- ۲۰۲۰ را برای وی تمام شده دانست.

 پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

دوری مارکو اسنسیو از تیم در روزهای تاریک رئال مادرید

به نقل از نشریه مارکا؛ جالب است بدانید نظیر این مصدومیت در سال ۱۹۹۰ برای لوئیس میا بازیکن رئالی ها اتفاق افتاد و میا نیز به سرنوشتی همانند اسنسیو دچار شد. میا که بعد از حضوری بلند مدت در تیم های پایه بارسلونا و گذراندن دو فصل در تیم اصلی، در تابستان ۱۹۹۰ با انتقالی آزاد از بارسلونا به رئال مادرید ملحق شده بود،در کمتر از دو هفته بعد از این انتقال که سر و صدای زیادی نیز به پا کرد، به سرنوشتی همانند اسنسیو دچار شد و فصل را به کلی از دست داد.

 

مارکو اسنسیو رئال مادرید

در شرایطی این اتفاق برای او افتاد که او در آن دو هفته فقط ۹۶ دقیقه برای کهکشانی ها به میدان رفته بود و در بازی مقابل لاتزیو ایتالیا در دقیقه ۵۱ دچار مصدومیت شد و بر روی زمین افتاد و پزشکان مصدومیت او را بسیار حاد توصیف کردند. لازم به ذکر است در آن زمان ها یعنی در دهه ۹۰ علم همانند امروز پیشرفت نکرده بود که چندین درمان و عمل های موثر بر روی بازیکنان انجام شود و بازیکنان بتوانند به راحتی بعد از جراحی به میادین مسابقه باز گردند. وقتی آن اتفاق برای کسی می افتاد دوران فوتبالی او را تا حدودی تمام شده تلقی می کردند ولی امروزه همان طور که مشاهده می کنید به این صورت نیست.
دکتر هرادور درباره مصدومیت میا در آن زمان به نشریه مارکا گفته بود:

مشکل آن است که باید یک تاندون در داخل پای او جای گذاری کرد تا مانند لیگامنت یا همان رباط صلیبی عمل کند. این تاندون برای قوی شدن نیاز به زمان بسیار زیادی خواهد داشت. میا باید به سختی کار کند، اما این پیشرفت بالاخره حاصل خواهد شد ولی زمان خاصی را نمی توان برای این بهبودی در نظر گرفت.

در آن زمان همه از مصدومیت سنگین میا ناراحت بودند حتی بازیکنان و کادر فنی بارسلونا که او با دل خوش از آن‌ها جدا نشده بود و به دلیل کری خوانی هایی که همیشه در خصوص این انتقالات هست جنجال های زیادی ایجاد شده بود. خوان گاسپارت، نایب رئیس وقت بارسلونا در پیامی تاسف خود را به این بازیکن نشان داد و برای وی پیغامی فرستاد:

بابت اتفاقی که برای تو افتاده بسیار متاسفم. مهم ترین چیز، در نظر گرفتن جنبه های انسانی است و امیدوارم قوی باشی.

خوزه آنتونیو کاماچو، بازیکن سابق رئال که خود با چنین مصدومیتی مواجه شده و حرفه خود را در خطر دیده بود، توصیه ساده ای برای میا داشت:

به تو توصیه می‌کنم که در این راه صبوری را در دستور کار خود قرار دهی. صبوری بسیار زیاد!

c7a481b6c04e34e3773661fdfcc6a1ed 3

او در کلینیک سانتا النا زیر تیغ جراحی قرار گرفت و عمل موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت و بیشتر دوران نقاهت خود را در محل تولد خود، تروئل (شهری در آراگون)، گذراند. میا توانست بعد از ۲۵۲ روز، در روز ۲۰ آپریل ۱۹۹۱ و در دیدار مقابل رئال بتیس به میادین فوتبال باز گردد.

او بعد از این حادثه تلخ در مصاحبه ای گفت: واقعا دوران سختی را پشت سر گذاشتم و تصور نمی کردم که این همه سختی را متحمل شوم.

بد نیست بدانید این بازیکن تا سال ۱۹۹۷ برای رئال مادرید به میدان رفت و به همراه این تیم دو قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در کوپا دل‌ری را به دست آورد.
نکته جالب دیگری که باید بدانید این است که در تاریخ ۴ سپتامبر ۲۰۱۵ اتفاقی کاملا مشابه برای پسر لوئیس میا (که هم نام با پدرش است) رخ داد. او در ۲۰ سالگی و در زمانی که برای گوئیخلو به میدان می رفت رباط صلیبی اش پاره شد و زیر تیغ جراحی قرار گرفت. با توجه به پیشرفت علم و عمل های بسیار مدرن او توانست زودتر از پدر به میادین باز گردد و در حال حاضر در تیم تنریف توپ می زند و در تلاش هستند تا به لالیگا صعود کنند.

همان طور که مشاهده کردید رئالی ها اولین بار نیست که این حادثه تلخ را برای بازیکنان جوانشان تجربه می کنند و به نظر می رسد رئالی ها در دورانی سخت تر از دورانی که میا حضور داشت این بازیکن جوان را از دست دادند چرا که در این روزها باخت های بد و سنگینی را در اردوی پیش فصل به دست آوردند و با توجه به مصدومیت اسنسیو یک بازیکن کلیدی خود را نیز در اختیار نخواهند داشت و شرایط بیش از پیش برای کهکشانی ها پیچیده به نظر می رسد.

 پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *