صفحه اصلی / عمومی / نگاهی به برخی از عجیب‌‎ترین کامبک‌های تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا

نگاهی به برخی از عجیب‌‎ترین کامبک‌های تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا

ad banner

همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین جام اروپایی به لیگ قهرمانان اروپا اختصاص دارد و برای هر تیم اروپایی به‎دست آوردن این جام افتخاری بزرگ محسوب می‌شود. در این مطلب به برخی از بازی‌هایی در طول تاریخ این رقابت‌ها خواهیم پرداخت که در آن نتایج عجیبی رقم خوردند و با کامبک‌های باورنکردنی برای تیم‌ها همراه بوده‌اند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

نتایج تلخ و شیرینی که شبی متفاوت را برای هواداران در لیگ قهرمانان اروپا رقم زده است!

1- نتیجه بازی رفت: بارسلونا ۳ لیورپول۰
نتیجه بازی برگشت: لیورپول ۴ بارسلونا۰
یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر لیگ قهرمانان اروپا به این بازی اختصاص دارد. سال ۲۰۱۹، هیچ چیز برای بارسلونا آن‌طور که می‌خواستند رقم نخورد. بازی رفت همه چیز بر وفق مراد بود و کاپیتان لیونل مسی در ورزشگاه نیوکمپ در صحبت با هواداران وعده قهرمانی صددرصد را داد و گفت که با سه گل کار برای قرمزپوشان تمام شده است و از الان جشن صعود به فینال را می‌توانیم برپا کنیم. بازی برگشت فرا رسید و ورزشگاه آنفیلد این بار کل اروپا را لرزاند چرا که لیورپول در کمال ناباوری بارسلونا بزرگ را از نیمه نهایی حذف کرد و به فینال رسید. چهار گلی که لیورپول در بازی برگشت وارد دروازه بلوگرانا کرد و جز بهت و حیرت هیچ چیزی برای مسی و یارانش باقی نماند.

لیگ قهرمانان اروپا
2- نتیجه بازی رفت: تاتنهام ۰ آژاکس ۱
نتیجه بازی برگشت: آژاکس ۲ تاتنهام ۳
مگر می‌شود در دو بازی نیمه نهایی فصل ۲۰۱۸- ۲۰۱۹ دو کامبک عجیب و رویایی رقم بخورد. پیش‌بینی‌ها همه نشان از پیروزی آژاکسی بود که پدیده لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رفت و قدرت بالایی را از خود نمایان کرده بود. بازی رفت هم بر این باورها دامن زد و همه آژاکس را یک پای فینال می‌دانستند. در بازی برگشت یک به یک گل به ثمر رسید.حملات دو تیم ادامه داشت و هرچه به پایان بازی نزدیک می‌شدیم، شدت حملات و تلاش بازیکنان دو تیم برای رسیدن به گل بیشتر می شد. در دقیقه ۹۳، آژاکس بار دیگر تا یک قدمی گل سوم پیش رفت اما لوریس این بار هم در مقابل ضربه زیاش مقاومت کرد. در مقابل، در ششمین دقیقه از وقت‌های تلف شده، لوکاس مورا با پاس دله آلی صاحب موقعیت شد و با یک ضربه غافلگیر کننده، دروازه آژاکس را باز کرد و همه امیدهای آژاکس و بازیکنان را نقش بر آب کرد.

3- نتیجه بازی رفت: بارسلونا ۴ رم ۱
نتیجه بازی برگشت: رم ۳ بارسلونا ۰
هیچ‌کس باورش نمی‌شد تیم رم بتواند بارسلونا را شکست دهد و منجر به حذف آن‌ها برای صعود به نیمه نهایی شود. ژکو، ده‌روسی و مانولاس ناجی این تیم شدند و گل آخر که متعلق به مانولاس بود در دقیقه ۸۲ به ثمر رسید، تیری بود بر پیکر بی جان و آتش گرفته بارسلونا که به نظر می‌رسید به حذف از رقابت‌ها نزدیک شده‌اند. بارسا برای سومین سال پیاپی از رسیدن به جمع چهار تیم پایانی باز ماند و باز هم در اروپا ناکامی بزرگی را تجربه کرد.

3da981d83459cdf1b511c7aa0efa6af8
4- نتیجه بازی رفت: پاری سن ژرمن ۴ بارسلونا ۰
نتیجه بازی برگشت: بارسلونا ۶ پاریسن ژرمن ۱
مگر می‌شود همه چیز را با اقتدار در بازی رفت تمام کرده باشی و بازی برگشت تمام امیدهایت نقش بر آب شود؟! این فوتبال است و همه چیز در آن ممکن است، زمانی که بارسلونا توانسته بود با گل سرخی روبرتو ببرد این قضیه دو پایان داشت داستانی برای پاریسی‌ها که مانند فیلمی پیچیده و فلسفی با پایانی تراژدیک بود و داستانی برای بلوگرانا که فیلمی رومنس عامیانه با پایانی فوق العاده بود. هیچ‌کس در پاریس باور نمی‌کرد. قلب هواداران آتش گرفته بود، بازیکنان بهت زده بودند. سکوت آن شب پاریس را هیچ‌کس از یاد نمی‌برد در حالی که صدای شادی بازیکنان و هواداران بارسا کر کننده بود.

5- نتیجه اول: آث میلان ۳ لیورپول ۰
نتیجه آخر: آث میلان ۳ لیورپول ۳
طرفداران تیم لیورپول هیچ‌گاه آن بازی را فراموش نخواهند کرد و هیچ‌گاه رافا بنیتز را به‌خاطر آن بازی از یاد نخواهند برد. شاهکاری که می‌توان گفت شاگردان بنیتز خلق کردند،کامبک فوق العاده برابر میلان قدرتمند،میلان ابتدا با گل‌های مالدینی و دبل کرسپو نیمه ی اول را با برد پشت سرگذاشته بود و قهرمانی‌اش قطعی شده بود اما این جرارد بود که همه چیز را برگرداند یک گل و یک پنالتی گرفتن در کنار گل اسمیچر ورق را برگرداند و در پنالتی ها با شاهکار دودک لیورپول قهرمان چمپیونزلیگ ۲۰۰۵ شد و فصل رویایی برای قرمزپوشان آنفیلد رقم خورد.

78553fafa15c4d96f6b805bc16a5ec7e
6- نتیجه اول: منچستریونایتد۰ بایرن مونیخ ۱
نتیجه آخر: منچستریونایتد ۲ بایرن مونیخ ۱
قدیمی‌ها را این بازی را به یاد دارند و هرگز آن را فراموش نخواهند کرد. می‌توان گفت که آن بازی یکی از زیباترین فینال‌های چمپیونزلیگ بوده است؛ شیاطین سرخ در بازی رفت شکست خوردند و در بازی برگشت منچستری که عقب افتاد و سولسشری که پا به میدان گذاشت و در دقیقه ی ۹۰ ابتدا شرینگهام گل اول را زد و پس از آن با کرنر های بکام دنیا به‌کام منچستری‌ها شد و همه چیز برگشت و شبی رویایی را برای یونایتد رقم زد.

7- نتیجه بازی رفت: لین نروژ ۵ دری ۳
نتیجه بازی برگشت: دری ۵ لین نروژ ۱
این بازی نیز از آن بازی‌های پرگلی است که کمتر کسی انتظار این نتایج عجیب را دارد. بازی رفت که با هشت گل تمام شد بماند و اما بازی برگشت چطور شش گل دیگر را به خود دید و امیدهای نروژی‌ها را به دست باد سپرد. آن بازی فوق العاده بود. بردی ارزشمند از سوی تیمی ضعیف تر به نام دری ، در مقابل حریفی قدرتمندتر به نام لین که در آن موقع دیگر حرفی برای گفتن نداشت و حتی نتوانستند نتیجه بازی رفت را رقم بزنند. گویی که دیگر توان مبارزه ندارند و شکست را پذیرفتند و دری پیروز میدان شد.

8- نتیجه بازی رفت: آث میلان ۴ دپورتیو لاکرونیا ۱
نتیجه بازی برگشت:دپورتیو لاکرونیا ۴ آث میلان ۰
این بازی هم بسیار عجیب بود. هرکاری از تیم دپورتیبوی ایرورتا برمی‌آید،حتی کامبک ۴گله برابر میلان؛در بازی برگشت آن‌ها توانستند و بازی را هجومی اغاز کردند. از گل دقیقه ۵ پاندیانی تا گل دقیقه ۷۰ فران که نفس میلانی‌ها را برید و هیچ‌کس باور نمی‌کرد این تیم اسپانیایی بتواند میلان قدرتمند را این‌گونه شکست دهد و تحقیر کند.

64aac2926b70b4b13b1ce3c2192bae93
9- نتیجه بازی رفت: نادی زاما ۳ گالاتاسرای ۰
نتیجه بازی برگشت: گالاتاسرای ۵ نادی زاما ۰
کامبک فوق العاده گالاتاسرای در زمین خودش شبی رویایی را برای هواداران رقم زد. در حالی که در بازی رفت بازی ضعیفی را به نمایش گذاشتند اما بازی برگشت، آن‌ها فرصت نفس کشیدن به حریف سوئیسی خود را ندادند و با هتریک چولاک آن‌ها را بردند. گالاتاسرای آن سال به نیمه نهایی رسید اما در نهایت مغلوب استوابخارست شد و نتواست فصل خوب خود را تکمیل کند.

10- نتیجه بازی رفت: رئال مادرید ۱دربی کانتی ۴
نتیجه بازی برگشت: دربی کانتی ۱ رئال مادرید ۵
درخشش پیری و دبل سانتیانا در بازی برگشت مهری بر پیروزی پرگل مادریدی بود، پیروزی که آن‌ها را به یک چهارم رساند و نماینده انگلیس که از دور مسابقات حذف شد.

11- نتیجه اول: رئال مادرید ۰ اتلتیکو مادرید۱
نتیجه آخر: رئال مادرید ۴ اتلتیکو مادرید۱
این بازی نیز از آن مدل بازی‌هایی بود که هیچ‌کس فراموش نخواهد کرد. فرقی نمی‌کند که طرفدار رئال یا اتلتیکو بوده باشید قطعا این بازی را به‌خاطر دارید. بازی که تا دقیقه ۹۲:۴۸ به نفع تیم اتلتی در جریان بود و آن‌ها با یک گل خود را قهرمان این رقابت‌ها می‌دانستند اما کاپیتان راموس با ارسال کرنر از سمت راست توسط لوکا مودریچ و یک شلیک جانانه با ضربه سر کار را برای اتلتیکو مادرید تمام کرد و طرفداران رئال سر از پا نمی‌شناختند. همه‌چیز برای رئال کافی بود تا در دو وقت اضافه کار را تمام کند و سه گل دیگر وارد دروازه حریف کند و با نتیجه ۴بر۱ قهرمانی را جشن بگیرد.

0f60fc56fe8f8a2dc46f66b3bf1f67c5
12- نتیجه اول: وردبرمن ۰ اندرلخت ۳
نتیجه آخر: وردبرمن ۵ اندرلخت ۳
به نظر می‌رسید اندرلخت نمی‌خواهد را شکست را بپذیرد ولی کامبک فوق العاده شاگردان ری هاگل در مرحله گروهی چمپیونزلیگ ۱۹۹۳/۱۹۹۴ همه چیز را متفاوت رقم زد. آن‌ها سه گل عقب افتادند ولی ۴گل بعد از دقیقه ۶ به ثمر رساند تا کامبکی فوق العاده را خلق کنند و شبی به یاد ماندنی را برای هواداران خود رقم بزنند.

13- نتیجه بازی رفت: گوتنبرگ ۳ بارسلونا ۰
نتیجه بازی برگشت: بارسلونا ۳ گوتنبرگ ۰
بارسلونا با این برد تنها تیمی شد که در تاریخ چمپیونزلیگ باخت ۳گله در نیمه نهایی را با پیروزی پشت سر می‌گذاشت. آن‌ها بازی را در زمین خودشان به تساوی کشاندند و در نهایت به فینال ۱۹۸۵/۱۹۸۶رسیدند.

14- نتیجه اول: بشکیتاش ۰ بنفیکا ۳
نتیجه آخر بازی: بشکیتاش ۳ بنفیکا ۳
نماینده پرتغال، نماینده ترکیه را تحقیر کرده بود. آن‌ها در نیم ساعت اول سه گل به ثمر رساند اما این پایان کار نبود و با سه گل توسان و کوارشما و گل دقیقه۹۰ ابوبکر، امید به تیم بشیکتاش بازگشت.

15- بازی رفت: چلسی ۳ بارسلونا ۱
بازی برگشت: بارسلونا ۵ چلسی ۱
این بازی همیشه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و در آن فصل نیز بینندگان را میخ‌کوب تلویزیون کرد. فصل ۱۹۹۹/۲۰۰۰ با یک کامبک فوق العاده برای بارسلونا همراه بود، بازی به وقت اضافه کشیده شد تا این‌که در دقیقه ی ۱۰۴کلایورت تیر خلاص را بر بدن چلسی وارد کرد و در نهایت چلسی مغلوب این تیم شد.

025c04a4addbb687a26371f6d10ec537
16- نتیجه بازی رفت: پاناتیاناکوس ۱ ستاره سرخ بلگراد ۴
نتیجه بازی برگشت: ستاره سرخ بلگراد ۰ پاناتیاناکوس ۳
کسی باور نمی‌کند نتیجه ۴ بر ۱ نتیجه نامطمئنی برای صعود یک تیم باشد.گل دقیقه اول آنتونیادیس همه چیز را در بازی برگشت عوض کرد. فصل ۱۹۷۰/۱۹۷۱ و پاناتیاناکوسی که در بازی برگشت مهمان ستاره سرخ بلگراد بود و برای اولین بار به فینال چمپیونزلیگ رسید و اتفاقی بزرگ و تاریخی را رقم زد.

17- نتیجه اول: پورتو ۲ ام‌اف‌کی پترژالکا ۰
نتیجه آخر بازی: پورتو ۲ ام‌اف‌کی پترژالکا ۳
پورتو که در سال قبل این بازی، شگفتی بزرگی را رقم زد و قهرمان چمپیونز لیگ شد از مدعیان قهرمانی در آن زمان به‌شمار می‌رفت و تمایل به تکرار این کار داشت. این تیم در ابتدا با دو گل از حریف پیش افتاد اما نماینده اسلواکی کار را برای آن‌ها سخت کرد و دست آن‌ها از قهرمانی کوتاه شد.

18-نتیجه بازی رفت: رئال مادرید ۴ موناکو ۲
نتیجه بازی برگشت: موناکو ۳ رئال مادرید ۱
بعد از انتقال فرناندو مورینتس گلزن محبوب رئالی‌ها به موناکو، زمانی که مورینتس در بازی رفت در میان تشویق هواداران رئال مادرید تعویض شد، هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد او در بازی برگشت کابوس رئالی ها شود و با درخشش خود کار را برای این تیم تمام کند، رئال مادرید با آن همه ستاره در بازی برگشت ناکام ماند و از آن به بعد تا چند سال بالا رفتن از یک هشتم برایشان تبدیل به یک آرزو بود و خاطرات بد این بازی آن‌ها را رها نمی‌کرد.

ad937606880fcdc8de6e7cd4b2e22838
19- نتیجه بازی رفت: گورنیرگ ژابرژ ۴ تاتنهام ۲
نتیجه بازی برگشت: تاتنهام ۸ گورنیرگ ژابرژ ۱
یکی از پرگل‌ترین بازی‌هایی که چمپیونز لیگ در تاریخ خود دیده بازی برگشت این دو تیم بود. می‌توان گفت اقتدار برد به معنی کامل در تاتنهام خلاصه می‌شود. بهترین برد تاتنهام در چمپیونزلیگ در فصل ۱۹۶۱/ ۱۹۶۲ رقم خورد زمانی که تاتنهام در خانه خودش حریف لهستانی را با هشت گل مغلوب کرد و به دور بعدی چمپیونزلیگ صعود کرد.

20- بازی رفت: اسپارتاک ترناوا ۱ استوا بخارست رومانی ۳
بازی برگشت: استوا بخارست۰ اسپارتاک ترناوا ۴
بازی‌ای که از نظر سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار بود؛ بخارستی که در بازی رفت پیروز میدان بود ولی در بازی برگشت یکی از بدترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و در نهایت باعث صعود اسپارتاک ترناوا به دور بعدی شد.

21- نتیجه اول: آرسنال ۳ اندرلخت ۰
نتیجه آخر بازی: آرسنال ۳ اندرلخت ۳
هواداران دو تیم قطعا این بازی را به یاد دارند. سال ۲۰۱۴ و آرسنالی که با گل‌های آرتتا و چمبرلین و سانچز ۳گل پیش افتاده بود اما به یکباره بازی برگشت و دو گل اندرلخت در نیمه ی دوم بازی را جذاب کرده بود تا این‌که در دقیقه ۹۱ لکساندر میترویچ گل مساوی اندرلخت را به ثمر رساند و نتیجه بازی مساوی شد.

9c67f889fe9db874eeb83b815835fd89
22- بازی رفت: اتلتیک بیلبائو ۵ منچستریونایتد ۳
بازی برگشت: منچستریونایتد ۳ اتلتیک بیلبائو ۰
بازی نفس‌گیر و می‌توان گفت اولین کامبک دو گله تاریخ چمپیونزلیگ فصل ۱۹۵۶/۱۹۵۷ رقم خورد. این رقابت در یک چهارم نهایی اتفاق افتادو جایی که شاگردان بازبی به بیلبائویی ها درس فوتبال دادند و با یک بازی جانانه با سه گل بیلبائو را مغلوب کردند.

23- بازی رفت: یوونتوس ۳ راپید وین اتریش ۱
بازی برگشت: راپید وین اتریش ۷ یوونتوس ۰
فصل ۱۹۵۸-۵۹ در چمیپونزلیگ یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تیم یوونتوس را رقم زد. هیچ‌کس باورش نمی‌شد که راپید وین اتریش بتواند ۷گل را وارد دروازه این تیم کند. بازی رفت همه چیز بر وفق مراد یووه پیش رفت و در خانه آن‌ها به راحتی پیروز شدند ولی در بازی برگشت در کمال ناباوری یوونتوس ۷بر۰ شکست سنگینی را متحمل شد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *