صفحه اصلی / عمومی / تحلیل شرط‌بندی؛ افت لیونل مسی و عدم گلزنی در سه دیدار اخیر بارسلونا

تحلیل شرط‌بندی؛ افت لیونل مسی و عدم گلزنی در سه دیدار اخیر بارسلونا

ad banner

لیونل مسی مهاجم بارسلونا در سه بازی پیاپی در لالیگا موفق به گلزنی نشده است. ضمن اینکه او در بازی کوپادلری که پنجشنبه گذشته منجر به حذف کاتالان‌ها شد نیز نتوانست گلی را وارد دروازه حریف کند. به عقیده کارشناسان، نبود لوییس سوارز قطعا بر روند گلزنی ستاره آرژانتینی تاثیر منفی گذاشته است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

لیونل مسی در ادامه می‌تواند در بازی‌های پیش رو و مهم بارسا به عدم گلزنی خود پایان دهد؟!

در حالی که در بنگاه‌های شرط‌بندی نتایج بازی‌های اخیر بارسلونا نتایج دیگری پیش‌بینی شده بود و در قسمت نام پیش‌بینی گلزن‌ها بیش از همه نام لیونل مسی به چشم می‌خورد، وی در دیدارهای اخیر بارسا موفق به گلزنی نشده است و همه پیش‌بینی‌ها غلط از آب درآمده‌اند. تقریبا دو سال است که مسی چنین آمار ضعیفی از خود برجای نگذاشته بود و در بیشتر بازی‌های آبی اناری‌ها گلزن اول تیم محسوب می‌شد. مسی از فوریه سال ۲۰۱۸ هرگز سه هفته پیاپی در لالیگا در گلزنی ناکام نبود. با این حال شب گذشته (یک‌شنبه) در ویامارین برابر رئال بتیس این اتفاق رخ داد و در سومین بازی گلی به ثمر نرساند. مهاجم بارسلونا در دیدار برابر والنسیا و لوانته هم گلی به نام خود ثبت نکرد. ضمن اینکه در دیدار یک چهارم نهایی کوپادلری که پنجشنبه گذشته برگزار شد بارسا از دور رقابت‌ها کنار رفت و با یک گل از اتلتیک بیلبائو شکست خورد تا در این بازی نیز ستاره آرژانتینی در گلزنی ناموفق باشد. بارسا در حالی دیشب برابر رئال بتیس به برتری ۳-۲ رسید که بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و در نهایت با یک کامبک توانست پیروز مسابقه شود که همانطور که گفته شد لیونل مسی نتوانست گلی به ثمر برساند.

لیونل مسی
گل‌های بارسا را در این بازی دی یونگ در دقیقه ۹، بوسکتس در دقیقه ۴۵+۳ و کلمنت لنگت در دقیقه ۷۹ وارد دروازه بتیس کرد. جریان بازی به این صورت پیش رفت که بتیس خیلی زود با گلزنی سرخیو کانالس از حریفش پیش افتاد. بازیکن اسپانیایی در دقیقه ۶ از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. تنها سه دقیقه بعد فرانک دی یانگ با پاس لیونل مسی نتیجه را یک بر یک کرد. با این حال نبیل فکیر دوباره بتیس را پیش انداخت. در وقت‌های اضافه نیمه اول سرخیو بوسکتس با پاس مسی گلزنی کرد تا دوباره نتیجه مساوی شود. در نیمه دوم کلمنت لانگله برای بارسا گلزنی کرد تا برتری از آن تیم کاتالانی شود. شاگردان کیکه ستین این نتیجه را حفظ کردند و توانستند سه امتیاز مهم بازی را کسب کنند. در دقیقه ۷۶ بتیس با اخراج فکیر ۱۰ نفره شد و سه دقیقه بعد لانگله هم کارت قرمز دریافت کرد تا بارسا هم با ۱۰ نفر به بازی خود ادامه دهد.

سرمربی بارسا که از بدو ورودش به این تیم آمار نه چندان جالبی از خود برجای گذاشته است در مورد این بازی و عدم گلزنی لیونل مسی چنین اظهار داشت:

دو بازی برگزار انجام دادیم که در روزهای پنج‌شنبه و یک‌شنبه بود. هر دو دیدار انرژی زیادی از ما گرفت. هر دو تیم ما را تحت فشار قرار دادند. آن‌ها بازیکنان خوبی دارند. نبیل فکیر نمایش فوق‌العاده‌ای داشت اما ما توانستیم بازی را کنترل کنیم. باید برای بازی که به نمایش گذاشتیم ارزش قائل شویم. می‌توانستیم در برخی از لحظات بهتر باشیم. با این حال از عملکرد تیم راضی هستم. جبران نتیجه با این شرایط آسان نیست و توانستیم این کار را انجام دهیم. هنوز باید در برخی مسائل بهتر شویم. این پیروزی خیلی اهمیت دارد چون توانستیم سه امتیاز از یک بازی خارج از خانه به دست آوریم. کار آسانی نیست. در بیلبائو خوب بودیم اما تیم حریف ما را حذف کرد. با این حال پیروزی برابر بتیس به ما انگیزه و انرژی مضاعف داد تا برای آینده آن را به کار بگیریم.

hjntfr
ستین که پیش از این هدایت رئال بتیس را بر عهده داشت، درباره بازگشت به ویامارین (ورزشگاه رئال بتیس) در ادامه برای تیم سابق خود آرزوی موفقیت کرد و در مورد عدم گلزنی لیونل مسی در بازی‌های اخیر ادامه داد:

مسی همیشه خوب و موثر بازی می‌کند و همانطور که دیدید سه پاس گل به هم تیمی‌هایش داد و گل نزدن او افت محسوب نمی‌شود. او همیشه به فرم خوب برمی‌گردد و با گلزنی‌های خود همه را غافل گیر می‌کند. هم او و هم دیگر بازیکنان روحیه خوبی را از این پیروزی گرفتند و امیدوار هستم در ادامه شرایط ما بهتر شود. حواشی پیرامون یک باشگاه اصولا ایجاد می‌شود ولی با مدیریت صحیح می‌توان آن را از بین برد و جای نگرانی نیست.

بد یست بدانید این بدترین آمار ستاره آرژانتینی در دو سال اخیر است. با این حال او بیش از همه بی‌دقت بوده است تا عملکرد ضعیفی داشته باشد. مسی در این سه هفته ۲۲ بار به سمت دروازه شوت کرد. در دیدار برابر والنسیا خوائومه دومنک فوق‌العاده عمل کرد. مقابل لوانته کم دقت بود و در سویا، یوئل ضرباتش را مهار کرد. سه ضربه به سمت دروازه آمار بدی به نظر می‌رسد اما دروازه‌بان بتیس اجازه گلزنی به او نداد. ۲۲ شوت و به ثمر نرساندن گلی خبر بدی برای یک مهاجم است. اگر در رابطه با مسی باشد که در سه هفته میانگین هفت ضربه در چارچوب را به ثبت رساند به هیچ وجه این آمار نگران کننده نخواهد بود.

می‌توان گفت در رابطه با کاپیتان بارسا این موضوع تقریبا اتفاقی است (او بیش از همه در دیدار برابر اتلتیک بیلبائو از ناکامی‌اش در گلزنی عصبانی بود چون می‌توانست نقش مهمی در صعود تیمش داشته باشد که در نهایت بارسا حذف شد) و او می‌تواند به روش‌های دیگر به تیمش کمک کند. ستاره آرژانتینی در دیدار برابر رئال بتیس سه پاس گل داد و مقابل لوانته دو پاس گل به آنسو فاتی داد. هت تریک مسی در پاس گل هم یک آمار عجیب محسوب می‌شود. مهاجم بارسا تنها دو بار موفق به انجام این کار شده بود. او در فصل ۱۲-۲۰۱۱ برابر رایووایکانو و ۱۶-۲۰۱۵ مقابل ختافه سه پاس گل داد.

ghber
در حالی که مشخص نیست ناکامی مسی در گلزنی در لالیگا ادامه داشته باشد یا نه، دلیل زیادی برای نگرانی وجود ندارد. درون باشگاه نیز چنین نظری وجود دارد.
گیمرو آمور، یکی از اعضای کادر فنی تیم بارسلونا پس از پایان بازی رابطه با گل نزدن مسی گفت:

ما همیشه به گلزنی‌اش عادت داریم. اگر گلی به ثمر نرساند خیلی خوب بازی می‌کند. بازی فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت. اگر گلزنی نکند پاس گل می‌دهد. او خیلی ارزشمند است. مسی یک بارسایی است و آن را احساس می‌کند. مشکلات باشگاه مشکلات او نیز هست چون می‌خواهد همیشه بارسا برنده باشد. او همیشه در فرم خوب قرار دارد و مطمئن هستم باز هم برای باشگاه گل‌های مهمی به ثمر خواهد رساند.

برخی‌ها عدم گلزنی مسی و افت آمار او را نبود لوییس سوارز به دلیل مصدومیت می‌دانند چرا که ستاره آرژانتینی همانند زمانی که از ژاوی و اینیستا تغذیه و در صورت حضور آنها در بازی موثرتر ظاهر می‌شد، با لوییس سوارز نیز چنین رابطه‌ای را دارد. از آنجایی که سوارز دست راست مسی محسوب می‌شود و این مهاجم آرژانتینی نیز به این بازیکن وابستگی زیادی دارد، به نظر می‌رسد نبود سوارز بر گلزنی مسی تاثیر گذاشته است.
او در حال حاضر با ۱۴ گل در صدر جدول بهترین گلزنان لالیگا قرار دارد و البته کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال با ۱۳ گل در تعقیب او می‌باشد. از آنجایی که بنابر آمار سوارز در بالای ۴۰ درصد از گل‌های بارسا نقش داشته احتمال می‌رود که به همین دلیل مسی نیز در گلزنی دچار مشکل شده است. بد نیست بدانید سوارز موفق شد بود در لالیگا ۱۷ بازی معادل ۱۲۷۸ دقیقه،۱۱ گل و ۷ پاس گل با دقت پاس ۷۴ درصد و در لیگ قهرمانان اروپا با ۵ بازی معادل ۳۸۷ دقیقه و ثبت ۳ گل و ۲ پاس گل با دقت پاس ۷۰ درصد در پیروزی‌های تیمش سهم عمده‌ای را داشته باشد. همانطور که می‌بینید سوارز در ۲۵ گل تیمش نقش مستقیم داشت ( در لالیگا و لیگ قهرمانان در مجموع ۱۴ گل به ثمر رساند و ۹ پاس گل داد). این بازیکن در ۴۱.۶ درصد گل‌های بارسا تاثیرگذار بوده است که آمار بالایی به حساب می‌آید و نبود او یک خلا بزرگ محسوب خواهد شد. دوری ۴ ماهه مهاجم اروگوئه‌ای قطعا بر نتایج بارسا تاثیر گذار است چرا که آنتوان گریزمان نتوانسته انتظارات را آنطور که باید برآورده سازد و عثمان دمبله نیز بازیکن همیشه مصدوم بارسا تلقی می‌شود که چند روز پیش مجددا مصدومیتش تکرار شد و باز هم سه ماه دیگر در ترکیب این تیم، غایب خواهد بود.

gh
واکنش کاپیتان بارسلونا به دلیل اتفاق‌های هفته اخیر قابل توجه بود. مصاحبه اریک آبیدال (مدیر ورزشی باشگاه) با خشم مسی همراه شد. مدیر فرانسوی گفته بود که در زمان ارنستو والورده (سرمربی پیشین تیم کاتالانی) خیلی از بازیکنان کم کاری می‌کردند. ستاره آرژانتینی در اینستاگرامش که فالوورهای زیادی دارد نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و از سرمربی سابق و هم تیمی‌های خود دفاع کرد که این موضوع واکنش‌های زیادی را از سوی کارشناسان و کاربران در فضای مجازی در پی داشت. با این حال رییس باشگاه بارسلونا خوسپ ماریا بارتومئو به این بحران پایان داد. ناکامی مهاجم آبی اناری‌ها در گلزنی در لالیگا موضوع کاملا آشکاری است و داستان کسب نکردن پیروزی بدون گل‌های ستاره آرژانتینی مساله دیگری است. نکته جالب توجه دیگر این است که از زمانی که لیونل مسی موفق به گلزنی نشده است کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال مادرید که در جدول گلزنان در تعقیب او است نیز تنها موفق به زدن ۱ گل شده است و او نیز فرصت خود را برای مهار مسی در صدر جدول گلزنان فعلا از دست داده است. باید منتظر ماند و دید در ادامه گلزنان اول دو باشگاه پرطرفدار اسپانیایی چه آماری را از خود برجای خواهند گذاشت.

پنج بازی بعدی بارسلونا به شرح زیر است:

  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران، هفته بیست و چهارم لالیگا، بارسلونا- ختافه
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران، هفته بیست و پنجم لالیگا، بارسلونا- ایبار
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ناپولی- بارسلونا
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، هفته بیست و ششم لالیگا، رئال مادرید- بارسلونا
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران، هفته بیست و هفتم لالیگا، بارسلونا- رئال سوسیداد

با پیش بینی بازی‌های مهم تیم بارسلونا و پیش بینی گلزنان این تیم در تورنومنت‌های مختلف،
همراه سایت بتکارت باشید

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *