صفحه اصلی / عمومی / فرمول یک روسیه؛ نهمین قهرمانی فصل برای لوئیس همیلتون

فرمول یک روسیه؛ نهمین قهرمانی فصل برای لوئیس همیلتون

ad banner

رقابت های حساس فرمول یک روسیه روز گذشته در شهر مسکو به پایان رسید و در پایان لوئیس همیلتون بریتانیایی در شب بد شانسی سپاستین فتل راننده فراری موفق شد به مقام قهرمانی برسد و والتری بوتاس و چارلز لکلرک نیز به جایگاه های دوم و سوم دست پیدا کردند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

در خصوص فرمول یک روسیه مختصری بدانید:

  • اولین گرندپری در سال ۲۰۱۴ برگزار شد.
  • تعداد دورها: ۵۳ دور
  • طول پیست ۵.۸۴۸K.M می باشد.
  • مسافت مسابقه ۳۰۹.۷۴۵K.M می باشد.
  • قهرمان سال گذشته ۲۰۱۸ : لوییس همیلتون
  • رکورد پیست : والتری بوتاس با ثبت زمان ۱:۳۵.۸۶۱

نقشه پیست را در تصویر زیر مشاهده فرمایید:

فرمول یک و لوییس همیلتون

لوئیس همیلتون دست نیافتنی تر از همیشه در دنیای فرمول یک

ابتدا در خصوص تمرینات و تعیین خط این گرند پری بدانید:

— تمرین اول روز جمعه ۹۸/۰۷/۰۵ساعت ۱۳:۰۰  – ۱۱:۳۰ برگزار شد و با صدرنشینی چارلز لکلرک از تیم فراری به پایان رسید. مکس ورشتپن، راننده ردبول با اختلاف اندک ۰.۰۸۲ ثانیه ای در مکان دوم و سباستین فتل با اختلاف ۰.۵ ثانیه ای در مکان سوم جای گرفتند. والتری بوتاس و لوئیس همیلتون، راننده های مرسدس نیز رده های بعدی را پر کردند.
— تمرین دوم روز جمعه ۹۸/۰۷/۰۵ساعت ۱۷:۰۰ – ۱۵:۳۰ برگزار شد و مکس ورشتپن، راننده ردبول با زمان ۱:۳۳.۱۶۲ توانست سریع ترین زمان تمرینات روز جمعه گرندپری فرمول یک روسیه را ثبت کرده و در رده نخست قرار گیرد. چارلز لکلرک از تیم فراری و والتری بوتاس از مرسدس نیز رده های دوم و سوم این جلسه تمرینی را پر کردند.
— تمرین سوم روز شنبه ۹۸/۰۸/۰۶ ساعت ۱۲:۳۰ – ۱۳:۳۰ برگزار شد و چارلز لکلرک، راننده فراری با ثبت زمان ۱:۳۲.۷۳۳ توانست در رده نخست تمرین سوم گرندپری فرمول یک روسیه قرار گیرد و خود را یکی از مدعیان پول پوزیشن سوچی معرفی کند. هم تیمی او، سباستین فتل و لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با اختلاف ۰.۳ ثانیه ای در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
— تایم گیری روز شنبه ۹۸/۰۵/۰۶ ساعت ۱۵:۳۰ – ۱۶:۳۰ برگزار شد و چارلز لکلرک توانست چهارمین پول پوزیشن پیاپی خود را در تعیین خط فرمول یک روسیه کسب کند، رکوردی که از دوران مایکل شوماخر در ۲۰۰۱، هیچ راننده فراری موفق به تکرار آن نشده بود. لوئیس همیلتون، راننده مرسدس بار دیگر بین دو راننده فراری فاصله ایجاد کرد و بالاتر از سباستین فتل در رده دوم قرار گرفت.
f216a6df760a96040b610241a06b3288

در خصوص حواشی و اتفاقات گرند پری روسیه بدانید:

رقابت‌ های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ی شانزدهم به سوچی روسیه رسید. پیروزی در گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۹، این‌بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون اختصاص یافت. هم‌ تیمی او، والتری بوتاس هم در رده‌ی دوم و چارلز لکلرک از فراری نیز در جایگاه سوم گرندپری روسیه ایستاد. برخلاف گرندپری سنگاپور که رانندگان تیم مرسدس بنز نتوانستند به سکو دست یابند، این‌بار بدشانسی به نام فراری و سباستین فتل افتاد تا او با وجود استارت عالی، نتواند به سکو دست یابد. مسابقه با استارت خوب سباستین فتل و سبقت از همیلتون آغاز شد و رانندگان فراری در همان ابتدای رقابت به خوبی پیش افتادند. خطای کیمی رایکونن در استارت باعث شد تا داوران پس از بررسی، رای به عبور راننده‌ی فنلاندی آلفارومئو از پیت‌ لین دهند. برخورد ابتدای مسابقه بین دنیل ریکاردو و رومن گروژان باعث خروج زودهنگام راننده‌ی هاس و پنچری لاستیک خودروی رنو شد. در ادامه، ریکاردو نیز نتوانست به مسابقه ادامه دهد و از پیست خارج شد.
در اواسط مسابقه، ابتدا چارلز لکلرک لاستیک‌های خود را از سافت به مدیوم تغییر داد و کمی بعد، سباستین فتل نیز برای تعویض تایر به مدیوم وارد پیت‌لین شد. استراتژی تیم فراری می‌توانست به پیروزی آن‌ها در گرندپری روسیه منتهی شود اما فتل پس از انجام پیت‌استاپ با مشکل واحد بازیابی انرژی MGU-K روبه‌رو شد؛ اتفاقی که تمام معادلات را برای فراری برعکس کرد و راننده‌ی آلمانی از مسابقه خارج شد. با اعلام شرایط خودروی ایمنی مجازی، رانندگان مرسدس لاستیک‌های خود را به سافت تغییر دادند تا از این موقعیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. در حالی که شرایط خودروی ایمنی مجازی برای رانندگان در حال اتمام بود، این بار جورج راسل از مسابقه خارج شد تا بار دیگر شرایط برای فراری تغییر کند. برخورد راسل پس از مشکل ترمزها با کناره‌ی پیست باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد و لکلرک و فراری از این فرصت برای تعویض لاستیک به سافت استفاده کردند. در همین لحظات فاصله‌ی لکلرک با پیشتازان مسابقه از مرسدس در شرایط خودروی ایمنی کاهش یافت و مسابقه تا دورهای پایانی به همین ترتیب ادامه یافت. تلاش چارلز لکلرک برای سبقت از والتری بوتاس در دورهای پایانی نیز مؤثر واقع نشد و در نهایت یک-دو دیگری برای مرسدس به دست آمد.

695a2d5ba0aa294400ee936adce175d4
به این ترتیب، لوئیس همیلتون توانست با ثبت زمان یک ساعت و ۳۳ دقیقه و ۳۸/۹۹۲ ثانیه در گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. والتری بوتاس با اختلاف ۳/۸۲۹ ثانیه در رده‌ی دوم قرار گرفت و چارلز لکلرک نیز با ۵/۲۱۲ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. مکس وشتاپن، الکس آلبون، کارلوس ساینز، سرجیو پرز، لندو نوریس، کوین مگنوسن و نیکو هالکنبرگ هم در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند. هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و چارلز لکلرک به ترتیب با ۳۲۲ و ۲۴۹ و ۲۱۵ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۵۷۱ امتیاز پیشتاز است؛ درحالی‌ که فراری و ردبول با ۴۰۹ و ۳۱۱ امتیاز، آن را تعقیب می‌کنند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *