صفحه اصلی / عمومی / ششمین قهرمانی لوییس همیلتون در رقابت های فرمول یک بریتانیا

ششمین قهرمانی لوییس همیلتون در رقابت های فرمول یک بریتانیا

ad banner

رقابت های فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۹ که از چند روز گذشته در حال برگزاری است و رقابت های رانندگان در دور تمرینی آغاز شده است و در تایم گیری ادامه یافت، مسابقه اصلی آن دیشب برگزار شد و این بار نیز لوییس همیلتون راننده تیم مرسدس بنز قهرمان این رقابت ها شد.

لوییس همیلتون بار دیگر موفق شد قهرمانی را از آن خود کند و با رسیدن به عدد شش در پیروزی های سیلورستون، رکورد دیگری را به نام خود ثبت کرد. بد نیست در خصوص این گرند پری بدانید که:
– اولین گرندپری بریتانیا در سال ۱۹۵۰ برگزار شد.
– تعداد دورها ۵۲ دور می باشد.
– طول پیست۵.۸۹۱K.M
– مسافت مسابقه ۳۰۶.۱۹۸K.M
– برنده سال گذشته لوییس همیلتون با رکورد ۱:۳۰.۶۲۱

094d83342e2569079a8f08a3034de732
بعد از لوییس همیلتون در رده اول، والتری بوتاس از تیم مرسدس با ثبت زمان +۲۴.۹۲۸ در مکان دوم، چالز لکرک از تیم فراری با +۳۰.۱۱۷ در مکان سوم، پیر گسلی از تیم ردبول با +۳۴.۶۹۲ در مکان چهارم و مکس ورشتپن از تیم فراری با ثبت زمان +۳۹.۴۵۸ درمکان پنجم قرار گرفتند.

ابتدا در خصوص تغییرات بوجود آمده در ماشین های شرکت کننده در این گرند پری بدانید:
پیست سیلوراستون بریتانیا دارای دو دور مستقیم تقریبا طولانی است و اصولا کمپانی های شرکت کننده در این گرندپری از تنظیمات نیروی رو به پایین کمتر در بال های جلو و عقب استفاده می کنند. اگر چه تنظیمات این پیست هرگز مشابه پیستی سرعتی نظیر مونزا ایتالیا نمی باشد، اما با اعمال این مورد (نیروی رو به پایین تولیدی کمتر در خودرو) تیم ها می توانند عملکرد خودرو در مستقیمی ها و سایر بخش های سرعت بالای پیست را بهبود ببخشند. هم چنین اگر تیم ها از نظر موقعیت قرارگیری قسمت اصلی بال عقب کمی شجاعانه تر عمل کنند قادر هستند تا تاثیر استفاده از سیستم کاهنده درگ یا دی آر اس در مستقیمی ها را بیش از پیش افزایش دهند اما اعمال این مورد، خطر از دست دادن چسبندگی خودرو در خروجی پیچ هایی نظیر لافیلد و کلاب در پیست سیلوراستون را با خود به همراه دارد.

جزئیات بال عقب خودروی RS۱۹ تیم رنو
تیم رنو از بال عقب با تنظیمات نیروی رو به پایین کمتر استفاده می کند. نکته ی مهم این تصویر قسمت میانی بال می باشد که به منظور سهولت انتقال جریان هوا از میان ستون های بال به سمت قسمت اصلی و همچنین کاهش درگ تولیدی به صورت برآمده طراحی شده است.
جزئیات بال جلوی خودروی RS۱۹ تیم رنو
فلپ های بالایی بال جلوی تیم رنو نسبت به دماغه با فاصله ی بیشتری قرار داده شده اند تا هوای بیشتری جریان یابد و همچنین انتقال آن نیز به راحتی صورت گیرد.
جزئیات بال جلوی خودروی C۳۸ آلفارومئو

تیم آلفارومئو جزو آخرین تیم هایی است که در طراحی بخش دماغه ی بال جلوی خود از پوششی بسته و دارای محفظه استفاده کرده است. با این طراحی جریان هوای عبوری از دماغه جمع آوری و به بخش های مختلف تقسیم شده و با ایجاد نیروی رو به پایینِ بیشتر، موجبات تعادل آیرودینامیکی در قسمت جلویی خودرو را فراهم می کند. البته این مورد با انتقال بهتر جریان هوا از قسمت زیرین خودرو به بارج بورد ها می تواند عملکرد قسمت زیرین خودرو را نیز بهبود بخشد.
هم چنین آلفارومئو بال جلوی دیگری را نیز برای این گرند پری معرفی کرده که در آن لبه ی پیشروی بال (لبه ی پیشرو اولین قسمتی از بال است که جریان هوا با آن برخورد می کند) در قسمت پایین در نزدیکی صفحه انتهایی کمی برآمده طراحی شده و قسمت نهایی صفحه انتهایی نیز به منظور انتقال بهتر جریان هوا به نواحی جانبی خودرو تغییر شکل داده شده است. از دیگر نکات قابل توجه، قسمت میانی دو فلپ بالایی بال می باشد که به صورت پیوسته طراحی شده است.

1aa300de4b6efcc2f0272ae01804b74e
جزئیات بال جلوی خودروی RP۱۹ تیم ریسینگ پوینت
همان طور که اطلاع دارید با تغییر قوانین آیرودینامیک فرمول یک برای فصل ۲۰۱۹ مخصوصا در قسمت بال جلو، تیم ها با محدودیت بیشتری نسبت به فصل قبل مواجه هستند. صفحه های انتهایی بال های جلو در فصل گذشته به طور قابل ملاحظه ای قادر به کنترل جریان هوا بودند اما با تغییر قوانین، تیم ها دیگر قادر به ساخت چنین صفحه هایی برای بال جلوی خودرو های خود نیستند.قسمت جانبی صفحه انتهایی بال جدید خودروی ریسینگ پوینت به منظور رام کردن و تغییر در شکل و جهت گردابه های تولیدی توسط صفحه انتهایی با طول کوتاه تری نسبت به قبل طراحی شده است. این تیم احتمالا با این طراحی در صدد است تا بتواند هوای برخوردی با بال جلو و صفحه انتهایی را با تاثیر گرفتن از قوانین بال های فصل گذشته به پشت تایر های جلو منتقل کند.

جزئیات انتهای خودروی RB۱۵ ردبول
تیم ردبول برای گرندپری بریتانیا از همان اگزوز و بدنه ی قبلی خود استفاده می کند اما مجراهای ویست گیت (سوپاپی در توربوشارژ که با باز و بسته شدن و منحرف کردن گاز ها به خروجی، فشار را تنظیم می کند) که در مسابقات قبلی در قسمت بالایی پایه ی سیستم تعلیق قرار داده شده بود برای مسابقه ی بریتانیا به ارتفاعی بالاتر منتقل شده و هم راستا با مجراهای خروجی خنک سازی پاوریونیت که برای مطابقت با تغییرات هوندا با اندازه بزرگتری در نظر گرفته شده، قرار گرفته اند.
جزئیات بال عقب خودروی RB۱۵ ردبول
تیم ردبول تا اینجای فصل ۲۰۱۹ در اکثر مسابقات برای تشخیص مناسب ترین بال عقب و همچنین بهترین تنظیم میزان نیروی رو به پایین تولیدی برای هر پیست از دو بال عقب متفاوت در خودرو های خود استفاده کرده است.

اگر چه برای گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹، زاویه هر دو بال از نظر بصری یکسان می باشد اما با دقت بیشتر در تصویر مقایسه ای زیر می توان دریافت که در لبه ی حمله ی بال ( لبه ی حمله آخرین قسمت بال می باشد که جریان هوا با آن برخورد دارد) در خودروی پیر گسلی (تصویر سمت چپ) به منظور ایجاد نیروی رو به پایین بیشتر، بالچه ای بسیار نازک موسوم به فلپ گرنی (Gurney Flap) قرار داده شده است که در خودروی مکس ورشتپن وجود ندارد. اگر چه علاوه بر نظریه ی ذکر شده در بالا یعنی استفاده ی ردبول از دو بال عقب متفاوت برای هر دو راننده ی خود، می توان به این نتیجه نیز رسید که تیم با قرار دادن این فلپ و ایجاد کمی نیروی رو به پایین در بال عقب، در تلاش برای افزایش اعتماد به نفس پیر گسلی در خودرو می باشد.

جزئیات بال جلوی خودروی SF۹۰ فراری
بال جلوی جدید خودروی فراری برای گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹ که محل اتصال فلپ ها با صفحه انتهایی نسبت به مسابقات قبل دستخوش تغییر شده است.
جزئیات قسمت انتهایی خودروی SF۹۰ فراری
تغییری کوچک اما حائز اهمیت از نظر پکیجینگ خودرو و همچنین کاهش وزن که فراری این مورد را با تغییری در بدنه ی خودرو عملی کرده است. فقط یک مجرای خروجی جهت خنک سازی پاوریونیت در انتهای بدنه قرار داده شده است در حالی که در مسابقات قبلی قسمت انتهایی به چند مجرای خروجی تقسیم می شد.
جزئیات بال جلوی خودروی SF۹۰ فراری
نمایی از صفحه انتهایی بال جلوی خودروی فراری که در قسمت انتهایی برشی آن را قطع کرده است. تیم فراری همچنین با قرار دادن پره ای مثلثی شکل در قسمت صفحه جانبی اِند پلیت سعی در منحرف کردن جریان هوا به نواحی جانبی خودرو را دارد.

b934fe2e7d03300903d54010a548940e
جزئیات کف خودروی SF۹۰ فراری
نمایی نزدیک از کف خودروی فراری که قطعه ای فلزی در این قسمت قرار داده شده است.هدف از قرار دادن این قطعه برطرف کردن انعطاف پذیری قسمت کف خودرو می باشد چرا که در غیر این صورت جریان هوای عبوری از روی کف ناپیوسته شده و لذا این ناپیوستگی عملکرد خودرو را تحت الشعاع قرار داده و به آن آسیب می رساند.
جزئیات بخش جانبی خودروی W۱۰ مرسدس
پس از مشکلاتی که تیم مرسدس در گرندپری اتریش با آن ها دست و پنجه نرم کرد، این تیم با توجه به پایین تر بودن دمای هوا در سیلوراستون بریتانیا نسبت به پیست ردبول رینگ اتریش، پکیج خنک سازی محدود تری را برای این گرندپری معرفی کرده است. علاوه بر کاهش روزنه های خنک کننده جانبی روی ساید پاد، این تیم مجرای خروجی که روی بدنه در قسمت پشتی کاکپیت راننده ایجاد کرده بود را نیز برای این گرندپری بسته است.
از خلاصه حواشی تمرینات رانندگان در روزهای قبل بدانید:

تمرین اول گرند پری بریتانیا ۲۰۱۹ در پیست سیلورستون برگزار و با صدرنشینی پیرگسلی از تیم ردبول به پایان رسید. در ابتدا چارلز لکرک ترمز اش دچار مشکل می شود. قسمتی از بدنه خودروی سپاستین فتل معلق شده و او به کادر فنی اطلاع می دهد. هر دو خودروی مرسدس نیز با تایرهای اینترمدیت به میدان آمدند. بعد از گسلی، بوتاس و ورشتپن دوم و سوم شدند تا منتظر تمرین بعدی بمانند.  تمرین دوم گرند پری بریتانیا ۲۰۱۹ مجددا در پیست سیلورستون برگزار و با صدرنشینی والتری بوتاس از تیم مرسدس به پایان رسید.
اولین خودرویی که وارد پیست می شود آلفارومئوی کیمی رایکونن است. سباستین فتل در پیچ شماره ۱۱ و ۱۲ از پیست خارج می شود و دوباره به آن باز می گردد. ورشتپن نسبت به عملکرد تایرسافت و فرسایش سریع آن به تیم اعتراض می کند. دنیل ریکاردو در پیچ شماره ۱۱ با مشکل روبرو شد و در رادیو به تیم اعلام کرد که خودرو خاموش شده است تا آن ها سریعا به این موضوع رسیدگی کنند. بعد از والتری بوتاس، لوییس همیلتون هم تیمی بوتاس در مکان دوم و چارلز لکرک از تیم فراری در مکان سوم ایستادند. تمرین سوم گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹ مجددا در پیست سیلورستون برگزار و با صدرنشینی چارلز لکلرک از تیم فراری به پایان رسید. از شرایط جوی در تمرین سوم بدانید که دمای پیست: ۲۳.۳ درجه سانتیگراد، دمای هوا: ۱۶.۸ درجه سانتیگراد، وزش باد: ۴.۷ کیلومتر بر ساعت، رطوبت هوا: ۷۴.۴% بود. باران در تمرین سوم شروع به باریدن و کار را برای رانندگان دشوار کرده بود. برخی تیم ها در حال جمع آوری اطلاعات بودند و سعی داشتند بدانند که برای روز بازی در صورتی که باران ببارد چه تایری را باید انتخاب نمایند. ولی به درخواست لوییس همیلتون در مرسدس ؛ آن تیم از تایر سافت استفاده کرد تا در صورتی که در تعیین خط شرایط تغییر کرد بدانند که با چه شرایطی روبرو خواهند شد.پیر گسلی در آن زمان اعلام کرد وقتی پای اش را از روی گاز بر می دارد ماشین اش صدا می دهد. دنیل کویات که در حال عبور از یکی از فراری ها بود نزدیک بود که به والتری بوتاس برخورد کند و لحظه خطرناکی را به وجود آورد که اتفاق خاصی رخ نداد. در این تمرین چارلز لکلرک در رده اول از تیم فراری، سباستین فتل از فراری در رده دوم و لوییس همیلتون از مرسدس در رتبه سوم ایستادند تا رانندگان آماده تایم گیری شوند.

e1d331aea4c041fa2a28775d353ec384
لازم به ذکر است در طول تمرینات بادهای شدیدی در پیست می وزید که اعتراض برخی رانندگان را در پی داشت و آن ها شرایط را بسیار افتضاح خواندند.
در تایم گیری گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹ در پیست سیلورستون والتری بوتاس، راننده مرسدس با ثبت زمان ۱:۲۵.۰۹۳ مسابقه اصلی را از خط اول استارت زد. لوئیس همیلتون هم تیمی او با اختلاف بسیار اندک ۰.۰۰۶ ثانیه ای در رده دوم بالاتر از چارلز لکلرک از تیم فراری قرار گرفت. حذف شدگان مرحله اول تعیین خط: ۱۶ مگنوسن، ۱۷ کویات، ۱۸ استرول، ۱۹ راسل، ۲۰ کوبیتسا و حذف شدگان مرحله دوم تعیین خط: ۱۱ جیوویناتزی، ۱۲ رایکونن، ۱۳ ساینز، ۱۴ گروژان، ۱۵ پرز بودند. مکس ورشتپن از تیم ردبول، پیر گسلی از تیم ردبول، سپاستین فتل از فراری در رده های چهارم تا ششم جای گرفتند.

و اما مسابقه اصلی چه شد؟
این بازی مهم نیز دیشب برگزار شد و با قهرمانی لوییس همیلتون از تیم مرسدس به اتمام رسید. والتری بوتاس که مسابقه را از خط یک استارت زده بود، با حادثه خودرو آلفا رومئو و ورود ماشین ایمنی در میانه سابقه، پیش تازی را از دست داد و در رتبه دوم مسابقه بریتانیا قرار گرفت. با حادثه بوجود آمده بین سباستین فتل و مکس ورشتپن، این چارلز لکلرک بود که توانست رده سوم را به خود اختصاص دهد.

ششمین قهرمانی لوییس همیلتون در فرمول یک بریتانیا

ششمین قهرمانی لوییس همیلتون در فرمول یک بریتانیا
از رخدادهای این مسابقه بدانید:
در ابتدا بال عقب خودروی مکس ورشتپن دچار مشکل شد. راننده های فراری تنها نفراتی هستند که در سه ردیف جلوی خط استارت، مسابقه را با لاستیک سافت شروع خواهند کرد. ردیف اول؛ بوتاس و همیلتون ، ردیف دوم؛ لکلرک و ورشتپن، ردیف سوم؛ گسلی و فتل. اتفاقی که در این بازی رخ داد که در دست بررسی است ورشتپن از فتل سبقت می گیرد اما راننده فراری در پیچ بعدی با پپشت خودروی راننده ردبول برخورد می کند. فتل با نزدیک شدن بیش از حد به ورشتپن، داون فورس را در جلوی خودرویش از دست داد و نتوانست خودرویش را کنترل کند و اتفاقی مشابه باکو بین دنیل ریکاردو و مکس ورشتپن به وجود آمد.
در رتبه بندی زیر به صورت کامل رتبه اول تا هفدهم این رقابت ها را مشاهده فرمایید:
۱ لوییس همیلتون مرسدس قهرمان
۲ والتری بوتاس مرسدس +۲۴.۹۲۸
۳ چارلز لکلرک فراری +۳۰.۱۱۷
۴ پیر گسلی ردبول +۳۴.۶۹۲
۵ مکس ورشتپن ردبول +۳۹.۴۵۸
۶ کارلوس ساینز مکلارن +۵۳.۶۳۹
۷ دنیل ریکاردو رنو +۵۴.۴۰۱
۸ کیمی رایکونن آلفارومئو +۱:۰۵.۵۴۰
۹ دنیل کویات تورو روسو +۱:۰۶.۷۲۰
۱۰ نیکو هالکنبرگ رنو +۱:۱۲.۷۳۳
۱۱ لندو نوریس مکلارن +۱:۱۴.۲۸۱
۱۲ الکساندر آلبون تورو روسو +۱:۱۵.۶۱۷
۱۳ لنس استرول ریسینگ پوینت +۱:۲۱.۰۸۶
۱۴ جورج راسل ویلیامز +۱دور
۱۵ سباستین فتل فراری +۱دور
۱۶ رابرت کوبیتسا ویلیامز +۱دور
۱۷ سرجیو پرز ریسینگ پوینت +۱دور

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *