صفحه اصلی / عمومی / قهرمانی تیم منچستر سیتی در لیگ جزیره ؛ سیتیزن ها آخر نفس لیورپول را گرفتند

قهرمانی تیم منچستر سیتی در لیگ جزیره ؛ سیتیزن ها آخر نفس لیورپول را گرفتند

ad banner

تیم منچستر سیتی شب گذشته توانست برای دومین سال پیاپی قهرمان لیگ جزیره شود. آن ها دیشب توانستند در مسابقه‌ای برابر تیم برایتون، تیم پانزدهم جدول لیگ جزیره با نتیجه ۴ بر ۱ پیروز شوند و عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

شرح بازی:
این بازی در ورزشگاه خانگی تیم برایتون انجام شد و ۳۰۶۶۲ تماشاگر داشت و داور این مسابقه مایکل اولیور بود. در این بازی ابتدا تیم برایتون موفق به گلزنی در دقیقه ۲۷ شد و گلن ماری با پاس گل پاسکال گروس توانست دروازه سیتی را باز کند و گل اول خود و این بازی را به ثمر برساند. پس از این گل استرس در بین پپ گواردیولا و شاگردانش موج می زد ولی آنها توانستند به محض شروع مجدد بازی، یک دقیقه بعد دروازه تیم برایتون را باز کنند و سرخیو آگوئرو توانست با پاس دیدنی داوید سیلوا دروازه تیم برایتون را بگشاید.

منچستر سیتی که از این گل روحیه مضاعفی را دریافت کرده بود در دقیقه ۳۸ بازی نیز توانست توسط لاپورته با پاس گل ریاض محرز گل دوم خود را به ثمر برساند و تا حدودی خیال شاگردان پپ گواردیولا راحت شود و از استرس آن ها بکاهد. همانطور که می دانید تیم لیورپول با یک امتیاز کمتر نسبت به تیم سیتی در مکان دوم قرار داشت و در صورت لغزش منچسترسیتی می توانست جام قهرمانی لیگ جزیره را از آن خود کند. در بازی همزمان این تیم که در ورزشگاه آنفیلد در حال برگزاری بود شاگردان یورگن کلوپ در مقابل تیم ولور همپتون صف آرایی و در دقیقه ۱۷ بازی با گل سادیو مانه بازی را یک بر صفر به نفع خود کردند.

پپ گواردیولا پیش از این بازی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که به بازیکنانش گفته که به هیچ عنوان نباید نتیجه بازی همزمان لیورپول را چک کنند و آنها باید با اعتماد به نفس کامل بازی خود را انجام دهند و نگاه آنها به بازی لیورپول نباشد زیرا این کار از تمرکز آن ها بر روی بازی خود می کاهد.لیورپولی که تا دقیقه ۲۷ از نتیجه همزمان سیتی خوشحال بودند، با گل اول سیتی خود را در معرض خطر دیدند ولی کاری از دست آن ها بر نمی آمد.
نیمه اول بازی سیتی و برایتون با یک دقیقه وقت اضافه به پایان رسید و نیمه دوم شروع شد. منچستری ‌ها که فرصت ‌های گلزنی بی ‌شماری را از دست دادند در دقیقه ۶۳ صاحب موقعیت توپ شدند و ریاض محرز مجددا توانست با پاس داوید سیلوا گل سوم آبی‌پوشان را به ثمر برساند.

2202107363587143495a67521587adff

منچستری ها باز هم دست از تلاش بر نداشتند و در دقیقه ۷۲ با گل ایلکای گوندوغان توانستند نتیجه مسابقه را ۴ بر ۱ کنند تا خیالشان تقریبا از بابت قهرمانی راحت شود. لیورپول نیز مجددا توانست با گل سادیو‌ مانه در دقیقه ۸۱ گل دوم خود را به ثمر برساند ولی از آنجایی که بازی تیم سیتی چهار بر یک به نفع این تیم بود، عملاً پیروزی آنها بدون فایده بود و با آن نتیجه سیتی قهرمانان لیگ جزیره می شد.نیمه دوم نیز با دو دقیقه وقت اضافه به پایان رسید و شاگردان پپ گواردیولا توانستند جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

تیم های اول تا پنجم جدول لیگ جزیره : بدین ترتیب تیم منچسترسیتی توانست با ۹۸ امتیاز قهرمان این دوره از رقابت‌ها لیورپول با ۹۷ امتیاز در جایگاه دوم و چلسی با ۷۲ تاتنهام با ۷۱ و آرسنال با۷۰ امتیاز در رتبه های سوم تا پنجم جدول جای بگیرند.

از دیگر افتخارات سیتی می توان به عناوین زیر اشاره کرد:

لیگ برتر فوتبال انگلستانقهرمان (۶ بار): ۳۷–۱۹۳۶، ۶۸–۱۹۶۷، ۱۲–۲۰۱۱، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۸–۲۰۱۷، ۱۹–۲۰۱۸
نایب قهرمان (۵ بار): ۰۴–۱۹۰۳، ۲۱–۱۹۲۰، ۷۷–۱۹۷۶، ۱۳–۲۰۱۲، ۱۵–۲۰۱۴

جام حذفی فوتبال انگلستان
قهرمان (۵ بار): ۱۹۰۴٬۱۹۳۴٬۱۹۵۶٬۱۹۶۹٬۲۰۱۱٬
نایب قهرمان (۵ بار): ۱۹۲۶٬۱۹۳۳٬۱۹۵۵٬۱۹۸۱٬۲۰۱۳

کارلینگ کاپ
قهرمان (۵ بار): ۲۰۱۸ ،۲۰۱۶ ،۲۰۱۴ ۱۹۷۰٬۱۹۷۶
نایب قهرمان (۱ بار): ۱۹۷۴

جام برندگان جام اروپا
قهرمان (۱ بار): ۱۹۷۰–۱۹۶۹

فول ممبرز کاپ
قهرمان (۱ بار) :۱۹۸۶

جام خیریه انگلیس
قهرمان(۵ بار): ۱۹۳۷٬۱۹۶۸٬۱۹۷۲،۲۰۱۲، ۲۰۱۸
نایب قهرمان (۶ بار):۱۹۳۴٬۱۹۵۶٬۱۹۶۹٬۱۹۷۳٬۲۰۱۱٬۲۰۱۴

تیمهای سقوط کننده به دسته پایین‌تر: کاردیف با ۳۴ امتیاز فولام با ۲۶ امتیاز و هادرزفیلد تاون با ۱۶ امتیاز تیم های سقوط کرده به دسته پایین تر شدند.
رکورد:
فصل گذشته منچسترسیتی توانسته بود با ۱۰۰ امتیاز رکورد بیشترین امتیاز یک فصل لیگ جزیره را از آن خود کند و این فصل نیز توانست با ۹۲ امتیاز در رتبه دوم خود جای بگیرد.
گواردیولا با پیروزی که در برابر تیم برایتون بدست آورد به رکورد ۱۴ بازی پیاپی بدون شکست دست پیدا کرد.
در این بازی افتخاری دیگر برای گواردیولا در کارنامه ورزشی اش به دست آمد و توانست بعد از منچستر یونایتد که در سال ۲۰۰۹ دو سال پیاپی توانسته بود جام قهرمانی لیگ جزیره را بالای سر ببرد، آن ها امسال برای دومین سال پیاپی این کار را انجام دادند و این عنوان مهم از آن پپ گواردیولا شد.
از دیگر آمار تیم منچستر سیتی در این فصل می توان به ۹۵ گل زده ۲۳ گل خورده و ۴۴ کارت زرد و یک کارت قرمز نیز اشاره کرد.
همچنین آنها در ۳۸ بازی که انجام دادند به ۳۲ برد، ۲ مساوی و ۴ باخت رضایت دادند.

یحیی توره: بازیکنان منچستر سیتی که در حال برگزاری جشن قهرمانی بودند یحیی توره را به جمعشان اضافه کردند و جشن قهرمانی را با او تقسیم کردند. او در مورد قهرمانی تیم سابقش مصاحبه ای انجام داد وگفت:

این اتفاق بسیار خوبی است و هم تیمی های سابق من بسیار عالی بازی کردند من خیلی خوشحال هستم و هواداران این تیم که همواره از این تیم حمایت کردند لایق این قهرمانی بودند. من احساس غرور می کنم و خیلی خیلی خوشحالم. من نمی‌توانم حسم را بگویم از گوادریولا نیز متشکریم که این قهرمانی را مجددا از آن ما کرد.

برگزاری جشن قهرمانی در ورزشگاه اتحاد:

آن ها بعد از این مسابقه سوار هواپیما شدند و به سمت ورزشگاه خانگی خود ورزشگاه اتحاد رفتند تا در کنار هواداران خود در ورزشگاه خانگی خود این جام را بالای سر ببرند. آنها ابتدا در رختکن جشنی خصوصی برگزار کردند و بعد در مقابل چشمان هزاران هوادار خود جام قهرمانی را بالای سر بردند. وینسنت کمپانی به عنوان کاپیتان اول این تیم جام قهرمانی را بالای سر برد و بدین ترتیب توانستند با هوادارن خود به شادی و پایکوبی بپردازند.

قهرمانی دیگر برای پپ گواردیولا و تیم منچستر سیتی در لیگ جزیره

تیم منچستر سیتی لیگ جزیره

تمدید قرار داد گواردیولا: هواداران سیتی که از رفتن پپ گواردیولا نگران بودند و چند روز پیش نیز خبری مبنی بر اینکه او گفته که می‌خواهد در سیتی بماند منتشر شد که تا حدودی خیال هواداران را راحت کرد و آن ها توانستند با خیال راحت تر به جشن قهرمانی خود برسند. به گفته روزنامه های انگلیسی پپ به بعضی از دوستان نزدیک خود در باشگاه گفته بود که قصد ترک سیتی را ندارد و در صورت تمایل باشگاه تا سال ۲۰۲۱ در این تیم می ماند.

بازی جام حذفی: ناگفته نماند که آنها یک بازی نیز در جام حذفی اف ای کاپ انگلیس مقابل تیم واتفورد روز ۲۸ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهند کرد و در صورت قهرمانی در آن مسابقه خود را در راستای کسب دوگانه نیز می ‌بینند ولی آن ها در این سه سال که پپ گواردیولا سر مربی این تیم بوده ، نتوانستند موفقیتی را در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورند. گفته می شود در صورتی که پپ گواردیولا در این تیم بماند هدف خود را موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا می گذارد تا از این حیث نیز بتواند آبی ‌پوشان را به این عنوان مهم نیز برساند.
لازم به ذکر است در جام حذفی نیز توانستند از پنج بازی برگزار شده، پنج برد به دست بیاورند و ۲۰ گل زده و ۳ گل خورد نیز در آن مسابقات به ثبت رساندند.

چگونگی حذف از لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۹ :
در مرحله یک هشتم نهایی دو تیم منچسترسیتی و تاتنهام به مصاف هم رفتند.دو تیم درحالی این دیدار را برگزار کردند که تاتنهام در دیدار رفت توانسته بود در خانه با یک گل به پیروزی برسد.
در دیدار برگشت این منچستر سیتی بود که با نتیجه چهار بر سه به پیروزی رسید اما به لطف گل زده در خانه حریف این تاتنهام بود که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد تا سیتی با گواردیولا بار دیگر ناکام شود.
این دیدار توفانی آغاز شد و رحیم استرلینگ در دقیقه چهار سیتی را پیش انداخت اما سون هیونگ مین در دقایق ۷ و ۱۰ دو گل به ثمر رساند و تاتنهام را پیش انداخت.
سیتی خیلی زود به بازی برگشت و توسط سیلوا در دقیقه ۱۱ به گل رسید تا بازی به تساوی کشیده شود.
رحیم استرلینگ در دقیقه ۲۲ گل سوم را برای سیتی به ثمر رساند تا نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم منچسترسیتی بازهم بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۵۹ این بار توسط آگوئرو به گل رسید تا بازی ۴ بر دو شود اما تاتنهام بازهم جبران کرد و این بار توسط یورنته در دقیقه ۷۳ به گل رسید تا این بار نوبت تاتنهام شود که به دور بعد صعود کند.
در آخرین دقیقه بازی رحیم استرلینگ گل سوم خود را به ثمر رساند اما این گل توسط VAR مردود شد تا تاتنهام به دور بعد راه پید ا کند و بدین ترتیب گواردیولا باز هم از راه یابی به دور بعدی رقابت ها ناکام بماند.
برترین گلزنان سیتی : سرخیو آگوئرو با ۲۱ گل، رحیم استرلینگ با ۱۷ گل و لروی سانه با۱۰ گل برترین گل زنان سیتی می باشند.
لروی سانه با ۱۰ پاس گل ،رحیم استرلینگ با سه پاس گل و سرخیو آگوئرو با ۸ پاس گل از این حیث نیز برترین بازیکنان سیتی می باشند.
از نظر تعداد خطاها نیز فرناندینیو و رحیم استرلینگ با ۴۰ خطا بیشترین خطا را در میان بازیکنان سیتی در این فصل انجام دادند.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *