صفحه اصلی / عمومی / زندگینامه سرنا ویلیامز ؛ گام‌هایی که از کودکی محکم برداشته شد

زندگینامه سرنا ویلیامز ؛ گام‌هایی که از کودکی محکم برداشته شد

ad banner

کسانی که به تنیس علاقه‌مند باشند قطعا با نام سرنا ویلیامز آشنا هستند که او یکی از پرافتخارترین ورزشکاران در رشته تنیس و برنده ۲۳عنوان گرند اسلم در بخش زنان است. در این مطلب به زندگینامه سرنا ویلیامز خواهیم پرداخت.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

زندگینامه سرنا ویلیامز ؛ ثروتمندترین تنیسور زن دنیا

سرنا جیمکا ویلیامز متولد ۲۶ سپتامبر سال ۱۹۸۱ یک تنیسور حرفه‌ای اهل کشور آمریکا است که در دوران فعالیت حرفه‌ای خود دفعات زیادی نامش در صدر جدول رده بندی تنیس جهان در بخش زنان جای گرفته است. شروع فعالیت او هنگامی که سه سال داشت شکل گرفت. از کودکی پدر و مادرش عنوان می‌کردند که علاقه خاصی به راکت تنیس دارد و او برای اولین بار راکت تنیس را در سه سالگی به‌دست گرفت و پدر و مادرش برای موفقیت وی دست به هرکاری زدند. او موفق به کسب اولین قهرمانی بزرگ خود در سال ۱۹۹۹ شد و ایونت‌های گرند اسلم را نیز در سال ۲۰۰۳ به پایان رساند. در کنار موفقیت‌های فردی، سرنا با یکی از خواهرهایش به نام ونوس ویلیامز نیز همکاری کرد تا برنده یک سری عناوین دوگانه شود.

زندگینامه سرنا ویلیامز
خانواده و دوران کودکی سرنا ویلیامز

پدر همواره دو دختر خود را تشویق به یادگیری تنیس می‌کرد. حتی پدر علاوه بر اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌های عادی که برایشان خریداری می‌کرد، حتما در کنار این چیزها کتاب یا فیلمی در مورد تنیس خریداری می‌کرد که دخترانش تنیس را جزوی از زندگیشان بدانند و با همین خواندن‌ها و دیدن‌ها با این رشته پرطرفدار آشنا شوند. پدر سرنا بسیار در این زمینه سخت‌گیر بود. در نزدیکی محل زندگی آنها زمین تنیس کوچکی بود که پدر سرنا و ونوس را مجبور می‌کرد تا بروند و در آنجا بازی کنند و خود نیز به آنان آموزش می‌داد. هر دو خواهر اما بخاطر سن کمشان مخالفت می‌کردند ولی رفته رفته این مقاومت شکست و آنان با سختکوشی و تمرین فراوان آن را پذیرفتند.

f682dcfbfc8b17a8afa13056e3a3768c 3
سرنا ویلیامز در اکثر مصاحبه‌هایش موفقیت خود را مدیون پدری می‌داند که هیچوقت دست از تلاش برای رسیدن آنها به موفقیت برنداشت و همواره مشوق آنها بود. او در ۱۴ سالگی به علت آزار و اذیت نژاد پرستانه، توسط پدرش از آکادمی ریک مچی که قبل‌تر برای آموزش به آنجا رفته بود، بیرون آمد و پدرش برای تعلیم او معلم خانگی گرفت، او در همان سال برای اولین بار در مسابقات Bell Challenge شرکت کرد. در سال ۱۹۹۴-۹۵ سرنا تقریبا به یک بازیکن خوب تبدیل شده بود و در رده بندی جهانی رتبه ۳۰۰ و حتی کمتر را بدست آورد.

ورود به عرصه مد و تبلیغات، اولین مدال طلا المپیک و کسب عناوین گرند اسلم

در سال ۱۹۹۷ رتبه او صعودی فوق‌العاده پیدا کرد و به رتبه ۹۸ام جهان رسید. در سال ۱۹۹۸ او دوران مدرسه خود را تمام کرد و پیشنهاد کاری خوبی از طرف برند پوما برای تبلیغات به وی شد که در نهایت با مبلغ حدود ۱۱میلیون دلار او با این برند به توافق رسید و دوران جدیدی را در زندگی آغاز کرد. در سال ۱۹۹۹، سرنا خواهر خود یعنی ونوس را شکست داد و اولین مقام گرند اسلم در خانواده را کسب کرد. این مرحله برای هر دو خواهر ویلیامز، یک این مرحله تعیین کننده جهت رسیدن به یک پیروزی قدرتمندانه و با شکوه بود. او در ۱۹ سالگی در مسابقات المپیک سیدنی سال ۲۰۰۰ توانست در مسابقات دونفره اولین مدال طلای خود را کسب کند.

0f610380c410d60516c50932e84acc74

سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۱۰

در سال ۲۰۰۲ او عناوین مهمی را کسب کرد از جمله قهرمانی در اوپن آمریکا، اوپن فرانسه و ویمبلدون که او را به شدت برسر زبان‌ها انداخت. در سال ۲۰۰۳ او توانست قهرمانی در تنیس آزاد استرالیا و ویمبلدون را به‌دست آورد ولی بعد از این او دچار مصدومیت شد و از ناحیه زانو تحت عمل جراحی قرار گرفت که این موضوع پس از بازگشت وی به میادین باعث افت او شد و رتبه او در رده‌بندی جهان سقوطی ۴۰ پله‌ای کرد. در سال ۲۰۰۴ او مقامی را کسب نکرد و سال بعد یعنی ۲۰۰۵ او برنده تنیس آزاد استرالیا شد. هم‌چنین در سال ۲۰۰۷ نیز به همین مقام بسنده کرد. در سال ۲۰۰۸ او در اوپن آمریکا با غلبه بر یلنا جانکوویچ جام قهرمانی را بالای سر برد. همچنین سرنا و ونوس برای کسب دومین مدال طلای المپیک زنان، به شکل یک تیم دو نفره در بازی‌های المپیک پکن شرکت کردند و موفق به دریافت آن شدند.

29a5e745d8d12b2f1ca5cc399197ae38 1
یک سال بعد از این قضیه، سرنا و ونوس سهام میامی دولفینز را خریداری کردند تا اولین زنان آفریقایی آمریکایی باشند که بخشی از یک تیم NFL هستند.
در سال ۲۰۰۹ وضعیت او نسبت به سال‌های گذشته بهتر شد و توانست دو مقام گرند اسلم را بدست آورد. در اوپن استرالیا او دینارا سافینا را شکست داد و در تنیس ویمبلدون نیز خواهر خود را مغلوب کرد. از طرفی در همین سال او در اوپن آمریکا با درگیری با یکی از داوران و فحاشی به او وجهه خود را تاحدودی خراب کرد و به جریمه سنگینی محکوم شد. داستان از این قرار بود که حریف وی کلایسترز ست اول مسابقه را به لطف اشتباهات متعدد سرنا ۶-۴ برد که این نتیجه سرنا را تا اندازه‌ای عصبانی کرد که در پایان این ست راکت خود را ابتدا محکم به زمین و سپس به میله تور کوبید و شکست و این اقدام باعث شد داور مسابقه به او رسما اخطار بدهد. سرنا در این دور از مسابقات حتی یک ست را هم به حریفان واگذار نکرده بود و به همین خاطر به شدت عصبانی شد. در ست دوم در شرایطی که امتیاز ۶-۵ به سود کلایسترز بود، (در گیم دوازدهم) سرنا با وجود آنکه سرویس را در اختیار داشت ۳۰-۱۵ از کلایسترز عقب بود. سرنا در زدن سرویس اول مرتکب خطا شد و در هنگام زدن سرویس دوم، داور کنار خط، خطای پای او را اعلام کرد که همین موضوع باعث درگیری او با داور شد. جریمه سرنا ۱۰ هزار دلار بود و دو ماه بعد، او به مدت ۲ سال از بازی کردن محروم شد (که البته با دخالت وکیلان و بخشش این مسئله برطرف شد) و علاوه بر این، ۸۲ هزار و ۵۰۰ دلار دیگر نیز جریمه نقدی به کمیته گرند اسلم پرداخت کرد که در دنیای تنیس تابه حال ورزشکاری به این صورت جریمه نشده است. او در سال ۲۰۱۰ موفق به فتح جام‎‌های اوپن استرالیا و ویمبلدون شد که به ترتیب توانست جاستین هنین و ورا زونوروا را مغلوب کند.

34a395713d46065f3dd17e306de07a3e 1
بیماری سخت سرنا ویلیامز و موفقیت دوباره، سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۶

سال ۲۰۱۱ سال چندان خوبی برای سرنا نبود چرا که در یکی از ریه‌های او لخته خونی دیده شد و نتوانست چند ماهی به میدان برود. بعد از آن او تحت چند عمل جراحی قرار گرفت و یکی از عمل‌ها برای از بین بردن هماتوم بود. بعد از آن همه گمان می‌کردند که او قصد بازنشستگی دارد و از دنیای تنیس خداحافظی می‌کند ولی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱، وضعیت سلامت او بهبود یافت و او دوباره به دوران اوج خود بازگشت. در سال ۲۰۱۲ او توانست جام قهرمانی ویمبلدون و اوپن آمریکا را بالای سر ببرد. همچنین در بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۱۲، سرنا مدال طلای المپیک را با همکاری خواهرش ونوس دریافت کرد. آن‌ها همراه با هم ستاره‌های تنیس اهل جمهوری چک یعنی آندرا لاواکوا و و لوسی هرادکا را شکست دادند و به این مقام دست یافتند. در سال ۲۰۱۳ او دو قهرمانی گرند اسلم های اوپن فرانسه و اوپن آمریکا را بدست آورد و ۲۰۱۴ تنها اوپن آمریکا را کسب کرد تا برای سومین سال متوالی برنده این جام باشد. سرنا در سال ۲۰۱۵ به موفقیتی چشم‌گیر دست پیدا کرد و توانست برنده سه گرند اسلم شود. او در اوپن استرالیا، اوپن فرانسه و ویمبلدون موفق شد در فینال به ترتیب بر ماریا شاراپووا، لوسی سافارووا و گاربین موگوروزا غلبه کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

ee1845e9d409b5168166e3e5119cb6bb
در سال ۲۰۱۶ او توانست قهرمانی خود را در ویمبلدون تکرار کند و دریافت بیست و دومین جام گرند اسلم خود را جشن بگیرد. اما در فینال اوپن استرالیا در برابر آنجلیک کربر نتیجه را واگذار کرد تا این قهرمانی برای او از دست برود. یک ناکامی دیگر برای او در این سال در بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۱۶ که در ریو برگزار شد، شکل گرفت. خواهران ویلیامز به شکل ناراحت کننده و تکان دهنده‌ای در ست اول مسابقات دو نفره، از مسابقات المپیک ریو حذف شدند. این دو خواهر قبل از این اتفاق، رکورد ۱۵-۰ را داشتند و ۳ مدال طلا نیز برنده شده بودند.

تولد اولین فرزند و ادامه فعالیت، سال‌های ۲۰۱۷-تاکنون

در ماه آوریل سال ۲۰۱۷، سرنا ویلیامز در یک پست اسنپ چت اعلام کرد که باردار است. در اولین روز ماه سپتامبر، دختر سرنا ویلیامز به دنیا آمد. پس از اینکه در ماه جون سال ۲۰۱۷، سرنا ویلیامز بیست و سومین مقام گرند اسلم خود را در اوپن استرالیا به دست آورد، دارایی خالص او چیزی در حدود ۲۷ میلیون دلار تخمین زده شد. سرنا ویلیامز در مصاحبه‌ای برای مجله ووگ در ماه فوریه سال ۲۰۱۸، از مشکلاتی صحبت کرد که بعد از به دنیا آوردن دخترش برای سلامت بدنش پیش آمده است. او گفت که پس از انجام عمل اورژانسی سزارین، دچار مشکل تنفسی شده و به همین دلیل خون در ریه‌هایش لخته شده بوده است.

1177c420dc104b6e6f43f8a121a22b51

خواهران ویلیامز

سرنا و خواهر بزرگتر او یعنی ونوس ویلیامز که متولد سال ۱۹۸۰ است توسط پدر خود از سن ۳ سالگی برای فعالیت حرفه‌ای در زمینه تنیس تشویق شدند و با پیگیری او رفته رفته به تنیس علاقه‌مند شدند و در ده سالگی به صورت جدی به آموختن آن پرداختند.
هر دو خواهر سبک بازیشان با هم فرق دارد ولی چیزی که مشخص است قدرت بالای هردو از لحاظ بدنی و آمادگی است که توانایی این دو همیشه رقبای آن‌ها را خسته و ناتوان کرده است و علاوه بر این، سبک بازی آن‌ها باعث شده است که به سلبریتی‌های مشهوری در زمین تنیس تبدیل بشوند و علاوه بر تنیس به کارهای دیگری در زمینه مد و تبلیغات مشغول شوند. لازم به ذکر است او سه خواهر و سه برادر ناتنی دیگر نیز از سمت پدری دارد. او در ۱۹ سالگی در مسابقات المپیک سیدنی سال ۲۰۰۰ توانست در مسابقات دونفره اولین مدال طلای خود را با ونوس کسب کند. سرنا و ونوس برای کسب دومین مدال طلای المپیک زنان، به شکل یک تیم دو نفره در بازی‌های المپیک پکن شرکت کردند و به این مقام دست یافتند. همچنین در بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۱۲، سرنا مدال طلای المپیک را با همکاری خواهرش ونوس دریافت کرد.

92d1c827de74bbe9fd2201517e6ee919

رویارویی سرنا ویلیامز و ونوس ویلیامز

سرنا در تابستان سال ۲۰۱۵، ناچار شد که برای کسب یک عنوان قهرمانی دیگر خواهرش ونوس را در ویمبلدون شکست بدهد. چند روز بعد او گاربینیه موگوروسا را در بازی فینال شکست داد تا برای دومین بار مقام سرنا اسلم را از آن خود کند و تبدیل شود به باتجربه‌ترین فردی که این مقام را کسب کرده است. در سال ۲۰۱۵ سرنا ویلیامز دوباره با خواهرش ونوس در دوره یک چهارم نهایی در مسابقات حذفی مسابقه داد. او در ست سوم این نبرد سخت که یک مرحله مهم بود، عقب کشید. نتیجه این کار دو پیروزی در تقویم گرند اسلم بود؛ شاهکاری که تنها توسط سه زن در تاریخ ورزش رقم خورده است. اما پس از آن، روبرتا وینچی که نامش در رده ۴۳ جهان قرار داشت، موفق شد سرنا ویلیامز را با نتیجه ۲-۶، ۶-۴، ۶-۴ در نیمه نهایی شکست دهد. تنها چند ساعت پس از پیروزی سرنا ویلیامز در ویمبلدون در سال ۲۰۱۶، او و خواهر بزرگترش ونوس ویلیامز عنوان قهرمانی دو نفره را به دست آوردند.

764d2e0070579e266b6535714b25b97f
این ششمین ویمبلدونی بود که این دو خواهر همراه با هم برنده شدند. در مسابقات آزاد استرالیا سال ۲۰۱۷، سرنا ویلیامز موفق به کسب یک پیروزی تاریخی شد. او با شکست دادن خواهرش ونوس با امتیاز ۶-۴ ۶-۴، بیست و سومین مقام گرند اسلم خود را به دست آورد. او با این کار توانست رکورد استفی گراف را بشکند و در مقام اول جهانی قرار بگیرد. سرنا خواهرش را به عنوان فردی الهام بخش برای این پیروزی به حساب می‌آورد و در این باره می‌گوید: “من واقعا دوست دارم که در این لحظه به خواهرم ونوس تبریک بگویم. او یک فرد فوق‌العاده است! امکان نداشت که من بتوانم بدون حمایت او بیست و سومین مقام گرند اسلم را دریافت کنم. امکان نداشت که من بتوانم بدون حمایت او نفر اول در دنیا بشوم. او الهام بخش من در زندگی است. او تنها دلیلی است که من امروز اینجا ایستاده‌ام، و تنها دلیلی است که نام «خواهران ویلیامز» وجود دارد.

مراسم ازدواج و همسر سرنا ویلیامز

سرنا و همسرش از سال ۲۰۱۳ با هم آشنا شدند و در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ با یکدیگر نامزد کردند. سرنا با یکی از بنیانگذاران سایت «ردیت» به نام «الکسیس اوهانیان» تصمیم به ازدواج گرفت و همسر او نیز در زمینه فعالیت خود شخص معروفی است. در روز ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۷، ویلیامز و اوهانیان در مرکز هنرهای معاصر نیواورلئان، لوئیزیانا، ازدواج کردند. سرنا یک لباس عروس زیبا و خیره کننده از برند الکساندر مک کوئین که توسط سارا برتون طراحی شده بود را بر تن داشت. تعداد زیادی از افراد مشهور، از جمله بیانسه و کیم کارداشیان و بسیاری از سلبریتی‌های مطرح دنیا در مراسم عروسی سرنا ویلیامز حضور داشتند.

309828a5797b3f849935abcb5559f339 1

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *