صفحه اصلی / عمومی / آموزش استفاده از رمز پویا یا رمز دوم یک بار مصرف بانک های مختلف

آموزش استفاده از رمز پویا یا رمز دوم یک بار مصرف بانک های مختلف

ad banner

رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف چیست؟

از دی ماه سال ۱۳۹۸ به منظور انجام تراکنش های آنلاین مانند خرید شارژ و خدمات کارت به کارت استفاده از رمز دوم یکبار مصرف يا رمز پویا در راستای بالا بردن سطح امنیت الزامی می باشد.
با داشتن رمز پویا،‌ انجام دادن تراکنش های بانکی آسان تر و ایمن تر از گذشته خواهد بود. در ادامه این مطلب نحوه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا برخی از بانک های مهم کشور به مختصر توضیح داده شده است.

آموزش استفاده از رمز پویا :

بانک ملت

رمز پویا

برای دریافت رمز پویا بانک ملت از طریق وبسایت این بانک ابتدا باید برنامه رمزنگار ملت را دانلود نموده و نصب نمایید. سپس به یکی از خودپرداز های بانک مراجعه کرده و از طریق منوی خدمات گزینه فعال سازی رمز نگار ملت را انتخاب کنید. سپس با استفاده از کد فعال سازی در اپلیکیشن می توانید رمز دوم را استفاده کنید.

بانک ملی

3d66549b6d88ca2177940d508d130fff

روش اصلی برای دریافت رمز پویای بانک ملی استفاده از سامانه ۶۰ است. پس از دانلود این اپلیکیشن از طریق مراجعه به شعبه و یا دستگاه خودپرداز آن را فعال کنید. هر بار که این اپلیکیشن را باز کنید می‌توانید رمز دوم پویا دریافت کنید. در یک روش دیگر از طریق شماره‌گیری کد *۷۳۷*۶۰# مراحل فعال‌سازی دریافت رمز را می توانید انجام دهید. پس از انجام این مراحل کد فعال‌سازی اولیه از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود و به دنبال آن این قابلیت فعالیت می‌شود.

بانک سپه

fe5df232cafa4c4e0f1a0294418e5660 2

برای دریافت رمز دوم پویا بانک سپه باید نرم افزار رمزساز سپه را دریافت و نصب کنید. به منظور فعال‌سازی این اپلیکیشن باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید، زیرا کد فعال‌سازی اولیه این اپلیکیشن از طریق پیامک ارسال نخواهد شد.

بانک کشاورزی

a4c431ae3bff7f939fc62895d6eb32bd 1

برای دریافت رمز دوم پویا بانک کشاورزی باید از برنامه “ ریما‌ ” استفاده کنید. بنابراین ابتدا اپلیکیشن ریما را از وب سایت بانک کشاورزی دریافت و نصب کنید. به منظور فعال سازی اولیه این نرم افزار، باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز این بانک مراجعه کنید و مراحل فعال‌سازی آن را انجام دهید.

بانک پاسارگاد

e08c37a10dcfe68b88c776beba535d05

فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف بانک پاسارگاد از طریق سرویس همراه بانک پاسارگاد انجام می‌شود. به همین دلیل در صورت فعال نبودن آن باید به یکی از شعب بانک مراجعه و درخواست استفاده از همراه بانک را ثبت کنید.

بانک رفاه کارگران

afd8a7bbc793f662fddbd3ca1f04c8e9 2

دریافت رمز یکبار مصرف این بانک با استفاده از نرم افزار رمز یکبار مصرف موبایلی انجام می‌شود. مشتریان بانک رفاه کارگران باید برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف، ابتدا به یکی از شعب بانک رفاه مراجعه کرده و شماره سریال و شماره فعال‌سازی اپلیکیشن را دریافت کنند.

بانک سامان

a75ef1a73273bfb09c30711e818e8c8b

اپلیکیشن معرفی شده از طرف بانک سامان برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف ” رمزینه ” است. برای فعال‌سازی رمز دوم در این بانک دو راه وجود دارد:

مراجعه حضوری به شعبه: مشتریان بانک سامان می‌توانند به یکی از شعب این بانک مراجعه کرده و درخواست فعال‌سازی رمز دوم را ارائه کنند.

سامانه نت‌ بانک سامان: کاربران می‌توانند با ورود به قسمت مدیریت کارت و انتخاب گزینه فعال سازی رمز یکبار مصرف وارد صفحه فعال‌سازی شوند.

بانک مسکن

8c0e61ff1392e9e62b54b59d3c8b2d58 2

بانک مسکن برای این منظور نرم‌افزار رمزنما را معرفی کرده است که به منظور دریافت آن می‌توانید به صفحه اصلی این بانک مراجعه کنید. پس از دانلود نرم‌افزار، برای فعالسازی آن نیاز است تا شما یک بار به خودپردازهای بانک مسکن در سطح شهر مراجعه کنید.

بانک تجارت

8cda81fc7ad906927144235dda5fdf15 4

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت از طریق USSD می‌توانید کد #۸۸*۷۸۸* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری نموده و سپس با استفاده از اپلیکیشن همراز نسبت به فعال سازی رمز دوم اقدام نمایید.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

5 دیدگاه‌ها

  1. آواتار samoorai

    ‏توی ⁧‫درگاه‬⁩ های بانکی میتونین شماره کارت هر کی رو دلتون میخواد بزنین
    ‏بدون اینکه CVV2 و تاریخ رو وارد کنین (فقط کپچا کافیه)
    ‏دکمه درخواست رمز عبور رو بزنین
    ‏و احتمالا (مطمعن نیستم) تکرار بیش از حدش میتونه کارت مقصد رو مسدود کنه

    ‏بر آدم نادان لعنت

  2. آواتار سپهر

    بانک ملی رو من با رمزبان کار می کنم خیلی خوووبه

  3. آواتار Biitan

    من همه رو با ussd انجام دادم راحت تره
    با اپلیکیشن داستان داره هرکدوم جداجدا 🤨🤨🤨

  4. آواتار شاهین

    خیلی خوب بود دستتون درد نکنههه

  5. آواتار sorena

    مرسی خیلی لازمش داشتم ❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *