صفحه اصلی / عمومی / تحلیل شرط‌بندی؛ رقابت در صدر جدول لیگ جزیره چگونه پیش خواهد رفت؟

تحلیل شرط‌بندی؛ رقابت در صدر جدول لیگ جزیره چگونه پیش خواهد رفت؟

ad banner

برد ۳-۱ لیورپول مقابل منچسترسیتی نه تنها باعث شد اختلاف در صدر جدول لیگ جزیره به هشت امتیاز برسد، بلکه حالا سیتی رده چهارمی به عنوان جدی‌ترین رقیب لیورپول در مسیر قهرمانی، ۹ امتیاز کمتر از یاران کلوپ دارد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

این در شرایطی است که بعد از ۱۲ هفته، لیورپول فقط و فقط دو امتیاز از دست داده و با ۱۱ برد، مقتدرانه به صدر جدول تکیه زده است. تمام این‌ها باعث شده این ذهنیت ایجاد شود که آیا باید کورس قهرمانی جزیره را در این فصل خاتمه یافته قلمداد کنیم؟ قرمزهای آنفیلد از آوریل ۲۰۱۷ نیز در خانه شکست نخورده اند و همین موضوع هم آنها را دست‌نیافتنی‌تر نشان می‌دهد. با این وضع به نظر می‌رسد لیورپول در چند قدمی نخستین قهرمانی در لیگ بعد از سال ۱۹۹۰ است. با این حال هنوز دو‌سوم از لیگ باقی مانده است. پس بیایید به شرایط لیگ برتر و تیم های مدعی نگاهی بیندازیم: فعلاً لسترسیتی نزدیک ترین تیم به لیورپول صدرنشین است. تیم راجرز در عین شگفتی، بالاتر از بزرگانی چون سیتی، تاتنهام، چلسی، یونایتد و آرسنال در رده دوم ایستاده است. آنها تجربه یک قهرمانی شگفت انگیز را در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ دارند ولی بعد از آن قهرمانی اوضاع برای این تیم خوب پیش نرفت، آن‌ها هرگز به جمع ۴ تیم برتر لیگ هم نزدیک نشدند، چه برسد به قهرمانی. اما اوضاع این فصل کمی فرق کرده است. از قضا در این فصل همچون فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ که در نهایت قهرمان شدند بعد از ۱۲ هفته عملکرد خوبی دارند و ردۀ دوم ایستاده‌اند. آن فصل در چنین هفته ای در رده سوم حضور داشتند.  حتی در این فصل با راجرز امتیازات بیشتری هم کسب کرده اند و از نظر گل‌های زده و گل‌های خورده هم به مراتب عملکرد بهتری داشته‌اند و این اتفاقات به مدد حضور راجرز در لستر بوده است.

فاصله هشت امتیازی لیورپول در لیگ جزیره

لیگ جزیره
راجرز اواسط فصل قبل جانشین پوئل در لسترسیتی شد و به واقع این تیم را دگرگون ساخت. حالا لسترسیتی جوانان مستعدی در ترکیب خود دارد که در کنار بازیکنان با‌تجربه تیم چون واردی و اشمایکل وزن خوبی به تیم داده‌اند. در عین حال مربی‌ روی نیمکت تیم نشسته است که تجربه کورس قهرمانی را با لیورپول دارد و دو قهرمانی پیاپی نیز با سلتیک در لیگ اسکاتلند به دست آورده است. جدال با لیورپول در روز ۲۶ دسامبر در مقطع حساس لیگ، می تواند اوضاع را برگرداند. اگر اختلاف با صدر جدول همین امتیاز بماند و لسترسیتی بتواند لیورپول را شکست دهد، آن وقت راجرز می تواند امیدوار به رسیدن به تیم سابقش باشد و کلوپی را شکست دهد که جای وی را در آنفیلد گرفت. با این حال، لسترسیتی در آن فصل رقیبی چون لیورپول را مقابل خود نمی‌دید که این رکورد امتیاز را داشته باشد. در عین حال تیم رانیری به خوبی توانست ثبات خود را در طول فصل حفظ کند و در زمینۀ مصدومیت ها هم خوش شانس بود که بازیکنان کلیدی خود را از دست نداد.

8881773a24a37cc9e16491920fa44357
چلسی همین حالا هم عملکرد خوب و فراتر از انتظارها ارائه کرده است. تیم جوان لمپارد فقط با تفاضل گل کمتر در رده سوم ایستاده است. این اتفاق در حالی رقم خورده که پس از جدایی ساری و هازارد، حضور لمپارد کم تجربه در عرصه مربیگری و محرومیت از جذب بازیکن در پنجرۀ نقل و انتقالات، کمتر کسی انتظار عملکرد خوبی را در چلسی داشت. به خصوص که تیم لمپارد فصل را هم خوب شروع نکرد و در هفتۀ نخست ۴-۰ شکست خورد و چند بازی هم زمان برد تا در خانه در لیگ برتر پیروز شود. اما لمپارد تهدید را به فرصت تبدیل کرد. او از محرومیت تیمش نهایت استفاده را برد و به جوانانی فرصت داد که در فصول گذشته در جایی بیرون از استمفوردبریج خودنمایی کرده بودند. این بازیکنان جوان نیز پاسخ اعتماد لمپارد را به خوبی دادند. نمونۀ بارز آن آبراهام است که اکنون در کورس آقای گلی لیگ برتر با واردی باتجربه رقابت می کند. پولیشیچ نیز به مرور زمان توانسته ارزش های خود را ثابت کند تا امیدهای چلسی برای ادامۀ فصل بیشتر شود.

594863ee3584ee352efd875cc09e25e2
در عین حال چلسی، باشگاه بزرگی است در اندازه و قواره های قهرمانی در لیگ برتر، که سالهاست تجربه رقابت در کورس قهرمانی را دارد و هنوز هم ترکیب تیم از بازیکنان باتجربه بهره می‌برد؛ کانته، آلونسو، ویلیان، پدرو، کواچیچ و جورجینیو. این‌ها نکات مثبت چلسی قلمداد می شوند، اما جوان بودن ترکیب هم ممکن است در ادامه فصل و در کورس قهرمانی مانعی بر سر راه چلسی باشد. به خصوص اگر محرومیت چلسی پابرجا بماند و باشگاه در ژانویه هم خرید نکند، چرا که به نظر می رسد لمپارد به خصوص در خط دفاع لزوم تقویت تیم را حس می‌کند. کسب صد امتیاز در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ و فتح سه گانه در فصل گذشته، موجب می‌شود نه تنها هنوز برای منچسترسیتی شانس قائل باشیم که با وجود قرار گرفتن در رتبۀ چهارم تیم پپ را جدی ترین رقیب برای لیورپول قلمداد کنیم. با این وجود به نظر می‌رسد آن‌ها در این فصل به مشکل خورده‌اند و بخشی از این مشکل نیز به علت مصدومیت‌ها بوده است. به شکلی که تا هفته دوازدهم سیتی ۳ شکست را تجربه کرده و ۱ بار هم مساوی کرده است، یعنی تا همین هفته دوازدهم ۱۱ امتیاز از دست داده است، حال آنکه فصل قبل سیتی در کل فصل ۱۶ امتیاز از دست داد و فصل قبل از آن نیز ۱۴ امتیاز در کل فصل از دست داده بود. با این وجود، هنوز هم امیدواری هایی وجود دارد، سیتی همچنان قوی ترین ترکیب و بهترین نیمکت را در لیگ برتر دارد، آنها فصل قبل نیز به مدد همین ترکیب و نیمکت به قهرمانی رسیده اند چرا که درست ۳۱ دسامبر سال قبل، در لیگ ۱۰ امتیاز از لیورپول عقب تر بودند ولی دست آخر قهرمانی را جشن گرفتند، بنابراین ۹ امتیاز در ماه نوامبر باز هم برای پپ و تیمش قابل جبران است، به خصوص که لیورپول برنامۀ فشرده ای هم دارد و باید در جام باشگاه‌های جهان نیز به میدان برود.

البته سیتی این فصل در نبود کمپانی و با مصدومیت طولانی مدت لاپورت در خط دفاع به مشکل برخورده است. اما شاید در ژانویه دوباره باشگاه دست به جیب شده و ترکیب تیم را تقویت کند، بنابراین از این منظر هنوز هم می توان برای سیتی شانس قائل شد تا قهرمانی سوم خود را با پپ در لیگ جشن بگیرند. آنها فصل قبل در نیمه فصل دوم ۱۷ بازی از ۱۸ بازی پایانی خود را بردند و قهرمان شدند، در نتیجه با امری محال مواجه نیستند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

3 دیدگاه‌ها

  1. آواتار Lisc6665

    فوتبالی که لیورپول چند فصله داره بازی میکنه حداقل شایستگیش یه قهرمانیه جزیره س .. من که همیشه تو بت رو برد لیور شک نداشتم

  2. آواتار شهاب

    دیگه همه چی داره دست به دست هم میده لیورپول رنگ قهرمانی رو ببینه بالاخره 😂😂😂😂

    • آواتار Fcb1899

      اگه بدشانسی های پپ توی مصدومیت تبود این فصل هم خودش راحت قهرمان میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *