صفحه اصلی / عمومی / یک شرط‌بندی آگاهانه با داشتن اطلاعات و رکوردهای بازی رئال مادرید – اتلتیکو

یک شرط‌بندی آگاهانه با داشتن اطلاعات و رکوردهای بازی رئال مادرید – اتلتیکو

ad banner

همانطور که در خبر دیگری بصورت مفصل به نکات آماری بازی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید پرداخته شد، در این مطلب به رویارویی این دو تیم در سال‌های اخیر و برخی رکوردها می‌پردازیم تا بتوانید با آگاهی لازم در شرط‌بندی این دیدار مهم شرکت نمایید.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

سوپرجام اسپانیا را پیش‌بینی کنید؛ کدامیک برنده خواهند بود؟ رئال مادرید یا اتلتیکو مادرید؟!

این دو تیم تا ساعاتی دیگر از ساعت ۲۱:۳۰ در فینال سوپرجام اسپانیا در عربستان به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا تکلیف قهرمان این دوره نیز مشخص گردد.

تعداد فینال‌های دو تیم

رئال مادرید برای پانزدهمین بار به فینال این رقابت‌ها راه یافته که توانسته ده بار قهرمان شود. اتلتی نیز هفت بار در فینال حضور داشته که تنها دو بار موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است.

رئال مادرید و اتلتیکو
پرافتخارترین تیم سوپرجام اسپانیا چه تیمی است؟

 از ۳۵ باری که سوپرجام اسپانیا برگزار شد، بارسا با ۱۳ قهرمانی پیشتاز است. ۱۰ بار رئال مادرید قهرمان شد، سه بار دپورتیوو این عنوان را فتح کرد و دو بار اتلتیکو جام قهرمانی را بالای سر برد. همچنین اتلتیک بیلبائو دو بار قهرمان شد و یک جام برای تیم‌های رئال ساراگوسا، مایورکا، رئال سوسیداد، سویا و والنسیا بود.

سال‌های آغازین برگزاری سوپرجام:

سوپر جام اسپانیا برای نخستین بار در اکتبر و دسامبر ۱۹۸۲ برگزار شد. در نخستین دیدار رئال سوسیداد که قهرمان لالیگا شده بود توانست رئال مادرید (قهرمان کوپا دل ری) را شکست دهد. در هشت دوره نخست تنها چهار بازی برگزار شد. در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۷ به دلیل مشکلات زمان سوپر جام برگزار نشد. همچنین در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۹ به علت دوگانه‌های اتلتیک بیلبائو و رئال مادرید این رقابت‌ها انجام نشد. همچنین یکم مارس ۱۹۹۶ زمانی که دو فینالیست کوپا دل ری مشخص شدند فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت اگر یک تیم همزمان قهرمان لالیگا و کوپا دل ری شود نایب قهرمان کوپا به این سوپرجام دعوت شود.به عنوان مثال اتلتیکو در فصل ۹۶-۱۹۹۵ دوگانه را کسب کرد و در آگوست با بارسلونا (نایب قهرمان کوپا دل ری) روبرو شد. در شش دوره تیم مهمان سوپر جام قهرمان شده است که برای نخستین بار این اتفاق در سال ۱۹۹۶ رخ داد و جام قهرمانی به آبی اناری ها رسید. در سال ۱۹۹۸ مایورکا و در سال ۲۰۱۵ اتلتیک بیلبائو هم در چنین شرایطی قهرمان شدند.

برای اولین بار سوپرجام اسپانیا در ژانویه برگزار می‌شود

 سوپرجام اسپانیا از سال ۱۹۹۳ در زمستان برگزار نشده بود. دوم دسامبر رئال مادرید توانست در سانتیاگو برنابئو بارسلونا را ۳ بر یک شکست دهد و شانزدهم آن ماه در نوکمپ دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند. البته سوپرجام ۲۰۲۰ برای نخستین بار است که در ژانویه برگزار می‌شود. برای دومین بار است که این رقابت‌ها خارج از اسپانیا انجام می‌شود (سال گذشته به میزبانی مراکش بود). همچنین برای اولین بار است که این رقابت‌ها به صورت نیمه نهایی و فینال برگزار می‌شود.

fcf
برتری اتلتیکو نسبت به رئال در سوپرجام اسپانیا ۲۰۱۴ و سوپرجام اروپا ۲۰۱۸

 اتلتیکو و رئال مادرید پیش از این در سال ۲۰۱۴ در این بازی‌ها با هم روبرو شده بودند. در آن سال سیمئونه روی نیمکت اتلتیکو نشسته بود و کارلو آنچلوتی هدایت سفیدپوشان را بر عهده داشت. جام به روخی بلانکو رسید. مدافع عنوان قهرمانی در لالیگا با فتح این عنوان انتقام کوچکی از همشهری‌اش گرفت که سه ماه پیش مغلوبش شده بود. دیدار رفت با تساوی یک بر یک در سانتیاگو برنابئو پایان یافت. خامس رودریگس و رائول گارسیا گل‌های این بازی را به ثمر رساندند. همه چیز در بازی برگشت مشخص می‌شد که قرار بود سه روز بعد برگزار شود. در ویسنته کالدرون ماریو مانژوکیچ با پاس آنتوان گریزمان گلزنی کرد. این دو بازیکن زوج خط حمله اتلتیکو شده بودند تا جای خالی داوید ویا و دیگو کاستا را پر کنند. اخراج سیمئونه در آن دیدار نیز برجسته بود. او پیش از رفتن و در میان اعتراضاتش یک پس گردنی به داور چهارم زد. به همین خاطر سرمربی آرژانتینی را هشت جلسه از همراهی تیمش محروم کردند. اگر جریمه سرمربی اتلتیکو لحاظ می‌شد نمی‌توانست نه در نیمه نهایی و نه در فینال بر نیکمت تیمش در جده بنشیند.

همچنین در سوپرجام اروپا سال ۲۰۱۸ برابر هم قرار گرفتند. هر دو بار جام به روخی بلانکو رسید. نخستین بار در دو بازی رفت و برگشت انجام شد و دومین دیدار در تالین و در وقت‌های اضافه با پیروزی ۴ بر ۲ اتلتیکو به پایان رسید.

آمار دربی‌های مادرید

در حالی که آن سوپرجام اروپا را اتلتیکو در استونی فتح کرد سه داربی مادرید نیز در زمین بی طرف برگزار شده است. اولین بار در سال ۵۹-۱۹۵۸ برای دیدار تکراری جام قهرمانان اروپا داربی مادرید در ساراگوسا انجام شد (رئال مادرید توانست ۲ بر یک پیروز شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد). همچنین دو فینال لیگ قهرمانان در چنین شرایطی برگزار شد. در فینال لیسبون سفیدپوشان ۴ بر یک پیروز شدند و در میلان در سال ۲۰۱۶ دوباره رئال مادرید جام قهرمانی را بالای سر برد.
لازم به ذکر است دو تیم مادریدی در ۲۷۴ بازی رسمی با هم روبرو شدند که برتری از آن سفیدپوشان است. آنها ۱۴۰ پیروزی کسب کردند و ۴۷۳ گل به ثمر رساند. این در حالی است که روخی بلانکو ۶۸ پیروزی به دست آورد و ۳۸۴ بار دروازه همشهری‌اش را باز کرد. تنها برتری اتلتیکو پیروزی در فینال‌هاست که سهم این تیم پنج برد است و سه بار شکست خورده است.

رکورد زین الدین زیدان

زیدان هرگز به عنوان سرمربی در فینالی شکست نخورده است. سرمربی فرانسوی هر سه بازی لیگ قهرمانان اروپا، دو دیدار جام جهانی باشگاه‌ها، دو سوپرجام اروپا و یک سوپرجام اسپانیا را با پیروزی به پایان رساند. میانگین نتایج سرمربی رئال مادرید برابر اتلتیکو دو پیروزی، پنج تساوی و دو شکست است. همچنین زیدان امشب می‌تواند به دهمین عنوانش با رئال مادرید دست یابد. این اتفاق در صد و هشتاد و هفتمین بازی رسمی‌اش با سفیدپوشان رخ می‌دهد. او در این صورت تنها چهار جام با میگل مونیوس، پرافتخارترین سرمربی مادرید فاصله خواهد داشت.

YUHJYT 1
فینال‌های دیگو سیمئونه

 سرمربی آرژانتینی برای دهمین بار فینال را با اتلتیکو تجربه می‌کند. او از ۹ دیدار گذشته توانست ۶ بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. تنها سه بار شکست خورد (یک سوپرجام اسپانیا برابر بارسلونا و دو فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید). او امشب می‌تواند در میانگین پیروزی‌هایش در داربی یک تعادل به وجود آورد. اکنون ۹ برد، یازده تساوی و ۱۰ شکست را در ۳۰ بازی به ثبت رسانده است. همچنین سیمئونه می‌تواند امروز هشتمین عنوانش را با اتلتیکو فتح کند و از لوییس آراگونس با هفت قهرمانی پیشی بگیرد تا پرافتخارترین سرمربی تاریخ روخی بلانکو شود. میگل مونیوس (۱۴ قهرمانی با رئال مادرید)، پپ گواردیولا (۱۴ قهرمانی با بارسلونا)، یوهان کرویف (یازده قهرمانی با بارسا)، زین الدین زیدان (۹ قهرمانی با رئال مادرید)، لوییس انریکه (۹ قهرمانی با بارسلونا) و فردیناند دائوچیک (هشت قهرمانی با بارسا) پرافتخارترین سرمربی‌های فوتبال اسپانیا هستند.

نتیجه دیدار مهم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید را با سایت بت کارت پیش‌بینی کنید.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *