صفحه اصلی / عمومی / داستان زندگی لوکا یوویچ ؛مهاجم جدید تیم رئال مادرید (زیرنویس فارسی)

داستان زندگی لوکا یوویچ ؛مهاجم جدید تیم رئال مادرید (زیرنویس فارسی)

ad banner

لوکا یوویچ، مهاجم جوان باشگاه رئال مادرید متولد ۲۳ دسامبر سال ۱۹۹۷ در شهر بیلینای بوسنی و هرزگووین است.

او در سال ۲۰۰۵ توسط توما میلیشویچ، استعدادیاب باشگاه ستاره سرخ بلگراد کشف شد و لوکا که در آن زمان ۸ ساله بود، به تیم جوانان ستاره سرخ پیوست. اولین بازی رسمی یوویچ با پیراهن ستاره سرخ در تاریخ ۲۸ ماه می ۲۰۱۴ رخ داد و وی با سن ۱۶ سال و ۵ ماه و ۵ روز در دیدار ستاره سرخ برابر وویوودینا قرار گرفت و در این دیدار گلزنی کرد تا رکورد دژان استانکوویچ، بازیکن پیشین ستاره سرخ را به عنوان جوان ترین گلزن تاریخ ستاره سرخ از آن خود کند.

داستان زندگی لوکا یوویچ ؛مهاجم جدید تیم رئال مادرید


یوویچ به همراه ستاره سرخ در سال ۱۴-۲۰۱۳ قهرمان لیگ صربستان شد. وی فصل بعد در دیدار مقابل پارتیزان بلگارد با ۱۶ سال و ۹ ماه و ۲۵ روز به جوان ترین بازیکن تاریخ دربی بلگراد تبدیل شد و مجددا رکورد دژان استانکوویچ را در این مورد شکست. در تابستان سال ۲۰۱۵ باشگاه ستاره سرخ قرارداد وی را به مدت سه فصل دیگر تمدید کرد. درخشش یوویچ جوان نظر چند بشاگاه از جمله بنفیکای پرتغال را به خود جلب کرد. در فوریه سال ۲۰۱۶ یوویچ با قراردادی به ارزش ۸ میلیون یورو راهی بنفیکا شد. او طی حضور یک سال و نیم خود در پرتغال تنها ۴ بار پیراهن تیمش را بر تن کرد که فقط یکی از آن ها در لیگ برتر پرتغال بود.

پس از حضوری ناموفق در بنفیکا، باشگاه پرتغالی یوویچ را در تابستان ۲۰۱۷ با انتقالی قرضی به آینتراخت فرانکفورت فرستاد. قرارداد قرضی مهاجم صرب با باشگاه آلمانی دو ساله و با بند خرید دائمی ۱۲ میلیون یورویی بود. اولین بازی یوویچ در بوندسلیگا برابر آگزبورگ بود و وی در همان مسابقه توانست گلزنی کند. این شروع کار یوویچ بود و او در هفته های بعد برابر تیم هایی مانند شالکه، وولفسبورگ، مونشن گلادباخ و دورتموند نیز گلزنی کرد. در مجموع یوویچ خوش درخشید و در ۲۲ مسابقه ای که برای فرانکفورت به میدان رفت، ۸ گل به ثمر رساند و ۱ پاس گل نیز به نام خود ثبت کرد. وی همچنین با فرانکفورت به فینال جام حذفی آلمان رسید که در آن دیدار با پیروزی برابر بایرن مونیخ، اولین جام خود را در بوندسلیگا کسب نمود.

در  فصل ۱۹-۲۰۱۸، لوکا یوویچ در دو مسابقه اول فصل بوندسلیگا روی نیمکت نشست ولی در ۱۲ بازی بعدی ۱۰ گل و ۴ پاس گل به نام خود ثبت کرد و تا پایان هفته چهاردهم بوندسلیگا در کنار پاکو آلکاسر، مهاجم دورتموند در صدر جدول گلزنان سطح اول فوتبال آلمان قرار داشت. نکته بارز در مورد یوویچ، زدن ۵ گل توسط وی در دیدار فرانکفورت و دوسلدورف بود که وی با ۲۰ سال و ۳۰۰ روز به جوان ترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا تبدیل شد که در یک مسابقه موفق به زدن ۵ گل می شود. یوویچ در روزهای پایانی ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ در جمع ۵ بازیکن برتر بوندسلیگا قرار گرفت. او همچنین در لیگ اروپا نیز خوش درخشید و ۷ گل برای تیمش در این رقابت ها به ثمر رساند. او زننده تک گل آینتراخت فرانکفورت در پیروزی برابر اینترمیلان بود.

در آوریل سال ۲۰۱۹ باشگاه اینتراخت فرانکفورت قرارداد وی را دائمی کرد تا لوکا یوویچ با انتقالی دائمی از بنفیکا، رسما بازیکن تیم آلمانی باشد. درخشش مهاجم جوان صرب نظر تیم های بزرگ اروپایی را به خود جلب کرد. رئال مادرید در ژوئن سال ۲۰۱۹ با قراردادی ۶ ساله به ارزش ۶۰ میلیون یورو یوویچ جوان را به خدمت گرفت. او در ماه آگوست اولین بازی خود را در لالیگا برابر سلتاویگو انجام داد.

یوویچ در تیم ملی صربستان نیز در سال ۲۰۱۸ برابر شیلی اولین بازی خود را انجام داد. او همچنین در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت و دقایقی برابر برزیل بازی کرد.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *