صفحه اصلی / عمومی / جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ؛ ساحل عاج ۴-۱ نامیبیا؛ صعود با درخشش زاها

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ؛ ساحل عاج ۴-۱ نامیبیا؛ صعود با درخشش زاها

ad banner

در بازی های روز یازدهم جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ ، ساعاتی پیش در هفته سوم بازی های گروه D تیم های ساحل عاج و نامیبیا مقابل یکدیگر به میدان رفتند و این بازی با پیروزی مقتدرانه فیل های آفریقا به پایان رسید. ساحل عاج با شش امتیاز پشت سر مراکش به مرحله بعدی رفت و نامیبیا از دور رقابتها حذف شد.

پیروزی تیم ملی ساحل عاج مقابل تیم نامیبیا در گروه چهارم جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹

این بازی در ورزشگاه ۳۰ ژوئن شهر قاهره، راس ساعت ۲۰:۳۰ دوشنبه دهم تیرماه به وقت ایران آغاز شد. قضاوت این دیدار بر عهده پیتر واورو داوری از کشور کنیا بود. گلهای مکس گرادل، سری دیه، ویلفرد زاها و مکسول کورنت صعود ساحل عاج به مرحله بعدی رقابت های جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ را تضمین کرد. ویلفرد زاها که در این روزها آرسنال جدی ترین تعقیب کننده اوست در این بازی عملکرد درخشانی داشت و تیم کشورش را به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ فرستاد. ساحل عاج در بازی قبلی با نتیجه ۱-۰ مغلوب مراکش شده بود و در این دیدار نیاز مبرم به پیروزی داشت. با این حال در نیمه اول نامیبیا بازی را بهتر شروع کرد و می توانست با ضربه مهاجمش پیتر شالولیله به گل برتری برسد اما ضربه این بازیکن با اختلاف اندک به بیرون رفت. بازی کم هیجان دنبال میشد تا اینکه در دقایق پایانی نیمه اول مکس گرادل برتری را به فیل ها هدیه داد. در نیمه دوم بازی جذابتر دنبال شد و دو تیم به دنبال زدن گل بودند. نامیبیا حملات خطرناکی روی دروازه حریف ترتیب داد اما سری دیه که در غیاب سرژ اوریه کاپیتان شده بود اختلاف را دوبرابر کرد تا صعود تیمش قطعی شود. کاماتوکا دقایقی بعد اختلاف را برای نامیبیا به حداقل رساند اما زاها که اولین بازی خود را در جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ تجربه می کرد با یک حرکت انفرادی گل سوم تیمش را به ثمر رساند. مکسول کورنت بازیکن تیم المپیک لیون نیز بعد در دقایق پایانی نیمه دوم گل چهارم را به ثمر رساند تا نامیبیا با شکستی سنگین وداعی تلخ از مسابقات جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ داشته باشد. فرانک کسیه هافبک تیم آث میلان نیز در این دیدار با ارسال سه پاس گل عملکرد فوق العاده ای از خود ارائه داد. ساحل عاج در مرحله بعدی به مصاف صدرنشین گروه پنجم می رود که یکی از میان تیم های مالی، تونس یا آنگولا خواهد بود.

شرح گل ها

  • مکس گرادل (۳۹): روی پاس عمقی فرانک کسیه، گرادل با یک ضربه دقیق دروازه نامیبیا را باز کرد.
  • سرژ دیه (۵۸): شوت از راه دور کاپیتان ساحل عاج به زیبایی هر چه تمامتر وارد دروازه لوید کازاپائو شد.
  • جاسلین کاماتوکا (۷۱): روی غفلت دروازبان و مدافعان تیم ملی ساحل عاج، کاماتوکا در درون محوطه جریمه به آسانی دروازه حریف را گشود.
  • ویلفرد زاها (۸۴): روی پاس فرانک کسیه، زاها در یک حرکت انفرادی و بعد از جا گذاشتن بازیکنان حریف دروازه نامیبیا را باز کرد.
  • مکسول کورنت (۸۹): اشتباه مدافع راست نامیبیا توپ را به کورنت سپرد تا بازیکن لیون با شوتی آرام گل چهارم تیمش را به ثمر برساند.
bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *