صفحه اصلی / عمومی / جام ملت های آسیا ۲۰۱۹: قطرِ شگفتی‌ساز و ژاپن در فینال

جام ملت های آسیا ۲۰۱۹: قطرِ شگفتی‌ساز و ژاپن در فینال

ad banner

جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ روز جمعه ۱۲ بهمن در امارات به پایان خواهد رسید. قطر و ژاپن تیم‌هایی هستند که موفق شدند پا به فینال جام ملت های آسیا بگذارند. حضور ژاپن در فینال با توجه به اینکه آن‌ها پرافتخارترین تیم ملی آسیا هستند و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم بهترین عملکرد را بین تیم‌های آسیایی داشتند، دور از انتظار نبود؛ اما تیم ملی فوتبال قطر در جام ملت های آسیا کاری کرد که تمام پیش‌بینی‌ها را بر هم زد. شاید به غیر از ژاوی هرناندز بازیکن سابق بارسلونا و کنونی السد قطر، هیچ‌کس دیگری که پیش بینی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ را انجام داده بود، قطر را در فینال نمی‌دید؛ اما عنابی‌ها منطق پیش بینی فوتبال و احتمالات را بر هم زدند و با اقتدار کامل به فینال جام ملت های آسیا رسیدند.

پیش‌بینی دیدار فینال جام ملت های آسیا در سایت بتکارت

به گزارش وب‌سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا این دو تیم روز جمعه ۱۲ بهمن از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه زاید اسپورت ابوظبی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

قطر بااقتدار آغاز کرد

این بازی‌ها که از ۱۵ دی با دیدار اماراتِ میزبان با بحرین آغاز شد در حالی روز ۱۲ بهمن بعد از ۲۷ روز رقابت به پایان خواهد رسید که قطر در مرحله گروهی در گروه (E) با تیم‌های عربستان، لبنان و کره شمالی هم‌گروه شده بود. شاگردان فلیکس سانچز در روز ۱۹ دی در اولین مسابقه خود موفق شدند دو بر صفر لبنان را شکست دهند. کره شمالی رقیب بعدی آن‌ها بود که با ۶ گل در هم کوبیده شد. عربستان دشمن سیاسی آن‌ها آخرین رقیب دور گروهی و رقیب قطر برای صدرنشینی بود که این تیم موفق شد دو بر صفر شاهین‌های صحرا را هم شکست دهد.

جام ملت های آسیا ۲۰۱۹
قطر فراتر از انتظار در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

قطری‌ها در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ زیاد گل می‌زنند بدون اینکه گل بخورند!

در مرحله یک‌هشتم نهایی عنابی‌ها با تیم دوم گروه (D) یعنی عراق رودررو شدند. شکست دادن یک بر صفر عراقِ قدرتمند باعث شد که عملکرد تیم ملی فوتبال قطر در جام ملت های آسیا برای بسیاری از افراد قابل‌توجه شود. آن‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی در کمال شگفتی کره جنوبی فینالیست دوره قبلی را هم با یک گل بردند و راهی نیمه‌نهایی شدند. (این مسابقه) آن‌ها بعد از ۵ مسابقه هنوز گلی دریافت نکرده و ۱۲ گل هم به ثمر رسانده بودند؛ اما اوج شاهکار قطری‌ها در دیدار نیمه‌نهایی با دشمن سیاسی دیگرشان اماراتِ میزبان بود که با حمایت تماشاگرانش برای حضور در فینال جام ملت های آسیا آماده می‌شد اما در یک مسابقه برتر شاگردان سانچز با ۴ گل میزبان جام را نقره‌داغ کردند تا روند شگفتی‌آفرین خود را تکمیل کنند و بدون گل خورده و ۱۶ گل زده رقیب ژاپن در فینال شوند.

ژاپن و بردهای اقتصادی

اما تیم فوتبال ژاپن به‌عنوان پرافتخارترین تیم ملی آسیا کار خود را از گروه (F) بازی‌ها و دیدار با ترکمنستان شروع کردند. برتری سه بر دو مقابل ترکمن‌ها در اولین دیدار باعث شد افرادی که پیش بینی فوتبال و پیش بینی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ را انجام می‌دهند، به ضعف خط دفاعی سامورایی‌ها دقت کنند!

آن‌ها در مسابقه بعدی با یک گل عمان را بردند و صعودشان را قطعی کردند و در دیدار سوم برای تعیین سرگروه موفق شدند ازبکستان را دو بر یک ببرند. در مرحله یک‌هشتم نهایی تیم دوم گروه (E) یعنی عربستان رقیب آن‌ها شد. برتری یک بر صفر مقابل عربستان (این دیدار)، ژاپن را به مرحله یک‌چهارم و مسابقه مقابل ویتنام رساند. پیروزی با یک گل از روی نقطه پنالتی ژاپنی‌ها را به نیمه‌نهایی رساند ولی خیلی از افراد عملکرد آن‌ها را در حد شکست دادن ایران در نیمه‌نهایی نمی‌دانستند و ایران را پیروز این دیدار در نظر گرفته بودند؛ اما شاگردان هاجیمه موري‌یاسو در مصاف با ایران با کنترل کردن سردار آزمون مهاجم خطرناک تیم کیروش و بستن کناره‌ها تاکتیک تیم ایران را از کار انداختند و بازی خود را به آن‌ها تحمیل کردند تا درنهایت سه بر صفر تیم اول آسیا در رتبه‌بندی فیفا را از پیش رو برداشته و پای به دیدار پایانی جام ملت های آسیا و رقابت با قطر بگذارند.

جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

ژاپنی‌ها خشن‌ترین تیم جام

نکته آماری جالب در مورد فینال این است که تیم ژاپن با ۹۲ مورد انجام خطا، خشن‌ترین تیم جام است و البته این نکته نشان می‌دهد تخریب بازی حریف در برنامه‌های سرمربی آن‌ها جایگاه ویژه دارد. ایران با ۸۶ خطا دوم و قطر دیگر فینالیست جام با ۷۶ مورد خطا سومین تیم خشن جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ هستند. نکته قابل تامل برای افرادی که پیش بینی فوتبال انجام می‌دهند این است که هیچ‌کدام از دو فینالیست در زمینه مالکیت توپ در این تورنمنت عملکرد قابل‌توجهی نداشته‌اند. ژاپن با ۵۷ درصد مالکیت توپ چهارمین تیم مسابقات از این لحاظ است.

سامورایی‌ها که با ۴ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم ملی آسیا هستند، روز جمعه مقابل قطری قرار می‌گیرند که نه‌تنها اولین فینال آسیایی‌اش را تجربه می‌کند بلکه این دوره برای اولین بار بود که به جمع چهار تیم پایانی جام ملت های آسیا صعود می‌کرد.

جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

عنابی‌ها بدون لژیونر!

قطر در حالی در جام ملت‌ های آسیا عملکردی بی‌نظیر داشته است که از ۲۳ بازیکن لیست آن‌ها هیچ‌کدام خارج از لیگ ستارگان قطر حضور ندارند. ۹ بازیکن از السد و ۵ بازیکن از الدحیل بدنه اصلی این تیم را تشکیل داده‌اند. سعد الشیب دروازه‌بان اصلی آن‌ها از تیم السد، محمد البکری از الخور و یوسف حسن از الغرافه بازیکنان خط دروازه آن‌ها را تشکیل داده‌اند. عبدالعزیز حاتم از الغرافه، پدرو میگل از السد، سالم الهاجری از السد، تمیم محمد الموهزا از الغرافه، حمید اسماعیل از السد، بسام الراوی از الدحیل و عبدالرحمان فهمی از الاهلی بازیکنان خط دفاعی قطر هستند. علی عفیف از الدحیل، عبدالکریم حسن از السد و بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۸، کریم بودیاف از الدحیل، اکرم عفیف از السد، عاصم مادیبو از الدحیل، تارک سلمان از السد، عبدالکریم العلی از الخور، احمد فتحی از العربی و حتیم عبدالعزیز از الغرافه هم خط هافبک این تیم را تشکیل می‌دهند و حسن الهیدوس از السد، بوعلام خوخی از السد، احمد علاءالدین از الغرافه و المعز علی از الدحیل بازیکنان خط حمله قطر هستند. عنابی‌ها امیدوارند با این ترکیب و بازیکنان مقابل ژاپن با لشکری از ستاره‌های لژیونر در مسابقه فینال موفق باشند و جام را برای اولین بار به خانه ببرند. (اطلاعات تکمیلی در مورد لژیونرها و بازیکنان تیم ملی فوتبال ژاپن)

جام ملت های آسیا ۲۰۱۹
المعز علی آقای گل جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

شمشیر سامورایی در برابر معجزه قطری

ازجمله ستاره‌های تیم ملی فوتبال قطر در جام ملت های آسیا که برای این مسابقه تاثیرگذار خواهند بود باید به معز علی آقای گل مسابقات با ۸ گل زده اشاره کرد. اکرم عفیف هم با ۸ پاس گل بهترین پاسور گل تورنمنت است و سعد الشیب دروازه‌بان آن‌ها هم بدون دریافت گل و با ۶ کلین‌شیت بهترین عملکرد جام را بین دروازه‌بان‌ها داشته است. عملکردی که هیچ کارشناسی پیش‌بینی آن را نکرده بود! در بین سامورایی‌ها نیز یویا اوساکو با ۴ گل زده و تاکومی مینامینو با ۳ پاس گل بازیکنان خطرناکی هستند که می‌توانند دروازه قطر را تهدید کنند. آمار این ستاره‌ها باید موردتوجه علاقه‌مندان به پیش بینی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ قرار بگیرد.

پیش‌بینی دیدار فینال جام ملت های آسیا در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *