صفحه اصلی / عمومی / ارنستو والورده : تیم بارسلونا باید از لحاظ ذهنی و روحی خود را ریکاوری کند

ارنستو والورده : تیم بارسلونا باید از لحاظ ذهنی و روحی خود را ریکاوری کند

ad banner

تیم بارسلونا قهرمان این دوره از مسابقات لالیگا با پیروزی در برابر تیم ختافه بردی دیگر را در کارنامه این فصل خود ثبت کردند.آن ها در این بازی دو بار موفق به گلزنی شدند. گل اول در دقیقه ۳۹ توسط آرتورو ویدال و گل دوم گل به خودی بازیکنان ختافه توسط مائورو آرامبی به ثمر رسید.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

این بازی که در ورزشگاه نیو کمپ ورزشگاه خانگی تیم بارسلونا برگزار شد با استقبال نسبتا کمی حدود ۵۵ هزار نفر تماشاگر مواجه شد. گفته می شود تماشاگران به خاطر اعتراض به حذف سنگین این تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل لیورپول کم تر در ورزشگاه حاضر شدند و هواداران موجود بسیاری از دقایق بازی بازیکنان را هو کردند. در روحیه بازیکنان تیم بارسلونا نیز بی انگیزی موج می زد و آن ها نتوانستند بازی قابل قبولی را در کل انجام دهند زیرا همه معتقدند در شرایط روحی بدی به سر می برند و بهای این حذف سنگین از لیگ قهرمانان اروپا برایشان بسیار گران تمام شده است.

– تیم بارسلونا در پنج بازی اخیر خود در برابر تیم ختافه ۴ برد و یک تساوی کسب کرده است.

– شاگردان ارنست والورده چند هفته مانده به اتمام فصل عنوان قهرمان زود هنگام را از آن خود کردند.در زیر به برخی از آمار این باشگاه پس از بازی با تیم ختافه می پردازیم:

لالیگا:
– آن ها تا به این جای فصل از ۳۷ بازی انجام شده ۲۶ برد،۸ تساوی و ۳ باخت کسب کردند و دارای ۸۶ امتیاز می باشند.
– بهترین گلزنان آن ها لیونل مسی با ۳۴ گل، لویییس سوارز با ۲۱ گل و عثمان دمبله با اختلاف قابل توجه نسبت به نفر اول و دوم تیم ۸ گل زده است.
– برترین آمار پاس گل نیز از آن لیونل مسی با ۱۱۳ پاس گل می باشد.
– آن ها تاکنون ۸۸ گل زدند و ۳۴ گل خوردند.

ارنست والورده در مصاحبه با خبرنگار موندو دپورتیوو بعد از این بازی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

پیروزی در برابر ختافه چطور بود؟

پیروزی در برابر ختافه از لحاظ روحی برای تیم ما به مناسب بود تا اعتماد به نفس به بازیکنان و روحیه تیمی برگردد. همیشه به همین صورت است وقتی اتفاق بدی در زندگیتان می افتد ابتدا بسیار عصبانی می شوید و همه چیز به هم می‌ریزد ولی به خاطر شرایط موجود مجبور می شوید آن را هضم کنید و با آن شرایط کنار بیاید و دوباره تلاش کنید و دست از تلاش نکشید تا موقعیت های از دست رفته را جبران کنید تا همه چیز به مرور زمان به شرایط عادی بر گردد وگرنه نمی توانید کاری از پیش ببرید.
متاسفانه در خصوص حذف از لیگ قهرمانان اروپا فصل گذشته نیز مانند امسال این قضیه را درک کردیم و الان در همان زمان هستیم که باید از لحاظ ذهنی و روحی خود را ریکاوری کنیم و به ادامه راه. توجه لازم را داشته باشیم.

او در ادامه در باره نیمه اول و دوم گفت:

در بازی با ختافه بازی سختی را پشت سر گذاشتیم زیرا آن ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تلاش می کردند به همین خاطر ما که از لحاظ روحی آماده نبودیم و شرایط مطلوبی را نداشتیم و در نیمه اول با افت شدیدی روبرو بودیم آنها هم آمده بودند تا از افت و ضعف ما کمال استفاده را کنند و صاحب چند موقعیت خطرناک شدند ولی موقعیت‌های آن ها برای گل زنی کافی نبود و خوش بختانه موفق نشدند دروازه ما را باز کنند.
در نیمه دوم سعی کردیم سرعتمان را بیشتر کنیم و روحیه خود را بالا ببرم و این قضیه به کمک ما آمد و توانستیم بار دیگر شانس گل ‌زنی ایجاد کنیم که خوشبختانه این روحیه تیمی منجر به گلزنی ما شد و توانستیم بازی را ببریم. درست از در نیمه اول خوب بازی نکردیم ولی در نیمه دوم سعی بر جبران اشتباهاتمان داشتیم که این قدمی رو به جلوست.

درخصوص چند تن از بازیکنان سوال داشتم:
شرایط آرتورو ویدال به چه صورت است؟

آرتورو تلاش‌های فراوانی را در زمین انجام می‌دهد و پر از انرژی است روزی که ما او را خریداری کردیم انتقادهای زیادی به ما شد ولی او در حال حاضر به خوبی در زمین جا افتاده و انرژی لازم را به بازیکنان نیز می دهد و بازی های بسیار مهم و زیبایی را برای ما انجام می دهد.

در خصوص بازی نکردن بواتنگ چطور ؟

سرمربی باید تصمیم بگیرد و این تصمیم در حال حاضر با من است گاهی باید ترجیح بدهید که دیگران در بازی حضور پیدا کنند.

اوضاع روحی لیونل مسی به چه صورت است؟

مثل دیگر بازیکنان بسیار از این قضیه و حذف از لیگ قهرمانان اروپا ناراحت است ولی در مقابل او به عنوان کاپیتان سعی کرد روحیه خود را حفظ کند و به دیگر هم‌تیمی ‌هایش امید بدهد متاسفانه همه ناراحت هستند و برخی این ناراحتی را نشان می‌دهند و برخی آن را پنهان می کند او هم در همین شرایط به سر می برد و باید این دوره طی شود تا همه به حالت عادی خود باز گردند.

نظرتان در مورد اولین بازی آبل رویزدر لالیگا چیست؟

خیلی خوشحالم که او در حال بازی کردن است و در لالیگا به میدان می‌رود.وقتی شما در آکادمی باشگاه رشد می کنید بسیار نکته خوبی است و این قضیه می تواند به رشد شما کمک کند.

آیا شما به استعفا فکر می کنید؟

خیر من در حال حاضر هیچ گونه تصمیمی برای استعفا ندارم همان‌طور که در مصاحبه قبلی خودم گفتم من با مدیریت باشگاه صحبت کردم و او با من هم نظر است و فعلا تصمیمی در این لحظه اتخاذ نشده است. مدیر این باشگاه همواره حامی من و بازیکنان این تیم بوده است.

استقبال هواداران به چه صورت بود؟

طبیعی است که مورد اعتراض بسیاری از هواداران قرار گرفتیم.مگر امکان داشت که آنها به ما اعتراض نکنند؟آن ها ما را هو کردند و این قضیه در این برهه از زمان طبیعی است. ولی چند دقیقه بعد آن ها در هر صورت دوباره ما را تشویق کردند چون مگر می شود یک هوادار تیم اش را دوست نداشته باشد و با یک بازی از حمایت اش دست بکشد؟ آن ها در هر شرایطی ما را حمایت می کنند و در شرایط سخت ما را تنها نمی گذارند. ما همواره از آنها کمال تشکر را داریم و خوشحال هستیم که آن ها پشت تیمشان هستند و طبیعی است که آن ها هم مثل ما از روحیه خوبی برخوردار نباشند. اما امیدوارم که با گذشت زمان و حمایت آن ها بتوانیم همه چیز را جبران کنیم.

صدر نشینی؟

ما از ۷۶ بازی که در لالیگا برگزار شد ۷۲هفته صدر نشین بودیم و هم چنین دستاوردی بسیار بزرگ و قابل توجه می باشد. روزی که به تیم بارسلوناآمدم فکرش را نمی کردم که بتوانم هم چنین رکوردی با کمترین باخت از خودم به جای بگذارم. وقتی که شما در هفته آخر و در یک بازی حساس قهرمانی خود به دست بیاورید همه چیز برای هواداران مهیج تر خواهد بود تا نسبت به این که چند هفته به مانده به پایان شما قهرمان شوید.در هر صورت خوشحالم که قهرمانی لالیگا را به دست آوردیم.

روزهای سخت ارنستو والورده و تیم بارسلونا

ارنستو والورده و تیم بارسلونا

از دیگر اخبار تیم بارسلونا آگاه شوید:
کوپا دل ری :
بد نیست بدانید آن ها در کوپا دل ری جام حذفی اسپانیا روز ۵ خرداد ساعت ۰۰:۳۰ به وقت تهران با والنسیا بازی خواهند کرد و در صورت پیروزی با کسب دو جام فصل را تمام خواهند کرد.
پنج بازی اخیر این دو تیم در لالیگا ۲ برد سهم تیم بارسلونا و ۳ مساوی به دست آمده و در جام حذفی سال گذشته نیز این دو تیم با هم بازی کردند که بارسا در مجموع بازی رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر ۰ النسیا را شکست داده است.
باید دید با توجه به افت روحیه بازیکنان بارسلونا بعد از حذف سنگین در لیگ قهرمانان اروپا آیا بارسا می تواند مانند فصل گذشته در چارچوب این مسابقات تیم والنسیا را شکست دهد یا خیر.
لازم به ذکر است تیم والنسیا در این فصل با ۵۸ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد و از ۳۷ بازی برگزار شده ۱۴ برد ۱۶ مساوی و ۷ باخت را کسب کرده است.

ثبت رکورد فاصله امتیازات بارسلونا با رئال مادرید:

در صورتی که تیم رئال مادرید در هفته آخر مقابل تیم بتیس امتیاز از دست دهد، فاصله اش با تیم بارسلونا به عدد ۲۰ و به رکورد جدیدی می رسد که پیش از این اتفاق نیفتاده بود و این فاصله برای بارسلونا رکورد خوب و برای تیم رئال مادرید بدترین فاصله اش با تیم بارسلونا را رقم خواهد زد.

جوردی آلبا مدافع آبی اناری ها پس از بازی با ختافه گفت:

قبل از بازی با تیم لیورپول ما در بهترین شرایط بودیم و از نظر آنها بهترین بازیکنان بودیم ولی الان پیر شدیم و باید ما را با بازیکنان جوان جایگزین کنند. هنوز هم نمی توانم بگویم که چطور ما از آن مسابقه حذف شدیم و بازی ای را که ۳ بر صفر برده بودیم به این شرایط واگذار کردیم. حتی هیچ کداممان متوجه نشدیم که در گل چهارم چه اتفاقی افتاد. ما بیشتر از همه داریم فشار را تحمل می کنیم و این بازیکنان هستند که بدترین دوران فوتبالی خود را تجربه می کنند. بدون شک تا به اینجا این بدترین هفته زندگی من بوده است.  در خصوص سرمربی این تیم ارنستو والورده نیز باید بگویم که من از او بسیار راضی هستم و امیدوارم او در تیم بماند. زیرا پس از این بازی او به ما روحیه و زندگی دوباره بخشیده و در شرایط بدی که بر ما حاکم بوده است او توانست به ما امید بدهد تا بتوانیم در مقابل ختافه با روحیه بهتر ظاهر شویم و خوشبختانه توانستیم پیروز شویم.

سرخیو بوسکتس نیز در راستای سخنان هم تیمی اش به موندو دپورتیوو گفت:

درست است که فرصت بسیار خوبی برای فینال لیگ قهرمانان و کسب جام به عنوان مهمی داشتیم و آن را از دست دادیم و ضربه بدی به تیم وارد شده است اما بدانید که فشار بر ما هم بسیار زیاد بوده و حالا ما فرصت کسب دوگانه را داریم اکنون زمان این نیست که بگردیم و مقصر را پیدا کنیم باید متحد و قوی باشیم تا بتوانیم جام حذفی را برنده شویم و در انتهای فصل به حل مشکل بپردازیم.

ما در شرایط خوبی به سر نمی بریم و می دانیم که هواداران از دست ما عصبانی هستند آنها ما را هو می کنند. این طبیعی به نظر می رسد زیرا ما باخت و هفته بدی را پشت سر گذاشتیم. هواداران ما فوق‌العاده بودند و ما دیگر نمی توانیم چیزی بگویم همه عصبی هستیم و نمی دانیم که باید با این شرایط چکار کنیم. در حال حاضر باید روی فینال کوپا‌ دل ‌ری تمرکز کنیم چون ضربه روحی بدی خوردیم و برای این که خود را از نو بسازیم باید با همدیگه متحد باشیم تا به این مهم دست پیدا کنیم که همه بازیکن باید در کنار هم دیگر باقی بمانند و هواداران نیز باید به ما فرصت دوباره دهند تا گذشته را جبران کنیم.

نمیدانم که چرا می گویند که عوض کردن ترکیب تیم و بازیکنان مشکلات را حل خواهد کرد ولی به نظر من این طور نیست و کسی نمی‌داند و تضمینی نیست که این کار بتواند شرایط را تغییر بدهد و باید منطق و عقل را کنار بگذاریم. باید عقلانی تصمیم بگیریم و بتوانیم به مسیر خود ادامه بدهیم.

مصدومیت کوتینیو

از نکات دیگر بازی این تیم با تیم ختافه مصدومیت فیلیپ کوتینیو بود که باشگاه بارسلونا تایید کرد که او به دلیل مصدومیت ران پای راست ۱۰ روز از میادین دور خواهد بود و بازی هفته آخری این تیم با تیم ایبار را از دست خواهد داد ولی به احتمال زیاد به بازی برابر تیم والنسیا در فینال جام حذفی کوپا دل ری خواهد رسید.
همچنین شایعاتی پیرامون این بازیکن به گوش می رسد که به دلیل افت شدید،مسئولان بارسا شاید این بازیکن برزیلی را بفروشند ولی هیچ کسی آن را تایید نکرده است.فقط خود کوتینیو در مصاحبه اش اعلام کرده بود که در تیم بارسلونا خوشحال است و دوست دارد در این تیم بماند.

rara

احتمال جدایی راکیتیچ
در خصوص ماندن ارنست والورده نیز گفته می شود راکیتیچ باید از این تیم برود. هرچند والورده در مصاحبه چند روز پیش اعلام کرده بود که مشکلی با اون ندارد ولی برخی رسانه های اسپانیایی این شایعات راه به راه انداختند. همچنین او در چندین مصاحبه پیاپی از تمایل شدیدش برای ماندن در بارسلونا گفته بود و آینده این بازیکن نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *