صفحه اصلی / عمومی / تاریخ جام جهانی قطر چه زمانی است؟

تاریخ جام جهانی قطر چه زمانی است؟

ad banner تاریخ جام جهانی قطر

تاریخ جام جهانی قطر چه زمانی است؟ بیست‌ونهم آبان ۱۴۰۱ در کشور قطر جام‌جهانی ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و این مسابقات تا بیست‌وهشتم آذر ۱۴۰۱ که با برگزاری دیدار فینال به پایان می‌رسد، ادامه خواهد یافت.

world cup history

بیست‌ودومین دوره مسابقات جام‌جهانی فوتبال امسال برای اولین مرتبه در خاورمیانه و در فصل پاییز برگزار خواهد شد.

قطر میزبان؛تاریخ جام جهانی

مسابقاتی که کشور قطر میزبان آن شده از مسابقات جام‌جهانی از ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان ۱۴۰۱) با برگزاری دیدار افتتاحیه که یک پای آن قطر میزبان خواهد بود آغاز می‌شود و مرحله گروهی ۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۱ آذر ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد.

world cup history

مرحله یک هشتم؛تاریخ جام جهانی

مرحله یک‌هشتم نهایی از ۳ تا ۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۲ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی هم در روزهای ۹ و ۱۰ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۸ و ۱۹ آذر ۱۴۰۱) برگزار خواهند شد. دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی در روزهای ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۲ آذر ۱۴۰۱) و ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۳ آذر ۱۴۰۱) برگزار می‌شوند.

world cup history

دیدار رده بندی؛تاریخ جام جهانی

دیدار رده‌بندی روز ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۶ آذر ۱۴۰۱) و تاریخ دیدار فینال که در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱) خواهد بود.

4 min 1 تاریخ جام جهانی قطر

بزرگترین فستیوال شرط بندی جام جهانی در بتکارت؛تاریخ جام جهانی

چند روز مانده تا شروع بزرگ‌ترین فستیوال فوتبال جهان وشروع آن‌هم با دیدار بین تیم‌های ملی قطر میزبان و اکوادور از گروه A خواهد بود؛ دیداری که روز ۲۹ آبان ۱۴۰۱ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه البیت برگزار خواهد شد.

6 min 2 تاریخ جام جهانی قطر

زمان و تاریخ دقیق شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۹ آبان ۱۴۰۱ می باشد و تا روز ۱۸ دسامبر که برابر با ۲۷ آذر می باشد ادامه دارد. زمان دقیق بازی افتتاحیه ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه بیست و نهم آبان می باشد. اولین بازی تیم ملی ایران در این تورنومنت هم روز ۲۱ آبان ماه ساعت ۱۶:۳۰ در برابر انگلیس می باشد.

چرا تاریخ جام جهانی قطر تغییر کرد؟

به دلیل شرایط و جو آب و هوایی بسیار گرمی که در کشور قطر برقرار است اینفانتینو رییس فیفا تصمیم گرفت که تاریخ شروع این مسابقات را از فصل تابستان به پاییز منتقل نماید تا در شرایط جوی مناسب تری بازی ها انجام شود.

world cup history

تاریخ جام جهانی برگزاری مراسم افتتاحیه

تاریخ مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر یک روز قبل از برگزاری مسابقه افتتاحیه می باشد.

زمان بازی های ایران در جام جهانی؛تاریخ جام جهانی

زمان و ساعت بازی های ایران در جام جهانی نیز به این شرح می باشد:

۳۰ آبان ۱۴۰۱             ایران – انگلیس        ساعت ۱۶:۳۰

۴ آذر ۱۴۰۱                ایران – ولز               ساعت ۱۳:۳۰

۸ آذر ۱۴۰۱                ایران – آمریکا            ساعت ۲۲:۳۰

لازم به توضیح است که تمامی ساعت هایی که در قسمت بالا ذکر شده به وقت ایران می باشد.

بازی افتتاحیه ؛تاریخ جام جهانی

سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به‌صورت رسمی اعلام کرد که دیدار افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر، یک روز زودتر و با دیدار تیم ملی این کشور مقابل اکوادور آغاز می‌شود.

به این ترتیب، بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال از ساعت 19:30 روز 29 آبان و در ورزشگاه البیت شروع خواهد شد و مراسم افتتاحیه جام نیز پیش از این مسابقه برگزار می‌شود.

دیدار تیم‌های ملی ایران و انگلیس، اولین بازی روز 30 آبان است که از ساعت 16:30 برگزار خواهد شد. سپس سنگال و هلند که قرار بود در دیدار افتتاحیه به مصاف هم بروند، از ساعت 19:30 مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند و تقابل آمریکا و ولز از ساعت 22:30 خواهد بود.

 ورزشگاه البیت میزبان افتتاحیه؛تاریخ جام جهانی

ورزشگاه فوق مدرن و مجلل ۶۰ هزار نفری البیت میزبان افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین تیم‌های قطر و اکوادور خواهد بود.

 جام‌جهانی ۲۰۲۲ فوتبال به میزبانی قطر برگزار می‌شود و این کشور با قدرت در حال فراهم کردن شرایط برای برگزاری هر چه بهتر این فستیوال بزرگ بین‌المللی است. این کشور هزینه‌های فراوانی برای برگزار شدن هر چه مجلل‌تر مسابقات انجام داده و در کنار بازسازی و به‌روزرسانی استادیوم‌های قدیمی، ورزشگاه‌های جدید و مُدرنی را نیز ساخته است.

 استادیوم البیت  میزبان افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ بین تیم‌های قطر و اکوادور است.

world cup history

ساخت ورزشگاه از سال ۲۰۱۵ شروع شد. این ورزشگاه هواداران را از سراسر جهان با فرهنگ سنتی این کشور آشنا خواهد کرد. طرح البیت یادآور چادر سنتی عربی است و نمادی از مهمان‌نوازی اعراب است.

استادیوم البیت قطر که توسط بنیاد خیریه «اسپایر زون» ساخته شده، گنجایش ۶۰ هزار میزبان را خواهد داشت.

این استادیوم منحصر به‌فرد قطر، دارای یک سقف جمع شونده پیشرفته و ۴۰۰ هزار متر مربع فضای سبز است.

world cup promo تاریخ جام جهانی قطر

هوادارانی که وارد این استادیوم ۶۰ هزار نفری می‌شوند، هرگز چیزی شبیه به آن را ندیده‌اند، یک سازه چادری غول‌پیکر که در شهر شمالی الخور به فاصله ۶۰ کیلومتری دوحه قرار داشته و تا مرحله نیمه نهایی، میزبان ۹ مسابقه جام‌جهانی قطر خواهد بود.

جام جهانی ۲۰۲۲ نه تنها اولین  جام‌جهانی با میزبانی یک کشور عربی است بلکه فشرده ترین جام‌جهانی تاریخ به شمار می‌رود چرا که هواداران این فرصت را خواهند داشت تا بیش از یک بازی در هر روز را تماشا کنند.

مقامات قطری می‌گویند که ۲۸ هزار صندلی از طبقه فوقانی این ورزشگاه را بعد از پایان مسابقات جام‌جهانی به کشورهای در حال توسعه که زیر ساخت‌های ورزشی نیاز دارند، هدیه خواهند داد.

بر اساس اعلام رسانه‌های قطری، تماشای مراسم افتتاحیه و همچنین دیدار تیم های قطر و اکوادور از شبکه بین اسپورت برای عموم رایگان خواهد بود تا همه بتوانند مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ را تماشا کنند.

با استفاده از بهترین شیوه‌های مصرف انرژی و مصالح ساختمانی، قطری‌ها تلاش کردند که در میزبانی از محیط زیست نیز بهترین عملکرد را داشته باشند. یک فناوری مدرن برای خنک‌سازی استادیوم با استفاده از انرژی خورشیدی در آن پیاده شده است.

بر اساس چادرهایی که عشایر قرن‌ها برای محافظت از خود برابر گرمای بیابان استفاده می‌کردند، طراحی ورزشگاه البیت نیز میزان انرژی مورد نیاز برای خنک نگه داشتن هواداران و بازیکنان فوتبال را به حداقل می‌رساند. سایبان‌های سبک‌وزن سازه چادر از هر طرف به سمت زمین کشیده شده و سایه زیادی برای تکمیل فناوری‌های خنک‌کننده هوا ایجاد می‌کند.

پس از برگزاری و حتی در حین انجام مسابقات، محوطه فوقانی ورزشگاه به هتل ۵ ستاره تبدیل خواهد شد که سوئیت‌ها و اتاق‌های آن امکان تماشای زمین بازی فوتبال را دارد. یک مرکز خرید، فودکورت، سالن بدنسازی و سالن چند منظوره نیز در این مکان تعبیه شده است که امکانات مختلفی را برای بازدیدکنندگان و تماشاگران فراهم می‌کند.

bomb 5 تاریخ جام جهانی قطر
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره Sam

آواتار Sam

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *