صفحه اصلی / عمومی / تاریخچه تیم میلان ؛ پرافتخارترین قرمزهای تاریخ!

تاریخچه تیم میلان ؛ پرافتخارترین قرمزهای تاریخ!

ad banner

تیم میلان با ۷ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (و جام باشگاه اروپا)، موفق ترین باشگاه ایتالیایی در عرصه بین المللی محسوب می شود.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

تاریخچه تیم میلان

شاید بسیاری ندانند که یکی از معروف ترین باشگاه های ایتالیایی یعنی آث میلان توسط دو مهاجر انگلیسی به نام های هربرت کیلپین و آلفرد ادواردز تاسیس شده است. تاریخ دقیق این اتفاق، ۱۳ دسامبر سال ۱۸۹۹ بود. در آغاز کار، بخشی از فعالیت های این باشگاه به کریکت و بخشی نیز به فوتبال اختصاص داشت. در ابتدا نام این باشگاه “فوتبال میلان” و “باشگاه کریکت” بود. اما در ادامه فوتبال پر رنگ تر شد و در سال ۱۹۱۹ نام باشگاه به “باشگاه فوتبال میلان” تغییر یافت – که بعدها نیز نام باشگاه ابتدا به “Milan AS” و “AC Milan” تغییر یافت.

باشگاه میلان خیلی زود خود را ثابت کرد؛ آن ها اولین اسکودتوی خود را (عنوان قهرمانی در فوتبال ایتالیا) دو سال بعد کسب کردند و سپس در سال های ۱۹۰۶ و ۱۹۰۷ دو قهرمانی دیگر نیز به دست آوردند.

پس از تغیر و تحولاتی اساسی در باشگاه که منجر به جدایی تعدای از بازیکنان و تشکیل باشگاه اینتر شد، میلانی ها برای کسب قهرمانی بعدی خود در ایتالیا بیش از ۴۰ سال صبر کردند. این قهرمانی در سال ۱۹۵۱ به دست آمد. دو دهه بعدی، دوران بهتری برای میلان بود؛ این تیم در این دوره موفق شد ۷ بار در ایتالیا به مقام قهرمانی دست یابد؛ دو قهرمانی در جام باشگاه های اروپا نیز از جمله افتخارات روسونری (قرمز و مشکی ها) بود که قهرمانی سال ۱۹۶۳، اولین عنوان اروپایی این تیم محسوب می شود. ۴ قهرمانی در کوپا ایتالیا (رقابت های حذفی کشور ایتالیا) و دو عنوان جام برندگان جام از جمله دیگر افتخارات میلان در این ۲۰ سال بود.

3d73486b54649619424b6f329e3ae175

رسوایی

در ادامه دوران افت میلان آغاز شد. پس از رسوایی توتونرو در سال ۱۹۸۰، که در آن بازیکنان و داوران در تغییر نتایج بازی و شرط بندی دست داشتند، میلان نیز به عنوان یکی از تیم های خاطی شناخته شده و به دسته پایین تر فرستاده شد. رئیس باشگاه نیز تا پایان عمر از انجام هرگونه فعالیت ورزشی محروم گردید. هر چند که آن ها یک سال بعد به سری آ بازگشتند، اما مجددا در سال ۱۹۸۲ به سری بی سقوط کردند. تیم میلان مجددا به سطح اول رقابت های فوتبال ایتالیا بازگشت اما این بار در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند تا اینکه سیلویو برلوسکنی از راه رسید!

سیلویو برلوسکنی، غول رسانه ای و سیاستمدار پر حاشیه ایتالیایی برای بیش از ۲۰ سال (تا سال ۲۰۱۷) ریاست باشگاه میلان را بر عهده داشت.

تیم میلان

بهترین تیم تاریخ میلان

حضور برلوسکونی باعث شد تیم میلان به روزهای پر افتخار خود بازگردد. میلان تحت هدایت مربی جوان و با استعداد خود، آریگو ساکی، به تیمی قدرتمند تبدیل گشت و موفق شد در سال ۱۹۸۸، یازدهمین اسکودتوی خود را کسب کرده و در دو سال بعدی نیز به دو قهرمانی در جام باشگاه های اروپا دست یابد. نمایش این تیم در رقابت های فصل ۱۹۸۸/۸۹ فوق العاده بود؛ این تیم توانست رئال مادرید را در نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر ۰ شکست داده و سپس در فینال نیز با نتیجه ۴-۰ مقابل استوا بخارست به برتری دست یابد. میلان کبیر با حضور سه ستاره هلندی خود، رود گولیت، فرانک رایکارد و مارکو فن باستن به عنوان برترین تیم تاریخ فوتبال شناخته شده است. علاوه بر حضور بازیکنان مستعد در زمین، بخش زیادی از این موفقیت ها نیز به خاطر نبوغ آریگو ساکی و سبک بازی خاص او می باشد.

در دهه ۱۹۹۰ و انتصاب فابیو کاپلو به عنوان سرمربی میلان، موفقیت های باشگاه ادامه یافت. با این مربی، میلان بیشتر به فوتبالی دفاعی روی آورده بود. در این دوران، ۵ قهرمانی در سری آ برای این تیم حاصل شد. همچنین پیروزی ۴ بر ۰ مقابل بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا از دیگر خاطرات خوب میلانی ها در این دوران به شمار می رود. اکنون ستارگان هلندی باشگاه را ترک کرده بودند، اما ستارگان دیگری نظیر مارسل دسایی، دژان ساوسویچ و زوونیمیر بوبان جایگزین شده بودند.

f762afd2f7f009cf6fccbf86fd74ad5e

در قرن جدید

در قرن جدید و به دلیل حکمرانی اینتر، میلان نتوانست دوران موفقیت آمیز خود را تکرار کند، با این حال این تیم موفق شد دو قهرمانی دیگر در سری آ، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین پنجمین قهرمانی خود در کوپا ایتالیا را در همین دوران جشن بگیرد. دربی دلامدونینا یا دربی میلان، اغلب به دیداری حساس بین دو تیم شهر میلان تبدیل می شود. رقابت دو تیم در این رویداد بسیار نزدیک به هم است و بر اساس آمار سال ۲۰۱۶، تعداد پیروزی های اینتر مقابل میلان، ۷۷ در مقابل ۷۵ پیروزی بوده است. از بزرگ ترین و تاثیرگذار ترین بازیکنان روسونری در عصر جدید می توان به آندره آ پیرلو، کلارنس سیدورف، کاکا، الساندرو نستا و آندری شوچنکو اشاره کرد.

40f240166e87bbd3913b2ec785aeefb4

افراطی ها

در ۲۹ ژانویه ۱۹۹۵، یک واقعه غم انگیز رخ داد که عملکرد تیمی خوب باشگاه میلان را تحت الشعاع قرار داد. یکی از هواداران جنوا در محوطه بیرونی ورزشگاه این تیم در شهر جنوا توسط هواداران افراطی میلان و با ضربه چاقو کشته شد. میلان در طی سال های مختلف، گروه های هواداری افراطی زیادی را به خود دیده است در حالی که گروه “Fossa dei Leoni”  یکی از شناخته شده ترین گروه های افراطی هواداری این باشگاه محسوب می شود.

ef3115cf7c4ab6986963ae837bcb77bc

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *