صفحه اصلی / عمومی / ال‌کلاسیکو همچنان زیر سایه اعتراضات کاتالونیا؛‌ برگزاری مسابقه در زمین بی‌طرف؟

ال‌کلاسیکو همچنان زیر سایه اعتراضات کاتالونیا؛‌ برگزاری مسابقه در زمین بی‌طرف؟

ad banner

یک هفته دیگر قرار است در نوکمپ تیم‌های بارسا و رئال در دیداری عقب افتاده یعنی ال‌کلاسیکو به مصاف هم بروند. دیداری که قرار بود ۴ آبان برگزار شود ولی به دلیل ناآرامی‌های بارسلون به تعویق افتاد اما هنوز هم نمی توان با قاطعیت گفت که این بازی برگزار خواهد شد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

این روزها پلاتفرم دیجیتال “سونامی دموکرات”، در حال جمع‌آوری امضا برای راه‌پیمایی اعتراضی در روز برگزاری ال‌کلاسیکو است و هزاران نفر قرار است در این اعتراضات حاضر شوند. دیروز سونامی دموکرات با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که تاکنون ۱۸ هزار نفر آمادگی خود برای حضور در تجمع اعتراضی را اعلام کرده اند. این تجمع قرار است در ۴ نقطه در اطراف ورزشگاه نوکمپ و از ساعت ۱۶ به وقت محلی یعنی ۴ ساعت به شروع ال‌کلاسیکو برگزار شود. در این بیانیه آمده است که بسیاری از کسانی که بلیت بازی را تهیه کرده‌اند و نیز اعضای باشگاه در این تجمع شرکت خواهند کرد و به آنها در مورد شعارها و برنامه‌های تجمع نیز آگاهی‌های لازم داده شده است. گفته می‌شود گروهی نیز قرار است در مسیر حرکت اتوبوس حامل بازیکنان رئال از فرودگاه تا هتل اختلال ایجاد کنند و مشخص نیست که با برگزاری این تجمع، تضمین‌های امنیتی لازم به رئال داده خواهد شد یا خیر.
لازم به ذکر است در جریان پیروزی بارسلونا مقابل مایورکا، یک هواپیمای بدون سرنشین بدون اینکه کنترلی روی آن باشد، وارد نیوکمپ شد. اتفاقی که یک گاف امنیتی محسوب می‌شود و نهایتا پس از مدت زمانی تقریبا طولانی توسط یکی از مسئولان ورزشگاه کشف و ضبط شد. از طرفی گروه‌های سیاسی و جدایی طلب کاتالونیا هم اخیرا طی فراخوان‌هایی از مردم خواسته‌اند به خصوص در روزهای منتهی به ال کلاسیکو، بار دیگر دست به تظاهرات بزنند. مهم‌ترین دلیلی که باعث شده باز هم شایعات لغو ال کلاسیکو به گوش برسد، این است که تا این لحظه هیچ یک از نیروهای امنیتی، حاضر به تضمین امنیت بازی نشده‌اند! حتی برخی از این نهادها رسما به دو باشگاه و خصوصا رئال مادرید درباره حوادث احتمالی هشدار داده‌اند وی هنوز مشخص نیست مسئولان چه چاره‌ای برای این داستان ادامه‌دار خواهند اندیشید.

ناآرامی‌ها در انتظار ال‌کلاسیکو

ناآرامی‌ها در انتظار ال‌کلاسیکو
در پی تشدید موج شایعات تجمع اعتراضی در اطراف ورزشگاه نوکمپ، امروز در فدراسیون فوتبال اسپانیا جلسه‌ای بدون حضور نمایندگان دو باشگاه برگزار شد. در این جلسه بحث گرفتن میزبانی از بارسا و انجام مسابقه در زمینی بی‌طرف نیز مطرح شده است. بر اساس بند ۴۳.۲ اساسنامه فدراسیون فوتبال اسپانیا اگر امنیت لازم برای برگزاری یک بازی وجود نداشته باشد، ممکن است بازی به یک زمین دیگر منتقل شود و شرایط برای ال‌کلاسیکو نیز فعلا این‌گونه است. تا روز گذشته پلیس محلی بارسلونا حاضر نشده بود تضمین‌های امنیتی لازم را بدهد و البته ساعتی پیش چندین منبع ادعا کردند که امروز پلیس بارسلونا به فدراسیون فوتبال اسپانیا تعهدات لازم را داده است و تضمین کرده است که مشکلی برای برگزاری بازی وجود نخواهد داشت.

باشگاه رئال مادرید نیز تاکید کرده است که هرگز از هیچ نهادی درخواست نکرده تا بازی به زمین بی طرف منتقل شود با این حال انتظار دارد تا از سوی پلیس به انها تضمین های امنیتی لازم داده شود. در نهایت و پس از اتمام جلسه فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت که بازی در مکان و زمان از پیش تعیین شده برگزار شود اما در صورتی که در روز بازی مشکلات امنیتی در بیرون ورزشگاه بر سر راه برگزاری ال کلاسیکو ایجاد شود، تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد ضمن اینکه در صورت اخلال در برگزاری بازی در درون ورزشگاه داور موظف است تا با استناد به قوانین تصمیم گیری کند. استقلال طلبان به ال کلاسیکو به عنوان بهترین فرصت برای به گوش رساندن اعتراضات خود نگاه می کنند و رئال را به نوعی نماینده حکومت مرکزی اسپانیا می دانند. با این اوصاف مشخص نیست که چهارشنبه بعد شاهد برگزاری ال‌کلاسیکو خواهیم بود یا خیر.

در همین راستا ارنستو والورده سرمربی بارسا در نشست خبری شب گذشته خود در مورد ال‌کلاسیکو گفت:

هنوز از آن بازی دوریم. اینطور نیست؟ امیدوارم مثل همیشه حق آزادی بیان در نوکمپ وجود داشته باشد. معتقدم چه برای ورود به ورزشگاه مشکل داشته باشیم چه نداشته باشیم، بازی بدون مشکل برگزار خواهد شد. دیگر زمان برگزاری این بازی فرارسیده و به اندازه کافی نیز به تعویق افتاده است.

زین الدین زیدان سرمربی کهکشانی‌ها نیز در کنفرانس خبری خود قبل از بازی لیگ قهرمانان اروپا در اینباره گفت:

در اینباره نظر خاصی ندارم و امیدوارم بهترین اتفاق رخ دهد. تا ال کلاسیکو زمان باقی مانده و ما بازی با کلوب بروژ را پیش رو داریم. چیزی که در حال حاضر حائز اهمیت است بازی امشب است و به جز آن بازی نمی‌خواهم به موضوع دیگری فکر کنم. در مورد ال کلاسیکو نیز از چیزی خبر ندارم. فقط باید به فکر بازیباشیم. بقیه مسائل به وقتش از راه می‌رسند و زمان برای صحبت در مورد آنها وجود خواهد داشت. چیزهایی هستند که از کنترل ما خارج‌اند. تنها چیزی که می‌توانیم کنترل کنیم، بازی خودمان است. نظرات زیادی وجود دارد که نمی‌خواهم در آنها دخالت کنم. بعد از این بازی تا پایان سال ۳ مسابقه دیگر خواهیم داشت که باید با دقت و بررسی همه چیز سال را به اتمام برسانیم. ولی باز هم می‌گویم که برای آن بازی‌ها وقت هست و به موقع در خصوص آنها نیز صحبت خواهیم کرد. برای برگزاری مسابقه نیز باید دید سران چه تصمیمی را اتخاد خواهند کرد.

546456
همچنین جوردی کاردونر نایب رئیس ارشد بارسا در این رابطه به رادیو کاتالونیا گفت:

احتمال وقوع چنین اتفاقاتی را در نشست های امنیتی قبل از بازی بررسی می کنند و آن را نمی‌توان علنی کرد ولی دوست دارم آرامش را به هواداران‌مان انتقال دهم. می توان ادعا کرد که ورزشگاه نوکمپ از امنیت لازم در سال های اخیر برخوردار بوده است و به هواداران نیز اطمینان داریم. نمی‌خواهم به این فکر کنم که وضعیت هواداران در نوکمپ در روز ال‌کلاسیکو متفاوت با دیگر بازی‌ها باشد. در ال کلاسیکو معمولا صندلی‌ها را اعضای رسمی باشگاه و هواداران همیشگی ما پر می‌کنند. ما در بارسلونا بر این اعتقادیم که تجمعات اعتراضی صلح آمیز منافاتی با برگزاری بازی نخواهد داشت. البته روز بازی وظیفه حراست بر عهده نیروهای امنیتی خواهد بود با این حال نمی توان مانع اعتراضات بدون خشونت شد. از نظر من هیچ مشکلی در راه برگزاری بازی وجود نخواهد داشت.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *