نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

یک هشتم نهایی اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ دینگ جونهویی و مارتین اودانل

martin

یک هشتم نهایی اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ دینگ جونهویی و مارتین اودانل

مرحله یک‌ هشتم نهایی رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا یکی از سه تورنومنت بزرگ سال، از امروز در شهر یورک و سالن باربیکن سنتر آغاز خواهد شد. دیشب در مهمترین بازی ها استیوارت بینگهام قهرمان سال ۲۰۱۵ جهان، مقابل حریف سرسخت خود دیوید گیلبرت قرار گرفت و توانست با حساب ۶-۲ او را مغلوب کرد تا رقیب دینگ جونهویی ستاره اسنوکر چین لقب بگیرد. در دیگر بازی مهم دیشب بری هاکینز بازیکن شماره‌ی ۶ جهان مقابل گری ویلسون هموطن خود به پیروزی رسید.

دور سوم رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا شگفتی خاصی نداشت و تمامی مدعیان موفق به شکست حریفان و صعود به دور بعد شدند. حسین وفایی بازیکن خوب کشورمان نیز نتوانست حریف آمادگی بالای مارک الن ایرلندی شود و با شکست ۶-۲ از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در یکی از دیدارهای مهم این مرحله دینگ جونهویی بازیکن شماره‌ی ۱ سابق جهان و فاتح ۱۳ عنوان قهرمانی در رقابت‌های رنکینگ، به مصاف یکی از پدیده‌های فصل جاری اسنوکر قهرمانی بریتانیا یعنی مارتین اودانل خواهد رفت.

دینگ جونهویی؛ در جستجوی سومین قهرمانی در این رقابت‌های  اسنوکر قهرمانی بریتانیا

دینگ جونهویی ستاره‌ی ۳۱ ساله‌ و پر‌افتخار‌ترین اسنوکر‌باز کشور چین، تا کنون دوبار فاتح رقابت‌های معتبر قهرمانی بریتانیا شده است. او در سال ۲۰۰۵ با غلبه بر استیو دیویس افسانه‌ای که در سال‌های پایانی دوران پرافتخار خود قرار داشت، با ۱۸ سال سن توانست عنوانی قهرمانی را از آن خود کند و از همان فینال بود که نام دینگ بر سر زبان‌ها افتاد و الهام‌بخش نسل جدیدی از بازیکنان چینی بود که بعد از او وارد تور حرفه‌ای اسنوکر شدند. ۴ سال بعد او دوباره به فینال این رقابت‌ها رسید و این‌بار مقابل جان هیگینز بازیکن پرافتخار اسکاتلندی قرار گرفت و توانست با غلبه بر او برای بار دوم قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

دینگ که اکنون در رتبه هشتم رده‌بندی اسنوکر‌بازان جهان قرار دارد، برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ موفق شده به دور یک هشتم نهایی اسنوکر بریتانیا راه یابد. او در دور اول در دیداری آسان آدام استفانوف لهستانی را ۶-۱ شکست داد و در دور دوم اسنوکر قهرمانی بریتانیا در دیداری سخت و نفس‌گیر با نتیجه ۶-۵ از سد متیو سلت انگلیسی گذشت.

او که در فصل جدید، کمی از روزهای اوج خود فاصله گرفته است، دیشب نیز مقابل هم‌وطن خود ژائو گودانگ قرار گرفت و توانست با نتیجه ۶-۴ او را مغلوب کند تا برای راهیابی به دور یک چهارم مقابل مارتین اودانل آماده قرار بگیرد.

مارتین اودانل؛ در حال رقم زدن بهترین فصل دوران حرفه‌ای

مارتین اودانل ۳۲ ساله برای اهالی اسنوکر نامی چندان آشنا نیست زیرا سال‌های زیادی از حضور او در تور حرفه‌ای نمی‌گذرد. او در سال ۲۰۱۲ با قهرمانی در رقابت‌های انتخابی کیو اسکول، مجاز به ورود به تور حرفه‌ای‌ها شد و از آن موقع به جز یک سال همواره در تور حضور داشته و بهترین عنوان او در رقابت‌های رنکینگ، صعود به نیمه نهایی مسابقات شوت‌اوت در سال گذشته بوده است.

اما فصل جدید برای او به شکلی دیگر رقم خورده است. او در رقابت‌های اسنوکر قهرمانی چین و رقابت‌های قهرمانی بین‌المللی، که هر دو مسابقه رنکینگ محسوب می‌شوند، به یک چهارم نهایی رسید و در مسابقات قهرمانی ایرلند شمالی که اخیراً برگزار شد توانست به دور چهارم صعود کند و با شکست مقابل مارک سلبی حذف شد.

اودانل که در حال حاضر در رده‌ی ۵۹ جهان قرار دارد، امیدوار است بتواند در فصل پیش رو، با قرار گرفتن در بین ۶۴ بازیکن اول رنکینگ، جایگاه خود را در تور حرفه‌ای حفظ کرده و بتواند به فتح اولین جام خود نزدیک شود.

باید دید آیا اودانل موفق می‌شود در مقابل تجربه دینگ مقاومت کرده و یک شگفتی دیگر را رقم در رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا بزند یا ستاره چینی در یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار رانی اوسالیوان و جک لیسوفسکی خواهد رفت.

پیش‌بینی مسابقه دینگ جونهویی – مارتین اودانل در سایت بتکارت

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل