نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ جدال حسین وفایی و مارک َالِن

vafaeee

اسنوکر قهرمانی بریتانیا ؛ جدال حسین وفایی و مارک َالِن

اسنوکر قهرمانی بریتانیا اکنون به دور سوم رسیده و رقابت‌ها حساس‌تر از قبل دنبال می‌شود. دور سوم رقابت‌ها با پیروزی مقتدرانه رانی اُسالیوان در مقابل ژو یوئِلانگ از چین آغاز شد. لوکا بِرسِل بلژیکی اما،که یکی از اسنوکربازان آینده‌دار جهان به حساب می‌آید در مقابل لو نینگ مغلوب شد. کایرِن ویلسون نیز که در رقابت‌های قهرمانِ قهرمانان به فینال رسیده‌بود در ادامه‌ی فرم خوب خود توانست با نتیجه‌ی ۶-۲ یانگ بینگتائو، دیگر اسنوکرباز چینی را از پیش رو بردارد و راهی دور چهارم شود.در ادامه رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا فردا نیز مارک ویلیامز، جاد ترامپ و نیل رابِرتسون به مصاف حریفان خود می‌روند تا با کمتر شدن تعداد بازیکنان سطح مسابقات نیز بالاتر برود.

تا به اینجای کار حذف جان هیگینز، قهرمان چهار دوره‌ی جهان و شاون مورفی در مقابل حریفان گمنام‌شان از شگفتی‌های مسابقات بوده‌است.

جذاب‌ترین مسابقه‌ی دور سوم اما بدون شک نبرد حسین وفایی با مارک َاِلن ایرلندی است. هر دو ورزشکار در فرم بسیار خوبی در این رقابت‌ها قرار دارند و رویارویی‌شان نوید یک بازی بسیار جذاب را می‌دهد. حسین وفایی با شکست مارتین گولد و مارک َالِن با از پیش رو برداشتن مَک لِئود به این دور رسیدند.

وفایی؛ ماجراجویی‌های ادامه‌دار حسین در بریتانیا

حسین وفایی و سهیل واحدی نمایندگان اعزامی ایران به رقابت‌های اسنوکر قهرمانی بریتانیا بودند. واحدی در همان دور نخست از رقابت‌ها کنار رفت اما حسین وفایی به این راحتی‌ها قصد عقب نشینی در این مسابقات را نداشت. حسین وفایی موفق شد در دور اول در یک دیدار حساس و نفس‌گیر َاشلی هاگیل از انگلستان را با نتیجه‌ی ۶-۵ شکست دهد. وفایی سپس در دور دوم توانست مارتین گولد باتجربه را ۶-۴ شکست دهد و راهی دور سوم شود. وفایی در مقابل مارتین گولد حتی یک بِرِیک ۱۳۵ امتیازی نیز به ثبت رساند که از بالاترین بِرِیک‌های مسابقات تا به اینجای اسنوکر قهرمانی بریتانیا بوده‌است.

نکته‌ی قابل توجه اما در مورد عملکرد حسین وفایی در رقابت‌های این دوره قهرمانی بریتانیا تعادل فوق‌العاده‌ی او در دو فاز هجومی و دفاعی بوده‌است. حسین وفایی از جمله بازیکنانی است که در بخش بازی دفاعی (Safety) بسیار مهارت دارد و با اتکا به همین توانایی کار خود را پیش می‌برد. اما در این مسابقات استراتژی وفایی کمی تغییر کرده و هرجا که موقعیت را برای حمله فراهم دیده، هجومی کار کرده و از ضربات رو به جلو هراسی نداشته‌است، تا جایی که موفق به ثبت یک برِیک ۱۳۵ امتیازی نیز شد. وفایی مزد بازی هجومی خود را نیز با دو پیروزی ارزشمند در مقابل هاگیل و گولد گرفت و اکنون در مقابل مارک اِلن مرد شماره ۷ اسنوکر جهان قرار می‌گیرد. کار اکنون برای حسین سخت‌تر از همیشه است اما او در گذشته نشان داده در روز خوبش توانایی شکست دادن بهترین اسنوکربازان جهان را نیز دارد. پیروزی او در مقابل جاد ترامپ در جام جهانی ۲۰۱۷ گواه این موضوع است.

مارک الن؛ قهرمان جدید ایرلندی‌ها؟

مارک اَلِن جوان بدون شک یکی از با استعداد‌ترین اسنوکربازان حال حاضر جهان است. مارک َالِن در این فصل بهترین بازی‌های خود را در رقابت‌های قهرمانِ قهرمانان به نمایش گذاشت و توانست به نیمه نهایی صعود کند، اما در آن مرحله مغلوب کایرن ویلسون شد و از صعود به فینال بازماند.

مارک الن در دور اول مسابقات اسنوکر قهرمانی بریتانیا با نتیجه‌ی ۶-۲ باسِم ِالتاهان را شکست دهد و سپس در دور دوم نیز مَک لِئود را با نتیجه‌ی مشابه شکست داد تا به دور سوم راه یابد. نکته‌ی جالب در مورد مارک الن میانگین سرعت ضربات او در مقابل مک لئود بود که با زمان ۱۹.۲ ثانیه یکی از سریع‌ترین میانگین‌های سرعت را در بین اسنوکربازان در اختیار دارد. ایرلندی‌ها بسیار امیدوارند که مارک َالِن بتواند پس از کِن دوهِرتی بازهم قهرمانی جهان اسنوکر را برایشان به ارمغان بیاورد.

اَلِن و وفایی تاکنون دوبار در مقابل هم قرار گرفته‌اند که مرد ایرلندی در هردو بازی پیروز بوده‌است.البته هردوی این بازی‌ها بسیار نزدیک بوده، به خصوص در رقابت‌های مسترز اروپا که بازی به فریم پایانی رسید و وفایی در نهایت نتیجه را ۴-۳ واگذار کرد.

این بازی ساعت ۲۲:۳۰ روز سه شنبه در سالن باربیکِن سِنتر برگزار می‌شود.

پیش‌بینی مسابقه حسین وفایی – مارک َالِن در سایت بتکارت

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل