صفحه اصلی / عمومی / ارنستو والورده: ما نمی‌خواهیم الکلاسیکو در سانتیاگو برنابئو برگزار شود

ارنستو والورده: ما نمی‌خواهیم الکلاسیکو در سانتیاگو برنابئو برگزار شود

ad banner

ساکنان ایالت استقلال‌طلب کاتالونیای اسپانیا یک ‌بار دیگر دست به تظاهرات زده‌اند و حالا همین امر باعث شده تا مقامات لیگ اسپانیا برای دیدار بارسلونا-رئال مادرید در نیوکمپ پیشنهاد تغییر محل برگزاری را بدهند اما بارسا با این ایده مخالفت کرده است. ارنستو والورده عنوان کرد تیمش قصد بازی کردن برابر رئال را ندارد.

مصاحبه ارنستو والورده

سرمربی تیم بارسلونا یعنی ارنستو والورده می‌گوید اولین الکلاسیکوی فصل در برابر رئال مادرید باید در تاریخ ۲۶ اکتبر بر اساس آنچه از قبل برنامه‌ریزی شده بود، انجام بشود. لالیگا نیز پیشنهاد داده است که با توجه به ناآرامی‌های امنیتی، این دیدار در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شود. همچنین ایده به تعویق افتادن بازی و انجام آن در ماه دسامبر نیز مطرح شده است. روز دوشنبه، نُه رهبر کاتالان به‌علت نقششان در برگزاری رفراندوم سال ۲۰۱۷ این ایالت و اعلام یک‌طرفه استقلال پس از آن رفراندوم محکوم شناخته شدند و با احکامی از قبیل نُه تا سیزده سال حبس روبه‌رو شدند. این محکومیت رهبران آزادی‌خواهان کاتالونیا باعث ایجاد تنش و درگیری بین نیروهای پلیس و معترضان شده است.

وضعیت در حدی خراب بود که روز سه‌شنبه، فرودگاه اصلی بارسلون به علت تنش در شهر بسته شد. سیاستمداران طرفدار استقلال کاتالونیا، پیشنهاد کرده‌اند که روز ۲۶ اکتبر یعنی حدود هشت روز دیگر، یک تجمع عمومی برگزار شود. بارسا در همین تاریخ باید در استادیوم نیوکمپ برابر رقیب سنتی خود یعنی رئال مادرید صف‌آرایی کند. نگرانی‌هایی مبنی بر قرار گرفتن کنترل این بازی در دستان معترضان سیاسی وجود دارد اما ارنستو والورده تأکید کرد که بارسا می‌خواهد در تاریخ مقرر و در استادیوم خانگی خود بازی کند. والورده روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت:

درباره آن بازی حرف‌ و حدیث‌های زیادی به گوش می‌رسد. این احتمال وجود داشت که ترتیب بازی‌ها به‌ هم بریزد و این دیدار ابتدا در مادرید برگزار شود. ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم. بارسلونا این هفته یک بازی خارج از خانه دارد، سپس ما هفته بعد یک بازی خارج از خانه دیگر خواهیم داشت و سپس باید بازهم مسافرت کنیم. و فقط به ‌خاطر آن نیست بلکه موضوع احترام به تقویم مسابقات و هواداران است و حالت عادی این است که ما در زمین خودمان بازی کنیم اما خواهیم دید که چه اتفاقی رخ می‌دهد.

ارنستو والورده

ارنستو والورده ، سرمربی آبی اناری‌ها در ادامه می‌افزاید:

مردم در ارتباط با این بازی کمی بیش از حد حساس شده‌اند. این هفته در اسپانیا عجیب ‌و غریب بوده است. همه این را می‌دانند اما هنوز زمان وجود دارد و ما اعتماد داریم که بازی در استادیوم‌مان برگزار خواهد شد. این چیزی است که ما آن را می‌خواهیم. نُه روز پیش از بازی با رئال باقی مانده است. ما همچنین در سال ۲۰۱۷ و پس از رفراندوم استقلال کاتالونیا نیز برابر اتلتیکو مادرید بازی کردیم و همه گفتند که با حضور هواداران ما و هواداران آنها قرار است ماجراهایی پیش بیاید. همه حق دارند نظر خود را اعلام کنند و اینجا نیز همین اتفاق رخ خواهد داد. همه به این فکر می‌کنند که آیا تاریخ بازی جابه‌جا خواهد شد یا نه. اما این یک فرصت برای احترام گذاشتن به حریفان‌تان با برگزاری بازی است. مهم است که مردم این بازی را ببینند. الکلاسیکو باید در شرایط عادی برگزار شود. مردم به‌ طور طبیعی در استادیوم نظرات خود را بیان خواهند کرد.

با توجه به آنکه تصمیم‌گیری نهایی در این رابطه به‌زودی اتخاذ خواهد شد، ارنستو والورده در این رابطه صحبت کرده است که آیا تاخیر بازی به‌ نفع بارسا خواهد شد یا رئال:

نمی‌دانم ما باید صبر کنیم و ببینیم. ما چهارشنبه بازی داریم و آنها سه‌شنبه. به ‌نظر اگر بازی نکنیم سود خواهیم برد اما این مسائل اهمیت چندانی ندارند. این بازی‌ها آنقدر مورد انتظار هستند که فکر کنم بازیکنان حاضرند در هر زمانی به میدان بروند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *