صفحه اصلی / عمومی / از پوگبا تا مورینیو؛ ۱۵ اشتباه دوران مدیریتی اد وودوارد در منچستر یونایتد

از پوگبا تا مورینیو؛ ۱۵ اشتباه دوران مدیریتی اد وودوارد در منچستر یونایتد

ad banner

منچستر یونایتد در یکی از بحرانی ترین دوران سالیان اخیر خود به سر می برد. از زمان جدایی سرالکس فرگوسن از این تیم، شیاطین سرخ در جستجوی پیدا کردن پاسخی برای مشکلات خود هستند. نگاهی داریم به پانزده اشتباه مدیران این باشگاه در شش سال اخیر.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

۱۵ اشتباه مدیریتی سران منچستر یونایتد در سال های اخیر

جایگزینی دیوید مویس به جای سرالکس فرگوسن

منچستر یونایتد

بدون شک یکی از سخت ترین ماموریت های دوران مدیریتی اد وودوارد در منچستر یونایتد،‌ پیدا کردن جانشین مناسب برای دوران پس از سرالکس فرگوسن بود. فرگوسن در دوران حضور خود در اولدترافورد به تمام افتخارات ممکن با این تیم دست پیدا کرده بود و با توجه به نتایج یونایتد بعد از جدایی فرگوسن می توان گفت که سران یونایتد در انتصاب هموطن اسکاتلندی فرگوسن به جای او در تابستان سال ۲۰۱۳، اشتباه بزرگی مرتکب شدند.

به گفته ریو فردیناند، مدافع اسبق شیاطین سرخ، مویس با جدیت تمام می خواست نام و قدرت خود را در باشگاه رخ بکشد و بر همه چیز تسلط داشته باشد. فردیناند در خصوص آن دوران می گوید:

ردپای دیوید مویس در همه چیز مشخص بود. او در مسائل آکادمی و استعدادیابی بازیکنان، در آنالیز تیم های حریف، در فیزیوتراپی و کار پزشکی بازیکنان و در تک تک لحظات هر تمرین تیم دخالت می کرد و در همه ویدیو ها و دیدار هایی که میان تیم وجود داشت شرکت می کرد. شما در تیمی نظیر اورتون که خواسته های زیادی در طول فصل وجود ندارد، می توانید اینکار را انجام دهید اما در منچستر یونایتد باید نماینده هایی برای انجام چنین کارهایی داشته باشید.

با تمام این تفاسیر، پایان دیوید مویس در من یونایتد با عملکردی فاجعه بار به پایان رسید. مویس درست ۱۰ ماه بعد از آنکه قراردادی شش ساله را با شیاطین سرخ به امضا رساند از این تیم اخراج شد تا رایان گیگز به طور موقت سرمربیگری منچستر را بر عهده بگیرد. یونایتد که فصل ۲۰۱۲/۱۳ را با کسب بیستمین عنوان قهرمانی در لیگ انگلیس به پایان رسانده بود، فصل ۲۰۱۳/۱۴ را در عنوان هفتمی به پایان برد.

استخدام لوئیس فن خال به عنوان سرمربی جدید

lvg

لوئیس فن خال با عملکرد بی نظیر خود در جام جهانی ۲۰۱۴ همراه تیم ملی هلند و رساندن این تیم به عنوان سومی جام جهانی، لاله های نارنجی را ترک کرد اما علی رغم داشتن کارنامه ای قابل قبول در عرصه مربیگری، در اولدترافورد داستان بر وفق مراد این مربی هلندی پیش نرفت.

مربی هلندی در سال ۲۰۱۵ توانست منچستر یونایتد را پس از یک سال دوری به رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بازگرداند و در فصل دوم همراه این تیم عنوان قهرمانی اف ای کاپ را بدست آورد. اما این قهرمانی برابر کریستال پالاس نیز نتوانست بهانه ای برای ادامه دادن فن خال روی نیمکت شیاطین سرخ باشد و بعد از آن قهرمانی نیز فن خال اخراج شد.

سبک بازی خسته کننده تیم فن خال هواداران حاضر در اولدترافورد را به شدت آزرده خاطر کرده بود و یونایتد در فصل ۲۰۱۵/۱۶ با تنها ۴۹ گل زده در طول فصل در مکان پنجم جدول قرار گرفت. بعد از اخراج فن خال، هواداران یونایتد خوشحالی خود را بابت خروج این مربی هلندی ابراز کردند.

امضای قرارداد با آنخل دی ماریا

adm

در راستای امضای قرارداد با بازیکنانی همچون لوک شاو، آندر هررا، دالی بلیند، رادامل فالکائو و آنخل ماریا، انتظار می رفت که ساختار منچستر یونایتد بعد از دوران فاجعه بار مویس، زیر نظر لوئیس فن خال مورد بازسازی قرار بگیرد. با به ثمر رساندن سه گل و چند پاس گل در پنج بازی ابتدایی لیگ برتر انگلیس، به نظر می رسید که بازیکن آرژانتینی صاحب شماره هفت، راه حل مناسبی برای مشکلات این تیم باشد و در راه تبدیل شدن به اسطوره اولدترافورد قدم بردارد. اما اوضاع برای آنخل دی ماریا دیگر خوب پیش نرفت و وینگر سابق رئال مادرید دیگر نتوانست برای شیاطین سرخ گلزنی کند.

بعد از مدتی مشخص شد که این بازیکن از حضور در منچستر لذت نمی برد. دی ماریا که با انتقالی ۷۵ میلیون یورویی از رئال مادرید به منچستر آمده بود در همان انتهای فصل اول حضور خود در انگلستان خواهان ترک این تیم شد تا به پاری سن ژرمن فرانسه بپیوندد، جایی که همچنان تیم او تاکنون محسوب می شود. مقصران اصلی در ماجرای دی ماریا را می توان به صورت مشترک، باشگاه و خود بازیکن قلمداد کرد اما مشخصا تصمیم او برای ترک باشگاه بعد از یک سال، نشانه ای بر ضعف یونایتد در نگه داشتن ستاره های بزرگ به حساب آمد.

ناامیدی از ممفیس دیپای و ویلفرد زاها و فروختن هر دو بازیکن

md

ممفیس دیپای و ویلفرد زاها، مهاجمان جوانی بودند که در دوره های مختلفی به یونایتد پیوستند. دیپای در فصل ۲۰۱۵/۱۶ با نظر فن خال به منچستر آمد، در حالی که زاها با نظر فرگوسن در فصل آخر حضور اسطوره اسکاتلندی یونایتد بر مسند سرمربیگری این تیم جذب شد و به کریستال پالاس قرض داده شد تا فصل بعد زیر نظر دیوید مویس به ترکیب تیم اضافه شود.

مشخصا هر دو بازیکن در آن زمان آماده حضور منظم در ترکیب اصلی یونایتد نبودند اما استعداد ذاتی هر دو مشخص بود و مدیران باشگاه می توانستند با قرض دادن هر دو بازیکن یا گنجاندن بند خرید در قرارداد این دو، در صورت نیاز کادرفنی نسبت به جذبشان اقدام کنند.

از زمان ترک اولدترافورد، دیپای و زاها بازیکنان کاملا متفاوتی نسبت به آن دوران هستند. دیپای در لیون و تیم ملی هلند تبدیل به مهره اساسی و کلیدی شده و ویلفرد زاها نیز در کریستال پالاس یکی از خطرناک ترین بازیکنان دریبلر لیگ برتر انگلیس به حساب می آید.

جذب اشنایدرلین و خراب شدن فوتبال این بازیکن

ms

بعد از ارائه نمایش های درخشان در ترکیب ساوتهمپتون و دعوت شدن به تیم ملی فرانسه، در جولای ۲۰۱۵ بود که مورگان اشنایدرلین با پرداخت مبلغ ۲۵ میلیون پوند به تئاتر رویاها پیوست. اگرچه خیلی زود مشخص شد که سبک بازی هافبک فرانسوی با چیزی که لوئیس فن خال در ذهن داشت کاملا متفاوت است و او هرگز نتوانست درخشش سابق خود را در ترکیب منچستر یونایتد نیز نشان بدهد. اشنایدرلین نهایتا در ژانویه سال ۲۰۱۷ بود که توسط ژوزه مورینیو، جانشین لوئیس فن خال به اورتون فروخته شد و از آن زمان تاکنون در پی بازگشت به روزهای خوب خود در ساوتهمپتون می باشد.

امضای قرارداد دوباره با پل پوگبا

pog

منچستر یونایتد در تابستان ۲۰۱۶ با رکوردشکنی در دنیای فوتبال توانست با عقد قراردادی چهار ساله به مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو، پل پوگبا را از یوونتوس به منچستر بیاورد. اگرچه در سه سال اخیر هافبک فرانسوی بدون شک یکی از بهترین بازیکنان این تیم به حساب آمده اما داستان ها و حواشی زیادی پیرامون این ملی پوش فرانسوی در این مدت وجود داشته است.

تنش ها و درگیری های زیادی میان پوگبا و مورینیو در فصل آخر حضور مورینیو در انگلیس به وجود آمد که باعث شد تا سرمربی پرتغالی بازوبند کاپیتانی را از هافبک فرانسوی گرفته و در بازی های مهم فصل نیز او را روی نیمکت ذخیره ها بنشاند. مهم ترین این درگیری ها در بازی لیورپول بود جایی که با حضور پوگبا روی نیمکت و شکست یونایتد مقابل لیورپول، موجبات اخراج سرمربی پرتغالی از تئاتر رویاها فراهم شد.

پوگبا که همراه تیم ملی فرانسه سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، در تابستان نیز با مصاحبه های خود باعث خشم و انتقاد شدید هواداران منچستریونایتد شد، جایی که وی اعلام کرد خواهان ترک باشگاه و شروع چالشی دیگر در خارج از انگلستان است. از رئال مادرید به عنوان مقصد احتمالی این ستاره فرانسوی نام برده می شد اما در نهایت این انتقال تحقق نیافت و پوگبا در باشگاه ماندنی شد. در حال حاضر نیز آینده ستاره فرانسوی روی هواست و ممکن است در ژانویه یا تابستان بعدی شاهد خروج این بازیکن از اولدترافورد باشیم.

جذب هنریک مخیتاریان

mkh

بعد از سپری کردن سه فصل موفق در بروسیا دورتموند و به ثمر رساندن ۲۳ گل در فصل ۲۰۱۵/۱۶، هنریک مخیتاریان با نظر ژوزه مورینیو با مبلغ ۲۶ میلیون یورو به یونایتد پیوست. اگرچه دوران حضور این بازیکن در منچستر خوب پیش نرفت و بازیکن ارمنستانی در اولین حضور ثابت خود در ترکیب شیاطین سرخ در دیدار مقابل منچستر سیتی دچار آسیب دیدگی شد و اولین گل خود برای تیم را تا ماه دسامبر نتوانست به ثمر برساند. بعد از به وجود آمدن چنین شرایطی و با توجه به عملکرد بسیار ضعیف این بازیکن در فاز دفاعی، انتقادات زیادی از مورینیو شد. مخیتاریان سرانجام به عنوان بخشی از قرارداد الکسیس سانچز با این بازیکن معاوضه شد تا در ژانویه ۲۰۱۸ به آرسنال بپیوندد. مخیتاریان در آرسنال نیز نمایش های درخشانی نداشت تا در تابستان اخیر با قراردادی قرضی به آاس رم بپیوندد.

شکست دادن منچستر سیتی در راه خرید الکسیس سانچز

as 1

شکست دادن منچستر سیتی در راه جذب الکسیس سانچز از آرسنال در ژانویه ۲۰۱۸ برای هواداران یونایتد یک پیروزی بزرگ به حساب می آمد و تماشاگران حاضر در تئاتر رویاها امیدوار بودند تا بعد از سپری کردن چند فصل ناامید کننده و قرار گرفتن پایین تر از رقیب همشهری، سرانجام به روند خوب سال های گذشته بازگردند. اگرچه یونایتد با بستن قرارداد ۴.۵ ساله و دستمزد هفتگی ۳۵۰ هزار پوند، سرمایه گذاری نامطمئنی روی سانچز انجام داد. الکسیس در اولدترافورد هرگز نشانی از آن بازیکن سابق بارسلونا و آرسنال نداشت و در ۳۲ بازی لیگ برتری برای منچستریونایتد تنها ۳ مرتبه موفق به گلزنی شد. بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام الکسیس سانچز در تابستان اخیر با قراردادی قرضی به اینتر پیوست تا فوتبال خود را زیر نظر آنتونیو کونته ادامه بدهد.

خرید فرد

fred

فرد در سال ۲۰۱۸ با مبلغ ۵۳ میلیون پوند از شاختار دونتسک به منچستر پیوست تا تبدیل به چهارمین خرید گران قیمت تاریخ یونایتد شود. فرد که پیشتر توجه سران منچستر سیتی را به خود جلب کرده بود، سرانجام به قرمزهای شهر منچستر پیوست تا هواداران شیاطین سرخ امیدوار به حضور یک هافبک تنومند در میانه میدان باشند. اگرچه این بازیکن برزیلی از زمان پیوستن به لیگ انگلیس نتوانسته ارزش های خود را ثابت کند و جایگاهش در تیم ملی برزیل را نیز از دست داده است.

از دست دادن دالی بلیند

db

در دوران چهار ساله حضور دالی بلیند در اولدترافورد، این بازیکن در پست های مختلفی چون دفاع چپ،‌دفاع مرکزی و هافبک دفاعی بازی می کرد و به نوعی آچارفرانسه یونایتد در بخش تدافعی بود. با این حال هرگز به او در یک پست خاص اعتماد نشد و توسط مورینیو از تیم اول کنار گذاشته شد.

از زمان ترک منچستر یونایتد، بلیند در آژاکس بار دیگر نمایش های درخشان گذشته را تکرار کرده و فصل گذشته نیز همراه این تیم با حذف تاریخی رئال مادرید و یوونتوس، تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. با توجه به عدم حضور رهبر مناسب در زمین برای یونایتد و بحران مصدومیت ها در خط دفاع و هافبک این تیم، حضور بلیند در این برهه می توانست کمک فراوانی برای تیم سولسشر باشد.

اخراج ژوزه مورینیو

jm

وقتی ژوزه مورینیو بعد از رسیدن به مقام دومی فصل ۲۰۱۷/۱۸ همراه یونایتد در مصاحبه ای اعلام کرد که این یکی از بزرگ ترین دستاورد های دوران فوتبالش بوده، اهالی فوتبال به حرف های او به دید طنز نگاه کردند اما حالا چه کسی می تواند با آن صحبت ها مخالفت کند؟ به جز یک دوره کوتاه با سولسشر، مشخصا منچستر در دوران مورینیو و به خصوص در بازی های خارج از خانه عملکرد بسیار خوبی داشت.

چیزی که مشخص است سران مسئول شیاطین سرخ نیز می توانستند در دوران بحران حمایت خود و در اختیار گذاشتن امکاناتشان را برای ژوزه مورینیو فراهم کنند تا باشگاه قدم های رو به جلو بردارد اما آن ها با آغوش باز سولسشر را پذیرفتند تا شاید سرمربی نروژی یونایتد را به دوران اوج گذشته بازگرداند!

تمدید قرارداد با فیل جونز

pj

فیل جونز در هشت سال اخیر همراه شیاطین سرخ قهرمانی در لیگ برتر جزیره، جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ اروپا را تجربه کرده اما با توجه به عملکرد نه چندان خوب این بازیکن در خط دفاع، ارائه پیشنهادی ۴.۵ ساله برای تمدید قرارداد با این بازیکن از سوی مدیران من یونایتد، تعجب هواداران این تیم را برانگیخت. علی رغم داشتن آمادگی بدنی بالا، جونز تنها ۹۰ دقیقه در بازی مقابل آستانه در لیگ اروپا و ۴۵ دقیقه در بازی جام اتحادیه مقابل راچدیل به میدان رفته است و حتی یک دقیقه نیز فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا نکرده است.

انتصاب اوله گونار سولسشر به عنوان سرمربی باشگاه

olgs

بدون شک تصمیم باشگاه برای انتصاب سولسشر را نمی توان موجه خواند. بعد از اینکه مربی نروژی به عنوان مربی موقت به باشگاه آمد و پیروزی های پیاپی (از جمله پیروزی تاریخی مقابل پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پارک دو پرنس) را کسب کرد، حالا مهاجم سابق یونایتدی ها تحت فشار شدیدی قرار دارد.

منچستر یونایتد فصل گذشته بعد از ارائه عملکرد اسفناک در اواخر فصل نتوانست فصل را در بین چهار تیم نخست به پایان ببرد و در فصل جدید نیز یکی از بدترین شروع های تاریخ خود در لیگ جزیره را تجربه می کند. سولسشر که یکی از اسطوره های باشگاه در دوران فوتبال خود محسوب می شود، با دید خوشبینانه و به وجود آوردن جو صمیمی و آوردن هوای تازه به باشگاه، فضای تیره و تار روزهای پایانی مورینیو در تیم را از بین برده است.

با این حال همچنان ضعف های زیادی در خصوص کیفیت سرمربی سابق کاردیف و مولده نروژ وجود دارد. شک و شبهه ها در مورد سولسشر همچنان بالاست و بعد از هر شکست، جایگاه او متزلزل تر از گذشته می شود.

نخریدن جانشین برای لوکاکو، سانچز و هررا

rl

سه بازیکن اصلی تیم، روملو لوکاکو، الکسیس سانچز و آندر هررا باشگاه را در تابستان اخیر ترک کردند بدون اینکه برای آن ها جانشینی مشخص شود. شیاطین سرخ در پنجره نقل و انتقالاتی هزینه های گزافی برای خرید هری مگوایر و آرون فن بیساکا انجام دادند و دنیل جیمز را به چشم خریدی برای آینده به خدمت گرفتند.

با توجه به مصدومیت های پیاپی مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال و نبود مهاجم تخصصی روی نیمکت، سولسشر مجبور است تا در بازی های اخیر از میسون گرینوود جوان ۱۷ ساله خود در خط حمله استفاده کند. اعتماد به جوانان همیشه خوب است اما در چنین سطح بالایی از فوتبال، بازی کردن در خط حمله با یک بازیکن ۱۷ ساله اشتباه بزرگی است که مدیران باشگاه و شخص اد وودوارد انجام داده اند.

بازگشت به ریشه های باشگاه

saf

با آوردن سولسشر به اولدترافورد، یونایتد مشخصا می خواهد تا دوران فرگوسن را بار دیگر زنده کند. بعد از چند سال دیدن فوتبال تدافعی با مربیانی چون مویس، فن خال و مورینیو، حالا منچستر با سولسشر علاقه مند به حمله کردن است و امیدوار است تا موفقیت های گذشته خود را تکرار کند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *