صفحه اصلی / عمومی / کوپا آمریکا ۲۰۱۹ ؛ ۷۴ نکته آماری که باید بدانیم (بخش اول)

کوپا آمریکا ۲۰۱۹ ؛ ۷۴ نکته آماری که باید بدانیم (بخش اول)

ad banner

کوپا آمریکا ۲۰۱۹ از نگاه خیلی ها سخت ترین تورنومنت فوتبال است. اگر شما برای اولین بار میخواهید این مسابقات را دنبال کنید پس بهتر است با ۷۴ نکته آماری آشنا شوید.

پیش‌بینی مسابقات کوپا آمریکا در سایت بتکارت

۷۴ نکته آماری از کوپا آمریکا که باید بدانیم

۷۴. شیلی اولین گل به خودی مسابقات را به ثمر رساند. در مسابقات کوپا آمریکا در سال ۱۹۱۷، لوییس آلبرتو گارسیا زننده اولین گل به خودی تاریخ رقابت ها مقابل تیم آرژانتین بود.

۷۳. ژائو دی ماریا، بازیکن برزیلی به عنوان مدافع، مهاجم و داور وسط در رقابت های کوپا آمریکا در سال ۱۹۲۰ به میدان رفته است. او داور دیدار تیم های آرژانتین و شیلی بود.

۷۲. پاراگوئه و دو بازی ۶-۱: در سال ۱۹۲۶، تیم گوارانی در دو بازی را با نتیجه ۶-۱ به پایان رساند. پاراگوئه توانست بولیوی را با نتیجه ۶-۱ شکست دهد اما از اروگوئه با نتیجه ۶-۱ باخت.

۷۱. چهار گل در ۵ دقیقه: در پیروزی ۹-۰ اروگوئه مقابل بولیوی در سال ۱۹۲۷، تیم اروگوئه در بین دقایق ۶۵ تا ۶۹ موفق به زدن ۴ گل شد.

۷۰. برگزاری تورنومنت در ۲ سال متفاوت: مسابقات کوپا آمریکا ۱۹۳۷ در روز ۲۷ دسامبر ۱۹۳۶ آغاز شد و در روز ۱ فوریه ۱۹۳۷ پایان یافت.

۶۹. برای اولین بار مسابقات در شب برگزار شد: مسابقات کوپا در سال ۱۹۳۷ در آرژانتین و در شهرهای سن لورنزو، ریور پلاته و بوکا جونیورز برگزار شد. این برای اولین بار بود که بازی ها در شب و زیر نور مصنوعی برگزار میشد.

۶۸. بازی به عنوان مربی و بازیکن: در رقابت های کوپا آمریکا در سال ۱۹۳۹، ریمون اونامونو به عنوان بازیکن و مربی برای تیم ملی اکوادور به میدان رفت.

۶۷. بیشترین داوری در مسابقات: بارتولومه ماسیاس، داور آرژانتینی در بین سال های ۱۹۳۷، ۱۹۴۱، ۱۹۴۲، ۱۹۴۵، ۱۹۴۶ در ۲۵ مسابقه قضاوت کرد. او ۱۲ بار بازی های شیلی و ۱۰ بار بازی های برزیل را قضاوت کرد.

۶۶. فوتبال به عنوان میراث: انریکه ریموندی برای تیم ملی اکوادور در کوپا آمریکا سال ۱۹۴۵ بازی کرد و فرزند او در برای تیم ملی اکوادور در کوپا آمریکا ۱۹۶۳ دعوت شد.

۶۵. اولین حضور کلمبیا: کلمبیا برای اولین بار در کوپا ۱۹۴۵ که در شیلی برگزار میشد برای این مسابقات انتخاب شد. آن ها در 6 مسابقه تنها 1 بار بردند و ۴ بازی را باختند.

۶۴. دوستی در نیمه مسابقه: نیمکت نشین های تیم های پاراگوئه و اروگوئه زمان زیادی را با یکدیگر به عنوان دوست در کوپا ۱۹۴۶ صرف میکردند.

۶۳- اکوادور اولین میزبان این تورنمنت: در سال ۱۹۴۷ شهر گویاکیل در اکوادور میزبان اولین بازی کوپا آمریکا بود.

۶۲- خوزه مانوئل مورنو رکورددار قهرمانی باشگاه ها: ال چارو در سال ۱۹۴۵ با تیم اسپانا کلاب مکزیک، در سال ۱۹۴۹ با تیم یونیورسیداد، و در سال ۱۹۵۵ با تیم مدلین به قهرمانی رسید. وی همچنین موفق شد قهرمانی آمریکای جنوبی را در سال ۱۹۴۷ بدست بیاورد و در همان سال برای پنجمین بار با ریورپولاته نیز قهرمان شد.

۶۱- پیراهن سبز بولیوی: لباس سنتی بولیوی در سال ۱۹۵۳ ظاهر شد. قبل از این آن ها پیراهن سفید در سال ۱۹۲۶ می پوشیدند و تا به امروز مشخص نیست چرا در سال ۱۹۴۵ یک پیراهن سفید و مشکی به تن می کردند.

۶۰- پنج انگلیسی و یک برزیلی: در سال ۱۹۵۳ در پرو ۶ داور تمامی رقابت ها را داوری کردند که ۵ داور از انگلیس بودند و یک داور از برزیل. تیم پاراگوئه هم قهرمان این رقابت ها شد.

۵۹- از کوپا به اروپا: در سال ۱۹۵۷ عمر سیووری و آنتونیو والنتین به همراه آرژانتین قهرمان این رقابت ها شدند. هر دوی این بازیکن ها پس از تورنمنت راهی فوتبال ایتالیا شدند. سیووری از ریور به یوونتوس پیوست و والنتین نیز از بوکا راهی تیم اینتر شد.

۵۸- گئورگی اورت، یک مسافر: در تورنمنت ۱۹۵۷، اورت مجارستانی سرمربی پرو بود. در همان مسیر این مربی سرمربی تیم های آرژانتین، آلمان، شیلی، فرانسه، مجارستان، ایتالیا، پرو، پرتغال و مکزیک نیز شد.

۵۷- اکوادور و یک مربی چند قهرمانه: در تورنمنت سال ۱۹۵۹، سرمربی اکوادور لوپز اروگوئه ای بود. این مربی در سال۱۹۴۷ و ۵۷ تیم کشور را قهرمان کوپا آمریکا و در سال ۱۹۵۲ قهرمان جهان کرده بود.

۵۶- یک قهرمان جدید در سال ۱۹۶۳: برای اولین بار در تاریخ، این تورنمنت در کشور بولیوی برگزار شد و تیم قهرمان هم خود میزبان بود. سرمربی این تیم دنیلوی برزیل بود که به همراه سلسائو در سال ۱۹۴۹ قهرمان کوپا شده بود.

۵۵- ارتفاع : برای اولین بار در تاریخ این تورنمنت، بازی ها در ارتفاع ۳۶۰۰ متری از سطح دریا در بولیوی و در شهر لاپاز برگزار شد.

۵۴- یک پزشک و ساخت تیم: در سال ۱۹۶۳، سرمربی تیم کلمبیا یک پزشک به نام گابریل اوچوا بود که به وی لقب “ال دکتر” را داده بودند. شخصی که سهم زیادی در فوتبال کلمبیا و ساخت آن داشت.

۵۳- پیروزی که تکرار نشد: با وجود داشتن ۸ بازیکن از تیم قهرمان سال ۱۹۶۳، در تورنمنت بعدی بولیوی موفق نبود و حتی نتوانست به یک برد و حتی یک گل برسد.

۵۲- یک تورنمنت ۱۰ از ۹۰: برای اولین بار در تاریخ این رقابت ها، در سال ۱۹۷۵، ۱۰ تیم از آمریکای جنوبی حضور داشتند که در گروه ها پخش شدند و بازی ها در همه کشورها برگزار شد. این رقابت ها ۹۰ روز به طول انجامید.

۵۱- کلمبیا و ۱۰ بازیکن: در پیروزی ۱-۰ کلمبیا برابر پاراگوئه در سال ۱۹۷۵، تمامی بازیکن ها به جز سگوویا برای اولین بار در تیم ملی بازی می کردند.

۵۰- تیم با ۳۲ بازیکن: در سال ۱۹۷۹ تیم قهرمان یعنی پاراگوئه یک رکورد زد و در این بازی ها از ۳۲ بازیکن استفاده کرد. آن ها بعد از ۹ بازی قهرمان این رقابت ها شدند.

کوپا آمریکا 1979

پیش‌بینی مسابقات کوپا آمریکا در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *