صفحه اصلی / عمومی / کوبی برایانت ستاره سابق بسکتبال NBA، در یک حادثه هوایی درگذشت

کوبی برایانت ستاره سابق بسکتبال NBA، در یک حادثه هوایی درگذشت

ad banner

کوبی برایانت، ستاره سابق تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز در حال سفر با هلی‌ کوپتر شخصی خود بود که با حادثه روبرو شد و بر اثر سقوط در کالابازاس کالیفرنیا، جان خود را از دست داد. همچنین دختر ۱۳ ساله او، یک خانواده سه نفره و در مجموع نه نفر همراه او بودند که همه سرنشینان جان خود را از دست دادند.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

وداع تلخ ستاره سابق تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز با دنیای ورزش؛ کوبی برایانت

کوبی برایانت که با هلی کوپتر شخصی خود و همراه دخترش و یک بازیکن از آکادمی بومبا و خانواده وی، در حال سفر برای تماشای یک مسابقه بسکتبال بودند، بر اثر سانحه هوایی و در اثر سقوط هلی کوپتر جان خود را از دست دادند. در مجموع پلیس لس آنجلس تعداد کشته شدگان این حادثه را نه نفر اعلام کرده است. سازمان فدرال مدیریت هوانوردی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هلیکوپتر آسیب دیده از نوع سیکورسکی اس ۷۶ بوده است.

کوبی برایانت

این هلی کوپتر در کالابازاس کالیفرنیا سقوط کرد. کالابازاس کالیفرنیا ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۸ کیلومتری لس آنجلس واقع است. بعد از سقوط نیروی امدادی سریعا به محل اعزام شدند و آتشنشانان بقایای هلی‌کوپتر را که آتش گرفته بود خاموش کردند اما مرگ ستاره سابق لس آنجلس لیکرز تایید شد. کوبی ۴۱ سال داشت و دخترش ۱۳ ساله بود. دیگر خانواده‌ای که همراه برایانت بودند یک بازیکن از آکادمی بامبا و خانواده وی بودند که آنها نیز جان خود را از دست دادند.

جیانا، دختر این ستاره سابق لس‌آنجلس لیکرز هم که پدرش را برای تماشای یک مسابقه بسکتبال به نام آکادمی بامبا همراهی می‌کرد در این حادثه جان باخت. جیانا، دومین دختر کوبی و ونسا برایانت بود. در هلی‌کوپتر، ونسا، همسر ستاره سابق بسکتبال NBA حضور نداشت. پس از اعلام درگذشت بازیکن پیشین لس آنجلس لیکرز شایعه حضور خانواده‌اش در هلی کوپتر پخش شد اما برخی از رسانه‌ها آن را رد کردند تا این که گزارش شد یکی از دختران برایانت در این حادثه جانش را از دست داده است.  بعد از اعلام خبر این واقعه تلخ، افراد مختلف در سراسر جهان در شوک بزرگی فرو رفتند و همه ورزشکاران، تیم‌ها، بازیگران، خواننده‌ها و حتی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز به این خبر تلخ واکنش نشان دادند.

d4d3b91e65955ee8c13e1e5e53bdacbc
دونالد ترامپ در اینستاگرام و توییتر خود نوشت:

گزارش‌ها حاکی از آن است که برایانت‌، ستاره جهان بسکتبال به همراه چند نفر دیگر در حادثه سقوط هلی کوپتر در کالیفرنیا جان خود را از دست داده‌اند. خبر تکان دهنده‌ای است.

هیچکس باورش نمی‌شود که برایانت، ستاره‌ای که در زمان خود رکوردها را جابه جا می‌کرد، چنین وداعی را به این زودی و در سن ۴۱ سالگی با جهان هستی داشته باشد.
گفته می‌شود که این سانحه حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی روی داده است. نخستین تخمین‌ها از نقص فنی هلی‌کوپتر حامل کوبی برایانت حکایت دارد مضاف بر اینکه سانحه در تپه های مشرف به کالابازاس واقع در جنوب کالیفرنیا و در شرایط مه آلود این منطقه رخ داده است.

تازه‌ترین اخبار در مورد سقوط:

به جز ستاره سابق لس آنجلس لیکرز و دخترش هفت نفر دیگر در سیلکوراسکای اس ۶۷-بی حضور داشتند که آنها نیز جان باختند. جان آلتوبلی (سرمربی بیسبال)، کری آلتوبلی (همسر جان)، آلیسا آلتوبلی (دختر ۱۳ ساله جان)، کریستیانا موزر (مربی بسکتبال)، پیتون چستر (دوست جیانا)، سارا چستر (مادر پیتون) و خلبان در این سفر برایانت را همراهی می‌کردند. ستاره سابق بسکتبال به دلیل ترافیک‌های کالیفرنیا عادت داشت با هلی کوپتر سفر کند. هلی کوپتر ساعت ۹:۰۶ صبح به وقت محلی از زمین برخاست. متاسفانه این پرواز تنها ۳۹ دقیقه طول کشید و هلی کوپتر سقوط کرد.
آتشنشانان ساعت ۹:۴۷ یک هشدار دریافت کردند و زمانی که به محل حادثه رسیدند بقایای هلی کوپتر در حال سوختن بود. بر اساس تحقیقاتی که شده احتمال دارد هوای مه آلود دلیل وقوع این حادثه باشد.
کورت دیتزف، خلبان سابق برایانت در یک مصاحبه گفت که هلی کوپتر از لحاظ امنیتی کامل بود و علت سقوط مشکل موتور نبوده است و به احتمال فراوان شرایط آب و هوایی چنین حادثه تلخی را رقم زده است.

از برخی حقایق و نکات آماری دوران ورزشی کوبی برایانت بدانید:

  • او تمام ۲۰ سال دوران بازی‌ خود را در تیم لس آنجلس لیکرز در اتحادیه ملی بسکتبال (ان‌بی‌ای) گذراند.
  • کوبی برایانت قهرمانی ۵ دوره رقابت‌های ان بی ای را کارنامه دارد.
  • برایانت در ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۶ از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد. او در آخرین بازی خود با یوتا جاز ۶۰ امتیاز آورد.
  • او با کسب ۳۳۶۴۳ امتیاز پس از کریم عبدالجبار با ۳۸۳۸۷ امتیاز و کارل مالون ۳۶۹۲۸ امتیاز؛ نفر سوم بیشترین امتیازآوران تاریخ ان‌بی‌ای است.
  • در نظر سنجی سال ۲۰۰۹ که به وسیله دو شبکه ورزشی معروف ایالات متحده تی ان تی و اسپورتینگ نیوز انجام گرفت، وی توانست بالاتر از پنج رقیب دیگر خود و با آمار ۵۴٪ از کل نظرات، عنوان بهترین بازیکن دهه اخیر بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ را از آن خود کند
  • او در سال ۲۰۱۰ به عنوان بازیکن اول از لحاظ کسب امتیاز در تاریخ باشگاه لیکرز معرفی شد.
  • لبران جیمز همیشه برایانت را ستوده و از او به عنوان الگوی خود در دوران دبیرستان نام برده‌ است.
  • او یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ ان‌بی‌ای به‌شمار می‌آید و همواره یکی از ارکان مهم تیم ستارگان آل استار بوده‌است.

8f4935d8f62fb51d4919d7e61d6969b0

  • کوبی برایانت دو سال پیش به خاطر فیلم کوتاه “بستکبال عزیز” جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را دریافت کرد.
  • کوبی برایانت و همسرش ونسا، چهار دختر به نام های جیانا، ناتالیا، بیانکا و کاپری دارند.
  • در فصل ۲۰۰۷–۲۰۰۶، پیراهن کوبی برایانت پرفروش‌ترین پیراهن در رشتهٔ بسکتبال شناخته شد.
  • کوبی برایانت در ۲۵ فوریه ۲۰۰۷ دچار مصدومیت شدیدی در ناحیه انگشت کوچک دست راست شد. به گفته پزشکان، استخوان انگشت او ترک خورده و رباط انگشتش، پاره شده بود اما کوبی در خواست کرد که عمل جراحی انگشتش تا پایان فصل به تعویق بیفتد.
  • او به همراه شکیل اونیل، با تیم لیکرز به ۳ قهرمانی، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ دست یافت.
  • کوبی برایانت در فصل ۰۸–۲۰۰۷ به عنوان بهترین بازیکن ان‌بی‌ای انتخاب شد و جایزه باارزش‌ترین بازیکن ان‌بی‌ای را از آن خود کرد و در همان سال، تیم لس آنجلس را به فینال این رقابت‌ها رساند و همچنین با تیم بسکتبال ایالات متحده آمریکا، قهرمان المپیک شد.
  • بعد از جدا شدن شکیل اونیل از تیم لیکرز (فصل ۰۴–۲۰۰۳)، کوبی پایه اصلی تیم لیکرز به حساب می‌آمد و موفق شد که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تیم لیکرز را به مقام قهرمانی برساند.
  • کوبی در سال ۲۰۰۶، در مقابل تیم تورنتو رپتورز، با ۸۱ امتیاز، بعد از ویلت چمبرلین، بیشترین امتیاز در یک بازی را به دست آورد که رکورد تازه‌ای در تاریخ ان بی ای به حساب می‌آید.

گفته می‌شود پس از اعلام این خبر رقابت‌های NBA، به دلیل این حادثه دردناک لغو نشد و همه بازی‌ها برگزار گردید. ضمن اینکه در تمام بازی‌ها یاد و خاطره برایانت گرامی داشته شد و ورزشکاران به یاد او ادای احترام کردند.

روحش شاد و یادش گرامی

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

یک کامنت

  1. آواتار Hosein

    حادثه تلخی بو د و مشخص نیست برای چی این اتفاقا میافته .. واقعا حیف شد بازیکن خوبی بو د و بیچاره دخترش
    مرسی از خبر کاملتون ..
    اگه جزییات بیشتری متوجه شدید ممنون میشم کار کنید
    تسلیت به جامعه بسکتبال 😪

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *