صفحه اصلی / عمومی / تحلیل شرط‌بندی؛ افت روند گلزنی بارسلونا در نبود لوییس سوارز

تحلیل شرط‌بندی؛ افت روند گلزنی بارسلونا در نبود لوییس سوارز

ad banner

چندی پیش لوییس سوارز به دلیل مصدومیتی که از قبل وجود داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت و به گفته پزشکان بارسلونا، او حداقل ۴ ماه نمی‌تواند تیم خود را همراهی کند. او که بعد از مسی بهترین گلزن تیم محسوب می‌شود، با نبودش پیش‌بینی‌های پر گل اکثریت مردم در بنگاه‌های شرط‌بندی را بهم ریخته و بلوگرانا با افت گلزنی مواجه شده‌ است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

پیش‌بینی‌های مردم در بنگاه‌های شرط بندی که در نبود لوییس سوارز غلط از آب در می‌آید!

در دو بازی اخیری که بارسلونا در لالیگا در نبود لوییس سوارز انجام داده است، بازی مقابل والنسیا را با نتیجه ۲ بر ۰ واگذار کرد و بازی شب گذشته مقابل لوانته را به سختی و با نتیجه ۲ بر ۱ پشت سر گذاشت. در حالی که در بنگاه‌های شرط‌ بندی اکثریت مردم برد ۳-۱ و ۴-۱ را به نفع بارسا با توجه به رتبه لوانته و تفاضل گل این تیم، پیش‌بینی کرده بودند بارسا به سختی توانست حریف رده سیزدهمی خود که تفاضل گل -۸ را به نام خود ثبت کرده بود، از پیش رو بردارد. ضمن اینکه لیونل مسی در این دو بازی موفق به گلزنی نشده است و هر دو گل بازی دیشب را آنسو فاتی وارد دروازه حریف کرد. از آنجایی که سوارز دست راست مسی محسوب می‌شود و این مهاجم آرژانتینی نیز به این بازیکن وابستگی زیادی دارد، به نظر می‌رسد نبود سوارز بر گلزنی مسی نیز تاثیر گذاشته است. او در حال حاضر با ۱۴ گل در صدر جدول بهترین گلزنان لالیگا قرار دارد و البته کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال با ۱۳ گل در تعقیب او می‌باشد. از آنجایی که بنابر آمار سوارز در بالای ۴۰ درصد از گل‌های بارسا نقش داشته احتمال می‌رود که به همین دلیل مسی نیز در گلزنی دچار مشکل شده است.

لوییس سوارز
از آمار لوییس سوارز و تاثیر او بر نتایج کاتالان‌ها بدانید:

لالیگا: ۱۷ بازی معادل ۱۲۷۸ دقیقه، ثبت ۱۱ گل و ۷ پاس گل با دقت پاس ۷۴ درصد
لیگ قهرمانان اروپا: ۵ بازی معادل ۳۸۷ دقیقه، ثبت ۳ گل و ۲ پاس گل با دقت پاس ۷۰ درصد

همانطور که می‌بینید مهاجم اروگوئه‌ای در ۲۵ گل تیمش نقش مستقیم داشت ( در لالیگا و لیگ قهرمانان در مجموع ۱۴ گل به ثمر رساند و ۹ پاس گل داد). این بازیکن در ۴۱.۶ درصد گل‌های بارسا تاثیرگذار بوده است که آمار بالایی به حساب می‌آید و نبود او یک خلا بزرگ محسوب خواهد شد.
آسیب دیدگی سوارز برای بارسلونا در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد. چهار ماه دوری از میادین به دلیل آسیب دیدگی از زانوی راست موجب شد باشگاه کاتالانی یکی از بهترین مهره‌های خود را از دست بدهند.

آبی اناری‌ها در این فصل ۶۰ گل به ثمر رساندند (۴۹ گل در لالیگا، ۹ لیگ قهرمانان اروپا و دو سوپرجام اسپانیا) و سوارز در به ثمر رسیدن آنها نقش عمده‌ای داشته است.
وی در حالی چنین آماری را به ثبت رساند که آسیب دیدگی داشته است. مهاجم اروگوئه‌ای جزو بازیکنانی محسوب می‌شود که ویژگی حمایت از تیم را دارند. گل‌هایش برابر اینتر در هفته دوم لیگ قهرمانان و نقش داشتن در پیروزی برابر اسلاویا در پراگ موجب شد تیم کاتالانی به مرحله بعد صعود کند. بد نیست بدانید سوارز تعیین کننده‌ترین بازیکن بارسا در بازی‌های خارج از خانه بوده است (به جز لیونل مسی). او در لگانس، ختافه، سن سباستین و در کورنیا نمایش خوبی داشت و گلزنی کرد.

یکی دیگر از مسائلی که مطرح می‌شود خوب ظاهر نشدن آنتوان گریزمان در ترکیب بارسا است که تا به اینجای فصل با پیراهن این تیم موفق نبوده است. او در این فصل لالیگا در ۱۸ بازی معادل ۱۴۷۰ دقیقه حتی بیش از سوارز و مسی به میدان رفته که نسبت به دو مهاجم دیگر آمار کمتری از خود برجای گذاشته و توانسته ۷ گل به ثمر برساند و ۴ پاس گل بدهد و البته در جریان بازی تاثیر چندانی نداشته باشد. در لیگ قهرمانان اروپا نیز او در ۶ بازی معادل ۴۴۱ دقیقه به میدان رفته که تنها یک گل را وارد دروازه حریفان کرده است که به نظر می‌رسد کادرفنی بارسلونا برای پر کردن جای خالی سوارز به این بازیکن اعتقاد چندانی ندارند زیرا او اکثرا در طول بازی در نیمه دوم تعویض می‌شود و با چشم هم می‌توان به وضوح مشاهده کرد که او تاثیری در روند خط حمله بارسا ندارد.

sd
از سوی دیگر با جدایی کارلس پرز و انتقال او به رم و نیز انتقال قرضی آبل روئیز به براگا، بارسا حالا در خط حمله تنها مسی، گریزمان، آنسو فاتی و عثمان دمبله را در اختیار دارد. از میان این‌ها تنها گریزمان مهاجم نوک است و کیکه ستین سرمربی بارسا هنوز نمی‌داند که تا چه اندازه می‌تواند روی دمبله حساب باز کند. ستاره همیشه مصدوم فرانسوی که آخرین روزهای ریکاوری خود را پشت سر می‌گذارد و دو ماه مصدومیت او در حال اتمام است. بارسلونا نمی‌خواهد اتفاق سال گذشته در نقل و انتقالات زمستانی تکرار شود. بارسا سال گذشته نیز در زمستان یک مهاجم به خدمت گرفت. کوین پرینس بواتنگ با تنها یک میلیون یورو از ساسولو به خدمت گرفته شد ولی تنها ۳۰۳ دقیقه بازی کرد و به ایتالیا بازگشت. در همان مقطع بارسا مونیر الحدادی را با یک میلیون یورو به سویا منتقل کرد. محدودیت‌های مالی به بارسلونا اجازه نمی‌دهد تا در این مقطع، بازیکنی را به صورت دائم به خدمت بگیرد. تنها فرمول ممکن، جذب قرضی با شرط بند خرید دائمی اجباری یا غیراجباری در انتهای فصل است. در واقع بارسا در حال حاضر به دنبال یک مهاجم شماره ۹ خوب، ارزان و باکیفیت است که خرید چنین بازیکنی، در زمستان بعید به نظر می‌رسد.

در ادامه همانطور که گفته شد در بازی شب گذشته هر دو گل بارسا که باعث پیروزی این تیم نیز شد را آنسو فاتی مهاجم ۱۷ ساله این تیم وارد دروازه لوانته کرد و گریزمان نیز در دقیقه ۷۰ بازی تعویض شد بدون اینکه کاری در زمین کرده باشد. با دبلی که دیشب فاتی انجام داد رکوردی تاریخی را برای خود رقم زد. در فاصله کم‌تر از دو دقیقه دو گل زد تا جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا لقب بگیرد که در این زمان دبل می‌کند. او با ۱۷ سال و ۹۴ روز از رکورد خوانمی پیشی گرفت. این بازیکن در سال ۲۰۱۰ با پیراهن مالاگا گلزنی کرد. در آن زمان خوانمی ۱۷ سال و ۱۱۵ روز داشت. اختلاف فاتی و خوانمی تنها در ۲۱ روز بود. دو پاس گل لیونل مسی که به گل‌های فاتی تبدیل شد تنها در ۱۰۴ ثانیه به ثبت رسید. چنین همکاری سریعی بین دو بازیکن یک تیم از سال ۲۰۱۱ در لالیگا دیده نشده بود. در بیست و نهم ژانویه دنی آلوس و مسی در یک همکاری در ۱۰۳ ثانیه دبل کردند که این بار فاتی رکوردی فوق العاده را به نام خود ثبت کرد و می‌توان گفت در صورتی که به وی بازی بیشتری داده شود، از خرید گران قیمت بارسا آنتوان گریزمان مفیدتر ظاهر شود و شاید به نوعی بتواند جای خالی سوارز را پر کند.

12 1
ولی در مجموع چیزی که به وضوح دیده می‌شود این است که به احتمال زیاد بارسا در بازی‌های بزرگ با روند افت گلزنی همچون دو بازی قبل مواجه می‌شوند و بلوگرانا برای اینکه بتوانند روند خوب خود را حفظ کنند، در بازار نقل و انتقالات زمستانی باید به دنبال بازیکنی باشند که بتواند جای خالی سوارز را پر کند. شاید هر مهاجمی که خریداری شود، ویژگی‌های مهاجم اروگوئه‌ای را نداشته باشد، اما بارسا باید با یک مهاجم خوب قرارداد امضا کند، زیرا در ترکیب جایگزین مناسبی ندارد. شاید مهاجم مورد نظر در ترکیب تیم فعلی خود خوب ظاهر شود ولی آمدن به نیوکمپ و تطبیق با شرایط تیم، ممکن است زمان زیادی طول بکشد و حتی با بازگشت سوارز متقارن شود و علنا خرید بی فایده شود. به همین خاطر مشخص نیست بارسا برای پر کردن جای خالی سوارز چه تدبیری اندیشیده است تا بتواند در بازی‌های سخت و مهمی که پیش رو است مشکل گلزنی خود را حل کند. آبی اناری‌ها برای اینکه از رئال در لالیگا عقب نمانند باید همه بازی‌های آینده را برد پشت بگذارند و البته بازی‌های مهم مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا نیز پیش روی آنها قرار دارد.

در حال حاضر در جدول رده‌بندی لالیگا رئال مادرید با ۴۹ امتیاز از ۲۲ مسابقه در صدر جدول قرار دارد. بارسلونا با ۴۶ امتیاز از همین تعداد بازی در رده دوم و سویا با ۳۸ امتیاز در رده سوم قرار گرفته است. کاتالان‌ها امیدوار بودند با تعویض سرمربی بتوانند جایگاه خود را در جدول حفظ کنند ولی در بازی دومی که کیکه ستین برروی نیمکت این تیم نشست، بارسا بازی را با دو گل به والنسیا واگذار کرد تا صدر جدول در روزهای ابتدایی سرمربیگری ستین از دست برود و اختلافی سه امتیازی با رئال مادرید در صدر ایجاد شود.

پنج بازی بعدی بارسلونا به شرح زیر است:

  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، در مرحله یک چهارم نهایی کوپادل ری، اتلتیک بیلبائو- بارسلونا 
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، هفته بیست و سوم لالیگا، رئال بتیس- بارسلونا
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران، هفته بیست و چهارم لالیگا، بارسلونا- ختافه
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران، هفته بیست و پنجم لالیگا، بارسلونا- ایبار
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ناپولی- بارسلونا

با پیش بینی بازی‌های مهم تیم بارسلونا در تورنومنت‌های مختلف، همراه سایت بتکارت باشید

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *