صفحه اصلی / عمومی / فینال لیگ قهرمانان آسیا ؛ دشمنِ دشمن من، دوست منه؟

فینال لیگ قهرمانان آسیا ؛ دشمنِ دشمن من، دوست منه؟

ad banner

فینال لیگ قهرمانان آسیا را شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ دو تیم پرسپولیس تهران و کاشیما آنتلرز ژاپن در بازی مرحله رفت برگزار خواهند کرد. این بازی مهم‌ترین بازی سال در رده باشگاهی در سطح بزرگ‌ترین قاره دنیاست و طبیعی است که تمام توجهات و پوشش‌های خبری متوجه آن باشد. حساسیت این مسابقه باعث شده است که هر دو تیم حاضر در فینال هوادارانی جدید پیدا کنند! طرفداران استقلال تهران رقیب سنتی تیم پرسپولیس در این بازی طرفدار تیم کاشیما آنتلرز خواهند بود و هواداران تیم اوراوا ردز ژاپن رقیب سنتی تیم کاشیما که در این مسابقه طرفدار تیم پرسپولیس خواهند بود.

این پیوند بین هواداران استقلال و کاشیما و هواداران اوراوا ردز و پرسپولیس باعث جنجال در شبکه‌های اجتماعی شده است و دو طرف سعی دارند که با حمایت همه‌جانبه از تیم‌های موردنظر، روحیه رقیب سنتی را در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا تضعیف کنند.

تصویر زیر نمونه‌ای از اعلام حمایت هواداران استقلال تهران از تیم کاشیما آنتلرز ژاپن است. این تصویر جدای از وجه ظاهری آن که یک کری فوتبالی محسوب می‌شود وجه پنهانی هم دارد؛ حساسیت بسیار زیاد این مسابقه!

حساسیتی که باعث شده است هواداران دو تیم فوتبال در دو سوی قاره آسیا که تا قبل از این شاید هیچ‌گونه شناختی از یکدیگر نداشته‌اند حالا دوشادوش هم علیه تیم رقیب متحد شوند.

نمونه‌ای از تصاویری که طرفداران استقلال در حمایت از کاشیما آنتلرز در فضای اینترنت منتشر کرده‌اند

فینال لیگ قهرمانان آسیا

آب به آسیاب دشمن؟

هواداران استقلال و اوراوا ردز با پیوند اتحادی که با حریف رقبای سنتی‌شان ایجاد کرده‌اند دست به ریسکی بزرگ زده‌اند. ریسک این جریان در این نکته است که اگر رقیب سنتی آن‌ها برنده فینال لیگ قهرمانان آسیا شود علاوه بر کری‌های معمول در مورد قهرمانی و کسب افتخار، آن‌ها باید کری‌ها و طعنه‌های هواداران رقیب را در مورد هواداری‌شان از یک تیم ناشناختهِ بازنده را هم تحمل نمایند و البته هواداران رقیب سنتی حتی می‌توانند ادعا کنند که هم‌زمان در چند جبهه با آن‌ها جنگیده‌اند و شکستشان داده‌اند و با این شرایط از قهرمانی تیم محبوبشان لذت بیشتری نیز خواهند برد. اتفاقی که به‌هیچ‌وجه خوشایند هواداران استقلال و اوراوا ردز نخواهد بود.

وجه دیگر ماجرا اما جایی است که رقیب سنتی بازی فینال را واگذار کرده باشد آن‌وقت است که این هواداران مزد تمام این فعالیت‌های گسترده را گرفته‌اند و راضی از شکست رقیب لبخند می‌زنند. جمله معروفی در بین هواداران فوتبال وجود دارد که می‌گوید: شکست خوردن رقیب از پیروزی تیم موردعلاقه لذت بیشتری دارد!

نمونه‌ای تصاویری که طرفداران اوراوا ردز در حمایت از پرسپولیس در فضای اینترنت منتشر کرده‌اند

فینال لیگ قهرمانان آسیا

هیچگاه به رقیب رحم نکن!

این‌گونه حرکات و جریان‌های هواداری و مخالفت با رقیب صرفاً مختص فینال لیگ قهرمانان آسیا نیست در بازی‌های دیگر و مراحل دیگر هم شاهد همراهی طرفداران یک تیم با حریف رقیب سنتی‌شان بوده‌ایم برای مثال بعد از بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی بین دو تیم پرسپولیس و السد هواداران تیم استقلال تهران به‌عنوان رقیب سنتی تیم پرسپولیس با مراجعه به حساب‌های کاربری باشگاه السد در شبکه‌های مجازی سعی کردند که عوامل این باشگاه را از تخلف احتمالی پرسپولیس آگاه کرده و با این ترفند به رقیب سنتی ضربه بزنند.
هواداران استقلال تهران معتقد بودند که امید عالیشاه هافبک تیم پرسپولیس به دلیل اینکه فصل گذشته را برای خدمت اجباری سربازی در تیم تراکتورسازی تبریز گذرانده است، دیگر تحت قرارداد تیم پرسپولیس نیست و اضافه شدنش به لیست این باشگاه و بازی کردنش در دو دیدار رفت‌وبرگشت مرحله نیمه‌نهایی در مقابل السد غیرقانونی است. این هواداران اعتقاد دارند با توجه به اینکه تیم فوتبال پرسپولیس با حکم فیفا از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم بوده است و اجازه اضافه کردن بازیکن به فهرستش را نداشته است امید عالیشاه نباید به ترکیب این تیم اضافه می‌شده است.

نمونه‌ای از کامنت‌های طرفداران استقلال در صفحه اینستاگرام تیم السد قطر در رابطه با انتقال امید عالیشاه

فینال لیگ قهرمانان آسیا

نمونه‌ای از کامنت‌های طرفداران استقلال در صفحه اینستاگرام تیم السد قطر در رابطه با انتقال امید عالیشاه

فینال لیگ قهرمانان آسیا

این‌گونه فعالیت‌های هواداری فقط مختص ایران یا ژاپن نیست و می‌توان در سرتاسر دنیا هواداران متعصب تیم‌های بزرگ را دید که از هر فرصتی برای شکست دادن رقیب استفاده می‌کنند. بی‌شک بخش زیادی از جذابیت‌های فوتبال به همین حواشی و فعالیت‌های هواداری وابسته است. حواشی جذابی که فینال لیگ قهرمانان آسیا هم از آن بی‌نصیب نمانده است.

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *