صفحه اصلی / عمومی / بیوگرافی بازیکنان فوتبال؛ فرانس بکن بائر ،قیصر فوتبال

بیوگرافی بازیکنان فوتبال؛ فرانس بکن بائر ،قیصر فوتبال

ad banner

یکی از بزرگ ترین بازیکنان در قید حیات تاریخ فوتبال، فرانس بکن بائر آلمانی است. او که در تاریخ 11 سپتامبر سال 1945 در شهر مونیخ متولد شد، یکی از تاثیرگذارترین چهره ها در دنیای ورزش جذاب فوتبال است و دو بار نیز در سال های 1972 و 1976 با کسب عنوان برترین بازیکن فوتبال اروپا، توپ طلا را به خود اختصاص داده است. همچنین وی تنها فردی است که توانسته هم به عنوان کاپیتان و هم به عنوان مربی، به ترتیب در سال‌های 1974 و 1990 به مقام قهرمانی جام جهانی دست یابد.

فرانس بکن بائر کیست؟

بیوگرافی

فرانس بکن بائر

فرانس بکن بائر که از همان دوران کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت، در سن 14 سالگی به تیم جوانان باشگاه بایرن مونیخ در شهر زادگاهش پیوست و در سال 1961 نیز کار خود را در یک شرکت بیمه رها کرد تا به طور کامل به رویای خود که تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه‌ای در ورزش فوتبال بود بپردازد.

در سال 1963، رقابت‌های بوندس‌لیگا، بالاترین سطح فوتبال کشور آلمان، برای اولین بار به صورت رسمی آغاز به کار کرد، اما در آن سال تیم بایرن مونیخ برای حضور در این رقابت ها انتخاب نشد. با این وجود، فرانس بکن بائر یک سال بعد اولین تجربه رسمی خود را با این باشگاه آغاز کرد و در ابتدا به عنوان هافبک چپ و در ادامه در میانه میدان به کار گرفته شد.

بایرن مونیخ در اولین فصل حضور خود در رقابت های منطقه ای جنوب آلمان موفق به کسب جواز حضور در رقابت‌های بوندس لیگا شد و در ادامه نیز در سال‌های 1966 و 1967 توانست در هر دو عرصه داخلی و اروپایی به افتخار دست یابد. پس از مدتی بکن بائر به مقام کاپیتانی باشگاه رسید و موفق شد به همراه بایرن به چهار قهرمانی در کشور آلمان و نیز 3 قهرمانی پیاپی در جام باشگاه‌های اروپا دست یابد (بین سال های 1973 تا 1976). بکن بائر با کسب این افتخارات، فوتبال آلمان را در دهه 1970 تحت سلطه خویش در آورد.

یک سال پس از شروع کار رسمی در بایرن مونیخ، بکن بائر با بازی در تیم آلمان غربی، ماجراجویی‌های خود در تیم ملی را نیز آغاز کرد. در طی دوران درخشان حضور این بازیکن در تیم ملی، وی موفق شد 14 گل برای آلمان غربی به ثمر برساند و در مجموع، 103 بار نیز به پوشیدن پیراهن تیم ملی مفتخر شود.

قیصر تاریخ را می نویسد

فرانس بکن بائر
فرانس بکن بائر در کنار پله

فرانس بکن بائر به خاطر سبک ظریفانه و فوتبال ناب و منحصر به فردش، مورد تحسین بازیکنان هم دوره، مربیان و فوتبال دوستان زیادی قرار گرفته است. این بازیکن بااستعداد، باهوش و با کلاس که در 3 جام جهانی بازی کرده، این افتخار را داشت که به قیصر یا امپراطور ملقب شود. او همچنین پست سوئیپر هجومی یا لیبرو را نیز در فوتبال ابداع کرد، جایگاه و پستی در فوتبال که بازیکنی کلیدی در این پست حضور داشته و با دویدن‌های طولانی و انفجاری و پاس‌های استادانه، حملات و حرکات هجومی تیم را پایه‌ریزی می‌کند. در سال 1971 این بازیکن به عنوان کاپیتان تیم آلمان غربی انتخاب شد و همراه این تیم توانست در رقابت های قهرمانی اروپا در سال 1972 و نیز جام جهانی 1974 به مقام قهرمانی دست یابد.

در اواخر دهه 1970، بکن بائر نیز همانند پله عمل کرد و به باشگاه نیویورک کاسموس در ایالات متحده ملحق شد، تیمی که در آن دوران، در رقابت‌های فوتبال آمریکای شمالی بسیار موفق عمل می کرد. پس از بازگشت مجدد به اروپا، بکن بائر این بار به هامبورگ رفت (1980 تا 1982) و در سال 1984 نیز با بازگشت مجدد به آمریکا و باشگاه نیویورک کاسموس، به دوران بازیگری موفقیت آمیز خود در فوتبال خاتمه داد.

مربیگری

فرانس بکن بائر

در سال 1984، فرانس بکن بائر به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان غربی برگزیده شد و همراه با این تیم توانست در جام جهانی 1990 به مقام قهرمانی دست یابد. پس از آن در فصل 1990/91 مربیگری باشگاه المپیک مارسی را بر عهده گرفت و در ادامه نیز در فصل 1993/94 و سال 1996 بایرن مونیخ را هدایت کرد.

زندگی شخصی

فرانس بکن بائر

بکن بائر تا کنون 3 بار ازدواج کرده است که حاصل آن 5 فرزند است. یکی از پسرانش به نام استفان نیز یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال بود، اما در سال 2015 و پس از تحمل یک دوره طولانی مدت بیماری در سن 46 سالگی درگذشت.

آمار

فرانس بکن بائر در عرصه باشگاهی 572 بار به میدان رفته و 83 گل به ثمر رسانده است. در عرصه ملی نیز همانطور که ذکر شد در 103 بازی برای آلمان غربی، 14 بار موفق به گلزنی شده است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *