نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

تاریخچه تیم یوونتوس ؛ سیاه و سفیدهای شهر تورین

تیم یوونتوس

تاریخچه تیم یوونتوس

باشگاه یوونتوس که به یووه نیز معروف است همیشه یکی از تیم های بالانشین در فوتبال ایتالیا بوده که در شهر تورین واقع شده است. لغت یوونتوس در زبان ایتالیایی به معنی “جوانان” است. این باشگاه در کشور ایتالیا و زبان  ایتالیایی چندین لقب دیگر نیز دارد؛ بانوی پیر، بانو، سفید و مشکی ها و گورخرها.

تاریخچه تیم یوونتوس

در قرن 19 میلادی، تورین شهر کوچکی محسوب می شد تا اینکه کارخانه های این شهر در دهه ۱۸۷۰ آغاز به کار کردند. در نتیجه، اولین باشگاه شهر تورین در اواخر قرن و توسط بازرگانان ثروتمند شهر تاسیس شد. این باشگاه در ابتدای تاسیس خود در ۱ نوامبر سال ۱۸۹۷، “باشگاه ورزشی یوونتوس” نامگذاری شد.

نوارهای مشکی و سفیدی که امروزه ما را بیشتر از هر باشگاه دیگری، به یاد یوونتوس می اندازد، در واقع پیش زمینه ای انگلیسی دارد؛ یعنی یکی از اولین باشگاه های فوتبال دنیا، ناتس کانتی. در ابتدای قرن ۲۰ میلادی و زمانی که باشگاه تصمیم گرفت پیراهن صورتیِ رنگ پریده خود را تغییر دهد، از یکی از بازیکنان انگلیسی خود خواست که برای این کار از کشور زادگاه خود نمونه ای به همراه بیاورد. پیراهن پیشنهادی، کپی پیراهن های باشگاه ناتس کانتی بود.

در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، فیات یکی از بزرگترین کارخانه های زمان خود بود و افراد زیادی از مناطق فقیرنشین جنوبی کشور ایتالیا برای یافتن فرصت های شغلی به شهر تورین می رفتند. تورین تبدیل به یک شهر صنعتی شد و شرایط به گونه ای رقم خورد که زمینه برای پیشرفت تیم های محلی این شهر نیز فراهم شد. یوونتوس به غیر از فصل ۲۰۰۶/۰۷، بقیه دوران حیات خود را در رقابت های سری آ سپری کرده است. این باشگاه در تاریخ حیات خود به موفقیت ها و عناوین زیادی نیز دست یافت و به همین دلیل است که به سمبلی برای کشور ایتالیا تبدیل شد.

در دهه ۲۰۱۰، باشگاه یوونتوس به طور بی سابقه ای به حاکم بلامنازع فوتبال در ایتالیا تبدیل شد و از فصل ۲۰۱۱/۱۲ تا کنون، در تمامی فصول به مقام قهرمانی سری آ دست یافته است. یکی از نشانه های برتری مطلق آماری این تیم در ایتالیا، کسب ۱۰۲ امتیاز در فصل ۲۰۰۴/۰۵ است که رکوردی در نوع خود محسوب می شود.

تمام لوگوهای تیم یوونتوس

بازیکنان افسانه ای و رکوردهای باشگاه

لیست اسطوره ها و ستارگانی که تا کنون پیراهن این تیم را پوشیده اند نشان می دهد که یوونتوس همیشه خانه بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال بوده است. میشل پلاتینی، زین الدین زیدان و الساندرو دل پیرو از جمله این بزرگان هستند و در سال های نه چندان دور و تیم فعلی نیز می توان به ستارگانی همچون جانلوئیجی بوفون، پل پوگبا و کریستیانو رونالدو اشاره کرد.

در سال ۲۰۰۱ زین الدین زیدان با مبلغ ۷۵ میلیون یورو از یوونتوس به رئال مادرید منتقل شد که در آن زمان گرانقیمت ترین نقل و انتقال فوتبال جهان محسوب می شد. در همان سال بیانکونری (مشکی و سفید ها – یکی از القاب یوونتوس) با پرداخت ۴۵ میلیون یورو به پارما، جانلوئیجی بوفون را به تورین منتقل کرد که این مبلغ نیز بیشترین پولی بود که در آن زمان برای یک دروازه بان پرداخت می شد.

یوونتوسی ها در مجموع، ۶۱ جام و عنوان مختلف کسب کرده اند که این عدد، بیشتر از قهرمانی های هر تیم دیگری در کشور ایتالیا است. از این تعداد، ۴۹ قهرمانی در عرصه داخلی کشور ایتالیا به دست آمده است؛ ۳۵ قهرمانی در سری آ و ۱۳ عنوان قهرمانی نیز در کوپا ایتالیا (رقابت های حذفی فوتبال کشور ایتالیا) بوده است. ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی در جام یوفا، دو قهرمانی در سوپرکاپ اروپا و ۲ عنوان قهرمانی در جام بین قاره ای نیز از جمله افتخارات بین المللی یوونتوس محسوب می شود.

موزه افتخارات تیم یوونتوس
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل