نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

یواخیم واتزکه در تابستان ۲۰۱۸ از یورگن کلوپ خواسته بود به دورتموند بازگردد

968

یورگن کلوپ که در سال ۲۰۱۵ یکی از قطب‌های قدرت بوندسلیگا را ترک کرد، حالا در برهه‌ای تاریخی از باشگاه لیورپول نقش اصلی را ایفا می‌کند.

دورتموند خواهان بازگشت یورگن کلوپ بود

یورگن کلوپ که کار خود در مرسی ساید را از صفر شروع کرد فصل گذشته موفق شد این تیم را به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برساند. هرچند مربی آلمانی خیلی خوب می‌داند که قهرمانی اروپا اولویت هواداران باشگاه نیست. کسب قهرمانی در لیگ برتر چیزی است که مردم لیورپول برای سال‌ها به آن اندیشیده‌اند. و البته باید این را هم اضافه کرد که قرمزها در همین مقطع ابتدایی فصل، فرم بسیار خوبی برای کسب قهرمانی لیگ از خود نشان داده‌اند. اما یورگن کلوپ به‌تازگی افشا کرد که مدیرعامل باشگاه بروسیا دورتموند یعنی یواخیم واتزکه در تابستان سال ۲۰۱۸، تلاش زیادی کرده بود تا این مربی را به سیگنال ایدونا پارک بازگرداند. پس از آنکه پیتر بوش و پیتر اشتوگر در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ نتوانستند دورتموند را به مقام قهرمانی بوندسلیگا برسانند، سران زردهای وستفالن به‌دنبال استخدام یک مربی جدید بودند.

در آن هنگام، واتزکه تصمیم گرفت با یورگن کلوپ مذاکره کند، علیرغم آنکه می‌دانست این مربی خوش‌فکر با قرمزهای آنفیلد قراردادی بلندمدت امضا کرده است. این حرکت واتزکه برای مردی که هفت سال خاطره‌انگیز را در دورتموند سپری کرده بود بسیار غافلگیرکننده محسوب می‌شد. کلوپ در این دوره دو قهرمانی لیگ را با دروتموند تجربه کرد. در یک کتاب بیوگرافی جدید درباره واتزکه به‌نام «عشق واقعی: یک زندگی با دورتموند»، یورگن کلوپ درباره یک تماس تلفنی صحبت می‌کند که در ماه می ۲۰۱۸ رخ داد. حرف‌های کلوپ به‌صورت زیر است:

زمانی که در هواپیما بودم، موبایلم زنگ خورد و واتزکه پشت خط بود. او گفت: یورگن تو باید برگردی. من خندیدم، فکر کردم او شوخی می‌کند. من گفتم: آیا دیوانه شده‌ای؟ چیزی مصرف کردی؟ این ایده چگونه به ذهنت رسید؟ من چند سال دیگر با لیورپول قرارداد دارم. من نمی‌دانم واتزکه در آن لحظه چقدر جدی بود اما متوجه شدم که او تمایل داشت تا من با اشتیاق بیشتری به او پاسخ بدهم.

واتزکه نیز اعتراف کرد همیشه از کلوپ انتظار داشت مسیری که قبلا طی کرده بود را بازگردد. کلوپ پس از آنکه در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ با لیورپول قهرمانی اروپا را تجربه کرد به قرارداد خود با قرمزها تا سال ۲۰۲۲ پایبند ماند. واتزکه نیز در رابطه با این موضوع گفت:

من می‌دانستم که جواب یورگن نه خواهد بود و اینکه او به قراردادش با لیورپول متعهد خواهد بود. اما ما در آن زمان مجبور بودیم مسیری جدید را در دورتموند طی کنیم و زمانی که شما بخواهید راهی جدید در پیش بگیرید باید تصمیمات مهمی اتخاد نمایید. پس من مجبور بودم از یورگن حداقل این را بپرسم که آیا احتمال بازگشتش وجود دارد یا نه. من اصلا انتظار جواب مثبت از او نداشتم اما اگر در آن برهه از او درخواست بازگشت نمی‌کردم دیگر هرگز خودم را نمی‌بخشیدم.

با وجود آنکه کلوپ مودبانه درخواست واتزکه را در آن زمان رد کرد، اما در آینده درهای دورتموند به روی او بسته نخواهد بود. هنوز موفقیت‌های زیادی باقی مانده تا این مربی ۵۲ ساله در انگلستان کسب کند. او حالا برای کسب قهرمانی لیگ برتر تلاش مضاعفی دارد اما قبلا به این موضوع اشاره کرده بود که در پایان قرارداد فعلی، باشگاه را ترک خواهد کرد. اگر دورتموند در آینده به کلوپ نیاز پیدا کند، احتمالا شاهد بازگشت احساسی این مربی به سیگنال ایدونا پارک باشیم. کلوپ در این رابطه گفت:

به‌عنوان نجات‌دهنده باشگاه در زمان نیاز، اگر دورتموند واقعا از من کمک بخواهد، چرا این کار را نکنم؟ این که فرصتش را داشته باشم خیلی خوب است اما به‌طور کلی فکر نکنم این اتفاق رخ دهد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل