نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

کوپا آمریکا ۲۰۱۹ ؛ ده نکته ای که در مورد این بازیها نمی دانید

copa

با وجود تاریخی ۱۱۳ ساله امکان پذیر است که در خصوص کوپا آمریکا ۲۰۱۹ و تاریخچه آن نکات هیجان انگیز و بی شماری را بنویسیم که هر عاشق فوتبالی را مجذوب خود کند. از شروع بازی ها در سال ۱۹۱۶ به میزبانی کشور آرژانتین تا سال ۲۰۱۶ به میزبانی ایالات متحده آمریکا. نگاهی اجمالی به ده نکته جالب از دوره های گذشته این مسابقات خواهیم داشت.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

نکات جالب و خواندنی قبل از شروع مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۱۹

۱۰. پله اسطوره فوتبال برزیل تنها در یک دوره از مسابقات کوپا آمریکا شرکت کرد. با تنها ۱۹ سال سن این مهاجم برزیلی در سال ۱۹۵۹ در کشور آرژانتین پا به این رقابت ها گذاشت. اگرچه او همراهی بازیکنانی چون گارینشا، دیدی و ماریو زاگالو را با خود داشت، هم تیمی هایی که با آنها موفق به قهرمانی جهان در سال ۱۹۵۸ شده بود اما نتوانستند موفقیت خود را تکرار کنند و برزیل به شیوه قبلی خود نمی توانست بازی کند. در نهایت با وجود آقای گلی پله در آن دوره، برزیل در فینال مغلوب آرژانتین شد تا به مدال نقره بسنده کند.

پله در ترکیب تیم ملی برزیل

۹. در چهل و سومین دوره رقابت های کوپا آمریکا در سال ۲۰۱۱ ، تیم ملی پاراگوئه بدون کسب حتی یک برد به فینال بازی ها رسید. پاراگوئه سه بازی دور گروهی خود را با تساوی ۰-۰ برابر اکوادور، ۲-۲ مقابل برزیل و ۳-۳ برابر ونزوئلا به پایان رساند. در دور یک چهارم پایانی با برزیل ۰-۰ مساوی کرد و در نیمه نهایی برابر ونزوئلا ۰-۰ متوقف شد. پاراگوئه در هر دو بازی در ضربات پنالتی موفق به راهیابی به مرحله بعدی شد. با این وجود آن ها در فینال سه بر صفر مغلوب اروگوئه شدند و به مقام دوم رسیدند.

۸. سرخیو لیوینگ استون با انجام ۳۴ بازی در این مسابقات، با سابقه ترین بازیکن تاریخ کوپا آمریکا محسوب می شود. این دروازبان سابق تیم ملی شیلی آخرین بازی خود را ۲۸ مارچ ۱۹۵۳ مقابل بولیوی انجام داد. در میان بازیکنان فعال حال حاضر در کوپا آمریکا خاویر ماسکرانو با ۲۶ بازی، لیونل مسی با ۲۱ بازی و کلودیو براوو سنگربان فعلی شیلی با ۲۰ بازی در پی رسیدن به این رکورد هستند.

۷. مهاجم سابق تیم ملی مکزیک، لوئیز هرناندز در کوپا آمریکا سال ۱۹۹۷ که به میزبانی بولیوی برگزار می شد دوهزارمین گل تاریخ این رقابت ها را به ثمر رساند. بازی ای که با تساوی ۱-۱ مکزیک مقابل کاستاریکا در شهر سانتا کروز به اتمام رسید.

۶. دوره قبلی بازی ها که به مناسبت جشن صد سالگی کوپا آمریکا در سال ۲۰۱۶ در کشور ایالات متحده آمریکا برگزار شد، اولین دوره از بازی ها بود که به میزبانی کشوری خارج از حوزه کشورهای آمریکای جنوبی برگزار می شد و در نهایت با تکرار قهرمانی شیلی به پایان رسید.

قهرمانی تیم ملی شیلی در بازی های کوپا آمریکا

۵. به مناسبت جشن صد سالگی رقابت های کوپا آمریکا جام قهرمانی ویژه ای برای رسیدن این بازی ها به صدمین سال خود طراحی گردید. این به معنی است که این جام قهرمانی را بار دیگر در جشن دویستمین سالگرد بازیها خواهیم دید و تا قبل از آن جام با همان شکل قبلی خود اهدا خواهد شد. این جام مخصوص صد سالگی در حال حاضر در اختیار تیم ملی شیلی قرار دارد.

۴. برای اولین بار در تاریخ، رقابت های کوپا آمریکا ۲۰۱۹ امسال از سیستم کمک داور ویدئویی در جریان بازی ها استفاده خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی پیش از این از کمک داور ویدئویی در مسابقاتی مانند جام لیبرتادورس، سودامریکانا و ری کوپا استفاده کرده است اما در سطح ملی کوپا آمریکا ۲۰۱۹ اولین دوره استفاده از ویدئو چک خواهد بود.

۳. اولین گل تاریخ بازی های کوپا آمریکا توسط بازیکن تیم ملی اروگوئه، خوزه پیندیبن در دوم جولای سال ۱۹۱۶ به ثمر رسید. زمانی که بازی ها با نام فوتبال قهرمانی آمریکای جنوبی برگزار می شد. این گل در دقیقه ۴۴ بازی مقابل شیلی به ثمر رسید. بازی ای که با برتری چهار بر صفر تیم اروگوئه در ورزشگاه اسگریما شهر بوینس آیرس به پایان رسید.

۲. در سی و نهمین دوره انجام بازی ها که در سال ۱۹۹۹ به میزبانی کشور پاراگوئه برگزار می شد در دور گروهی بازی ها و در یک بازی عجیب در شهر لوکه تیم ملی کلمبیا مقابل تیم ملی آرژانتین قرار گرفت. مهاجم آرژانتین مارتین پالرمو در جریان بازی سه ضربه پنالتی را از دست داد. یک ضربه را میگل کالرو دروازبان کلمبیا مهار کرد و دو ضربه دیگر به بیرون زده شد. نکته جالب دیگر در این مورد بازی این است که کلمبیا نیز در طول بازی صاحب دو ضربه پنالتی شد و تنها موفق به گل کردن یکی از آن ها شد و بنابراین از ۵ ضربه پنالتی در ۹۰ دقیقه بازی، ۴ ضربه از دست رفت. امسال بیستمین سالگرد این اتفاق خواهد بود.

۱. دیگو آرماندو مارادونا در کوپا آمریکا سال ۱۹۷۹ به جای شماره ۱۰ ، با پیراهن شماره ۶ برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت. اسطوره فوتبال آرژانتین از پیراهن شماره ۱۰ که به بازیکن دیگری داده شده بود استفاده نکرد و اولین بازی خود در رقابت های کوپا آمریکا را در بازی دوم دور گروهی انجام داد. بازی ای که با شکست دو بر یک آلبی سلسته مقابل برزیل در استادیوم تاریخی ماراکانا به پایان رسید.

دیگو آرماندو مارادونا آرژانتینی در کنار زیکو برزیلی

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل