نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

کوپا آمریکا ۲۰۱۹ ؛ چهار کشوری که توانایی قهرمان شدن را دارند: کلمبیا

colo

در این بخش به معرفی یکی از مدعیان کوپا آمریکا ۲۰۱۹ خواهیم پرداخت. تیم ملی کلمبیا با سابقه قهرمانی در سال ۲۰۰۱ کوپا آمریکا با مجموعه کاملی از بازیکنان جوان و باتجربه در کنار سرمربی جدیدش کارلوس کیروش.

پیش‌ بینی مسابقات کوپا آمریکا در سایت بتکارت

معرفی تاریخچه تیم ملی کلمبیا یکی از مدعیان قهرمانی کوپا آمریکا ۲۰۱۹

در سال ۱۹۴۵ بود که پس از ۱۸ دوره ناکامی در راهیابی به رقابت های کوپا آمریکا (با نام سابق مسابقات قهرمانی فوتبال آمریکای جنوبی) سرانجام تیم ملی کلمبیا توانست مجوز صعود به این بازی ها را بدست بیاورد. آن بازی ها به میزبانی کشور شیلی و در شهر سانتیاگو انجام می شد. کلمبیا دو بازی اول خود را در شرایط سختی سپری کرد و به ترتیب برابر برزیل و اروگوئه با نتایج ۳-۰ و ۷-۰ مغلوب شد. این دو نتیجه ناامید کننده باعث شد تا کلمبیا از همان ابتدا شانس خود را برای قهرمانی از دست بدهد. در بازی های بعدی تیم ملی کلمبیا برابر شیلی میزبان دو بر صفر مغلوب شد و شکست تحقیر آمیزی را با نتیجه ۹-۱ مقابل آرژانتین متحمل شد. بالاخره و در بازی ماقبل آخر کلمبیا توانست به اولین پیروزی خود در این رقابت ها دست پیدا کند و سه بر یک اکوادور را شکست داد. در بازی آخر که برای هر دو تیم تشریفاتی به حساب می آمد کلمبیا و بولیوی به تساوی ۳-۳ رسیدند. در دوره های بعدی کوپا آمریکا کلمبیا به صورت متناوب در بازیها شرکت می کرد. بین سال های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۷ در یازده دوره تیم ملی کلمبیا تنها در چهار دوره از این بازی ها توانست مجوز حضور پیدا کند. قهوه ها (لقب تیم ملی کلمبیا) پس از سال ها ناکامی توانستند در سال ۱۹۷۵ به رقابت ها بازگردند و در این بازگشت عملکرد موفقی نیز از خود نشان دادند. آن ها تا فینال بازی ها پیش رفتند اما در فینال مغلوب پرو قدرتمند آن سالها شدند که بازیکنان بزرگی از جمله ملاندز، کوتو، ولازکز، ابلیتاس و تئوفیلو کوبیلاس گلزن را داشت. فینال آن سال طی سه بازی انجام شد. در بازی اول و در شهر بوگوتا کلمبیا یک بر صفر پرو را شکست داد. در بازی برگشت و در پایتخت پرو، لیما تیم ملی پرو دو بر صفر به برتری رسید اما تعیین قهرمان به بازی سوم و در شهر کاراکاس کشور ونزوئلا کشیده شد. در بازی آخر پرو با یک گل به پیروزی رسید تا دومین بار فاتح کوپا آمریکا لقب بگیرد. ارنستو دیاز مهاجم تیم ملی کلمبیا در آن تورنومنت عنوان آقای گلی را با چهار گل زده کسب کرد. پدرو آنتونیو زاپه دروازبان تیم نیز نمایش بی نظیری در طول بازی ها داشت و در شش بازی تنها دو گل دریافت کرد. در فینال نیز موفق به مهار پنالتی کوبیلاس افسانه ای شد. طی سال های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۹ کلمبیا در دو دهه شرایط مختلفی را در کوپا آمریکا تجربه کرد. سه بار به عنوان سومی رسیدند، یک بار چهارم شدند و چندباری در مرحله یک چهارم پایانی ناکام ماندند. سه رنگ ها ۳ بار هم در مرحله گروهی زودهنگام حذف شدند.

چشیدن طعم لذت بخش قهرمانی

اعضای تیم قهرمان کلمبیا در کوپا آمریکا ۲۰۰۱

تجربه قهرمانی برای سه رنگ ها تا سال ۲۰۰۱ محقق نشده بود. ۵۶ سال پس از اولین حضور در رقابت ها سرانجام کلمبیا به بالاترین سطح فوتبال آمریکای جنوبی رسید و عنوان قهرمانی را در خاک خود و در شهر بوگوتا کسب کرد. کلمبیا نه تنها اولین میزبانی خود در مسابقات را تجربه کرد بلکه قهرمان شد و قدرت خود را با یک رکورد تاریخی به دیگر تیم ها دیکته کرد. رکوردی که تنها دو تیم دیگر توانستند به آن دست یابند. آرژانتین در سال ۱۹۲۱ و اروگوئه در سال های ۱۹۱۷ و ۱۹۸۷. هر سه تیم موفق شدند در خاک کشورشان عنوان قهرمانی را تصاحب کنند، در تمام بازی ها پیروز شوند و هیچ گلی دریافت نکنند. ویکتور هوگو آریستیزابال با شش گل زده آقای گل بازی ها شد و اسکار کوردوبا بهترین دروازبان جام لقب گرفت. بدون شک آن قهرمانی تاریخ فوتبال کلمبیا را به دو نیمه قبل و بعد تقسیم کرد. فرانسیسکو ماتورانا به عنوان سرمربی تیم و چهره های شاخص دیگری مانند اسکار کوردوبا، جیووانی هرناندز، ویکتور هوگو آریستیزابال و البته کاپیتان تیم ایوان کوردوبا که در فینال زننده گل قهرمانی برابر مکزیک بود از ارکان اصلی این قهرمانی تاریخی برای قهوه ها بود. این قهرمانی در استادیوم ال کمپین شهر بوگوتا بدست آمد و سپس از جام قهرمانی در شهر های دیگر کشور مانند بارانکیلا، آرمنیا و مانیسالس رونمایی شد. اعضای تیم ملی در اقدامی نمادین این قهرمانی را به مردم کشورشان که همواره با شور و شوق زیادی طرفدار تیم ملی خود بودند تقدیم کردند. حالا در کوپا آمریکا ۲۰۱۹ و هجده سال پس از آن قهرمانی تاریخی کلمبیا با یک نسل طلایی و داشتن ستاره هایی چون خامس رودریگز، رادامل فالکائو و خوان کوادرادو با سرمربیگری کارلوس کیروش که نتایج مهمی در تاریخ خود گرفته اند در آرزوی تکرار آن روزهاست. آیا امسال در کوپا آمریکا ۲۰۱۹ در خاک برزیل آن نتایج برای کلمبیا تکرار می شود یا خیر، سوالی است که باید تا شروع رقابت ها منتظر آن بمانیم.

نکات جالب از رقابت های کوپا آمریکا ۲۰۰۱

الکس آگیناگا بازیکن تیم ملی اکوادور با حضور در آن دوره از بازی ها به هفت حضور پیاپی در کوپا رسید و با ۲۲ بازی از رکورد داران تاریخ رقابت ها شد.

مکزیک با پیروزی یک بر صفر مقابل برزیل رکورد ۲۰ بازی شکست ناپذیری سلسائو را از بین برد. برزیلی ها تا قبل آن بازی رکورد ۱۲ برد پیاپی را از نیز به جای گذاشته بودند.

اسکار کوردوبا دروازبان کلمبیا ۳۱ روز رویایی را در آن سال تجربه کرد. قبل از بالا بردن جام قهرمانی با کشورش، او در جام لیبرتادورس نیز با بوکاجونیورز آرژانتین به قهرمانی دست پیدا کرده بود.

دوازده کشور با یکدیگر در ۲۶ بازی به رقابت پرداختند. طی این بازی ها ۶۰ گل نیز درون دروازه تیم ها شد. این رقابت ها در شهرهای بارانکیلا، کالی، مدئین، مانیسالس، آرمنیا، پریرا و بوگوتا برگزار شد.

پیش‌ بینی مسابقات کوپا آمریکا در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل