نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

کریستیانو رونالدو روی جلد فرانس فوتبال؛ ستاره پرتغالی برنده توپ طلا؟

3232

روز گذشته بود که خبر رسید نمایندگانی از مجله فرانس فوتبال، مجله اهداکننده جایزه توپ طلا در تورین حضور یافته‌اند تا مصاحبه‌ای با کریستیانو رونالدو داشته باشند و همین موضوع باعث شده است تا نشریه ایتالیایی کوریره پیش‌بینی کند رونالدو برنده توپ طلای امسال خواهد بود.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

کریستیانو رونالدو باز هم فاتح توپ طلای فرانس فوتبال خواهد بود؟

به گفته این منبع این ملاقات صرفا می‌توانسته در راستای گرفتن یک مصاحبه ساده از رونالدو و گرفتن تصویری از او برای حضور در کاور مجله باشد، اما کوریره دلواسپورت بر این باور است که یک هفته بعد از اعلام فهرست اولیه نامزدهای توپ طلا در سال ۲۰۱۹، این حضور رونالدو روی جلد اصلی فرانس فوتبال معانی دیگری دارد.


تا پیش از برگزاری مراسم The Best فیفا از ویرجیل فن‌دایک مدافع هلندی لیورپول و یکی از قهرمانان این فصل لیگ قهرمانان اروپا به عنوان جدی ترین مدعی کسب جوایز انفرادی فیفا و فرانس فوتبال یاد می‌شد اما پیروزی مسی در مراسم ۲۳ سپتامبر فیفا در میلان ورق را به سود فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا بازگرداند.

مسی بعد از آن در مراسمی جایزه کفش طلای فصل ۱۹-۲۰۱۸ اروپا را هم دریافت کرد تا اکنون رقابت توپ طلا به یک رقابت دو اسبه میان مسی و فن‌دایک تبدیل شده باشد. در چنین شرایطی، کمتر کسی شانس چندانی برای رونالدو قائل است اما دیدار اخیر نمایندگان فرانس فوتبال از تورین، معادلات را باز هم پیچیده تر کرده است. یکی از اتفاقاتی که شانس فن‌دایک را برای کسب توپ طلا بالاتر از مسی جلوه داده بود، پیشتازی او در کسب رای نمایندگان رسانه‌ها بود. آرای نمایندگان رسانه ها در مراسم فیفا تنها ۲۵ درصد ارزش داشت اما توپ طلای فرانس فوتبال تنها با رای روزنامه نگاران اهدا می‌شود.


رونالدو در بخشی از مصاحبه خود با فرانس فوتبال عنوان کرده برای ماندن در اوج باید باهوش بود و قصد دارد بعد از خداحافظی، برای مدتی ارتباط خود با فوتبال را به طور کامل قطع کند. در ادامه بخشی از صحبت‌های این ستاره یوونتوس را با فرانس فوتبال می خوانیم.

آیا تمام گل‌هایت را به یاد داری؟

نه اصلا، خیلی زیاد هستند اما اگر ویدیوی آن را به من نشان دهید، قطعا یادم می‌آید که کدام گل بوده است. فولام؟ بله یادم است، بازی در خانه بود و با گل دقیقه آخر بردیم. (منچستریونایتد ۲-۱ فولام، فوریه ۲۰۰۷)

کدام یک از گل‌هایی که زده‌ای را دوست داری؟

گفتنش سخت است. آخرین گلم، مهم‌ترین آن‌هاست اما اگر بخواهید گلی را انتخاب کنم، همان گل به یوونتوس را انتخاب می‌کنم. سال‌ها در تلاش بودم چنین گلی بزنم و لحظه به ثمر رسیدن این گل برایم بسیار مهم بود. این گل را برابر تیمی بزرگ چون یوونتوس و دروازه‌بانی استثنایی چون بوفون زدم. ارتفاع توپ حدود دو متر و نیم بود و این فوق‌العاده است. از نظر من این یکی از زیباترین گل‌های روی هوا بوده و البته این را به خاطر این نمی‌گویم که خودم را آن را زده‌ام.

اخیرا به رکورد ۷۰۰ گل زده رسیدی

همیشه مهم است که تاثیرگذار باشید و سطح عملکردتان را حفظ کنید. مردم از طریق گل‌هایی که زده‌ام و جام‌هایی که برده‌ام، مرا می‌شناسند. هفتصد گل زده، تعداد گل خیلی زیادی است و چیزی که باعث می‌شود به آن مفتخر باشم، این است که بازیکنان اندکی توانسته‌اند این تعداد گل را به ثمر برسانند.


۱۶۵ گل از این ۷۰۱ گل، در یک ربع نهایی بازی زده شده است

این یعنی من تسلیم نمی‌شوم و تا پایان نود دقیقه می‌جنگم. معمولا در نیمه دوم بیشتر از نیمه اول گل زده‌ام. در ابتدای بازی، سعی می‌کنم بیشتر خودم را کنترل کنم و در نیمه دوم نهایت توانم را به کار می‌گیرم. با این حال این مسئله به شرایط بازی بستگی دارد.

وقتی در رئال مادرید بودی، رقابت با مسی به تو کمک کرد؟

افرادی زیادی می‌گویند ما باعث بهتر شدن عملکرد یکدیگر شدیم. رقابت با یکدیگر در اسپانیا باعث شد هردو بهتر و موثرتر شویم. بدون شک چنین حرفی، درست است. در رئال مادرید حضور مسی را نسبت به زمانی که در منچستریونایتد بودم، بیشتر حس می‌کردم و بنابراین فشار بیشتری روی من وجود داشت. ما رقابت سالمی با یکدیگر داشتیم و نماد دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا شدیم. فکر می‌کنم مسی اخیرا گفته که دل‌تنگ رقابت با رونالدو شده است اما انگیزه من وابسته به دیگران نیست و همیشه می‌خواهم بهترین باشم.

وقتی از منچستریونایتد به رئال مادرید رفتی، به یک ماشین گلزنی تبدیل شدی. چگونه این عطش گلزنی را پیدا کردی؟

در ۱۹-۲۰ سالگی فهمیدم فوتبال یعنی جام، رکورد و آمار. این یعنی دریبل زدن و عملکرد در زمین، تنها چیزی نیست که اهمیت دارد. بعد از پیروزی تیم، گلزنی مهم‌ترین مسئله در فوتبال است. در آن زمان فهمیدم فقط عملکرد خوب کافی نیست و باید بیشتر گلزنی کنم. خوش شانس بودم که در منچستریونایتد، بازیکنان بزرگی کنارم بودند و به من کمک کردند تا این موضوع را درک کنم و از نظر فنی بهتر شوم.


در منچستریونایتد وینگر راست بودی، در رئال مادرید چگونه مهاجم شدی؟

به وسیله باهوش بودن. اگر کمی باهوش باشید، از بهترین‌ها الگو می‌گیرید و چیزهای جدیدی می‌آموزید. اگر از افرادی چون گیگز، اسکولز و فردیناند چیزی یاد نگیرید یعنی احمق هستید. هدفم تقلید از آن‌ها نبود اما می‌خواستم از بهترین‌ها چیزی یاد بگیرم. من خصوصیات خودم را با بهترین‌ها تطبیق دادم. من استعداد داشتم و به الگوهای تیم نگاه کردم. سرالکس فرگوسن هم چیزهای زیادی به من آموخت. سپس فهمیدم که استعداد گلزنی دارم و استعدادم فقط در دریبل زدن و پاس دادن نیست.

آیا ویژگی‌ای از بازی یا بدنت هست که نسبت به سایر ویژگی‌های بازی یا اعضای بدنت، خیلی بهتر باشد؟

من روی تمام جوانب کار می‌کنم، هم بدنی و هم روانی. حتی اگر کمال وجود نداشته باشد، بازهم من می‌خواهم به بازیکنی کامل تبدیل شوم یا حداقل به کامل شدن نزدیک شوم. هیچ‌وقت چیزی غیر از این را در ذهنم تصور نکرده‌ام.


درباره یوگا و مدیتیشن هم صحبت کن

الان این شخصی که می‌بینید هستم به خاطر این است که اطراف من پر از آدم‌های باهوش است که مرا دوست دارند و هرروز چیزهای جدیدی از آن‌ها یاد می‌گیرم. وقتی هر فردی را می‌بینم، سعی می‌کنم بهترین ویژگی او را بیاموزم. چهار-پنج سال پیش و شاید هم بیشتر، وقتی که پدر شدم فهمیدم که در بچگی اشتباه بزرگی کرده‌ام و در آن زمان از مدرسه خوشم نمی‌‌‌آمد و نمی‌خواستم چیزهایی که لازم بود را یاد بگیرم. اما فرزندانم ده سال برای یادگیری فرصت دارند. بیش از هر زمان تشنه یادگیری هستم. می‌خواهم مطالعه کنم، و یوگا و مدیتیشن یاد بگیرم. مستندهای زیادی در این خصوص تماشا می‌کنم. همه ما به خاطر مشکلاتی که در زندگی داریم، خسته می‌شویم و یوگا راهی مناسب برای تخلیه استرس‌ها و خستگی‌هاست.

روی ذهنیت و قدرت روانی‌ات چگونه کار می‌کنی؟

به طرق مختلف. یک مثال می‌زنم. برابر لوکوموتیو مسکو، بازی سختی داشتیم چون آن‌ها فوتبال بازی نمی‌کردند و مقابل دروازه‌شان اتوبوس پارک کرده بودند. گلزنی به آن‌ها سخت بود. من نتوانستم گل بزنم و در نهایت کمی ناامید شدم اما این طبیعی است. آن شب پس از بازی همراه با دوستانم، برای شام به بیرون رفتم و ساعت ۴ صبح به خانه رسیدم. پیش از رفتن به تختخواب، دوش آب یخ گرفتم و ساعت ۱۰ از خواب بلند شدم. ساعت ۱۱ صبحانه را آماده کردم و سپس به باشگاه بدنسازی رفتم. اگر چنین نظمی نداشته باشید، نمی‌توانید پانزده سال در اوج بمانید.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل