نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

چگونه کریستیانو رونالدو به دشمن شماره یک اتلتیکو مادرید تبدیل شد

cr

کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی دنیای فوتبال مشخصا در واندا متروپولیتانو دوستداران کمی خواهد داشت پس از آن که در طی سال های اخیر با پیراهن رئال مادرید و یوونتوس حرکات عجیبی ضد باشگاه اتلتیکو مادرید انجام داده است.

در دنیای فوتبال، رقابت های بزرگ محدودی میان یک باشگاه و یک بازیکن وجود دارند که جذاب تر از رقابت میان کریستیانو رونالدو و باشگاه اتلتیکو مادرید باشند. بعد از سپری کردن ۹ سال در تیم رئال مادرید، رقیب سنتی اتلتیکو،‌ داشتن چنین تضادی با روخی بلانکو به وضوح قابل درک است.

کریستیانو رونالدو با پیراهن رئال مادرید ۲۲ بار موفق به باز کردن دروازه روخی بلانکو شده است. یکی از آن گل ها در جریان فینال لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۴ بود. دیداری که تا دقیقه ۹۳ با یک گل به سود اتلتیکو در جریان بود اما گل سرخیو راموس کار را به تساوی کشاند و در نهایت کهکشانی ها با نتیجه ۴-۱ در وقت های اضافه برای دهمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند. رونالدو در آن بازی در دقیقه ۱۲۰ از روی نقطه پنالتی گل چهارم رئال مادرید را به ثمر رساند. دو سال بعد، دو تیم بار دیگر در فینال لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر روبرو شدند که کریستیانو رونالدو این بار با زدن ضربه پنالتی آخر تیمش زمینه ساز یازدهمین قهرمانی لوس بلانکوس در اروپا شد.

اما علی رغم داشتن عملکردی بسیار موفق برابر شاگردان دیگو سیمئونه در دوران حضور در پایتخت اسپانیا، با انتقال ستاره ۳۴ ساله پرتغالی به یوونتوس، این دشمنی و رقابت به سطح بالاتری ارتقا پیدا کرده است. دو تیم فصل گذشته در رقابت های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند و البته در این فصل نیز رقابت جذابی میان این دو تیم مدعی شاهد خواهیم بود.

فصل گذشته اتلتیکو مادرید در بازی رفت در واندا متروپولیتانو به برتری ۲-۰ مقابل حریف ایتالیایی رسید. شاگردان دیگو سیمئونه نمایشی فوق العاده در آن بازی ارائه دادند تا رونالدو و یارانش در بهت فرو بروند. زمانی که خوزه خیمنز گل دوم تیمش را به ثمر رساند، دیگو سیمئونه سرمربی اتلتی نتوانست خود را کنترل کند. وی به سمت هواداران رفت و شادی توهین آمیزی که مشخصا خطاب به یوونتوس بود از خود نشان داد. سیمئونه در خصوص آن حرکت اظهار کرده بود:

این به معنی شجاعت است و من در زمانی که بازیکن بودم نیز در دیدار لاتزیو برابر بولونیا آن را انجام دادم.

کریستیانو رونالدو و درگیری با هواداران اتلتیکو مادرید

اگرچه واکنش کریستیانو رونالدو به نتیجه بازی و حرکات سیمئونه در کنار زمین متفاوت بود. رونالدو که در طول بازی مدام با یک دست خود علامت عدد پنج را به هواداران اتلتیکو و بازیکنان این تیم نشان می داد از دستاورد های خود صحبت کرد و گفت:

من پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان شده ام. آن ها هیچ قهرمانی ای ندارند.

این حرکت از سوی هر بازیکن دیگری، مشخصا نشانه ای عجیب از غرور به حساب می آمد آن هم در حالی که تیم وی شکست خورده است و نمایش ضعیفی در بازی ارائه کرده بود. اما برای کریستیانو داستان متفاوت بود و این صحبت ها بیشتر به منزله هشدار بود. به فاصله کمتر از سه هفته دو تیم بار دیگر در بازی برگشت این بار در شهر تورین به مصاف هم رفتند که ستاره پرتغالی با ثبت هتریکی تاریخی تیمش را از خطر حذف نجات داد و اتلتیکو مادرید را از دور رقابت ها کنار زد.

کار او تنها به ۹۰ دقیقه بازی ختم نشد. بعد از برابری با رکورد لیونل مسی در ثبت بیشترین هتریک در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ( ۸ هتریک )، ملی پوش پرتغالی با هواداران یوونتوس به جشن پرداخت و شادی دیگو سیمئونه بعد از بازی رفت را به تمسخر گرفت. بعد از بازی رونالدو اظهار داشت:

امشب باید شبی خاص برای تیم رقم می خورد و خوشحالم که شرایط همین گونه پیش رفت. یوونتوس برای رقم زدن چنین شب هایی با من قرارداد امضا کرد.

حس آن شب هواداران اتلتیکو چیزی به مانند دژاوو بود زیرا آن ها با چنین ناکامی هایی آشنا بوده و بارها موفقیت ستاره پرتغالی در برابر تیم خود را تجربه کرده بودند. در یکی از بزرگ ترین موفقیت های رونالدو برابر اتلتی، فوق ستاره فوتبال پرتغال یک تنه رقیب همشهری را در سال ۲۰۱۷ از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان حذف کرد و اجازه رسیدن اتلتیکو مادرید به دومین فینال پیاپی را نداد.

کریستیانو در بازی رفت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو هتریک کرد و در دیدار برگشت نیز زمینه ساز تک گل رئال شد تا رئال مادرید علی رغم شکست ۲-۱ در ویسنته کالدرون به فینال اروپا راه یابد. در سال ۲۰۱۵ نیز هنگامی که دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی با یکدیگر برخورد کردند، در بازی برگشت در حالی که تا دقایق پایانی نتیجه بازی در مجموع بدون گل دنبال می شد، کریستیانو رونالدو با ارسال پاس گل خاویر هرناندز را در دقیقه ۸۸ صاحب توپ کرد تا با گل مهاجم مکزیکی رئال مادرید یکبار دیگر اتلتیکو را از لیگ قهرمانان اروپا کنار بزند.

دبل او در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری در سال ۲۰۱۴ اتلتیکو را از رسیدن به فینال بازداشت. در کوپا دل ری سال ۲۰۱۱ در مرحله یک چهارم نهایی نیز دو گل رونالدو زمینه ساز صعود کهکشانی ها به جمع چهار تیم برتر شد. در حقیقت اتلتیکو تنها ۹ مرتبه توانسته بر تیم های کریستیانو برتری پیدا کند. این در حالی است که ستاره پرتغالی در ۱۶ بازی از مجموع ۳۱ بازی برنده بوده است. در این ۳۱ بازی،‌ کریستیانو آمار ۲۵ گل و ۸ پاس گل را به نام خود ثبت کرده است.

کریستیانو رونالدو با پیراهن رئال مادرید بارها مقابل اتلتیکو گلزنی کرد

با وجود چنین آماری، جای تعجبی نیست که او با اعتماد به نفس بالا به پاتریس اورا از دوستان نزدیک خود، درست بعد از شکست در بازی رفت گفته بوده که در استادیوم آلیانز آن ها را خورد خواهم کرد. پاتریس اورا در این خصوص می گوید:

چنین صحبت هایی انگیزه و اعتماد به نفس بالا، خشم و عزم بزرگ بهترین بازیکن جهان را نشان می دهد.

مکس الگری سرمربی فصل گذشته یوونتوس نیز پیش از بازی برگشت در ایتالیا در مورد کریستیانو بود:

او در لیگ قهرمانان اروپا گل های زیادی به ثمر رسانده و داشتن او در ترکیب مزیت و برتری زیادی به ما می دهد. از رونالدو انتظار یک نمایش بزرگ دارم زیرا این یک بازی مهم اروپایی است و او در چنین رقابت هایی فوق العاده ظاهر می شود.

با این حال، با وجود داشتن چنین رکوردی برابر تیم دوم پایتخت اسپانیا و انجام حرکات جنجالی و سراسر از غرور و انگیزه مقابل هواداران حریف، جای تعجبی ندارد که کریس رونالدو یکی از دشمنان بزرگ اتلتیکو مادرید به شمار می رود. کریستیانو اما بعد از انجام قرعه کشی این فصل چمپیونز لیگ و دیدن قرعه یووه و اتلتیکو در اظهار نظری ابراز امیدواری کرده بود تا جنجال های گذشته میان او و تیم اسپانیایی فراموش شود.

امیدوارم این فصل هواداران اتلتیکو به من فحاشی نکرده و با حرف های غیر ورزشی در مورد من صحبت نکنند.

با وجود حرکات جنجالی فصل گذشته رونالدو اما بعید به نظر می رسد که مهاجم یوونتوس به این آرزوی خود دست پیدا کند. حدود ۱۰ سال از اولین تقابل رونالدو و اتلتیکو مادرید می گذرد اما رقابت همچنان داغ و هیجان انگیز دنبال می شود. در این فصل نیز بعید به نظر می رسد آتش این رقابت خاموش شود. چهارشنبه شب دیدار اتلتیکو مادرید و یوونتوس با توجه به اتفاقات فصل گذشته و حرکات جنجالی کریستیانو رونالدو، دیداری بسیار حساس و دیدنی خواهد بود.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل