نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

کامبک دراماتیک تاتنهام مقابل آژاکس و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

1 5

پس از بازی دیشب جذاب و دیدنی لیورپول و بارسلونا که با کامبک خاطره انگیز لیورپولی ها خاتمه یافت، این بار دیگر تیم انگلیسی حاضر در مرحله نیمه نهایی یعنی تاتنهام موفق شد باخت ۲ بر ۰ در نیمه اول را به پیروزی ۳ بر ۲ تبدیل کند و در نهایت به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف راهی فینال شود. این بازی از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه یوهان کرایوف شهر آمستردام با سوت فلیکس بریش آغاز شد.

گزارش بازی؛ پیروزی رویایی تاتنهام و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا

ترکیب دو تیم :

آژاکس : آندره اونانا، نصير مزراوی، ماتیس ده لیخت، دالی بلیند، نیکولاس تاگلیافیکو، لاس شون، فرنکی ده یونگ، حکیم زیاش، دونی فن ده بیک، دوشان تادیچ، کاسپر دولبرگ
تاتنهام : هوگو لوریس، یان فرتونگن، توبی آلدرویرلد، کیرون تریپیر، دنی رز، ویکتور وانیاما، موسی سیسوکو، دله آلی، کریستین اریکسن، سون هیونگ مین، لوکاس مورا

لیگ قهرمانان اروپا

تیم میزبان که با پیروزی در دیدار رفت شانس بیشتری برای صعود از این مرحله را داشت، بازی را بهتر آغاز کرد. در دقیقه ۳ بازی لوریس شوت دیدنی تادیچ را راهی کرنر کرد اما همان کرنر گل اول آژاکس را به همراه داشت. توپ ارسال شده توسط لاس شون را ماتیاس ده لیخت با ضربه سر وارد دروازه لوریس کرد. فرتونگن در این صحنه مدعی بود بازیکن آژاکس در محموطه جریمه روی او خطا کرده است ولی VAR گل آژاکس را سالم اعلام کرد. بلافاصله بعد از این گل تاتنهام روی حرکت زیبای سون صاحب موقعیت شد ولی توپ تاتنهامی ها به تیر دروازه آژاکس برخورد کرد. سون هیونگ مین دقایقی بعد باز هم در شرایط خوب گلزنی قرار گرفت ولی ضربه آرام او راهی به دروازه میزبان پیدا نکرد. دقیقه ۳۵ روی یک حمله سریع، تادیچ در سمت چپ میدان صاحب توپ شد، توپ را در محوطه جریمه برای حکیم زیاش کاشت و او با یک ضربه سرضرب دیدنی توپ را به دور از دستان هوگو لوریس درون دروازه تاتنهام قرار داد تا نتیجه بازی ۲ بر ۰ به سود شاگردان اریک تن هاگ شود. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم تاتنهام که برای صعود به مرحله بعد به ۳ گل احتیاج داشت بازی را هجومی تر آغاز کرد. دله آلی در محوطه جریمه صاحب موقعیت گل شد ولی اونانا به زیبای توپ او را دفع کرد. دو دقیقه بعد و در دقیقه ۵۵ لوکاس مورا اولین گل تیمش را روی یک ضد حمله برق آسا به ثمر رساند. دقیقه ۵۹ شاهد حمله همه جانبه دیگری از جانب میهمان بودیم که ثمره آن گل تساوی شاگردان پوچتینو بود. تریپیر از جناح راست با پاس عرضی در محوطه جریمه یورنته را صاحب توپ کرد که ضربه او را اونانا به خوبی دفع کرد اما هنگام دفع کامل توپ از محوطه جریمه، ناهماهنگی بین اونانا و لاس شون باعث شد توپ به بازیکنان تاتنهام برسد و این لوکاس مورا بود که خود و تیمش را ۲ گله کرد. بعد از دریافت گل دوم آژاکس که خطر را احساس کرده بود بازی را در اختیار گرفت و حملات بیشتری نسبت به حریفش انجام داد. حکیم زیاش در دو صحنه می توانست تیمش را باری دیگر پیش بیاندازد که بار اول با بی دقتی او موقعیت از دست رفت و بار دوم با بدشانسی ضربه زیبای او به تیرک دروازه خورد. این دقایق از بازی با هیجان زیادی پیگیری می شد تا اینکه دقیقه ۸۶ تاتنهام روی ضربه سر فرتونگن می توانست از میزبانش پیش افتد اما این بار تیر دروازه با آژاکس همراه بود و مانع گلزنی او شد. چند دقیقه بعد زیاش یک بار دیگر می توانست گل سوم تیمش را به ثمر برساند ولی این بار لوریس مانع گلزنی وی شد. در ثانیه های پایانی و هنگامی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند، دله آلی لوکاس مورا را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و او هم با ضربه زمینی دقیق دروازه آژاکس را برای بار سوم باز کرد تا علاوه بر هتریک به یادماندنی در این مسابقه عامل اصلی پیروزی تاتنهام و صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد. بعد از پایان بازی پوچتینو با چشمانی اشک آلود با شاگردانش این پیروزی را جشن گرفت.
تاتنهام با این پیروزی دراماتیک در مجموع با نتیجه ۳-۳ و به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف موفق شد راهی فینال شود. حالا ورزشگاه واندا متروپولیتانو شهر مادرید روز ۱ ژوئن میزبان رقابت فینال بین دو تیم انگلیسی لیورپول و تاتنهام خواهد بود.

پیش‌بینی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل