نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

ژاوی هرناندز: سرمربیگری بارسلونا برایم زود است

xavi 1

ژاوی هرناندز اسطوره تیم بارسلونا در مصاحبه ای به اهداف آینده خود پرداخت و اعتراف کرد برای در دست گرفتن سکان هدایت این تیم هنوز کار زیادی پیش رو دارد.

یکی از بهترین هافبک های تاریخ آبی اناری ها امیدوار است دوره مربیگری اش مقدمات بازگشت او را به نیوکمپ فراهم کند اما او بر این باور است که نیاز به اثبات خود دارد تا شایستگی گرفتن این نقش را داشته باشد. ژاوی هرناندز از زمانی که باشگاه کاتالانی را به مقصد قطر و تیم السد ترک کرد هیچگاه علاقه و میل قلبی اش را برای بازگشت به این تیم به عنوان سرمربی پنهان نکرده اما او در این مقطع معتقد است هنوز زمان مناسب برای به عهده گرفتن این کار فرا نرسیده است. ژاوی هرناندز که ۱۷ سال باشکوه را در تیم بارسلونا گذراند در انتهای دوران بازیگری خود به سر می برد. در سن ۳۹ سالگی این بازیکن برنده جام جهانی چندی پیش اعلام کرد که در آخر فصل از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. از لحظه ای که او کفش هایش را آویزان کند، ژاوی به سراغ مربیگری خواهد رفت. بازگشت به بارسلونا، آن هم پس از یک دوران بازیگری فوق العاده در داخل زمین برای او بسیار زیبا خواهد بود اما او با خبر است که فعلا در راه رسیدن به بزرگ ترین تیم ایالت کاتالان کار سختی پیش روی خود دارد.

ژاوی هرناندز در مصاحبه با رادیو کاتالان گفت:

هنوز خودم را در حد سرمربیگری بارسلونا نمی بینم. دوره مربیگری را نمی توانم با هدایت تیم اول بارسلونا شروع کنم. این عادی نیست. ابتدا باید خودم را به عنوان یک مربی خوب ثابت کنم و از صفر کارم را شروع کنم. بازگشت به بارسلونا و هدایت این تیم و یا حتی هدایت تیم دیگری در لالیگا برایم زود خواهد بود. مشخص است که هدف و انگیزه اصلی من سرمربیگری در تیم بارسلونا است و مطمئن هستم این کار برایم بسیار لذت بخش خواهد بود اما برای این امر باید کاملا آماده باشم و اکنون زمان مناسب قبول کردن این شرایط نیست.

علی رغم جدایی از کاتالان ها در سال ۲۰۱۵ ژاوی همچنان با دقت بازی های این تیم را بررسی می کند و از روند تیم کاملا با خبر است. تیم تحت هدایت ارنستو والورده با اقتدار کامل لالیگا را فتح کرده و در فینال جام حذفی حضور دارد و در آستانه فتح دوگانه داخلی برای دومین سال پیاپی است اما شکست عجیب ۴-۰ این تیم در مقابل لیورپول در بازی برگشت آن هم در شرایطی که آبی اناری ها در بازی رفت با نتیجه ۳-۰ به برتری رسیده بودند، بار دیگر باعث شد قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا از دست برود و دست تیم از جام های اروپایی کوتاه بماند.

ژاوی در این خصوص گفت:

فکر می کنم بارسلونا باید دوباره رو به فوتبال مالکانه بیاورد. در غیر این صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا غیر ممکن خواهد بود. این چیزی است که تاریخ به ما می گوید. تیم اولین قهرمانی اروپایی خود در سال ۱۹۹۲ را در شرایطی بدست آورد که در تمام بازی های خود چه اروپایی و چه در لالیگا با مالکیت و تسلط کامل بر بازی برنده از زمین خارج می شد. به نظر من در حال حاضر تیم این نوع بازی توام با مالکیت را در زمین زیاد اجرا نمی کند.

ژاوی هرناندز

ژاوی هرناندز همچنان به حمایت از باشگاه محبوبش ادامه می دهد. یکی از بهترین هافبک های تاریخ فوتبال در حالی که روزهای آخر بازیگری اش را سپری می کند اعتراف کرد که در راه رسیدن به این جام ها و عناوین مختلف بسیار خوش شانس بوده است. هافبک اسپانیایی در دوران بازی خود جام های مختلفی از جمله هشت قهرمانی لالیگا و چهار جام لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. همچنین در عرصه ملی نیز وی در دوران طلایی تیم ملی اسپانیا از ستون های اصلی این تیم بود و موفق شد دو قهرمانی جام ملت های اروپا و یک جام جهانی را با لاروخا قهرمان شود. ژاوی در خصوص این دوران موفق گفت: مثل یک افسانه است. همه چیز رویایی بود. در این سطح از فوتبال جدا از به رسمیت شناخته شدن و بردن جام ها، کسب تجربه های مختلف، لذتی که هر بار در زمین مسابقه می بردم و احساس اهمیت در بارسلونا و تیم ملی برایم جذاب بود.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل