صفحه اصلی / عمومی / والنسیا با شکست بارسلونا قهرمان کوپا دل ری ۲۰۱۹ شد

والنسیا با شکست بارسلونا قهرمان کوپا دل ری ۲۰۱۹ شد

ad banner

دیشب و در فینال رقابت های کوپا دل ری فصل ۲۰۱۸/۱۹ که در ورزشگاه بنیتو ویامارین شهر سویا برگزار شد، تیم والنسیا موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ بارسلونا را شکست دهد و قهرمان شود. شاگردان والورده که پس از شکست تلخ مقابل لیورپول در آنفیلد و باز ماندن از صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا، به دنبال کسب دومین جام قهرمانی خود در این فصل بودند در نهایت مغلوب خفاش ها شدند تا این فصل را تنها با قهرمانی لالیگا به اتمام برسانند.

ترکیب بارسلونا : یاسپر سیلسن، جرارد پیکه، جوردی آلبا، کلمنت لنگلت، نلسون سمدو، سرخیو بوسکتس، سرجی روبرتو، ایوان راکیتیچ، آرتور ملو، فیلیپه کوتینیو، لیونل مسی
ترکیب والنسیا: ژاومه دومنک، گابریل، ازکوئل گارای، خوزه لوییس گایا، دنیل واس، فرانسیس کوکلین، گونسالو گوئدس، دنیل پارخو، کارلوس سولر، رودریگو، کوین گامیرو
داور : آلبرتو ماینکو

شرح بازی بارسلونا و والنسیا (فینال کوپا دل ری ۲۰۱۹) :

بارسلونا
فینال کوپا دل ری

بازی در ۲۰ دقیقه اول پایاپای دنبال شد و هر دو تیم با احتیاط بازی را شروع کردند. در دقیقه ۲۱ روی یک حرکت تیمی خوب از والنسیا، گایا از جناح چپ از تله آفساید فرار کرد و با پاس عرضی دقیق کوین گامیرو را صاحب توپ کرد. گامیرو با تو سر توپ به موقع جوردی آلبا را از جریان بازی خارج کرد و با یک ضربه حساب شده دروازه بارسایی ها را برای بار اول باز کرد. بارسلونا بعد از دریافت گل اول نتوانست موقعیت جدی ای روی دروازه حریف به وجود بیاورد تا اینکه این تیم والنسیا بود که روی غافل گیری مدافعان بارسلونا باری دیگر به گل رسید. این بار پاس عمقی بازیکنان والنسیا به کارلوس سولر رسید. او به کمک سرعت بالایش جوردی آلبا را از پیش روی برداشت و توپ را به داخل محوطه بارسلونا فرستاد تا رودریگو به راحتی دروازه سیلسن را باز کند. بارسلونا بعد از گل دوم والنسیا حملات خود را گسترده تر کرد ولی هیچ یک از این توپ ها راهی به دروازه حریف پیدا نکرد. مهم ترین موقعیت بارسلونا در نیمه اول شوت پشت محوطه لیونل مسی بود که واکنش دومنک را به همراه داشت. با شروع نیمه دوم بارسلونا بازی را هجومی آغاز کرد. دقیقه ۵۶ روی حرکت انفرادی مسی بارسلونا تا یک قدمی گل اول پیش رفت ولی ضربه نهایی ستاره آرژانتینی با بد اقبالی به تیرعمودی دروازه برخورد کرد و در ریباند آرتورو ویدال با ضربه ای بی دقت نتوانست حرکت مسی را تکمیل کند. در دقیقه ۷۱ جرارد پیکه در محوطه والنسیا صاحب موقعیت گل زنی شد ولی ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت. دو دقیقه بعد بارسلونا صاحب یک ضربه کرنر شد. ضربه سر لنگلت را دروازه بان والنسیا دفع کرد اما در برگشت توپ به لیونل مسی رسید و او هم دروازه خالی والنسیا را باز کرد تا شاگردان والورده به بازی برگردند. با این حال بارسا غیر از چند حمله نصفه و نیمه نتوانست موقعیت جدی ای روی دروازه والنسیا ایجاد کند. در مقابل والنسیا می توانست روی دو ضد حمله برق آسا گل سوم را به ثمر برساند که گوئدس هر دو موقعیت را با بی دقتی نتوانست به گل تبدیل کند.
بعد از ۵ دقیقه وقت اضافه، در نهایت بازی با سوت آلبرتو ماینکو به پایان رسید تا شاگردان مارسلینو کاپ قهرمانی جام حذفی اسپانیا را بالای سر ببرند. سال ۲۰۰۸ آخرین باری بود که والنسیا موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها شده بود. بارسلونا همچنان با ۳۰ قهرمانی رکورد دار بیشترین قهرمانی در رقابت های کوپا دل ری می باشد. با شکست بارسلونا در فینال کوپا دل ری، جایگاه ارنستو والورده روی نیمکت آبی اناری ها بیش از پیش تضعیف شد و باید دید والورده می تواند پاسخ انتقاد هواداران و کارشناسان را بدهد و فصل بعد را با بارسلونا ادامه دهد یا خیر.

پیش‌بینی ورزشی در سایت بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *