نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

هفته آخر سری آ؛ صعود اینتر و آتالانتا به لیگ قهرمانان اروپا

1 11

هفته آخر رقابت های سری آ ایتالیا از حساسیت قابل توجهی برخوردار بود. با اینکه تکلیف قهرمانی این فصل از سری آ چند هفته زودتر مشخص شده بود و یوونتوس موفق شده بود برای هشتمین سال پیاپی این مقام را از آن خود کند، تکلیف صعود تیم ها به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد و همچنین سقوط تیم ها به سری بی به هفته آخر کشیده شد. اینتر که با اختلاف نسبتا خوبی از رقبا خود را به رتبه سوم جدول رسانده بود با تعلل در هفته های پایانی موقعیتش برای کسب سهمیه به خطر افتاده بود و به دنبال کسب سه امتیاز برابر امپولی بود. از طرف دیگر امپولی برای بقا در سری آ می بایست از این بازی امتیاز کسب کند. اما در نهایت این تیم اینتر بود که در یک بازی نفس گیر حریفش را شکست داد و جواز حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب کرد.

شرح بازی اینتر – امپولی (سری آ ۲۰۱۸/۱۹)

سری آ ایتالیا

اینتر از ابتدای بازی سعی در باز کردن دروازه حریف داشت و موقعیت های متعددی روی دروازه امپولی ایجاد کرد که از مهم ترین آن ها شوت های راه دور ناینگولان و پرسیچ بود که با واکنش دیدنی دراگوسکی همراه بود. در دقیقه ۲۷ شوت محکم بروزوویچ خطر جدی روی دروازه امپولی به وجود آورد که این بار هم دروازه بان امپولی ناجی دروازه بود و توپ را راهی کرنر کرد. همان کرنر موقعیت اصلی اینتر برای باز کردن دروازه امپولی در نیمه اول را فراهم کرد ولی دراگوسکی با سوپرواکنش خود ضربه سر دی فرای را دفع کرد. در آن سمت امپولی توسط کاپوتو صاحب موقعیت تک به تک شد ولی هندوانوویچ با خروج به موقع خود مانع گل شدن توپ شد. در نیمه دوم اینتر که خطر امتیاز از دست دادن در این بازی و نرسیدن به لیگ قهرمانان بیش از پیش احساس میکرد با انگیزه بیشتری پای به میدان گذاشت و موفق شد در دقیقه ۵۱ روی شوت دقیق کیتا بالده دروازه حریف را باز کند. ۶ دقیقه بعد دی لورنتزو، مدافع سمت راست امپولی با پاس عقب اشتباه به دروازه بان، ایکاردی را صاحب توپ کرد و دراگوسکی را مجبور به ارتکاب خطا کرد تا اینتر صاحب یک ضربه پنالتی شد. ایکاردی که فصل پر فراز و نشیبی را با کادر فنی و هواداران اینتر تجربه کرده بود پشت توپ ایستاد اما دروازه بان امپولی با مهار این توپ تیمش  را در بازی نگه داشت. مهاجم امپولی چند دقیقه بعد میتوانست در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان بازی را به تساوی بکشاند ولی هندانوویچ به خوبی توپ را در اختیار گرفت. در دقیقه ۷۶ بازیکنان امپولی از جناح راست حمله ای را ترتیب دادند و پاس عرضی صالح اوچان را ترائوره به راحتی وارد دروازه هندانوویچ کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. ۴ دقیقه بعد اینتر روی ضد حمله توسط وسینو صاحب موقعیت گلزنی شد. شوت او با بدشانسی به تیرک عمودی دروازه اثابت کردی اما در ریباند ناینگولان دروازه خالی امپولی را هدف قرار داد و اینتر را باری دیگر پیش انداخت. دقیقه ۸۹ امپولی میتوانست دروازه اینتر را باز کند اما هوشیاری دی آمبروسیو و در ادامه تیرک افقی دروازه مانع این اتفاق شد. ۲ دقیقه بعد حرکت انفرادی مهاجم امپولی یک موقعیت تک به تک دیگر را به وجود آورد اما واکنش بی نظیر سمیر هندانوویچ مانع از گل شدن توپ شد. امپولی که با این نتیجه سقوطش به سری بی قطعی بود ثانیه های پایانی را انتحاری دنبال کرد و روی توپ برگشتی از ضربه کرنر امپولی توانست گل سوم را به ثمر برساند ولی با بازبینی صحنه داور گل بروزوویچ را مردود اعلام کرد تا بازی در نهایت با پیروزی ۲ بر ۱ نرآتزوری به اتمام برسد.

در دیگر دیدار های مهم دیشب آتالانتا که پیش از هفته پایانی به دلیل تفاضل بهتر بالاتر از اینتر در رده سوم قرار داشت، با پیروزی مقابل ساسولو جایگاهش را در رده سوم این فصل رقابت های سری آ حفظ کرد تا به همراه یوونتوس، ناپولی و اینتر به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد صعود کند. میلان که هفته آخر را به امید از دست رفتن امتیاز از اینتر و آتالانتا دنبال می کرد، توانست اسپال را در دیدار خارج از خانه شکست دهد ولی با توجه به پیروزی اینتر و آتالانتا نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و به لیگ اروپا صعود کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل