نماد سایت سایت شرط بندی بتکارت

بررسی نحوه حضور نیکولاس پپه در ترکیب تیم آرسنال

10 5

تیم آرسنال سرانجام پنج شنبه شب به طور رسمی انتقال نیکولاس پپه را از لیل رسمی کرد. ستاره ساحل عاجی لیل فرانسه در طول فصل گذشته به اکثر باشگاه های بزرگ اروپایی لینک شد و در نهایت به شمال لندن آمد.

نحوه قرارگیری نیکولاس پپه در ترکیب تیم آرسنال

مبلغی که توپچی ها برای جذب این وینگر با استعداد صرف کردند، دو برابر بودجه گزارش شده آن ها در ابتدای تابستان، یعنی ۴۰ میلیون یورو بود. اونای امری در چندین پست به نیروهای جدیدی نیاز داشت و حالا نیکولاس پپه می تواند مشکلات تیم آرسنال را در کناره ها حل کند و قدرت زیادی به ترکیب این تیم بخشد. اما تیم آرسنال چگونه از پپه بازی خواهد گرفت؟ در این مطلب به سه ترکیب احتمالی آرسنال در فصل آینده با حضور نیکولاس پپه نگاهی خواهیم انداختیم. آن ها با ۸۰ میلیون یورویی که صرف خرید او کردند، قطعا خواهان پیشروی در لیگ اروپا و قرار گیری در جمع چهار تیم بالای لیگ برتر خواهند بود.

همه در حمله

به خدمت گیری پپه، آن هم در حالی که باشگاه الکساندر لاکازت و پیر امریک اوبامیانگ را در اختیار دارد، نشان از قدرت فوق العاده آرسنال در خط حمله می دهد. نیکولاس می تواند کمک زیادی به دو ستاره فرانسوی و گابنی آرسنال در خط حمله نماید، اما توانایی و علاقه بالای او به گلزنی، ممکن است مشکلاتی را نیز در خط حمله توپچی ها به وجود آورد. قاعدتا برند لنو که در این تابستان پیراهن شماره ۱ آرسنال را هم دریافت کرده و فصل گذشته با فضای لیگ برتر آشنا شده است، درون چارچوب دروازه قرار می گیرد. در خط دفاع، هکتور بیرین پس از آمادگی کامل در دفاع راست حضور می یابد و جانشین او آینزلی مایتلند نایلز خواهد بود. کالوم چمبرز عضو جدا نشدنی خط دفاعی آرسنال در پیش فصل بود و احتمالا به همراه سوکراتیس پاپاستاتوپولوس مردان میانی خط دفاعی آرسنال را شکل می دهند. سئاد کولاسیناچ هم به عنوان مدافع چپ آرسنال در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.


در خط میانی، گرانیت ژاکا و لوکاس توریرا در کنار هم قرار می گیرند. ژاکا با توجه به درصد بالای پاس های صحیحش وظیفه حفظ توپ و رساندن آن به بازیکنان اطرافش را دارد و توریرا با تحرک بالایی که دارد در نقاط مختلف زمین حضور می یابد و از حرکت حریف به سمت دروازه آرسنال جلوگیری می کند. جلوتر از این دو هافبک سوئیسی و اروگوئه ای توپچی ها، خرید قرضی جدید تیم از رئال مادرید، دنی سبایوس حضور دارد. این هافبک اسپانیایی می تواند در کنار دو هافبک دیگر قرار گیرد، اما توانایی بالای او در دریبلینگ، پخش توپ و گلزنی، او را به گزینه ای محتمل برای اضافه شدن به ستارگان خط حمله تیم تبدیل کرده است. جلوتر از همه، در خط حمله لاکازت قرار دارد. مهاجم پر قدرت فرانسوی آرسنال فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر از خودش به نمایش گذاشت و حالا جلوتر از مابقی بازیکنان تیم کار پرس به روی تیم حریف را انجام خواهد داد و در زمان حمله نخستین شانس گلزنی توپچی ها به شمار می رود. در سمت چپ، پیر امریک اوبامیانگ قرار می گیرد که توانایی همکاری با کولاسیناچ را دارد و علاوه بر آن با نفوذ از وسط نیز می تواند شانس خودش را برای گلزنی امتحان کند.


در سمت راست پپه حضور می یابد؛ خرید جدید آرسنال که در فصل ۱۹-۲۰۱۸، توانست ۱۰۲ دریبل موفق در لیگ یک فرانسه به ثبت رساند. قدرت پا به توپ او همان چیزی است که آرسنال نیاز دارد؛ آن ها فصل گذشته در مواجهه با قدرت های بزرگ فوتبال انگلیس به این مشکل بر می خوردند و حالا پپه می تواند با برطرف ساختن این ضعف به کابوسی برای مدافعان تیم های انگلیسی بدل شود. حضور پپه همچنین خط حمله آرسنال را وحشتناک تر از سابق می کند؛ او یک گلزن قهار است و فصل گذشته با به ثمر رساندن ۲۲ گل در لیگ یک فرانسه، تنها کیلیان امباپه را بالاتر از خود در آمار و ارقام می دید.

سیستم ۲-۱-۴-۳

اونای امری تجربه بالایی در استفاده از سیستم ۲-۵-۳ دارد و در صورت آماده نبودن الکساندر لاکازت، سیستم ۲-۱-۴-۳ نیز می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای آرسنال باشد. آن ها در خط دفاعی دچار مشکل هستند و این سیستم می تواند موجب پیشرفت این تیم در کارهای دفاعی هم شود. بازهم لنو درون دروازه قرار می گیرد. در خط دفاعی، ناچو مونرئال به سوکراتیس پاپاستاتوپولوس و کالوم چمبرز اضافه می شود تا مثلث دفاعی تیم تکمیل شود. حضور این سه در خط دفاعی می تواند موجب آرامش خاطر هفت بازیکن دیگر آرسنال شود تا تمرکز بیشتری به روی کارهای تهاجمی بگذارند. در این سیستم، سئاد کولاسیناچ با آزادی عمل بیشتری می تواند در سمت چپ حضور یابد. این درحالیست که در سیستم ۱-۳-۲-۴ با توجه به ضعف او در کارهای دفاعی احتمال استفاده از کایرن تیرنی بالا می رود. در سیستم ۲-۱-۴-۳ اما هیچ بازیکنی نمی تواند به خوبی او عمل کند. مایتلند نایلز هم به عنوان وینگ بک راست آرسنال حضور می یابد و به پیشرفت خودش در این پست ادامه می دهد.


دنی سبایوس و لوکاس توریرا هم مردان میانی آرسنال خواهند بود؛ کمتر کسی بی رحمی و صدالبته قدرت تکل زنی، پخش توپ و سرعت آن ها را داراست. با توجه به قدرت دریبلینگ سبایوس او احتمالا تمرکز بیشتری به روی کارهای تهاجمی می گذارد و توریرا هم همواره نیم نگاهی به قطع توپ حریف در صورت ضد حمله دارد. در قلب خط حمله تیم آرسنال مسعوت اوزیلی حضور دارد که نقش یک شماره ۱۰ را ایفا می کند و شش بازیکن دیگر تیم در اطراف او مشغول به کار هستند. این هافبک آلمانی هر چیزی که لازم است را در اختیار دارد و هیچ بهانه ای برایش در دست نیست. در جلوی اوزیل، اوبامیانگِ پر سرعت و مردِ لحظه ها، نیکولاس پپه حضور دارند. آن ها به طور مداوم جای خودشان را با یکدیگر عوض می کنند و سلاح های کشنده اوزیل در خط حمله هستند.

بازیکنان زیر ۲۵ سال

به لطف آرسن ونگر، تیم آرسنال همواره به عنوان یکی از بزرگ ترین تیم های پرورش دهنده استعداد های جوان شناخته شده است. در این ترکیب، ما تنها از بازیکنان جوان نام خواهیم برد. در این چینش، حتی از بازیکنانی چون ریس نلسون و امیل اسمیت رُو که احتمالا به باشگاه های دیگر قرض داده خواهند شد، اسمی برده نمی شود. مت مکی درون دروازه قرار می گیرد؛ دروازه بان ۲۴ ساله محصول آرسنال در صورت حضور در تر‌کیب تیم می تواند قابلیت هایش را به نمایش بگذارد. در دفاع میانی، کالوم چمبرزی که تنها ۲۴ سال سن دارد در کنار کونستانتینوس ماوروپانوسی قرار می گیرد که فصل گذشته کشف شده است. راب هولدینگ هم پس از بازگشتش می تواند به دیگر گزینه آرسنال در این پست تبدیل شود. در سمت راست خط دفاعی مایتلند نایلز ۲۱ ساله و در سمت چپ خط دفاعی دومینیک تامسون ۱۹ ساله حضور می یابند؛ مدافع جوانی که از خودش پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک مدافع مطمئن نشان داده است. کایرن تیرنی ۲۲ ساله هم می تواند گزینه آلترناتیو آرسنال برای قرار گیری در این پست باشد.


در خط هافبک، لوکاس توریرای ۲۳ ساله برای قرار گیری در این ترکیب به اندازه کافی جوان است و در کنار خودش متئو گوئندوزی را می بیند که تنها ۲۰ سال سن دارد. این هافبک جوان فرانسوی فصل گذشته عملکرد نسبتا خوبی در امارات داشت و نشان داد که می تواند طی سال های آینده به بازیکن ثابت تیم تبدیل شود. دنی سبایوس ۲۴ ساله بازهم جلوتر از این دو، با قدرت گلزنی، دریبلینگ و تحرک بالایش در پست شماره ۱۰ قرار می گیرد. جلوتر از همه ادی انکتیایِ ۲۰ ساله ای حضور دارد که اخیرا پیشرفت قابل توجهی کرده است و قرار گیری اش در این ترکیب می تواند با گلزنی های بسیاری همراه شود. صدالبته در این ترکیب نیکولاس پپه ۲۴ ساله و الکس آیوبی ۲۳ ساله هم به عنوان دو وینگر تیم حضور می یابند.


وینگر نیجریه ای آرسنال فصل گذشته با ۴۶ دریبل موفق، بهترین بازیکن تیم در این زمینه بود و حضورش در کنار پپه ساحل عاجی که پیش تر از قدرت پا به توپش هم گفتیم، می تواند خط حمله آرسنال را از آن جایی که توانایی پیروزی در دوئل های یک در مقابل یک را دارند به کابوسی برای مدافعان حریف تبدیل کند. وقتی مدافعان حریف وینگر های آرسنال را دفاع کنند، فولبک های توپچی ها از راه رسیدند و موج دیگری از حملات آن ها شروع می شود. به طور کلی این ترکیب هیجان انگیز، می تواند در بازی های نه چندان مهمِ فصل توسط اونای امری مورد استفاده قرار گیرد. آرسنال فصل گذشته از صعود به لیگ قهرمانان اروپا از طریق لیگ برتر باز ماند؛ آن ها با کسب ۷۰ امتیاز، پایین تر از چلسی و تاتنهام ۷۲ و ۷۱ امتیاز جواز حضور در لیگ اروپای ۲۰-۲۰۱۹ را کسب کردند. آرسنال همچنین در فینال لیگ اروپا با حساب ۴ بر ۱ از چلسی شکست خورد تا از راه قهرمانی در لیگ اروپا هم نتواند موفق به صعود به لیگ قهرمانان ۲۰-۲۰۱۹ شود. با وجود جذب نیکولاس پپه به عنوان وینگر و مرتفع شدن مشکلات تیم در این پست، اما آرسنال همچنان در خط دفاع تیم شکننده ای به نظر می رسد و با این اوصاف آن ها کار سختی برای رسیدن به مراحل پایانی لیگ اروپا و قرار گیری در جمع چهار تیم بالای جدول لیگ برتر انگلستان خواهند داشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل